Mode & Beauty alle pijlers

Help Kledingtips man - bruiloftsgast gezocht

06-05-2025 22:56 119 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik hoop dat jullie mijn vriend kunnen helpen. Hij is uitgenodigd op een bruiloft en de laatste keer dat hij op een trouwerij was is best lang geleden. Hij moet dus op zoek naar een geschikte outfit.

Nu draagt hij nooit pakken en is dat helemaal niet zijn stijl.
Wat hij gebruikelijk draagt zijn jeans, vans of andere sneakers, t-shirts en truien 😉 En als hij enigszins netjes voor de dag wilt komen een Carhartt blouse van dikkere stof die hij dan open draagt.
Qua merken denk aan: Obey, veel van Carhartt , Patagonia, Levi’s, Vans

Dresscode van het feest is “Feestelijk” met als omschrijving oa “elegante outfit” “dansschoenen”

En nu?!
Wie heeft voor ons outfit ideeën/inspiratie/webshops..
Wat past binnen de smaak van mijn vriend maar is feestelijk en elegant genoeg voor een bruiloft..
Het is trouwens in mei.

Dank alvast voor het meedenken!
Ceester schreef:
08-05-2025 09:08
En een te kleine/korte broek heeft gekocht...
Ik vind sowieso dat een aantal mannen op de voorbeeldplaatjes erg strakke broeken dragen.
Wat losser kan er evengoed nog netjes uit zien.
Doe eens foto's dan van wat jullie feestelijk en alles erop en eraan vinden? Reuze benieuwd.
En niet zo politiek correct: een dure donkerblauwe spijkerbroek met een getailleerde Ralph-lauren polo op een vreselijk mooie vent (zie bijna alle foto's hierboven) ziet er natuurlijk ook een stuk netter uit dan een spijkerbroek van de C&A op een Newman-type...
https://img-s-msn-com.akamaized.net/ten ... =611&d=122

(eerste keer een plaatje in een post, hoop dat het lukt)
Ceester schreef:
het was gewoon een voorbeeld.. Dat een chino/pantalon met mooi overhemd een stuk gekleder kan zijn dan een slecht zittend/goedkoop pak.
Sommige mannen trekken bij zulke feestelijkheden steeds hetzelfde pak uit de kast.
Nu dan zie ik liever een broek en overhemd die bij de tijd zijn en van goede kwaliteit.

En als gewenst is dat mannen in pak kwamen, had er wel tenue de ville op de uitnodiging gestaan ipv feestelijk.
Dit voorbeeld van Star bijvoorbeeld, om aan te tonen dat een pak niet per se mooier/feestelijker is:

Afbeelding

Dit is een mooie man (geen Norman type in ieder geval), maar het pak maakt hem niet gekleed.
ldp schreef:
08-05-2025 08:50
Maar voor andere mensen is het pas een feest als er flink gezopen wordt.

Joh, doe niet zo kinderachtig/ stijf/ saai dat je niet drinkt! Neem er eentje, daar word je wat gezelliger van! Het is feest! Drank hoort bij het concept!

Ben jij dan bereid om je eigen afwijkende gebruiken aan te passen voor de organisator van het feest omdat het anders voor hem/ haar geen echt feest is?
Nee, niet als het iets betreft wat fysiek niet gezond is. Ik ben strak van het motto: alleen van het allerlekkerste dik worden. Ik eet dus ook niet voor een ander. Maar de boel voor een avondje een beetje opkalefateren is geen enkel probleem. Ik draag in het dagelijks leven geen make up, maar zorg dat ik er voor de gelegenheid een leuk verfje op doe. Hetzelfde geldt voor jurken/rokken: draag ik ook niet uit mezelf, maar voor de gelegenheid is er zo eentje aangeschaft.
Ceester schreef:
08-05-2025 15:23
Nee, niet als het iets betreft wat fysiek niet gezond is. Ik ben strak van het motto: alleen van het allerlekkerste dik worden. Ik eet dus ook niet voor een ander. Maar de boel voor een avondje een beetje opkalefateren is geen enkel probleem. Ik draag in het dagelijks leven geen make up, maar zorg dat ik er voor de gelegenheid een leuk verfje op doe. Hetzelfde geldt voor jurken/rokken: draag ik ook niet uit mezelf, maar voor de gelegenheid is er zo eentje aangeschaft.
En zo heeft iedereen punten die voor hem/ haar belangrijk zijn.

Waarom zijn jouw punten belangrijker dan die van een ander?
Ceester schreef:
08-05-2025 15:23
Enig!

Afbeelding
:proud:
Misschien een nette pantalon of eventueel Chino van een mooie stof met een mooi passend overhemd in een wat meer casual stof (linnen?) voor de balans. En dan bretels en een strikje. Beetje speels, maar wel feestelijk.

Door een opvallend accessoire til je ook bij mannen een outfit van gewoontjes naar feestelijk. Ik vind een pochet bij je jasje ook erg leuk op een bruiloft, maar je partner klinkt niet alsof hij zich daarin op zijn gemak voelt.
Smaken verschillen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Biciclette schreef:
08-05-2025 17:20
Misschien een nette pantalon of eventueel Chino van een mooie stof met een mooi passend overhemd in een wat meer casual stof (linnen?) voor de balans. En dan bretels en een strikje. Beetje speels, maar wel feestelijk.

Door een opvallend accessoire til je ook bij mannen een outfit van gewoontjes naar feestelijk. Ik vind een pochet bij je jasje ook erg leuk op een bruiloft, maar je partner klinkt niet alsof hij zich daarin op zijn gemak voelt.
Leuk als je vier bent.
Star⁴ schreef:
08-05-2025 17:26
Leuk als je vier bent.
Als mijn man dit aantrekt kan hij zo bij het circus 😅
Maar mensen gaan voorbij
Biciclette schreef:
Oef.
Waarom? Een pantalon met een mooi overhemd is zeer geschikt voor een bruiloft. Daar hoeft niks bij.
Biciclette schreef:

En jij denkt dat een man die in Carhart-hemden loopt effe een strik en bretellen gaat aantrekken :-D?

Good luck met dat te proberen.

Naast dat ik bretellen alleen geschikt vind als je er de hele dag een vest over aan hebt zodat je ze niet ziet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vind de voorbeelden van Star, Blijfgewoon bianca en Pelle prima voorbeelden van stijlvol gekleed. Alles beter dan een slechtzittend pak bijv.

Ik heb trouwens vanuit mijn werk best wat begrafenissen en heel vaak wordt er juist gevraagd om geen zwart te dragen maar stond er juist de laatste keren, geel of een geel accent, vrolijke kleuren of rood.
Ceester schreef:
De jonge mannen bij ons dragen vaak hoog water broeken. Ik denk dat dat in is.
Biciclette schreef:

Gaat-ie als clown dan?
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Moiren schreef:
08-05-2025 20:40
Gaat-ie als clown dan?
:HA:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven