Mode & Beauty alle pijlers

HELP Zelf tas maken

12-06-2012 22:34 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een poos op zoek naar een tas waar mijn 15,6'' laptop in kan en daarbij eventueel nog andere spullen, bijv voor school of een weekend weg. Alles afgezocht maar niks was groot en/of leuk genoeg (of betaalbaar, twee leuke tassen maar beide ruim 200,-).

Nu wil ik van gedragen spijkerbroeken (en eventueel andere stof) zelf iets gaan maken. Heb er geen ervaring mee maar aangezien ik toch tijd heb lijkt het me leuk om te proberen.

Nu heb ik echter wel wat advies nodig. De tas moet superstevig zijn omdat er zoals gezegd o.a. een laptop in moet. Wat is een sterke, duurzame stof om bijv de binnen voering te maken, en die vervolgens te bekleden met de spijkerstof.

Andere tips en suggesties zijn van harte welkom!
misschien kun je iets met die lappen die in een luiertas zitten, waar je de baby op kan leggen? Die zijn van onwijs sterk stof/plastic en er zit een vulling in!
Je zou eens moeten kijken naar het boek: a bag for all reasons van Lisa Lam. Daarin staan een aantal modellen voor tassen die prima geschikt zouden zijn.
Handige tip! Die moeten wij hier vast nog ergens hebben liggen aangezien ik de eerste van 4 kinderen ben;')
Handige tip! Die moeten wij hier vast nog ergens hebben liggen aangezien ik de eerste van 4 kinderen ben;')
Ik zou trouwens niet voor spijker gaan, dat is lastig verwerken en voldoet niet. Je kunt beter voeren met een lap dik fiberfill.
quote:achnein schreef op 12 juni 2012 @ 22:44:

Ik zou trouwens niet voor spijker gaan, dat is lastig verwerken en voldoet niet. Je kunt beter voeren met een lap dik fiberfill.Ik wilde idd ook iets anders voor de stevigheid, de spijkerstof is enkel voor de looks!
En Ikea heeft trouwens mooie stevige stoffen!
quote:m1994 schreef op 12 juni 2012 @ 22:45:

[...]

Ik wilde idd ook iets anders voor de stevigheid, de spijkerstof is enkel voor de looks!Als je er geen ervaring hebt met het verwerken van spijkerstof zou ik dit niet proberen.
Ik heb hier een filmpje gevonden: http://hobby.blogo.nl/201 ... de-jeans-en-spijkerbroek/
Kijk eens op youtube naar filmpjes met duct tape.

Leuk makkelijk joh.
Geen antwoord op je vraag maar een laptop tas in een weekendtas/grotere tas doen werkt niet?

Vind het nl nogal klinken als een opdracht voor een school oid...
Canvas met coating denk ik. Maar volgens mij zakt hij naar het laagste punt. Ik zou een sterke weekendtas van skai kopen bij een schoenenhandel en daar een laptoptas inzetten. ik dacht dat Blokker en Xenos veel laptoptassen verkopen.
it's a big club and you ain't in it
Denk je dat je je eerste eigen gemaakte tas mooier ga vinden dan de tassen in de winkels?
quote:dolfje schreef op 12 juni 2012 @ 23:04:

Geen antwoord op je vraag maar een laptop tas in een weekendtas/grotere tas doen werkt niet?

Ik stop mijn laptop in een sleeve en mijn sleeve in de tas. Eenvoudiger kan bijna niet. Weekendje weg: laptop in sleeve,

sleeve in rolkoffer.
Joh bestel gewoon een sleeve bij Blinq! Heb je de bescherming van een hoes en kan die in een iets minder stevige tas.

(ben erg blij met mijn eigen Blinq sleeve)
Blinq ben ik dan weer niet zo kapot van! Heb er een hoes voor een heel gangbare Ereader besteld. Type vermeld, de afmetingen zelfs ruim doorgegeven maar ze hebben zich daar niet aan gehouden! Gevolg: Ereader past niet en op de de email die ik vervolgens gestuurd heb is nooit een reactie gekomen.... Dat was dus ook de laatste keer dat ik daar wat heb besteld!
Heb idd al een sleeve van het merk Built NY, zogeheten hoodie. Dat werkt perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven