Mode & Beauty alle pijlers

Help! Solliciteren in deze hitte: wat trek ik aan?

08-08-2020 17:57 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb donderdag mijn laatste ronde gesprek voor nieuwe baan en ikwildezebaan! Vooralsnog is de verwachting in deze regionen 33 graden. Dat, gecombineerd met dat ik mijn toekomstige team ga ontmoeten én iets met hun moet gaan doen, zorgt voor wat gepanikeer in mijn hoofd: wat moet ik aan waarin ik het toch koel heb, ik me kan bewegen en wat netjes is en blijft voor anderhalf, twee uur.
De dresscode daar is sneakers en 'gewone' kleding, heel fijn voor mocht ik daar gaan werken, maar ik vind eigenlijk dat sneakers niet kunnen bij een sollicitatie. Sandalen? Nope. Linnen? Ik moet een stuk rijden dus kreukels galore.

Ik kom er niet echt uit, kunnen jullie meedenken?
Jurk of rok is toch gewoon fijn met zulk weer. En prima geschikt voor activiteiten. Evt sneakers mee daarvoor. En pumps aan.
Phloxx schreef:
08-08-2020 19:31
Ik heb net deze set van Vanilia gekocht.
Stofje is echt geschikt voor 'business casual'. Super gaaf vind ik zelf haha.
Afbeelding
Afbeelding
Dit aanraden als geschikt... is gewoon een klote streek. Strand oke maar werk... nooit!!
lilalinda schreef:
09-08-2020 00:44
Dit aanraden als geschikt... is gewoon een klote streek. Strand oke maar werk... nooit!!
Leuk voor een terrasje. Maar véél te kort en bloot - bovenaan - voor een sollicitatie.

Tenzij je de job op een andere manier te pakken wil krijgen.
Maar als het een soort team-gebeuren is zou ik daar geen zin in hebben.
Veel kans dat ze namelijk de mening van 't hele team willen weten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik heb vorig jaar tijdens de hittegolf een sollicitatiegesprek gehad, en hoe gênant ook, ik ga mijn tips nu toch delen:

Op 200 meter afstand van het bedrijf heb ik een luchtige blouse aangetrokken over het topje dat ik aan had onderweg naar het bedrijf. Ik had een luchtige maar nette rok aan, pumps erbij.

Op 100 meter voor het bedrijf was ik zeiknat van het zweet, en heb ik bij een bedrijf vlakbij verteld dat ik een sollicitatie had en gevraagd of ik gebruik van hun toilet mocht maken om te te fatsoeneren. Dat mocht gelukkig .
Daar heb ik me in een nieuwe luchtige outfit gehesen. Ze wensten me succes en ik heb achteraf een bedankje gestuurd. Vonden ze leuk.

Colbertje heb ik pas voor de deur aangetrokken.
..
bethweeter schreef:
09-08-2020 00:22
Het is achterhaald dat een vrouw een jurk of rok aan zou moeten om er netjes uit te zien. Tenzij je in SGP-kringen verkeert.
Natuurlijk kan een lange broek ook, maar dat is met dit weer toch niet fijn?

Korte broek - niet geschikt
Lange broek - te warm
Jurk - geschikt en niet te warm

Het gaat niet om dat een jurk/rok het enige is wat netjes is. Een jurk/rok is het enige dat netjes èn luchtig genoeg is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AnAppleADay schreef:
09-08-2020 08:58
Natuurlijk kan een lange broek ook, maar dat is met dit weer toch niet fijn?

Korte broek - niet geschikt
Lange broek - te warm
Jurk - geschikt en niet te warm

Het gaat niet om dat een jurk/rok het enige is wat netjes is. Een jurk/rok is het enige dat netjes èn luchtig genoeg is.
Een lange wijdvallende broek van dunne stof vind ik heel fijn dragen met heel warm weer.
bethweeter schreef:
09-08-2020 00:22
Het is achterhaald dat een vrouw een jurk of rok aan zou moeten om er netjes uit te zien. Tenzij je in SGP-kringen verkeert.

Ik weet niet wat voor jurken en rokken jij voor je ziet? Er is meer dan een christelijke stijl hoor.
Kijk voor de grap eens naar buiten, legio vrouwen in jurken, jurkjes en rokken. Niet omdat het netjes is, maar omdat het leuk staat, lekker zit en modieus is.
Misschien heb je dat gemist?
amarna schreef:
09-08-2020 09:35
Een lange wijdvallende broek van dunne stof vind ik heel fijn dragen met heel warm weer.
Ja kan ook inderdaad maar het is niet raar dat in dit geval jurkjes de overhand hebben in het advies.
Inmiddels bedacht dat ik gewoon mn bikini ga aantrekken.

Nee.
Dat is niet waar.
Maar damn! Het liefst trek ik gewoon inderdaad een luchtig te broek aan, mét sneakers en een thshirt. Wat vinden jullie, kan een culotte?
Ik ben geen jurkenmens, staat ook niet mooi en ik voel me er heel onprettig bij.
Culottes kan wel maar met sneakers vind ik het niets voor een sollicitatie en bovendien zitten sneakers erg warm. Dus ik zou gaan voor nette open schoenen.
Pumps aan en sneakers mee, zodat je die kunt aantrekken bij de activiteit. Culotte moest ik even googlen. Hoe lang is hij bij jou? Tot op de enkels kan zeker heel goed.
Ik zou inderdaad een jurkje doen. Op mijn werk heb ik ook dagen waar ik netter geleed moet en vaak gooi ik er op het laatste moment een jasje over mijn jurkje of luchtige jumpsuit. Dan ziet het er veel sneller net uit.

Je kan inderdaad ook in de auto minder aan (je bikini ;-) ) en dan op het laatste moment een bloesje/jurkje oid eroverheen.

Ik had ook ooit een krijtstreep korte broek, die stond ook net met het juiste hakje.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Marana schreef:
09-08-2020 11:01
Pumps aan en sneakers mee, zodat je die kunt aantrekken bij de activiteit. Culotte moest ik even googlen. Hoe lang is hij bij jou? Tot op de enkels kan zeker heel goed.
Ik ben vrij lang, culottes komen halverwege kuit/5 centimeter boven enkel.
MientjeHapgraag schreef:
09-08-2020 10:57

Nee.
Dat is niet waar.
Maar damn! Het liefst trek ik gewoon inderdaad een luchtig te broek aan, mét sneakers en een thshirt. Wat vinden jullie, kan een culotte?
Ik ben geen jurkenmens, staat ook niet mooi en ik voel me er heel onprettig bij.
Natuurlijk kan dat. Het belangrijkste is dat je je er goed in voelt en dit past duidelijk bij de bedrijfs- of organisatiecultuur die je in de OP beschreef.

Mijn grootste fout op sollicitatiegebied ooit was dat ik me eens hier op het forum heb laten adviseren en vervolgens in heel formele kleding verscheen waarin ik me totaal niet mezelf voelde. Het liep uit op een ramp, de sollicitatiecommissie voelde ook vanaf de eerste seconde haarfijn aan dat er 'iets niet klopte'.

Wat jij beschrijft klinkt als kleding die bij je past en - heel belangrijk - waarin je niet bang hoeft te zijn voor wat je moet gaan doen (ik begrijp dat de activiteit nog niet bekend is). Je kunt je er vrij in bewegen, en hoeft niet op te letten of je niet ergens inkijk hebt, zelfs al blijk je naar een klimpark o.i.d. te gaan.

Veel succes, wees jezelf en het komt vast goed!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
MientjeHapgraag schreef:
09-08-2020 11:07

gewoon aandoen

veel succes!
Afbeelding
Afbeelding
MientjeHapgraag schreef:
09-08-2020 10:57

Nee.
Dat is niet waar.
Vooral aandoen waar jij je prettig in voelt. Als je je comfortabel voelt, dan straal je dat uit en dat gaat je helpen! Veel succes!
MientjeHapgraag schreef:
09-08-2020 11:07
Leuk! Natuurlijk kan dat!
Wat ik trouwens zou doen: nette schoenen aan en slippers/sandalen in de tas. Dan kan je die altijd nog aanschieten als je een activiteit gaat doen en iedereen er supercasual bijloopt.
[quote=Lillybit post_id=31749433 time=1596964614 user_id=360662]
Hmmm... er gaat iets mis met quoten, tekst ist verschwunden.
Die bruinige broek is echt perfect! Heel mij en goed te combineren met wit overhemd en, ja toch echt, witte sneakers.
Lillybit staat er op Pinterest bij waar broek vandaan komt?
Ik zal even speuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven