Mode & Beauty alle pijlers

Help! Haardroger gezocht..

19-03-2010 10:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijd opzoek naar een goede haardroger.. In mijn ogen is dat er een van 2300 WATT of meer (droogt het haar sneller), meerdere blaasstanden en minimaal 3 temperatuurstanden. Zeer mooi voorbeeld is de Calor CV 7310 (ook de prijs!). Helaas kan ik die nergens in Nederland vinden, maar ook niet bij webshop die internationaal levert..

Momenteel heb ik een Babyliss 1900 expert. Deze wordt alleen loeiheet en daar droogt mijn haar van uit. Vandaar dat ik opzoek ben naar een fohn met verschillende temperatuurstanden (zodat ik het geheel koeler kan drogen en kan modeleren met een meer warme stand).

Wie heeft een dergelijke haardroger of heeft een goede tip?
Ik heb een professionele kapperfohn. 3 standen, 2 blaasstanden. Hij blaast inderdaad ook hard, als ik weleens een andere fohn gebruik, bij een vriendin ofzo, merk ik dat die veel heter zijn, en lang niet zo snel blazen.

Ik zou dus wel op zoek gaan naar een professionele kappersfohn, die worden niet zo heet.
Ik heb een Eti turbodryer van 1400 WATT, dat is een professionele kappers fohn, gekocht bij een groothandel.

Hij heeft 2 koud standen en 2 warmte standen. Ik vind deze heerlijk, haartjes zijn lekker snel droog!
Ik heb een Philips Jet set control 2000 W met ion (geen idee wat dat exact doet) en diverse temperatuur standen. Erg tevreden mee. Bij de Mediamarkt gekocht een aantal jaar terug.
Wat ook niet heel duur geloof ik. Niet meer dan 60 euro denk ik.
Ik heb al jaaaaaren een Princess en die doet het prima. 3 blaasstanden, 3 temperaturen, en nu maar 2 tientjes bij de kijkshop

Hoezo Help! Dreig je te verdrinken ofzo....
Thanks voor de tips!

TheEmpress: waar heb je die gekocht? Ik kan dat soort haardrogers niet online vinden..

Ik zal de andere haardrogers die genoemd zijn even googlen!
Ik heb een kappersfohn (Chi Pro Low EMF) besteld bij Haarshop.nl. Echt veel fijner dan de 'normale' fohns. Haar is supersnel droog zonder uitdrogen.
De Chi pro Low is toch 1500 watt? Heb ik gezien, maar de blaaskracht leek me minimaal.. Is dat zo?
Ook op de hoogste stand (die ik altijd gebruik) lijkt het niet hard te gaan maar toch is mijn haar in no time droog zonder schade aan te richten. Ik vind hem ideaal en wil nooit meer anders.
Malu, hoe heet is de drooglucht van de Chi?
Geen idee hoe heet de drooglucht is van de Chi.

Hier de omschrijving van Haarshop.nl

CHI Fohn Pro & GRATIS CHI Diffuser

Farouk CHI Fohn Pro is een Professionele keramische ionen föhn. Nu met gratis CHI Diffuser ( softstyler ).droogt uw haar 2 keer zo snel zonder dat uw haar uitdroogt zoals bij normale föhn's. Nu tijdelijk met GRATIS CHI Diffuser.

Speciale professionele föhn waarbij het haar niet uitdroogt. Doordat de watermoleculen in het haar, door ionen gesplits worden, in plaats van het water laten koken hierdoor blijft je haar in gezonder conditie, door de Keramische spoel droogt uw haar 2 keer zo snel. Het geheim zit in de föhn, u merkt het aan uw haar kwaliteit al naar een paar maanden verbeterd wordt.

Levenslange garantie op de keramische gedeelte.2 jaar garantie op het electronische gedeelte.

Ik heb geen Diffuser (heb ik ook niet nodig trouwens) maar bovenstaande beschrijving wordt in mijn ogen helemaal waar gemaakt.
Ik heb ook een professionele kappersfohn van het merk wahl. Ben er niet kapot van. Tenminste niet voor mijn haar geschikt, blaast te hard en dan gaat het erg pluizen.
-
anoniem_23018 wijzigde dit bericht op 28-09-2010 23:42
Reden: -
% gewijzigd
Hmm dat is de moeite waard om te bekijken! Wel wil ik graag weten of hij erg hete lucht blaast of niet... Mijn huidige fohn droogt daardoor mijn haar helemaal uit!
-
anoniem_23018 wijzigde dit bericht op 28-09-2010 23:42
Reden: -
% gewijzigd
De Chi blaast juist geen erg hete lucht, zelfs niet op de hoogste stand, en toch is je haar razendsnel droog zonder het te beschadigen. Ik ben net als Annah fan en nee, ik heb geen aandelen.
Ik ga de Chi proberen! Ik laat weten in hoeverre deze bevalt. Ik bestel het online dus het zal even duren..

Gebruiken jullie meer spullen van Farouk?
quote:Mac123 schreef op 19 maart 2010 @ 11:01:

Ik heb een Philips Jet set control 2000 W met ion (geen idee wat dat exact doet) en diverse temperatuur standen. Erg tevreden mee. Bij de Mediamarkt gekocht een aantal jaar terug.

Deze heb ik ook en ik ben er ook heel tevreden over. Droogt supersnel en je hebt verschillende standen. Niet te duur; ik denk ¤45.

Wilde eerst een kappershaardroger kopen van Parlux, maar die waren me toch net iets te duur.
Ik heb gisteren bij haarshop de chi fohn besteld. Was nu in de aanbieding, 139 euro geloof ik. Heb de fohn net binnen gekregen, ga straks proberen, ik heb wel biosilk erbij genomen.

Ben razend benieuwd wat dat voor mijn beschadigde geblondeerde haar doet. Laat het jullie weten.
Hi Lammy, wat leuk! Welke heb je besteld? Ik heb gister de Chi Pro 1300 low emf besteld (uit Amerika, dit scheelt 60 euro op de prijs!). Krijg hem dus pas over 2 weken binnen.. Ik heb er Chi keratinespray bij besteld :-)

Laat je weten of hij bevalt?
Hallo Butterfly. Ik heb dezelfde als jij besteld bij haarshop, 139 euro er zat een gratis diffuser bij die ik dan wel niet gebruik.

Inmiddels heb ik de fohn 2x gebruikt en ik moet helaas zeggen dat het wat mijn haar betreft niet veel beter gaat dan met mijn andere fohn. Wel is de fohn niet zo zwaar, maakt bijna geen herrie zoals de Wahl fohn die ik eerst gebruikte.

Als je gezond haar hebt is het een heel goede fohn denk ik. Je haar is snel droog.

Zelf ben ik 'gezegend' met heel dun stijl haar wat ik ook al jaren blond verf. Totaal stuk dat haar, dat maak je niet beter met een fohn.
Hi lammy, jammer dat hij niet helemaal is wat je hoopte. Wellicht dat de föhn op lange termijn wel beter voor je haar is? Minder schadelijk? Gebruik je bescherming voor het föhnen?
Ik gebruikte altijd spray van keune, speciaal om haar te beschermen tegen hitte van fohn. Nu heb ook die biosilk olie.

Het ligt gewoon aan mijn haar, het is nu heel slecht in botte pluizige laagjes geknipt, ik moet nog even geduld hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven