Mode & Beauty alle pijlers

help! haar verven mislukt.

04-07-2015 23:13 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
dus ik wou mijn haar lichter verven en toen werd het dus alleen bij de aanzet licht. (zeg maar gerust geel) en de rest van me haar bleef donker.

nu heb ik nog een pakje haarverf boven liggen in zwart. zal ik dit nu bij de aanzet erin zetten?

mijn haar is vanzichzelf donker bruin tegen zwart aan. en als ik de zwarte haarverf kort laat intrekken wordt het dan bruin of blijft het zwart maar pakt het dan minder goed?

Bedankt.
Dus nu heb je al twee pakjes haarverf gekocht en het resultaat is bedroevend. Verkeerde zuinigheid, waarom laat je dit (vooral lichter maken!) niet bij de kapper doen?
nee zwart had ik nog staan van jaar geleden.

en omdat ze bij de kapper altijd gelijk willen ontkleuren. als er iets slecht is voor je haar...

en het leuke prijskaartje. ze vragen voor mijn haar al gauw ¤210

normaal gaat het zelf verven ook altijd goed.
Ik zou maandag toch maar even langs de kapper gaan.
Of probeer eerst een grote pluk om te kijken hoe het wordt?
Oei.. Geverfd haar kun je niet lichter verven (alleen blonderen), daarom is het waarschijnlijk mislukt. Ik zou het voor nu even zo laten en maandag het door een kapper laten doen.
[quote]SilverShadow schreef op 04 juli 2015 @ 23:16:)

Dus nu heb je al twee pakjes haarverf gekocht en het resultaat is bedroevend. Verkeerde zuinigheid, waarom laat je dit (vooral lichter maken!? niet bij de kapper doen[/quote]

Omdat mensen altijd willen bezuinigen op de kapper.

Stomste wat je kunt doen, met je haar gaan zitten klooien.

Ga naar een kapper.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Het gaat altijd goed?

Je kunt nooit lichter verven, je zult altijd met blondering aan de slag moeten.

Kappers hebben er nu eenmaal voor geleerd he.

Maar veel succes!
Waarschijnlijk is jouw haar geverfd. De uitgroei kan wel met een gewone verf een tintje lichter worden, maar het deel waar verf in zit blijft dan idd donker. Er moet een flink sterke ontkleuring aan te pas komen om een donkere kleur lichter te maken. Bij haar met uitgroei krijg je hoe dan ook altijd kleurverschil. Nou kan je idd de uitgroei opnieuw donker maken met als risico dat je of een groene gloed krijgt (omdat de donkere kleur te mat is), of dat het niet pakt (omdat het kleurverschil te groot is) of dat de kleur snel weer vervaagt (omdat de ondergrond te licht is en het haar nu heel poreus is). Je zal eerst moeten voorpigmenteren om de uitgroei weer dezelfde kleur te maken als de rest van het haar.

Mijn advies is naar de kapper. Nooit zelf gekleurd haar blonderen!
Je kan maar 2/3 tinten lichter verven. Anders heb je ontkleuring nodig. Was je haar eerder behandeld met iets? Door de warmte van je hoofdhuid wordt het bij de aanzet vaak lichter, maar apart dat het bij jou daar alleen geel is geworden en er voor de rest niks gebeurd is.

Welke haarverf heb je gebruikt?

Zwart wordt overigens gewoon zwart, dus korter laten intrekken maakt het alleen maar vaal. Zeker nu het pigment eruit getrokken is (concludeer ik uit het gegeven dat het geel is nu)

En als je het donkerder wilt kleuren zul je moeten voorpigmenteren met een roodtint. En dan wil je er echt geen zwart overheen zetten. Donkerbruin van jezelf en donkerbruin van een pakje haarverf kunnen al zoveel verschillen
Ik snap dat nooit zo goed: zelf knoeien met haar verven. En dan verbaasd zijn dat het mislukt, en dan nog steeds denken dat je het beter weet dan de kapper....
Lichter maken met haarverf kan niet.

Zonnehoed of hoofddoekje op je hoofd, morgen naar het kruitvat. Die hebben ontkleurspul. Daarmee haal je de verf uit je haar, dus ook het donkere deel. Het is niet heel erg vreselijk slecht voor je haar, maar het wordt waarschjnlijk wel oranje of groen. Voor kort haar neem je 1 verpakking, voor schouderlang haar 2, als je lang haar hebt 3, is het ook nog eens heel dik, neem er dan 4.

Daarna kun je het in de gewenste tint verven (maar NIET lichter). Ook hiervoor geldt weer; neem voldoende mee, beter een pakje teveel in huis, dan te weinig, want dan heb je een probleem.

Andere methode; De helft van het zwart gebruiken voor de aanzet, na een kwartiertje de rest verdelen over je hele haar. De kans is groot dat dat goed gaat. Ga niet klooien met inwerktijden. Zwart is zwart, daar maak je geen donkerbruin van. Ook niet met een kortere inwerktijd. Hooguit krijg je er prachtige tijgervlekken van en dat is vast niet de bedoeling.
Histor dubbel dekkend, gegarandeerd succes voor de doe-het-zelver.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
210 EURO ??????????????

Bij welke kapper zit je in vredesnaam, in het Gooi of zo?
quote:Sharon-Viva schreef op 04 juli 2015 @ 23:31:

Ik snap dat nooit zo goed: zelf knoeien met haar verven. En dan verbaasd zijn dat het mislukt, en dan nog steeds denken dat je het beter weet dan de kapper....Ik snap het wel. Ik heb heel wat euros uitgegeven aan 'goede' kappers en ik ben vooral heel wat teleurstellingen rijker. Op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee. Maar als het dan misgaat, moet je dat wel accepteren.
oke ik weet het nu wel..

geen voorstanders van zelf verven.

maar ik vroeg een oplossing??

en ja 210 gewoon de normale kapper (ami, cosmo e.d
quote:SilverShadow schreef op 04 juli 2015 @ 23:37:

210 EURO ??????????????

Bij welke kapper zit je in vredesnaam, in het Gooi of zo?Ik denk dat die kapper koffie schenkt in gouden kopjes, ofzo
quote:monkeh schreef op 04 juli 2015 @ 23:39:

oke ik weet het nu wel..

en ja 210 gewoon de normale kapper (ami, cosmo e.d

Cosmo is geen gewone kapper maar loei- en loeiduur. Veel te veel betaald voor iets wat het niet gaat worden.

En je vraagt een oplossing: ga naar een gewone goede kapper (dus niet Cosmo) en laat daar je haar doen.

oke ik weet het nu wel..

en ja 210 gewoon de normale kapper (ami, cosmo e.dNou ikzelf en nog een paar anderen gaven je wel een oplossing hoor!
quote:topdropje schreef op 04 juli 2015 @ 23:41:

[...]

Nou ikzelf en nog een paar anderen gaven je wel een oplossing hoor!Ja, maar daar wordt niet op gereageerd. Wel de moeite nemen om te zeuren maar voor de rest...

oke ik weet het nu wel..

en ja 210 gewoon de normale kapper (ami, cosmo e.dFout gedacht. Ik verf al sinds ik 17 ben (nu 43). In al die jaren is het vijf keer mislukt. Drie keer daarvan waren precies die drie keren dat ik het door een kapper liet doen, een keer omdat ik heel naief dacht dat ik mijn haar wel blond kon verven, zoals jij nu ook hebt gedacht en een keer omdat mijn haar op een lengte kwam dat 1 pakje niet meer genoeg was. En ik ben grijs, dus ik verf het elke maand. Reken maar uit hoeveel verfbeurten dat waren .
Als je dan echt niet naar de kapper wil, kan je misschien bij een kappers winkel advies vragen, en daar dan ook verf kopen.

Verder zou ik het ook niet weten.
Van bijna zwart naar blond zal zelf niet lukken lijkt me.

Ik verf/blondeer mijn haren als 20 jaar (Gühl lichtgoudblond nr 82) en dat gaat prima en het haar ziet er ook mooier en gezonder uit. Maar de kleur wijkt niet zo veel af van mijn eigen kleur en dat is een gemeleerd resultaat prima.

Al is donkerbruin/zwart haar ook mooi. Ik zou het dan niet blonderen maar juist een diepere kleur geven.

Maar ik kan me voorstellen dat je eens iets anders wilde.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 04 juli 2015 @ 23:54:

Van bijna zwart naar blond zal zelf niet lukken lijkt me.

Ik verf/blondeer mijn haren als 20 jaar (Gühl lichtgoudblond nr 82) en dat gaat prima en het haar ziet er ook mooier en gezonder uit. Maar de kleur wijkt niet zo veel af van mijn eigen kleur en dat is een gemeleerd resultaat prima.

Al is donkerbruin/zwart haar ook mooi. Ik zou het dan niet blonderen maar juist een diepere kleur geven.

Maar ik kan me voorstellen dat je eens iets anders wilde."Iets anders" dan je eigen kleur pakt zelden mooi uit. Je ziet altijd dat het "nep" is, gewoon omdat het niet bij je teint past, bij je type, omdat je donkerbruine wenkbrauwen hebt bij je "mooie" blonde lokken, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Casalinga schreef op 04 juli 2015 @ 23:49:

[...]

Fout gedacht. Ik verf al sinds ik 17 ben (nu 43). In al die jaren is het vijf keer mislukt. Drie keer daarvan waren precies die drie keren dat ik het door een kapper liet doen, een keer omdat ik heel naief dacht dat ik mijn haar wel blond kon verven, zoals jij nu ook hebt gedacht en een keer omdat mijn haar op een lengte kwam dat 1 pakje niet meer genoeg was. En ik ben grijs, dus ik verf het elke maand. Reken maar uit hoeveel verfbeurten dat waren .

Hoezo was die ene keer dat je dacht dat 1 pakje wel genoeg was door de kapper gedaan? Klinkt toch best wel alsof je zelf aan het knutselen bent geweest? En blonderen door de kapper niet gelukt, klinkt ook alsof jij de kapper instructies hebt gegeven die van geen kanten klopte? En de 3e keer vermeldt je niet eens.... Komt niet zo heel erg geloofwaardig over, jouw verhaal.

For the record: in maart dit jaar mijn haar echt in model laten knippen, het geheel 2 tinten lichter dan mijn eigen haarkleur & daarover highlights, wassen en styling. 75 euro, daar kan geen thuiskleurknoeibeurt tegenop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven