Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

woensdag 8 december 2021 om 22:26
Lisa Eldridge op YouTube.Frietmetmayo schreef: ↑08-12-2021 22:21Door dit topic ben ik beetje gaan experimenteren met oogmakeup maar het is het net allemaal niet.
Ik heb nog niet de handigheid maar vind het ook lastig welke kleur en hoe op te brengen.
Hebben jullie goede tips van filmpjes of foto’s zodat ik het een beetje kan afkijken?
Misschien niet geheel onbelangrijk om te weten; ik heb bruine kleine ogen, ooglid is Niet tot nauwelijks zichtbaar. Merk wel wanneer ik er wat opsmeer mijn ogen zeer sprekend zijn dus dit zou mooi zijn als dit nog meer benadrukt gaat worden.
woensdag 8 december 2021 om 22:43
Robert Welsh geeft ook goede tips. Hoe je je kwasten vast moet houden om mooi te blenden enz. Ik vind hem tot nu toe ook altijd eerlijk in zijn reviews over producten.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
donderdag 9 december 2021 om 22:55
maandag 20 december 2021 om 20:17
Van mijn kerstpakket (een cadeaubon) trakteerde ik mezelf op 2 buxom lippotloden en een Anastasia blushpalet. En met alle drie heel blij mee! De lippotloden zijn heerlijk zacht en hebben zo’n “druppelvorm”, werkt heel prettig. Het blushpalet is goed gepigmenteerd, ben ik niet gewend bleek want ik deed gewoon wat ik altijd deed (lekker dippen en vegen) en ik had spontaan een perzikkleurige wang! Oeps, iets minder mag wel. Ik kreeg er gratis een lipplumping gloss bij van buxom. Nou heb ik dat niet nodig maar natuurlijk wel getest. Deed niet veel maar de volgende dag hingen de vellen erbij! Wel een mooie kleur en dat tintelende gevoel is best prettig. Maar niet voor elke dag.
woensdag 22 december 2021 om 21:52
Zo leuk, mijn dochter heeft op Instagram een Mac make-up pakket gewonnen van 250€. Morgen komt het binnen en IK kan niet wachten
. Ik zag al dat er mooi oogschaduw palette erbij zit, de Art Library nude. Zij is zelf niet zo van het make-uppen (en al zeg ik het heel onbeschaafd zelf, ze is ook een natural beauty) maar ik mag me wel uitleven op haar, en misschien mezelf.

If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
woensdag 22 december 2021 om 22:15
Hé, wat leuk! Gefeliciteerd voor je dochter ennnnn voor jezelf natuurlijk!MonkeyTown schreef: ↑22-12-2021 21:52Zo leuk, mijn dochter heeft op Instagram een Mac make-up pakket gewonnen van 250€. Morgen komt het binnen en IK kan niet wachten. Ik zag al dat er mooi oogschaduw palette erbij zit, de Art Library nude. Zij is zelf niet zo van het make-uppen (en al zeg ik het heel onbeschaafd zelf, ze is ook een natural beauty) maar ik mag me wel uitleven op haar, en misschien mezelf.

woensdag 22 december 2021 om 22:19
Wat leuk!!MonkeyTown schreef: ↑22-12-2021 21:52Zo leuk, mijn dochter heeft op Instagram een Mac make-up pakket gewonnen van 250€. Morgen komt het binnen en IK kan niet wachten. Ik zag al dat er mooi oogschaduw palette erbij zit, de Art Library nude. Zij is zelf niet zo van het make-uppen (en al zeg ik het heel onbeschaafd zelf, ze is ook een natural beauty) maar ik mag me wel uitleven op haar, en misschien mezelf.

woensdag 22 december 2021 om 22:26
Leuk, Supersas. Dat blushpalet vind ik prachtig, maar ik vond het te duur. Leuk om het op die manier cadeau te krijgen.Supersas09 schreef: ↑20-12-2021 20:17Van mijn kerstpakket (een cadeaubon) trakteerde ik mezelf op 2 buxom lippotloden en een Anastasia blushpalet. En met alle drie heel blij mee! De lippotloden zijn heerlijk zacht en hebben zo’n “druppelvorm”, werkt heel prettig. Het blushpalet is goed gepigmenteerd, ben ik niet gewend bleek want ik deed gewoon wat ik altijd deed (lekker dippen en vegen) en ik had spontaan een perzikkleurige wang! Oeps, iets minder mag wel. Ik kreeg er gratis een lipplumping gloss bij van buxom. Nou heb ik dat niet nodig maar natuurlijk wel getest. Deed niet veel maar de volgende dag hingen de vellen erbij! Wel een mooie kleur en dat tintelende gevoel is best prettig. Maar niet voor elke dag.
Die buxom lippotloden schijnen helemaal je van het te zijn. Misschien eens proberen.
Hier ben ik een tijdje geleden bezweken voor een lipstick van Pat mcgrath. Wel met 25% korting. Achteraf vind ik de kleur net niet sprekend genoeg, tenzij ik er een lipliner bij draag. Dat kan ik natuurlijk doen, maar dat zit niet zo in mijn routine. Hij voelt wel heerlijk aan en houdt lang. Helaas, en dat vind ik toch jammer van zo'n duur product, sluit de dop niet echt goed. Dat maakt dat ik hem niet makkelijk mee kan nemen, want de dop ligt er dan gegarandeerd af.
Ook onlangs een nieuwe foundation gekocht (want dat had ik echt nodig

zondag 26 december 2021 om 20:16
Nee, ik niet. Maar ook niet echt met 'gewone' valse wimpers. Ik heb er wel eens een filmpje over gezien en ik kan me moeilijk voorstellen dat het echt handig is.
zondag 26 december 2021 om 20:22
Ik met de gewone ook niet.
Maar dit ziet er zo simpel uit dat ik er toch wel benieuwd naar ben. Voor als we ooit weer naar een feestje kunnen..
donderdag 6 januari 2022 om 16:08
De cadeaubon van m’n kerstpakket brandt gewoon in m’n zak
Ik denk dat ik een paar Mac mini lippenstiften ga kopen. Ik dacht aan velvet teddy en mehr, gezien de enthousiaste reacties hier. Maar ik ben best wit en heb vrij volle lippen dus twijfel of mehr niet te donker wordt. Iemand nog goed advies of nog een mooi alternatief?
Overigens moet ik dan ook nog uitzoeken welke lipliner dan een mooie combi is, wat ik op afstand best een uitdaging vind. Tips zijn dus welkom

Ik denk dat ik een paar Mac mini lippenstiften ga kopen. Ik dacht aan velvet teddy en mehr, gezien de enthousiaste reacties hier. Maar ik ben best wit en heb vrij volle lippen dus twijfel of mehr niet te donker wordt. Iemand nog goed advies of nog een mooi alternatief?
Overigens moet ik dan ook nog uitzoeken welke lipliner dan een mooie combi is, wat ik op afstand best een uitdaging vind. Tips zijn dus welkom

donderdag 6 januari 2022 om 16:36
Ik ben ook vrij licht maar Velvet Teddy staat mij niet. Te warm, te oranje, tenminste op mij. Mehr is op mij vrij donker. Ik ben tegenwoordig niet meer zo van Mac. De enige Mac die ik nog wel eens pak zijn Faux in combinatie met Soar lipliner en Brick o'la. Mijn favoriete Rockit was limited edition en inmiddels niet meer goed
. Ik ben tegenwoordig verslaafd aan Charlotte Tilburry lipstick en dan is Very Victoria, Glowing Jen of Supermodel op mij erg mooi, tenminste dat vind ik. De beroemde Pillowtalk kan ik als ik iets meer zon heb gehad ook nog hebben. Wat dat betreft is Charlotte Tilburry voor mij makkelijker om "blind" te kopen. Haar tonen passen beter bij mij.

donderdag 6 januari 2022 om 16:39
Och, Flomo, ik vind kleuren lipstick uitzoeken het moeilijkste dat er is. Dus ik ga me er niet aan wagen.
Er is geen enkele andere categorie waarin ik zoveel miskopen heb gedaan als lipstick. Het is echt niet te geloven hoe anders een lipstick er op verschillende personen uit kan zien. Ik probeer echt mijn research te doen, afbeeldingen zoeken op internet, swatchen in de winkel, YouTube video's van bekijken. Maar het blijft uiteindelijk maar afwachten hoe het er op je eigen lippen uit gaat zien. Ik heb de afgelopen twintig jaar echt al tientallen lipsticks weggedaan wegens toch net niet.
Ik heb getwijfeld om een lipstick van Lisa Eldrigde te kopen, maar juist vanwege bovenstaande durf ik het niet aan. Ik bedoel, een lipstick van vijf euro weg moeten doen omdat hij je toch niet staat, is balen, maar bij eentje van €32,-....auw!
Inmiddels heb ik natuurlijk best lipsticks die bij me passen. Maar die echte, ultieme, geweldig flatteuze past-overal-bij kleur: nee. Nog niet gevonden.
Er is geen enkele andere categorie waarin ik zoveel miskopen heb gedaan als lipstick. Het is echt niet te geloven hoe anders een lipstick er op verschillende personen uit kan zien. Ik probeer echt mijn research te doen, afbeeldingen zoeken op internet, swatchen in de winkel, YouTube video's van bekijken. Maar het blijft uiteindelijk maar afwachten hoe het er op je eigen lippen uit gaat zien. Ik heb de afgelopen twintig jaar echt al tientallen lipsticks weggedaan wegens toch net niet.
Ik heb getwijfeld om een lipstick van Lisa Eldrigde te kopen, maar juist vanwege bovenstaande durf ik het niet aan. Ik bedoel, een lipstick van vijf euro weg moeten doen omdat hij je toch niet staat, is balen, maar bij eentje van €32,-....auw!
Inmiddels heb ik natuurlijk best lipsticks die bij me passen. Maar die echte, ultieme, geweldig flatteuze past-overal-bij kleur: nee. Nog niet gevonden.
donderdag 6 januari 2022 om 16:43
Helemaal eens met Jufjoke. Vooral lipsticks zijn zo persoonlijk. Ik vind de Velvet Teddy helemaal niet zo oranje, ook al heb ik een lichte huid. Wel Mediterraans dus wellicht maakt mijn ondertoon dat ie wel bij mij past?
Ik was vandaag bij Kruidvat en zag die serum foundation waar iemand het hier over had. Kost maar een paar euro. Ben benieuwd. Nu ik de Luminous Silk van Armani gebruik (en ja, die is echt goed) is mijn standaard hoger. De serum van The Ordinary vind ik nu echt minder dan voorheen. Morgen proberen.
Ik was vandaag bij Kruidvat en zag die serum foundation waar iemand het hier over had. Kost maar een paar euro. Ben benieuwd. Nu ik de Luminous Silk van Armani gebruik (en ja, die is echt goed) is mijn standaard hoger. De serum van The Ordinary vind ik nu echt minder dan voorheen. Morgen proberen.
donderdag 6 januari 2022 om 17:02
Volgens mij ligt het echt aan je ondertoon. Mij staat velvet teddy ook niet. Bij Illamasqua zat een gratis lippenstift, die is wat roder maar nog steeds vrij neutraal. Die staat wel mooi bij mijn lichte huid, lichte ogen en van nature donker haar.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
donderdag 6 januari 2022 om 17:08
Van de luminous silk had ik een proefje. Wat is die moooooi inderdaad! Maar ik moet eerst mijn andere foundation opmaken... de luminous cc cream van It. ... Met glitters... wie verzint zoiets? Zijn er echt vrouwen die dat mooi vinden?
Desmond Tutu
Desmond Tutu

donderdag 6 januari 2022 om 17:13
Hmmm. Ik in ieder geval niet. Ik hou überhaupt niet zo van erg glanzende foundation. Ik breng een strategisch glansje aan met highlighter, en soms met een wat glanzende blush, maar ik heb liever niet die all-over glans.Quaintrelle schreef: ↑06-01-2022 17:08Van de luminous silk had ik een proefje. Wat is die moooooi inderdaad! Maar ik moet eerst mijn andere foundation opmaken... de luminous cc cream van It. ... Met glitters... wie verzint zoiets? Zijn er echt vrouwen die dat mooi vinden?
donderdag 6 januari 2022 om 18:01
Ik vind een glanzende huid heel mooi, maar glitters... NeeQuaintrelle schreef: ↑06-01-2022 17:08Van de luminous silk had ik een proefje. Wat is die moooooi inderdaad! Maar ik moet eerst mijn andere foundation opmaken... de luminous cc cream van It. ... Met glitters... wie verzint zoiets? Zijn er echt vrouwen die dat mooi vinden?
Ik ben trouwens helemaal fan van de lijn van Kruidvat's eigen merk inmiddels. Heb niet het budget voor CT en consorten momenteel, dus misschien past het niet echt in dit topic. Maar ik vind de cc cream, foundation en primers echt héél fijn!

donderdag 6 januari 2022 om 20:10
Een beetje glans is okay, hoewel ik zelf het liefst satin-achtig heb maar goed, ik ben niet meer zo piep (50).apppie schreef: ↑06-01-2022 18:01Ik vind een glanzende huid heel mooi, maar glitters... Nee
Ik ben trouwens helemaal fan van de lijn van Kruidvat's eigen merk inmiddels. Heb niet het budget voor CT en consorten momenteel, dus misschien past het niet echt in dit topic. Maar ik vind de cc cream, foundation en primers echt héél fijn!![]()
Ik vind het juist leuk om te horen dat iemand goede budget makeup heeft gevonden. Dat inspireert mij ook om het te proberen. Ik heb in het verleden wel vaak miskopen gehad met goedkopere items maar goed, ik ben heel benieuwd naar de foundation.
donderdag 6 januari 2022 om 20:12
Die Luminous Silk is (helaas) de fijnste foundation die ik ooit geprobeerd heb. Ik vind em echt duur trouwens maar zou em wel zo weer kopen.Quaintrelle schreef: ↑06-01-2022 17:08Van de luminous silk had ik een proefje. Wat is die moooooi inderdaad! Maar ik moet eerst mijn andere foundation opmaken... de luminous cc cream van It. ... Met glitters... wie verzint zoiets? Zijn er echt vrouwen die dat mooi vinden?
Glitters... nee...... niet voor mij. Zo had ik ooit de luminous powder van Laura Mercier gekocht. Per ongeluk, ik zocht de gewone. Enigszins kerstbal effect. Als highlighter is ie okay maar ja, hoeveel highlighter gebruik je he? Dit is een full size pot. Na ja... beter opletten dus.

donderdag 6 januari 2022 om 20:18
Ik heb die even skin drops en vindt het fijner dan the ordinary, als ik eerlijk ben.apppie schreef: ↑06-01-2022 18:01Ik vind een glanzende huid heel mooi, maar glitters... Nee
Ik ben trouwens helemaal fan van de lijn van Kruidvat's eigen merk inmiddels. Heb niet het budget voor CT en consorten momenteel, dus misschien past het niet echt in dit topic. Maar ik vind de cc cream, foundation en primers echt héél fijn!![]()