Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

woensdag 17 november 2021 om 21:59
Heeft iemand hier ervaring met de lipstick van Lisa Eldrigde? Daar schijnt heel YouTube hysterisch over te zijn. Toegegeven, daar ben ik gevoelig voor. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Zou het echt zó goed zijn?
Het is in ieder geval een mooie site, met de lipstick op modellen in diverse huidskleuren gedemonstreerd, zodat het wel echt een goed beeld geeft van de kleur. Hoe vaak heb ik me daar al niet in vergist...
Maar de prijs houdt me tegen, ik vind €32,- voor een lipstick wel erg veel geld.
Iemand die er iets meer over kan vertellen?
Het is in ieder geval een mooie site, met de lipstick op modellen in diverse huidskleuren gedemonstreerd, zodat het wel echt een goed beeld geeft van de kleur. Hoe vaak heb ik me daar al niet in vergist...
Maar de prijs houdt me tegen, ik vind €32,- voor een lipstick wel erg veel geld.
Iemand die er iets meer over kan vertellen?
donderdag 18 november 2021 om 17:47
Geen idee maar ik moet hardop lachen om je nickStoutehond schreef: ↑18-11-2021 15:43Ik heb vandaag ook gekeken en een hele mooie kleur gevonden.
Zijn ze ook zo lovend over de foundation?

donderdag 18 november 2021 om 17:53
Volgens mij wel. Op de site kun je bij elke bestelling een gratis sample card krijgen met vier kleuren foundation om te testen. Fantastische service, maar in de praktijk waren de lichte en medium tinten zowat binnen een dag niet meer op voorraad. Jammer, het was een goed idee, maar op deze manier heb je er eigenlijk nog niet veel aan.Stoutehond schreef: ↑18-11-2021 15:43Ik heb vandaag ook gekeken en een hele mooie kleur gevonden.
Zijn ze ook zo lovend over de foundation?
donderdag 18 november 2021 om 20:59
Mijn tint reeks zit er niet meer bij. Nu zag ik dat bij de foundation je huidige merk en kleur in kunt voeren en zo de dichtstbijzijnde pakt.Jufjoke schreef: ↑18-11-2021 17:53Volgens mij wel. Op de site kun je bij elke bestelling een gratis sample card krijgen met vier kleuren foundation om te testen. Fantastische service, maar in de praktijk waren de lichte en medium tinten zowat binnen een dag niet meer op voorraad. Jammer, het was een goed idee, maar op deze manier heb je er eigenlijk nog niet veel aan.
Ik weet niet of ik die gok aandurf. Lippenstift zit wel al in mijn winkel mandje.

donderdag 18 november 2021 om 21:14
Ik weet het ook niet. Meestal ben ik vrij goed in mijn kleur inschatten, maar juist als ze erg veel keuze hebben, wordt het lastig. Ik ben licht, met een neutrale ondertoon. Maar ja, van die foundation vallen er wel acht of negen onder de categorie licht. Voor die prijs, en gezien het feit dat ik nog zes foundations heb, ga ik het niet doen.Stoutehond schreef: ↑18-11-2021 20:59Mijn tint reeks zit er niet meer bij. Nu zag ik dat bij de foundation je huidige merk en kleur in kunt voeren en zo de dichtstbijzijnde pakt.
Ik weet niet of ik die gok aandurf. Lippenstift zit wel al in mijn winkel mandje.![]()
Lippenstift lonkt nog steeds erg, dat wel.
Maar ik ben ook besmet door Supersas, en nu lonkt die Pat mcgrath lippenstift óók.

donderdag 18 november 2021 om 21:48
Eigenlijk een drama als er zoveel keuze hebben. Ik heb laatst een nieuwe Lancôme foundation gekocht en ik wilde ook een andere kleur dan die ik al heb. Ik ben ook licht met een neutrale ondertoon, maar daar hebben ze wel tig kleuren voor. Ik vond het erg moeilijk terwijl ik bij een minder uitgebreide colorrange ik altijd zo mijn kleur eruit pik.Jufjoke schreef: ↑18-11-2021 21:14Ik weet het ook niet. Meestal ben ik vrij goed in mijn kleur inschatten, maar juist als ze erg veel keuze hebben, wordt het lastig. Ik ben licht, met een neutrale ondertoon. Maar ja, van die foundation vallen er wel acht of negen onder de categorie licht. Voor die prijs, en gezien het feit dat ik nog zes foundations heb, ga ik het niet doen.
Lippenstift lonkt nog steeds erg, dat wel.
Maar ik ben ook besmet door Supersas, en nu lonkt die Pat mcgrath lippenstift óók.
En ja ik had ook gewoon naar de winkel kunnen gaan, maar lui en geen zin in. Uiteindelijk bleek de kleur die ik heb gekozen de perfecte match (al denk ik dat een andere kleur uit dezelfde range ook wel gepast had).

donderdag 18 november 2021 om 21:56
Ja, dat kan natuurlijk ook, dat meerdere kleuren dan wel een match zouden zijn geweest.meisje22 schreef: ↑18-11-2021 21:48Eigenlijk een drama als er zoveel keuze hebben. Ik heb laatst een nieuwe Lancôme foundation gekocht en ik wilde ook een andere kleur dan die ik al heb. Ik ben ook licht met een neutrale ondertoon, maar daar hebben ze wel tig kleuren voor. Ik vond het erg moeilijk terwijl ik bij een minder uitgebreide colorrange ik altijd zo mijn kleur eruit pik.
En ja ik had ook gewoon naar de winkel kunnen gaan, maar lui en geen zin in. Uiteindelijk bleek de kleur die ik heb gekozen de perfecte match (al denk ik dat een andere kleur uit dezelfde range ook wel gepast had).
vrijdag 19 november 2021 om 20:28
Dat wist ik niet. Maakt het wel verleidelijker.Supersas09 schreef: ↑18-11-2021 22:19Lisa eldridge wordt verzonden vanuit Nederland lees ik nu op de site! Dat maakt het interessanter! (Of wisten jullie dat al en ben ik de noob….)
Ik vind van mijzelf dat ik mijn estee lauder lippenstift eerst op moet maken voordat ik een nieuwe van lisa koop.
vrijdag 19 november 2021 om 20:46
Een lippenstift op maken??? Nou, als ik deze regel voor mezelf instel dan kan ik nooit meer een nieuwe lippenstift kopen….Stoutehond schreef: ↑19-11-2021 20:28Dat wist ik niet. Maakt het wel verleidelijker.
Ik vind van mijzelf dat ik mijn estee lauder lippenstift eerst op moet maken voordat ik een nieuwe van lisa koop.
vrijdag 19 november 2021 om 21:10
Ja je hebt gelijk, ik ben ook streng.Supersas09 schreef: ↑19-11-2021 20:46Een lippenstift op maken??? Nou, als ik deze regel voor mezelf instel dan kan ik nooit meer een nieuwe lippenstift kopen….Wat ben je streng!
![]()
Heb jij ook dat na een tijdje dat je jezelf afvraagt waarom je die kleur uitgekozen hebt? Alsof mijn smaak opeens heel anders is.

vrijdag 19 november 2021 om 21:31
Yep. Maar ik heb dat vooral met parfum. Kan keihard verliefd worden op een geur, om hem na een paar maanden weer beu te zijn. Soms vind ik het geurtje op zich nog wel oké, maar is de liefde gewoon over, en soms vind ik het na een tijdje gewoon echt niet meer lekker. Ik koop parfum dus het liefst in zo klein mogelijke flacons.Stoutehond schreef: ↑19-11-2021 21:10Ja je hebt gelijk, ik ben ook streng.
Heb jij ook dat na een tijdje dat je jezelf afvraagt waarom je die kleur uitgekozen hebt? Alsof mijn smaak opeens heel anders is.
vrijdag 19 november 2021 om 22:44
Jazeker! Maar smaak veranderd toch ook? En de mode, wat “in” is. En leeftijd ook bedenk ik me nu. En ik pas mijn lipstick ook aan op gelegenheid, net wat ik uit wil stralen. Sollicitatie is toch anders als een kinderverjaardag.Stoutehond schreef: ↑19-11-2021 21:10Ja je hebt gelijk, ik ben ook streng.
vrijdag 19 november 2021 om 23:46
Ha, grappig zeg, ik ben juist gehecht aan geurtjes. Vind ze heel lang lekker. En heb daarbij vaak de pech dat ze ineens verdwijnen. Had eens een zomereditie van een bepaald luchtje…helemaal mijn smaak…bleef het slechts bij die zomereditie…nooit meer terug gekomen. De normale versie is ook wel lekker, maar lang zo lekker niet als die speciale editie. Heb zelfs wat luchtjes die al niet meer bestaan via Amazon gekocht. Gelukkig ruiken die nog steeds zoals het moet en vervliegt de geur ook niet ineens extra snel oid. Ben redelijk kieskeurig met de luchtjes. Ruik het liefst naar fruitschaal, maar dan wel precies die combi die ik lekker vind. Heb zelfs luchtjes die op de eerste geur heel lekker leken, maar waar ik bij de tweede keer gebruiken al denk ‘yuk’.Jufjoke schreef: ↑19-11-2021 21:31Yep. Maar ik heb dat vooral met parfum. Kan keihard verliefd worden op een geur, om hem na een paar maanden weer beu te zijn. Soms vind ik het geurtje op zich nog wel oké, maar is de liefde gewoon over, en soms vind ik het na een tijdje gewoon echt niet meer lekker. Ik koop parfum dus het liefst in zo klein mogelijke flacons.
zaterdag 20 november 2021 om 08:39
zaterdag 20 november 2021 om 09:06
Wat jullie hebben met make up, heb ik met parfums.
Ik heb er echt hééel veel en vind ze allemaal lekker. Kan er echt enorm van genieten. Heb ook veel niche geuren, die niet iedereen heeft.
Als ik eenmaal de perfecte make up heb gevonden, zoals Bare Minerals foundation, dan blijf ik daarbij.
Ik heb er echt hééel veel en vind ze allemaal lekker. Kan er echt enorm van genieten. Heb ook veel niche geuren, die niet iedereen heeft.
Als ik eenmaal de perfecte make up heb gevonden, zoals Bare Minerals foundation, dan blijf ik daarbij.
emma95 wijzigde dit bericht op 21-11-2021 08:07
0.68% gewijzigd