Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Nee, geen ervaring met Fenty. Wel in diverse YouTube filmpjes voorbij zien komen. De gloss schijnt heel goed te zijn, maar ik ben eigenlijk helemaal geen gloss fan.
Hier ook geen fenty. Even loeren op Douglas…..😇😅
Die buxom lippotloden zijn echt heel fijn, ik heb mijn anderen niet meer aangeraakt…
Supersas09 schreef:
15-01-2022 21:50
Die buxom lippotloden zijn echt heel fijn, ik heb mijn anderen niet meer aangeraakt…
Met een gewone puntenslijper kun je die potloden toch niet slijpen?
Fizz schreef:
15-01-2022 23:01
Met een gewone puntenslijper kun je die potloden toch niet slijpen?
Ze zijn opdraaibaar, dus niet slijpen. En omdat ze zo’n druppelvorm hebben heb je altijd een spits puntje.
Supersas09 schreef:
16-01-2022 09:24
Ze zijn opdraaibaar, dus niet slijpen. En omdat ze zo’n druppelvorm hebben heb je altijd een spits puntje.
Dat merk heeft toch ook een iets dikker slijpbaar potlood? Die opdraaibare vind ik niets, want die stiftjes breken bij mij altijd.
Fizz schreef:
16-01-2022 09:32
Dat merk heeft toch ook een iets dikker slijpbaar potlood? Die opdraaibare vind ik niets, want die stiftjes breken bij mij altijd.
Heb ik soms ook last van, maar bij deze nog niet gebeurt. Ze zijn ook vrij zacht waardoor je weinig druk hoeft uit te oefenen. En niet te ver opdraaien natuurlijk. En 2 goede kleuren voor mij gekocht wat fijn is, want mijn favo lippotlood van colourpop wordt wel heel kort!
Sjulia schreef:
15-01-2022 18:32
Waar heb jij het gekocht?

Ik vind Lemon lava wel gaaf! Met de gouden glitters :heart:
Sephora in Oberhausen, Duitsland. Hele grote winkel in een fijne mall ☺️. Maar ik moet nog even wachten op mijn booster en de vaccinatie van mijn dochter voor we weer kunnen... Het is daar nu 2G of 2G+. Oh en de nieuwe auto moet nog een groene sticker want het ligt in de Umweltzone.
MrsDuck schreef:
16-01-2022 09:57
Sephora in Oberhausen, Duitsland. Hele grote winkel in een fijne mall ☺️. Maar ik moet nog even wachten op mijn booster en de vaccinatie van mijn dochter voor we weer kunnen... Het is daar nu 2G of 2G+. Oh en de nieuwe auto moet nog een groene sticker want het ligt in de Umweltzone.
Jaaa, 1,5 jaar geleden ook geweest. Grote mall met een Sephora! ❤️
Gisteren bij Action voor 2,99 een Max factor pan stik foundation gekocht, ik wilde die al zo lang eens proberen!
1e indruk is goed. Super dekkend. Kleur is perfect maar het is dezelfde kleur als de Miracle touch die ik al jaren gebruik.
Er zit ook een anti shine primer bij (2-in-1 stick, erg handig voor op reis of in je handtas) wel goed blenden met vingers, sponsje of penseel.

Daar ook van MF een lip butter gekocht in kleur Red Dawn Dew.
Práchtig! Super natuurlijke finish. Geen vieze geur / smaak. Heel fijn zacht maar niet vettig gevoel. Mat maar niet dat het elk velletje accentueert (ik heb erg last van droge lippen)
Houdbaarheid niet super maar dat verwacht ik ook niet van een lip butter. En dat voor €1,79. Ik ben blij (en ga gauw meer halen voor m’n voorraadje, of hebben ze dit altijd bij Action?)
Afbeelding
Leuke aankopen hobbeltverder! Mf was heel lang mijn lievelingsmerk. Ik weet niet of ze het vaker hebben.
Ik ben zelf erg fan van de make-up potloden van de action. In allerlei leuke kleurtjes en blijven goed zitten. De bruine zijn wel erg klein aan het worden, gebruik ik nu ipv eyeliner. Kost amper wat (8 voor 2 of 3 euro) en echt fijn in het gebruik.
Bij mijn Douglas bestelling (waarvan ik de producten verder nog moet proberen) zaten 2 testers van Ester Lauder Double Wear. De kleur is echter veel te donker voor mij, afgaande op de kleurcodering (3C2 Pebble). Iemand die ze wil proberen, dan stuur ik ze gewoon in een envelopje met postzegel op :)
Wat lief, Flomo! Is voor mij ook niet de juiste kleur maar hopelijk kun je er iemand anders blij mee maken!

Surebaby, goeie tip van de potloden, die ga ik onthouden!
Ben vandaag niet zo weg van de foundation panstik, maar mijn huid is ook niet in een beste conditie momenteel. Last van droge plekjes. Ik geef het over een tijdje nog eens een kans als mijn huid beter meedoet.
Max Factor is mijn all time favorite voor mascara. En de miracle touch foundation blijf ik kopen. Als ik 'm niet heb omdat ie op is grijp ik echt mis (in de winter dan. Zomer glibbert ie van m'n gezicht af).
Lieve dames, al vele goede tips heb ik via dit topic (meelezen of als antwoord op mijn vraag), dus ik klop weer eens aan…

Ik wil graag meer doen met oogmake-up. Ik heb wel een goede mascara van Clinique waar ik tevreden over ben, maar verder… niks, haha. Ik wil heel graag wat meer gaan werken met oogschaduw en eventueel een potlood of eyeliner. Hier en daar heb ik al wat geoefend met goedkope Hema producten, maar ik zou graag dé tip willen:

- welk palet raden jullie aan bij groene ogen (blond haar)?
- hebben jullie nog fijne tips om oogschaduw echt mooi aan te brengen? Hoe zorg ik bijvoorbeeld dat het niet zo “poedert” op de rest van mijn gezicht bij het opmaken?
- eyeliner of potlood? Ik hou niet van “te hard”, dus neig zelf meer naar een potlood?
- welk potlood?
Hoi Ranja, er is denk ik geen eenduidig antwoord mogelijk op jouw vragen.

Ik ben zelf fan van Viseart oogschaduw. Ik heb ook Natasha Denona, Nabla, Mac, Hindash, Rodial, Smashbox, Laura Mercier en Sigma maar Viseart vind ik het fijnst. Sigma een goede tweede. Bij beiden heb ik geen last van 'fall out'.

Houd je van uitgesproken of niet?

Ik gebruik oogschaduw als eyeliner. Heb een eyelinerkwastje van Mac hiervoor. IK houd ook niet van te hard (bij mij).
Supersas09 schreef:
15-01-2022 21:50
Shiiiiit, ik mag echt geen lippotlood van €18 halen. Maar ze hebben de perfecte kleur en zien er zo goed uit... :roll:
Hey ranjaaa, ik had green eyes eyeshadow gegoogled.
Deze vond ik er wel veelzijdig uitzien:
Too Faced Limited Edition Cinnamon Swirl Sweet & Spicy Eyeshadow Palette

Ik vond de dancing green en mauve pallette van essence er ook erg verleidelijk uitzien en niet duur en makkelijk te krijgen.

Zelf koop ik oogschaduw het liefst bij colourpop en dat soort merken, dat moet je dan online bestellen en import betalen enzo, moet je maar net zin in hebben.
Voor een mono oogschaduw pak ik weleens een supershock van colourpop.

Tegen fall out: ik maak altijd eerst mijn ogen op, en heb zo'n soort fleece doekje van de HEMA of Primark, make up verwijder doekje maar dan wasbaar. Als ik fall out heb haal ik het daarmee weg en die daarna foundation etc.
Maar ik heb denk ik daar niet zo'n last van, bepaalde merken hebben dat maar die werken sowieso niet fijn vind ik dus die gebruik ik dan niet.

Ik gebruik bijna geen eyeliner meer na 30 jaar non stop gebruik. Ineens was ik het zat
Ik gebruik een oogpotlood van de action ( ze hebben daar soms een set met veel kleurtjes en die donkerbruine daarvan zijn heel mooi) en dan een kwastje. Kwastje was van de kerst collectie van essence, een klein schuin wat harder kwastje.
Bedankt Lady Day en Surebaby!
Ik ga eens even wat googlen en bekijken van jullie aanraders 👍🏼👍🏼
[
anoniem_64aedafba5421 wijzigde dit bericht op 04-02-2022 07:11
Reden: Meermaals gepost
99.29% gewijzigd
[
anoniem_64aedafba5421 wijzigde dit bericht op 04-02-2022 07:10
Reden: Meermaals gepost
99.29% gewijzigd
[
anoniem_64aedafba5421 wijzigde dit bericht op 04-02-2022 07:11
Reden: Meermaals geposf
99.31% gewijzigd
Surebaby schreef:
03-02-2022 22:43
Hey ranjaaa, ik had green eyes eyeshadow gegoogled.
Deze vond ik er wel veelzijdig uitzien:
Too Faced Limited Edition Cinnamon Swirl Sweet & Spicy Eyeshadow Palette.
Deze moet ik dus nu hebben hè, hahaha 😄
apppie schreef:
03-02-2022 22:25
Shiiiiit, ik mag echt geen lippotlood van €18 halen. Maar ze hebben de perfecte kleur en zien er zo goed uit... :roll:
En ze werken superfijn! 🤐🤐
ranjaa schreef:
03-02-2022 20:56
Lieve dames, al vele goede tips heb ik via dit topic (meelezen of als antwoord op mijn vraag), dus ik klop weer eens aan…

Ik wil graag meer doen met oogmake-up. Ik heb wel een goede mascara van Clinique waar ik tevreden over ben, maar verder… niks, haha. Ik wil heel graag wat meer gaan werken met oogschaduw en eventueel een potlood of eyeliner. Hier en daar heb ik al wat geoefend met goedkope Hema producten, maar ik zou graag dé tip willen:

- welk palet raden jullie aan bij groene ogen (blond haar)?

Om het natuurlijk te houden zijn roze en bruin achtige tinten altijd wel mooi, bij elke oogkleur. Bij Hema hebben ze paletten van een tientje, met 12 roze en paars achtige kleuren. De glitterkleuren daarvan breng ik gewoon met vingers aan en zijn goed gepigmenteerd. Dan kruimelt het ook niet (met je vingers) wel altijd even blenden met een blending kwastje, hebben ze ook bij Hema of van essence dus goedkoop.

- hebben jullie nog fijne tips om oogschaduw echt mooi aan te brengen? Hoe zorg ik bijvoorbeeld dat het niet zo “poedert” op de rest van mijn gezicht bij het opmaken?

Vingers gebruiken dus. Ook de oogschaduw applicator dingetjes (van ‘vroeger’ vind ik minder poederen dan penseeltjes. Wel minder precies
Maar ach we zijn toch geen Nikkie de Jager.

- eyeliner of potlood? Ik hou niet van “te hard”, dus neig zelf meer naar een potlood?

Ik gebruik of een potlood in donkergrijs, of donkerbruin, dat ik ook altijd nog even uitweeg met m’n vinger zodat het een beetje smudged. Of met een smalle schuine penseel een beetje (goede! Bijv Mac of Viseart of Bobbi Brown of Sigma) oogschaduw. Als je oogschaduw nat aanbrengt dan wordt de eyeliner er intenser van. Als je het niet met water doet maar met fixing spray blijft het perfect zitten. (Penseel in fixing spray druppeltje op je hand dopen, dan oogschaduw oppakken en dan lijntje zetten)

- welk potlood?
Potloden hoeven niet duur te zijn als de maar lekker glijden, niet te droog dus. Essence of catrice is prima. Hema soms ook. Is even testen. Als het makkelijk kleur af geeft is het goed. Ik ben ook geen fan van de opdraai potloodjes, die breken af, drogen uit en belanden bij mij steevast amper gebruikt in de prullenbak.
Trouwens ik ben ook echt fan van de lippotloden van Kiko Milano.
Heb afgelopen week een lippotlood van Action gekocht, ben benieuwd. De kleuren oogpotlood die Surebaby noemde hadden ze helaas niet. Ik houd het in de gaten.
Ik vind de kleur van Mac Ruby woo lipstick prachtig alleen te mat. Jullie een tip voor een andere lipstick in dezelfde soortgelijke kleur maar dan minder mat?
Frietmetmayo schreef:
04-02-2022 21:50
Ik vind de kleur van Mac Ruby woo lipstick prachtig alleen te mat. Jullie een tip voor een andere lipstick in dezelfde soortgelijke kleur maar dan minder mat?
https://youtu.be/KNsdUvDwXjk

Misschien dit filmpje eens bekijken?
En ik weet niet in welke prijsrange je graag wil zitten, maar ik heb 2 rode maybelline superstay ink crayons die ik erg fijn vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven