Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Vinden jullie waterproof eyeliner en mascara wel of niet handig?
Ik heb eigenlijk altijd zonder waterproof.
Kun je met waterproof echt gaan zwemmen zonder dat het eraf gaat?
Is het makkelijk te verwijderen met make up remover?
anoniem_386657 wijzigde dit bericht op 28-07-2019 14:06
2.71% gewijzigd
Sjulia schreef:
28-07-2019 13:52
Ik zou ook oppassen met zulke producten. Helemaal vertrouwen doe ik het niet. Poeders willen nog weleens asbest bevatten (ja echt)

Geloof ik graag, ben wel al 2 jaar gestopt met Ali make-up testen. Ze werken gewoon niet goed bij mij of ik
ben gewoon te kritisch. :whistle:
Prrrr, mauw miawwwww.
Eviva_83 schreef:
28-07-2019 14:04
Vinden jullie waterproof eyeliner wel of niet handig?
Ja
Ja
Ja
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
28-07-2019 14:06
Ja
Ja
Ja
Dank
Dank
Dank
Eviva_83 schreef:
28-07-2019 14:04
Vinden jullie waterproof eyeliner wel of niet handig?
JA! Ik zwem altijd met eyeliner en mascara op en het blijft goed zitten. Het zou misschien verschillen per mascara en eyeliner. Maar die ik gebruik van Essence en Catrice zijn echt volledig waterproof. Ik ben geen rustige baantjestrekker dus ik ga van glijbanen en in wildwaterbanen vaak kopje onder.
Emma95 schreef:
28-07-2019 13:11
Jane, ik lees altijd reviews en de meesten zijn heel positief over de site.
Ik heb een oogprimer gebruikt om te proberen.

Heb ook wel eens een wenkbrauwpotlood besteld en dat is echt prima.

Hmmm. Misschien zijn die producten iets beter geworden, ik weet het niet.
Allang uitgetest.
Prrrr, mauw miawwwww.
Sjulia schreef:
28-07-2019 14:07
JA! Ik zwem altijd met eyeliner en mascara op en het blijft goed zitten. Het zou misschien verschillen per mascara en eyeliner. Maar die ik gebruik van Essence en Catrice zijn echt volledig waterproof. Ik ben geen rustige baantjestrekker dus ik ga van glijbanen en in wildwaterbanen vaak kopje onder.
Wow! Die moet ik ook hebben
Welke heb je precies?
En welkom Daanstje! :cheer2:
jane-ice wijzigde dit bericht op 28-07-2019 14:12
3.57% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Thanks Emma en Sjulia! Ik vrees dat ik dan toch een door mij zo gehate zaak in moet voor (kleur)advies...
Ik heb een gemengde huid, met dus veel onzuiverheden en pigmentvlekken... Ik baal er echt enorm van, want naar mijn idee zie je alleen nog de vlekken en niet bijvoorbeeld mn mooie ogen of wenkbrauwen :-(

Die minerale poeders klinken eerlijk gezegd fijner dan nog meer vloeibare plakkerige lagen... Sorry voor de onvriendelijke woorden, maar ik hou er gewoon zo niet van bij mezelf terwijl anderen bijna kunnen toveren met dat spul..

Heb je een specifiek merk wat je aanraadt, of ergens waar ze zonder alleen maar geld uit je zak te kloppen goed advies geven?
Eviva_83 schreef:
28-07-2019 14:08
Welke heb je precies?
:HA:
Prrrr, mauw miawwwww.
Eviva_83 schreef:
28-07-2019 14:08
Welke heb je precies?
Ik vind sowieso de mascara’s van catrice en essence erg goed. Ik gebruik deze wanneer ik ga zwemmen; Afbeelding en Afbeelding
Daanstje schreef:
28-07-2019 14:10
Thanks Emma en Sjulia! Ik vrees dat ik dan toch een door mij zo gehate zaak in moet voor (kleur)advies...
Ik heb een gemengde huid, met dus veel onzuiverheden en pigmentvlekken... Ik baal er echt enorm van, want naar mijn idee zie je alleen nog de vlekken en niet bijvoorbeeld mn mooie ogen of wenkbrauwen :-(

Die minerale poeders klinken eerlijk gezegd fijner dan nog meer vloeibare plakkerige lagen... Sorry voor de onvriendelijke woorden, maar ik hou er gewoon zo niet van bij mezelf terwijl anderen bijna kunnen toveren met dat spul..

Heb je een specifiek merk wat je aanraadt, of ergens waar ze zonder alleen maar geld uit je zak te kloppen goed advies geven?
Dat is niet zo hoor. Iedereen kijk kritisch naar zichzelf, maar naar elkaar kijken we vaak heel anders. Foundations hoeven niet plakkerig te zijn, je hebt ook foundations die opdrogen en dan als poederlaag achterblijven. Maar een minerale poeder alleen gaat je niet de dekking geven die je zoekt vrees ik.
Had je dit al gespot Sjulia?!
Afbeelding
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
28-07-2019 14:15
Had je dit al gespot Sjulia?!
Afbeelding
Pretty he. Ik heb toen de originele versie van deze getest en die was prima. Maar deze gebruik ik momenteel dagelijks; Afbeelding
Ja hoor, Bisque if Summer Bisque is een super concealer. Alleen niet in Nederland te koop.

Daanstje, je kunt ook bij Etos vragen om een concealer. Bij onze Etos hebben ze daar best verstand van.

Ik ben echt nog geen 5 minuten bezig elke ochtend en het is echt een wereld van verschil...
Ik heb van een Catrice mascara vreselijk jeukende ogen gehad. Dacht eerst dat ik een allergie had, maar het was de mascara.

Essence is wel fijn, maar ik houd het bij Mac Factor.
Sjulia schreef:
28-07-2019 14:19
Pretty he. Ik heb toen de originele versie van deze getest en die was prima. Maar deze gebruik ik momenteel dagelijks; Afbeelding
Djeesz. One Love :love:
Dat is ook 1 van mijn favoriet!
Naast die Lash princes (Alleen na een lange dag krijg ik wel panda ogen dus ga sowieso die waterproof halen)
*L’Oreal Paradise
*Fridaymascara
*Mascara van Nabla
Ik heb altijd rond 8 in gebruik.
De rest wachten nog de in verpakking.
Heb echt een mascara en foundation tik.
Prrrr, mauw miawwwww.
Okay, concealer moet dus op m'n boodschappen lijstje..
En ik ga een betere drogist opzoeken, wie weet ga ik ooit nog van make-up houden. Er wordt in mijn omgeving ook zo negatief over gedaan (nep, arrogante mensen, plamuur laag etc).
Terwijl ik geneigd ben om te denken, dat het ook gewoon kan horen bij goed voor jezelf zorgen.
Maar als ik hier dan het enthousiasme zie, ik moet het gewoon een kans geven denk ik!
Emma95 schreef:
28-07-2019 14:22
Ik heb van een Catrice mascara vreselijk jeukende ogen gehad. Dacht eerst dat ik een allergie had, maar het was de mascara.

Essence is wel fijn, maar ik houd het bij Mac Factor.

Dat is vervelend!
Van Catrice ben ik nog niet een goede tegen gekomen.
Max Factor 2000 Calorie was ik erg tevreden over.
jane-ice wijzigde dit bericht op 01-08-2019 06:40
0.40% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Welkom Daantstje.
Welke foundation fijn is is heel persoonlijk .
Ik gebruik zelf de superbalanced van Clinique.
Deze is niet zo geschikt voor een vette huid .
Onder mijn ogen en voor rode plekjes weg te werken ben ik heel tevreden over deze

https://www.bol.com/nl/p/l-oreal-paris- ... bvEALw_wcB

Onder je ogen krijg je er een frisse uitstraling van als je een tint lichter dan je foundation neemt.
Daanstje, ik ben tevreden met L.A.Girl
Pro Concealer.
Goedkoop en dekkend. Moet je wel de juiste kleur hebben.
Afbeelding
Prrrr, mauw miawwwww.
Bedankt voor de tips Sjulia!
Daanstje, het is echt afhankelijk van je huidtype wat idd Sjulia zegt.

Zitten we met zijn allen gratis reclame te maken van ons favorieten merken. :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Kijk, deze ziet er best ok uit. En de ingredienten ook.

http://www.otocosmetics.com/rose-gold-c ... p0132.html
Daanstje schreef:
28-07-2019 14:30
Okay, concealer moet dus op m'n boodschappen lijstje..
En ik ga een betere drogist opzoeken, wie weet ga ik ooit nog van make-up houden. Er wordt in mijn omgeving ook zo negatief over gedaan (nep, arrogante mensen, plamuur laag etc).
Terwijl ik geneigd ben om te denken, dat het ook gewoon kan horen bij goed voor jezelf zorgen.
Maar als ik hier dan het enthousiasme zie, ik moet het gewoon een kans geven denk ik!
Wat voor soort omgeving is dat dan? Klinkt ouderwets. Naar mijn idee draagt bijna elke vrouw wel make-up. Nep vind ik het ook niet, maar goed, ik heb ook fillers en dat heb ik ook nooit als nep beschouwt. :-D Over fillers gesproken. Dit soort weer trekt enorm vocht aan en mijn gezicht staat dus erg bol momenteel :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven