Mode & Beauty alle pijlers

HELP! haar mislukt, nu spierwit/grijs

27-07-2010 20:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
afgelopen vrijdag naar de kapper geweest. Ben van mezelf donkerblond maar heb al jaren high lights.

Omdat deze vaak wat gelig worden wilde ik graag wat witter blond...

blijkbaar hebben mijn kapper en ik elkaar niet goed begrepen en nu is dus mijn hele haar WIT/GRIJS. Dikke tranen natuurlijk en absoluut dus niet mijn bedoeling.

Vrijdag ga ik terug aangezien het niet verstandig was dit direct de dag erna te doen want het is eerst helemaal ontkleurd en daarna is er nog vanalles in gegaan (10.1???).

Nu dus nog een paar dagen met pet door het leven.....

Weet iemand of dit toch enigzins hersteld kan worden in een wat natuurlijker blond, highlights/lowlights???
quote:Marels schreef op 27 juli 2010 @ 20:51:

Kan toch, dat jij en kapper elkaar verkeerd begrijpen? Moet je daarom gelijk vragen om iemand anders? Ik vind dat zo overdreven.

Mijn kapster heeft ook mijn haarkleur verknald, een paar weken geleden. Hadden elkaar ook verkeerd begrepen. Jammer dan. Dan ga je terug en laat je het haar oplossen, No problemo.

Is fouten maken niet menselijk?Ik vind dat niet overdreven na eigen kapperservaringen. Gewoon ehm.. voorzorgsmaatregelen.
quote:Mamasaar schreef op 27 juli 2010 @ 21:01:

Als het nou alleen maar een kwestie zou zijn van een verkeerd kleurtje dan hebben jullie helemaal gelijk.

Maar haar moet je haar echt helemaal kapot blonderen wil je het grijs krijgen.

En zo'n haar krijg je niet meer in orde en zul je moeten afknippen, en dat is echt niet leuk als je lang haar hebt!

Dit is dus echt een behoorlijke fout geweest van de kapper in kwestie.Eens. En als ik op mijn werk fouten maak, word ik er ook op afgerekend. Mag het dan zelf wel weer in orde maken, dat dan weer wel.
Mwah Saar, mijn kapster heeft het ook dusdanig verpest dat ik twee keer in een week gebleekt moest worden. Normaal gesproken ook niet helemaal gezond. Het was gebleekt maar ik was Bassie in plaats van fijn blond. Toen van Bassie dus weer gebleekt, een week later, en daarna weer gekleurd. Resultaat; twee keer bleken en drie kleurspoelingen in een week tijd.

Mijn haar zit er nog aan.

En TO schrijft dat haar haar vrij gezond oogt op het moment, dus dan is er niks heel ernstigs aan de hand. Nieuwe spoeling erover en klaar.
668, the neighbour of the Beast
Juist Dancing Queen; je maakt het zelf weer in orde. En waarom zou die kapster die kans niet krijgen?

Fouten maken is nu eenmaal menselijk en misverstanden ontstaan nogal snel.

Iedereen maakt fouten, ik ook (werk in de zorg), kapsters ook, glazenwassers, schilders en zelfs dokters. Het gebeurt. Zolang je niet kaal bent of dood, och.
Ik heb het ook eens gehad, wilde leuk highlights en kreeg peentjesblond haar. De kapster durfde ook nog te zeggen dat het me best wel stond. Ja, ja, hoe het afgelopen is weet ik niet meer, geloof dat ik dat verdrongen heb.
Cum non tum age
quote:Marels schreef op 27 juli 2010 @ 21:08:

Mwah Saar, mijn kapster heeft het ook dusdanig verpest dat ik twee keer in een week gebleekt moest worden. Normaal gesproken ook niet helemaal gezond. Het was gebleekt maar ik was Bassie in plaats van fijn blond. Toen van Bassie dus weer gebleekt, een week later, en daarna weer gekleurd. Resultaat; twee keer bleken en drie kleurspoelingen in een week tijd.

En TO schrijft dat haar haar vrij gezond oogt op het moment, dus dan is er niks heel ernstigs aan de hand. Nieuwe spoeling erover en klaar.

Volgens mij was jij een hele leuke bassie Heb jij trouwens kort of lang haar?

Maar effe serieus, ik ben kapster en weet wat er bij de ontkleuring gebeurt en ook hoe ver je moet gaan om die kleur te krijgen.
Ja, dat vind ik echt.
Ik zou, als ik lang haar had, niet beginnen aan verven.

Ik heb kort haar, kan me niet gek genoeg zijn.

Misschien verf ik het morgen, grijzig.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Nou ik ga gewoon terug naar dezelfde kapper hoor. Zij weten ook wat er gedaan is toen het fout ging en kennen mijn haar het beste omdat ik er al jaren kom.

Ik dacht gewoon dat zij wel begrepen had wat ik bedoelde, maar blijkbaar niet...Heel vervelend maar kan gebeuren.

Gelukkig is het absoluut niet dood, tenminste, het voelt nog prima aan, is zacht en glanst ook nog als ik het heb gefohnd.

Helaas lukt het me inderdaad niet om een plaatje hier te plaatsen....maar zo grijs als hierboven is het niet hoor, tis meer spierwit met een matte uitstraling die wat grijzig aandoet maar steeds minder wordt door het te wassen...

en tuurlijk wacht ik tot vrijdag, maar ben wel heeeeeeeel benieuwd of het nog wat kan worden...

wat natuurlijker/warmer blond met al dan niet high/lowlights..

Thanx voor jullie reacties...
Lekker verder wassen en spoelen met conditioner, misschien dat het grijze er dan snel uit is.
Ik heb kort haar. En ik ben inderdaad best aardig als Bassie, ik ben hiervoor jaaaren rood geweest, maar ik wilde terug naar een natuurlijke kleur. En Bassie is niet heel natuurlijk

Enne, TO, met je haar komt helemaal goed hoor! Geen zorgen om maken!
Enne, ik geloof ook wel dat grijs niet zo gezond is.... Maar je hebt mensen bij wie het haar met één keer blazen kapot is en mensen van wie het haar alles kan hebben.

Dat van mij kan dus alles hebben. Twee keer ontkleuren in een week (één keer met 9 en één keer met 12% blondering, geloof ik) en een miljoen spoelingen en het was niet eens droog. Heel bizar.

Nu is mijn haar ook enorm dik (en onhandelbaar....), dus zelfs al zou de helft uitvallen had ik nog genoeg, maar toch
Ik heb mijn haar wel eens vermoord hoor.

Kon de plukken er uit trekken.................
quote:Mamasaar schreef op 27 juli 2010 @ 21:12:

[...]

Maar effe serieus, ik ben kapster en weet wat er bij de ontkleuring gebeurt en ook hoe ver je moet gaan om die kleur te krijgen.Kun jij me als kapster zeggen of alles nog mogelijk na mijn beschreven behandeling? Dat zou me enorm geruststellen!!
Ik zie nu overigens ook toch wel een hoop gelige stukken terugkomen in mijn haar dus afgezien van de miscommunicatie is het denk ik ook niet helemaal goed gegaan!
Nou sterkte er maar mee TO!

Kappers begrijpen je gewoon nooit.

Is mijn ervaring.

Ik wilde ooit eens een hele korte bob, net iets onder de bovenkant van mijn oren (ja echt een rand dus). Begint ze veel lager te knippen. Ik zeg: "Nee hoger." Zegt zij: "Nee dat kan niet."

Huh, waarom kan dat niet?? Doet de schaar het dan niet meer ofzo?
Ben ik even hip met mijn natuurlijke grijze coupe !

Overigens heb ik heel gezond grijs haar. Dik, sterk en stevig. Veel beter van kwaliteit dan toen ik het nog iedere twee maanden verfde.

@ TO

Niet leuk als de kleur helemaal verkeerd uitvalt.

De kapster zal het voorpigmenteren en er dan een nieuwe kleurtje in doen. Ik zou het niet weer lichtblond doen, dan wordt je haar erg breekbaar. Waarom niet een mooie naturelle donkerblondtint ?
quote:amarna schreef op 28 juli 2010 @ 09:33:

@ TO

Niet leuk als de kleur helemaal verkeerd uitvalt.

De kapster zal het voorpigmenteren en er dan een nieuwe kleurtje in doen. Ik zou het niet weer lichtblond doen, dan wordt je haar erg breekbaar. Waarom niet een mooie naturelle donkerblondtint ?

tsja dat is wat ik nu ook zou willen ja... maar ik vraag me dus af wat er nog allemaal mogelijk is na het ontkleuren en hetgeen ze daarna hebben gedaan..

wordt het dan niet snel groen of oranje??
Daarom moet het eerst door de kapper worden voorgepigmenteerd ! Dat is een stof die de structuur van het haar en de kleur neutraliseert. Niet hetzelfde dus als ontkleuren, maar eerder het tegenovergestelde.

Pas daarna kan er een nieuwe kleur in.
quote:Marels schreef op 27 juli 2010 @ 21:08:

En TO schrijft dat haar haar vrij gezond oogt op het moment, dus dan is er niks heel ernstigs aan de hand. Nieuwe spoeling erover en klaar.Maar je hebt sindsdien wel een staart en er groeien drie tenen uit je rug of niet
Waarschijnlijk zal de kapper het voorpigmenteren met een roodtint en dan een andere kleur erin.

Je zou ook een blondeerwassing kunnen proberen om het mat grijze eruit te halen. Dan wordt het gewoon blond. Helpt wel want ik heb het ook wel eens gedaan.
wil een plaatje toevoegen van hoe ik het graag zou willen maar dat lukt me niet...

weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg??
Sorry, gister niet meer gekeken.

Ik vrees ervoor, TO. In ieder geval niks zelf gaan doen maar dan toch terug naar de kapper. Op afstand kan ik er iig niks zinnigs over zeggen.
Ja, dat vind ik echt.
Nee ik ga zeker niks zelf doen, behalve iedere dag een masker!

en dan dus maar vrijdag afwachten!!

al blijft het lastig om terug te gaan naar de kapper waar het vertrouwen enigszins weg is..

heb er wel over gedacht om naar een andere kapper te gaan maar dan kan ik daar weer de volle mep betalen en zit ik dalijk met een coupe van meer dan ¤ 200,-

lijkt me dat ik vrijdag bij mijn eigen kapper niet hoef af te rekenen toch??
als er nog iemand goede tips heeft dan hoor ik ze graag!!
Ik ben ook kapster en volgens mij komt het best wel weer goed hoor.Ik kan het natuurlijk niet zo precies inschatten maar ik denk dat ze je haar inderdaad gaat voorpigmenteren en daarna misschien een warm blonde spoeling erop gaat doen(dan heb je straks iets warmere highlights en niet zo mat) en daar door heen misschien nog wel wat lowlights om het toch iets donkerder te maken.Moet ze er denk ik wel veel lowlights door doen zodat de basis weer iets donkerder word..komt vast wel goed hoor..succes verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven