Mode & Beauty alle pijlers

Help! Zomerhaarstress!

28-05-2016 20:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jawel, de zon schijnt en de eerste paar duiken in het zwembad zitten erop. En dit is meteen het begin van het einde van mijn mooie winterkapsel want het ziet er nu al droog en dof en pluizig uit. Elk jaar geloof ik weer in wat de kapper me aansmeert, en nu had ik dan echt wat zou moeten helpen. Voor geen meter dus.

Ik heb van nature al droog haar. Wat moet ik toch doen, ik heb niet zoveel zin om naast al het gesmeer op kinderlijfjes, dat van mijzelf, mijn man en de nodige bevriende ruggen ook nog veel tijd aan mijn haren te besteden. Gewoon 1x p.d. of zoiets en dat ik dan gewoon zonder gêne kan rondlopen verder....?

Wie heeft echt goede tips? Bedankt!!
een serum als bio silk en misschien 1 a 2 x per week een haar masker?
Heb je dik haar?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Arganolie is zeer effectief voor het behandelen van droog en pluizig haar. Ook herstelt het beschadigd haar en geeft het glans aan dof haar.

http://www.arganwinkel.nl/glanzend-haar/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Grappig. Ik ben net weer super blij dat ik van mijn winterhaar (slap, futloos en donker) af ben

Ik stond op het punt om mijn lange haar af te knippen (ruim over mijn middel) maar de zon heeft mijn haar weer gered
Ja ook dik haar, een drama. Ik heb het serum van Sebastian, dat is nog vetter dan BioSilk (naar mijn idee). Daar kan ik het wel weer even mee oplappen, maar het is niet beschermend. Ook gebruik ik altijd een goed masker van Kérastase (ook shampoo daarvan). Bedankt voor de tips, ik ga even kijken bij de arganolie site!
Gewoon watervaste factor 30 erin. Of een zonnehoed. En je haar zoveel mogelijk droog houden in het zwembad.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
En wel fijn voor jou hoor Patchouli. Ik zie alleen een beetje groen nu ;). Geniet ervan!
Gebruik je iets om je haar tegen de zon te beschermen? Mijn haar wordt ook gauw een bos stro na veel zon, ik gebruik sinds vorig jaar een spray met UVfilter (van Matrix Biolage). Heb het idee dat het wel hielp om mijn haar gezonder te houden. En het ruikt zooooo lekker (kokos?) dus alleen daarvoor spray ik het al graag royaal over mijn haar
Ik spreek toch geen Chinees?!
Je bedoelt voor het lichaam @Ceylon? Dat zou handig zijn! Worden we dan zo misleid allemaal? Ik zou het heel graag willen geloven, ga morgen iig proberen. Bedankt ook
Heb ik nog niet in mijn kast staan, maar klinkt ook weer verleidelijk @Tinkerbell. Iets wordt altijd extra fijn als het lekker ruikt!
Op de zonafdeling bij het Kruidvat zag ik een speciale spray met Uv filter voor het haar.
quote:Grumpsy schreef op 28 mei 2016 @ 21:16:

Je bedoelt voor het lichaam @Ceylon? Dat zou handig zijn! Worden we dan zo misleid allemaal? Ik zou het heel graag willen geloven, ga morgen iig proberen. Bedankt ook

Ja hoor, gewoon waar je de kinderen ook mee insmeert. Afhankelijk van het merk een beetje vettig, maak je er een wet-look van. Tip van een kapster, die dat zelf ook deed.

Het schijnt overigens dat er filmsterren en fotomodellen zijn die bodylotion gebruiken als leave-in conditioner. Als dat voor een topmodel goed werkt, waarom zou het bij mij dan niet kunnen werken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Jeetje Ceylon, deze tips zijn goud waard! Vaak komen de beste van professionals (bv kapsters etc). Het zal vast niet haar zaak geweest zijn, want volgens mij worden er echt bergen verdiend aan dure merkshampoo's en alles wat wordt verkocht. Maar jou een zorg, en mij evenmin ;) Bedankt nogmaals
Toevallig vandaag een pakje binnen gekregen wat ik had besteld. Met daarin en verf en een of ander serum achtig iets wat ik er vlug bij heb besteld, want dan kwam ik boven de verzendkosten

Net mn haar dus geverfd, was daarna gort droog, echt stro zoals altijd na verven, en dat spul erin gesprayd...serieus waar was dat spul mijn hele leven

Het is van revlon en heet uniq one. Het herstelt, gaat pluis tegen, beschermt tegen hitte, maakt zacht en glad, beschermt met uva rn uvb filters, anti klit en geeft meer volume (staat op het doosje wat nu naast me ligt ). Koste geloof ik 11 euro ofzo online besteld, zit 150 ml in en je hebt weinig nodig.

En geloof me, mijn haar is droog pluisdrama door de grote mishandelingen die het dagelijks moet doorstaan (verven, föhnen, stijlen) en ik heb ook al zoveel geprobeerd. Maar nog nooit een product gehad waar ik daadwerkelijk van onder de indruk was tot nu! Dus bij deze: een aanrader
quote:Grumpsy schreef op 28 mei 2016 @ 21:13:

En wel fijn voor jou hoor Patchouli. Ik zie alleen een beetje groen nu ;). Geniet ervan!

Doe ik!

Blijkbaar heb je zomer of winter haar...
Alles wat vet is. Soms voegen ze een ingredient toe wat vocht aantrekt (zoals Aussie) maar verder moet je je er niet teveel van voorstellen. Serum werkt ook goed maar niet veel beter dan olie (elke olie).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ook erg last van droog en pluis haar! Leave in cream's doen wonderen heb ik gehoord.. Iemand hier ervaring mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven