Mode & Beauty alle pijlers

Help! Solliciteren in deze hitte: wat trek ik aan?

08-08-2020 17:57 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb donderdag mijn laatste ronde gesprek voor nieuwe baan en ikwildezebaan! Vooralsnog is de verwachting in deze regionen 33 graden. Dat, gecombineerd met dat ik mijn toekomstige team ga ontmoeten én iets met hun moet gaan doen, zorgt voor wat gepanikeer in mijn hoofd: wat moet ik aan waarin ik het toch koel heb, ik me kan bewegen en wat netjes is en blijft voor anderhalf, twee uur.
De dresscode daar is sneakers en 'gewone' kleding, heel fijn voor mocht ik daar gaan werken, maar ik vind eigenlijk dat sneakers niet kunnen bij een sollicitatie. Sandalen? Nope. Linnen? Ik moet een stuk rijden dus kreukels galore.

Ik kom er niet echt uit, kunnen jullie meedenken?
MientjeHapgraag schreef:
08-08-2020 18:10
Nee precies, ik wil wel aansluiting vinden bij t team, ook op kledinggebied.
Jurk korte mouwen, moet te vinden zijn.
Succes! Ik vond van de week in de stenen winkels weinig zomer meer, alleen overgebleven sale.
Al veel najaarsmode.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 08-08-2020 20:26
0.00% gewijzigd
_saudade_ schreef:
08-08-2020 19:54
- Een luchtige niet-verhullende jurk met nette sandalen met een hakje.
- Een midirok of maxirok en een leuke nette top.
- een top en een luchtige chinobroek
Een wat? ;-D
Phloxx schreef:
08-08-2020 19:31
Ik heb net deze set van Vanilia gekocht.
Stofje is echt geschikt voor 'business casual'. Super gaaf vind ik zelf haha.
Afbeelding
Ik vind dit een heel mooi zomers setje maar ik zou toch echt geen korte broek dragen bij een sollicitatie.
Phloxx schreef:
08-08-2020 19:31
Ik heb net deze set van Vanilia gekocht.
Stofje is echt geschikt voor 'business casual'. Super gaaf vind ik zelf haha.
Afbeelding
Afbeelding
Heel leuk. Voor een terrasje. Niet voor een sollicitatiegesprek. Echt veel te kort.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
08-08-2020 20:23
Heel leuk. Voor een terrasje. Niet voor een sollicitatiegesprek. Echt veel te kort.
Niet geschikt voor terrasje. Stof is veel te chique ervoor, maar zie je misschien niet zo.
Lengte is persoonlijk :)
Wat voor baan ga je solliciteren TO? Dat zegt ook veel over wat je aan zou kunnen trekken.
-
Zo kort doe je toch sowieso niet aan naar je werk?
Alle reacties Link kopieren
Jurkje met mouwtjes
Witte sneakers eronder
Phloxx schreef:
08-08-2020 21:14
Niet geschikt voor terrasje. Stof is veel te chique ervoor, maar zie je misschien niet zo.
Lengte is persoonlijk :)
Wat voor baan ga je solliciteren TO? Dat zegt ook veel over wat je aan zou kunnen trekken.
Hoe kan iets nu niet geschikt zijn voor een terrasje? Als ik een hele avond op een terras uitgebreid zit te dineren, dan kleed ik me netjes aan.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
08-08-2020 21:15
Zo kort doe je toch sowieso niet aan naar je werk?

Nee, dat vind ik ook. Ongeacht de stof...
(en dat terwijl ik die witte broek van daarnet dus wel weer okay vond met een losvallende blouse erover :facepalm:)
LīlyRose schreef:
08-08-2020 20:23
Heel leuk. Voor een terrasje. Niet voor een sollicitatiegesprek. Echt veel te kort.
Ik heb die ook, maar die doe ik inderdaad echt niet naar m’n werk aan. Ik draag deze vaak op warme dagen om ‘gekleed’ de deur uit te kunnen voor bijvoorbeeld boodschappen of een terrasje o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
08-08-2020 18:02
Sandaaltjes?
Hahaha ja dank! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
08-08-2020 20:16
Een wat? ;-D
Afbeelding
LīlyRose schreef:
08-08-2020 19:06
Toch niet op een sollicitatiegesprek?

(Koker)rok, linnen bloesje mee en bij aankomst even snel omruilen voor je topje. Of topje er onder houden.
Waarom geen nette sandaaltjes met hak?
Omdat er makkelijke kleding gevraagd wordt, hakken zijn niet makkelijk, kokerrok ook niet.
strings-attached schreef:
08-08-2020 23:02
Omdat er makkelijke kleding gevraagd wordt, hakken zijn niet makkelijk, kokerrok ook niet.
Ligt er aan, klein hakje en kokerrok van elastische stof. Maar ik had koker ook al tussen haakjes hè.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-08-2020 22:28
Afbeelding

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-08-2020 22:28
Afbeelding

Ik moest ook direct aan een "net jurkje" denken.
:proud:

Jammer dat Erochique/Lovecompany niet meer in Groningen zit. Als plus-size vrouw kon ik daar vaak slagen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ga je met de auto? Dan airco op standje Noordpool. Dan kom je fris aan en duurt het even voor je oververhit bent.
Als je lang haar hebt, zou ik het opsteken om plaktoestanden (nek, voorhoofd) te voorkomen. En in dit soort gevallen spuit ik altijd wat anti-transparant in mijn decolleté want daar zweet ik altijd als een gek (als het echt heet is).

Verder zou ik gaan voor een niet strak zittende jurk. Een nette maxi-jurk is eventueel ook wel een optie, maar vind ik lastig te vinden, en daarbij nette open schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met jurken en rokken? Ik vind het achterhaald. Ze hebben TO al een keer gezien dus weten wat voor type het is. En het wordt 35 graden. Daarbij heerst er een informele werksfeer bij het bedrijf. Dan hoeft het echt allemaal niet zo netjes. Je kunt ook overdressed komen waardoor ze misschien denken dat je niet bij het bedrijf past.
TO, ik denk dat je het zelf het beste kunt inschatten. Jij weet wat voor soort bedrijf het is. De anderen hier gaan toch veelal van hun eigen werk uit.
Alle reacties Link kopieren
Eens na met bethweter.

Die witte broek tot knie... Wat afschuwelijk. Wordt dit nog gemaakt?
bethweeter schreef:
09-08-2020 00:04
Wat is dat toch met jurken en rokken? Ik vind het achterhaald. Ze hebben TO al een keer gezien dus weten wat voor type het is. En het wordt 35 graden. Daarbij heerst er een informele werksfeer bij het bedrijf. Dan hoeft het echt allemaal niet zo netjes. Je kunt ook overdressed komen waardoor ze misschien denken dat je niet bij het bedrijf past.
TO, ik denk dat je het zelf het beste kunt inschatten. Jij weet wat voor soort bedrijf het is. De anderen hier gaan toch veelal van hun eigen werk uit.
Wat is precies achterhaald? Jurken en rokken? Want een lange broek met 35 graden is helemaal hip ofzo?
Dan heb ik onderdaad wat gemist.

En wat gek hè die tips, terwijl to daar helemaal niet om vraagt. Oh wacht... :idee:
anoniem_399590 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 09:08
0.38% gewijzigd
Snoesje666 schreef:
08-08-2020 23:53
Ik moest ook direct aan een "net jurkje" denken.
:proud:

Jammer dat Erochique/Lovecompany niet meer in Groningen zit. Als plus-size vrouw kon ik daar vaak slagen.
Ja, voor zo'n net sollicitatiejurkje in grote maten? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
09-08-2020 00:19
Wat is precies achterhaald? Jurken en rokken? Want een lange met 35 graden is helemaal hip ofzo?
Dan heb ik onderdaad wat gemist.

En wat gek hè die tips, terwijl to daar helemaal niet om vraagt. Oh wacht... :idee:
Het is achterhaald dat een vrouw een jurk of rok aan zou moeten om er netjes uit te zien. Tenzij je in SGP-kringen verkeert.
bethweeter schreef:
09-08-2020 00:22
Het is achterhaald dat een vrouw een jurk of rok aan zou moeten om er netjes uit te zien. Tenzij je in SGP-kringen verkeert.
Klopt. Maar het is niet achterhaald als je dat zelf wel lekker vind met 35 graden. Toch?

Ik haat rokken en draag op 3 maxijurken na met warmte ook nooit jurken. Dat doe ik 100% om er comfortabel toch nog een beetje oke uit te zien. Kan moeilijk over straat in mijn ondergoed in deze kuthitte. En ik haat korte broeken nog meer dan rokken en zeer veel meer dan wijde maxijurken.

Dus als TO een jurkje aan wil doen vanwege het weer dan is daar niets achterhaalds aan.
Als ze hem aan doet vanwege rare dames en heren hierboven die vinden dat een (koker) rok of een jurk en hakken hoort... dan wel. ;-)

Daar heb je dan helemaal gelijk in.
bethweeter schreef:
09-08-2020 00:22
Het is achterhaald dat een vrouw een jurk of rok aan zou moeten om er netjes uit te zien. Tenzij je in SGP-kringen verkeert.
Wel lekkerder dan een lange broek.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
09-08-2020 00:22
Het is achterhaald dat een vrouw een jurk of rok aan zou moeten om er netjes uit te zien. Tenzij je in SGP-kringen verkeert.
Met 35 graden draagt een jurk of rok nou eenmaal meer comfortabel dan een broek. Da's geen hogere wiskunde.

Ik sta écht te kijken van sommige reacties hier. Ook al is de werksfeer informeel, je trekt toch nóóit een kniebroek of korte broek aan naar een sollicitatiegesprek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven