Mode & Beauty alle pijlers

help! haar verven mislukt.

04-07-2015 23:13 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
dus ik wou mijn haar lichter verven en toen werd het dus alleen bij de aanzet licht. (zeg maar gerust geel) en de rest van me haar bleef donker.

nu heb ik nog een pakje haarverf boven liggen in zwart. zal ik dit nu bij de aanzet erin zetten?

mijn haar is vanzichzelf donker bruin tegen zwart aan. en als ik de zwarte haarverf kort laat intrekken wordt het dan bruin of blijft het zwart maar pakt het dan minder goed?

Bedankt.
zkdfnjkzdfj
Dat is rot. Denk je mooi te worden van een pakje verf, valt het tegen.

Je eigen kleur bij je haarwortels komt er na twee dagen al doorheen schijnen, dus dan zullen je wortels al snel donkerder lijken.

Misschien dat je voorzichtig de donkerste einden kan wassen zonder je hoofdhuid te raken.

Je kan ook voorzichtig bovenop wat ienieminie lokjes een coupe soleil geven op de donkerste plekken, alleen met slappe ontwikkelaar/peroxide [disclaimer].

Maar de zekerste manier is naar de kapper te gaan, die dat professioneler doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:nu heb ik nog een pakje haarverf boven liggen in zwart. zal ik dit nu bij de aanzet erin zetten?nee.
Ik geef kappers steeds het vertrouwen, maar ben meer keren teleurgesteld teruggekomen dan tevreden wat betreft kleuring. Vandaar dat ik steeds na een andere kapper ging op zoek naar iemand die wel goed kon kleuren. He wat mevrouw, ballayage nog nooit van gehoord. Sorry maar menig kapsalon hier in Nederland doet maar wat. Laten stagiaires wat folies zetten en de nodige opleidingen om up to date te blijven skippen ze. Het is maar net wie je treft, of het nou een keten is of het huisvrouwtje dat een schaar heeft gekocht.. Je moet talent hebben om te knippen en te kleuren en dat ontbreekt 8 van de 10 keer.

Ben ooit 1 keer als model meegeweest met een kapster. Heb haar compleet de vrije hand gegeven, want wilde van lang naar kort. Ik denk op die nascholing zal ze vast begeleiding krijgen. Het commentaar van de begeleider naar mijn kapster (die mijn haar sneed) "sta je boontjes te doppen ofzo?!" Ze mogen bij mij alles doen, maar veel verder dan huis tuin en keuken werk (lees wat bijknippen) komen de meeste niet.
Typisch al die teleurstelling, als ik mijn familie zie hebben ze allemaal schitterend haar, zó uit een catalogus ofzo.

Ik denk niet dat ze dat zelf doen.

Kapper zijn is een ondankbaar vak als je weleens naar "snog, marry, avoid" hebt gekeken.

Mensen zien zichzelf heel anders dan de buitenwereld.
Nou super, waar gaat je familie naar de kapper? Zou graag het adres willen hebben. Het is helemaal niet ondankbaar, maar als een tutje mijn haar verpest omdat ze met een verveeld gezicht me binnen 15 minuten weer naar buiten wil werken, dan ben ik vaak teleurgesteld ja. Het is wel mijn hoofd.

Denk je dat ze bij die tv programma's de eerste de beste naar binnen halen. En vlekken in mijn haar zien andere mensen ook, dat beeld ik me gelukkig nog net niet in.
misschien dat je er teveel van verwacht olle. niemand kan van jou een filmster maken als je het niet bent. de meeste mensen zijn gewoon/gemiddeld en de een heeft makkelijker haar dan een ander.

heb je wel een foto meegenomen van coupes en kleuren die bij jou passen qua gezichtsvorm en teint?

verders vind ik dat als er mankementen in zitten zoals lichte plekken, je recht hebt op gratis correctie

de meeste kappers zien hun klanten graag terug.

beloof hen dat je, als je supertevreden bent, je foto en hun naam op facebook zal zetten.
quote:pejeka schreef op 04 juli 2015 @ 23:57:

[...]

"Iets anders" dan je eigen kleur pakt zelden mooi uit. Je ziet altijd dat het "nep" is, gewoon omdat het niet bij je teint past, bij je type, omdat je donkerbruine wenkbrauwen hebt bij je "mooie" blonde lokken, enz.

Haha, bij mij is dat juist natuurlijk

Toen ik mijn haar nog donkerbruin en later zwart had geverfd dachten veel mensen juist dat dat mijn eigen kleur was.
Ik verwacht gewoon een normaal geknipte en geverfde kop haar. Hoe mijn gezicht eruit ziet doet er verder niet toe.
In de zin van, ik verwacht niet als een filmster uit een kapsalon te komen. Ben gewoon vaak teleurgesteld, wat is daar zo moeilijk aan te geloven. Ja ik heb vaak pech gehad bij een kapper.
quote:retrostar schreef op 05 juli 2015 @ 13:16:

misschien dat je er teveel van verwacht olle. niemand kan van jou een filmster maken als je het niet bent. de meeste mensen zijn gewoon/gemiddeld en de een heeft makkelijker haar dan een ander.

heb je wel een foto meegenomen van coupes en kleuren die bij jou passen qua gezichtsvorm en teint?

verders vind ik dat als er mankementen in zitten zoals lichte plekken, je recht hebt op gratis correctie

de meeste kappers zien hun klanten graag terug.

beloof hen dat je, als je supertevreden bent, je foto en hun naam op facebook zal zetten.

Te weinig verf, of de verkeerde kleur, heeft weinig te maken met gezichtsvorm of teint. Ik weet precies wat me wel en niet staat, heb inmiddels alle natuurlijke kleuren gehad, van licht asblond tot koffiekleur en bij elke kleur waren er mensen die het mooi vonden en mensen die het niks vonden. Dat mag. Maar als ik vraag om hazelnoot en ik krijg aubergine, dan heeft dat toch echt met het mengen te maken. Of beter gezegd, met het mislukken daarvan.

Drie maanden geleden, kappersbezoekje; dit kapsel? Ja hoor, geen probleem. Gedachten duidelijk ergens anders (verbouwing, overname, telefoontjes), kapsel verpest.

Een goede week later naar een andere kapsalon, met een nieuw (korter) kapsel. Ja hoor, geen probleem. Gedachten ergens anders (hoogzwanger), kapsel verpest.

Afgelopen week; nieuwe ronde, nieuwe kansen. Uitgelegd dat ik op zoek was naar iemand die het wel kan. En inderdaad, zij kon het wel. Kostte een vermogen, maar akkoord, ik ga daar waarschijnlijk wel terug .
Mijn haar zijn nog nooit verpest bij de kapsalon waar ik altijd kom.

Het is een goede salon, waar ze ook veel en goede training krijgen.

Ik ben voor wassen, knippen, Kleuren, uitspoelen, crème en daarna in model föhnen rond de ¤80/90 kwijt. Mijn haar is half lang.
quote:geordie schreef op 05 juli 2015 @ 04:11:

Geen wonder he, dat zwarte verf "lukt". Dat is zo ongeveer de enige kleur die nooit fout kan uit pakken.

Echt niet. Als het niet goed gedaan is lijkt het misschien zwart maar na 2 a 3 wasbeurten word het ROOD

Echt waar.
quote:Casalinga schreef op 05 juli 2015 @ 14:32:

[...]

Te weinig verf, of de verkeerde kleur, heeft weinig te maken met gezichtsvorm of teint. Ik weet precies wat me wel en niet staat, heb inmiddels alle natuurlijke kleuren gehad, van licht asblond tot koffiekleur en bij elke kleur waren er mensen die het mooi vonden en mensen die het niks vonden. Dat mag. Maar als ik vraag om hazelnoot en ik krijg aubergine, dan heeft dat toch echt met het mengen te maken. Of beter gezegd, met het mislukken daarvan.

Drie maanden geleden, kappersbezoekje; dit kapsel? Ja hoor, geen probleem. Gedachten duidelijk ergens anders (verbouwing, overname, telefoontjes), kapsel verpest.

Een goede week later naar een andere kapsalon, met een nieuw (korter) kapsel. Ja hoor, geen probleem. Gedachten ergens anders (hoogzwanger), kapsel verpest.

Afgelopen week; nieuwe ronde, nieuwe kansen. Uitgelegd dat ik op zoek was naar iemand die het wel kan. En inderdaad, zij kon het wel. Kostte een vermogen, maar akkoord, ik ga daar waarschijnlijk wel terug .

Ik neem aan als je als hulp nog niet zo ervaren bent in het kiezen van kleur, je even overlegt met de baas: "ik had gedacht 70% nummer 6N en 30% 6R (ik noem maar wat), is dat goed denk je voor hazelnoot? ". Als de baas akkoord gaat kan je nog altijd klagen op het moment dat drooggeföhnd wordt en je ziet dat het totaal niet is wat je dacht. De kapster kan het dan nog bijtonen. Als je eerst weggegaan bent en pas later komt klagen dan is het gewoon wat minder vlot te herstellen. Maar toch moeten ze dat zonder klagen doen.

Als ze je kapsel verknippen is dat ernstiger. Meestal zie je, terwijl ze bezig zijn, dat het anders is dan je dacht en kan je het zo snel mogelijk aankaarten. Anders vind ik dat ze niets in rekening zouden moeten brengen.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 05 juli 2015 @ 08:36:

Ps, ik denk echt niet dat de opleiding tot kapster (gewoon de basis) een complete studie is van de chemicaliën in de haarverven enz. Had ik al verteld dat het rode gebeuren zich voor mijn bruiloft afspeelde.... ik was naar een goede kapper gegaan. Toen ik zei dat ik het roodachtig vond, zei de kapster "dat komt door het licht hier, je moet het even buiten bekijken morgen bij daglicht". Bij daglicht was het nog erger.

Of de keer dat ik in de verf zat en een andere kapster doodleuk aan het vertellen was dat haar haar was afgebroken door het verven... nee dat schept vertrouwen.

Of de keer dat ik een basiskleur, low en higlights in mijn haar wilde en ik terugkwam als een duopenotti met pindakaas erdoorheen. ( te brede banen gepakt en kleuren die veel te ver van elkaar af zaten en ook nog niet netjes gevlekt).

Of de keer dat ik de blaren op mijn hoofd had staan en met de koelstand op de fohn mijn huid moest koelen en nog weken met korsten heb rondgelopen.

En dit waren dus voorbeelden van allemaal verschillende kapsalons, van duur tot goedkoop.

Mijn kapper is niet goedkoop maar ook niet erg duur. Hij is wel goed. Toen ik met mijn zwart bruin rode haar kwam ging hij eerst navraag doen met een stukje van mijn haar. Was niet meer te ontkleuren zonder de originele kleur aan te tasten plus de gezondheid van het haar.

Kom er nu al jaren tot grote tevredenheid. Hij gaat ook regelmatig naar kleuravonden van kerastase oa. Hij houd zich goed op de hoogte van nieuwe producten en ontwikkelingen.

De verf van nu is heel anders dan die van 30 jaar geleden natuurlijk.
quote:retrostar schreef op 05 juli 2015 @ 16:38:

[...]

Ik neem aan als je als hulp nog niet zo ervaren bent in het kiezen van kleur, je even overlegt met de baas: "ik had gedacht 70% nummer 6N en 30% 6R (ik noem maar wat), is dat goed denk je voor hazelnoot? ". Als de baas akkoord gaat kan je nog altijd klagen op het moment dat drooggeföhnd wordt en je ziet dat het totaal niet is wat je dacht. De kapster kan het dan nog bijtonen. Als je eerst weggegaan bent en pas later komt klagen dan is het gewoon wat minder vlot te herstellen. Maar toch moeten ze dat zonder klagen doen.

Als ze je kapsel verknippen is dat ernstiger. Meestal zie je, terwijl ze bezig zijn, dat het anders is dan je dacht en kan je het zo snel mogelijk aankaarten. Anders vind ik dat ze niets in rekening zouden moeten brengen.

Op het eerste deel; Ik heb inderdaad gezeurd over het aubergine. Maar ik was net twintig en een beetje overdonderd door de stellige mening van de kapster dat dit toch echt de goede kleur was.

Op het tweede deel; Ik had terug moeten gaan. Maar de kapsalon ligt niet in de buurt en de kapper daar knipte mijn haar al sinds mijn 16de. Hij heeft zijn zaak verkocht en nu stond er iemand anders. En die beviel niet, dus wilde ik niet terug, ook niet om te herstellen. Dat heb ik ergens anders laten doen. Dat heb ik naderhand zelf een beetje bijgewerkt. Was ook mijn eigen schuld, ik weet dat ik in mijn nek kruintjes heb en piekjes laten knippen heeft geen enkel nut. Dat had ik er bij moeten zeggen en dat heb ik niet gedaan, dus die heb ik zelf later weggeknipt.

De laatste keer dat het geknipt is, is het wel goed gegaan gelukkig. Ach, het is maar haar. Zolang het niet van mijn hoofd valt door welke vloeistof dan ook, vind ik veel goed. Ik heb alle lengtes tussen 2 en 40 cm gehad dus er moet heel veel gebeuren wil ik roepen dat het echt verpest is. En áls het dan echt verpest is, dan zie je me dus echt nooit meer terug. Ook niet om het te herstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven