Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zondag 28 juli 2019 om 14:04
zondag 28 juli 2019 om 14:05
Geloof ik graag, ben wel al 2 jaar gestopt met Ali make-up testen. Ze werken gewoon niet goed bij mij of ik
ben gewoon te kritisch.

Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 28 juli 2019 om 14:06
zondag 28 juli 2019 om 14:07
JA! Ik zwem altijd met eyeliner en mascara op en het blijft goed zitten. Het zou misschien verschillen per mascara en eyeliner. Maar die ik gebruik van Essence en Catrice zijn echt volledig waterproof. Ik ben geen rustige baantjestrekker dus ik ga van glijbanen en in wildwaterbanen vaak kopje onder.
zondag 28 juli 2019 om 14:08
Hmmm. Misschien zijn die producten iets beter geworden, ik weet het niet.
Allang uitgetest.
Prrrr, mauw miawwwww.

zondag 28 juli 2019 om 14:08
Wow! Die moet ik ook hebbenSjulia schreef: ↑28-07-2019 14:07JA! Ik zwem altijd met eyeliner en mascara op en het blijft goed zitten. Het zou misschien verschillen per mascara en eyeliner. Maar die ik gebruik van Essence en Catrice zijn echt volledig waterproof. Ik ben geen rustige baantjestrekker dus ik ga van glijbanen en in wildwaterbanen vaak kopje onder.
Welke heb je precies?
zondag 28 juli 2019 om 14:10
Thanks Emma en Sjulia! Ik vrees dat ik dan toch een door mij zo gehate zaak in moet voor (kleur)advies...
Ik heb een gemengde huid, met dus veel onzuiverheden en pigmentvlekken... Ik baal er echt enorm van, want naar mijn idee zie je alleen nog de vlekken en niet bijvoorbeeld mn mooie ogen of wenkbrauwen
Die minerale poeders klinken eerlijk gezegd fijner dan nog meer vloeibare plakkerige lagen... Sorry voor de onvriendelijke woorden, maar ik hou er gewoon zo niet van bij mezelf terwijl anderen bijna kunnen toveren met dat spul..
Heb je een specifiek merk wat je aanraadt, of ergens waar ze zonder alleen maar geld uit je zak te kloppen goed advies geven?
Ik heb een gemengde huid, met dus veel onzuiverheden en pigmentvlekken... Ik baal er echt enorm van, want naar mijn idee zie je alleen nog de vlekken en niet bijvoorbeeld mn mooie ogen of wenkbrauwen

Die minerale poeders klinken eerlijk gezegd fijner dan nog meer vloeibare plakkerige lagen... Sorry voor de onvriendelijke woorden, maar ik hou er gewoon zo niet van bij mezelf terwijl anderen bijna kunnen toveren met dat spul..
Heb je een specifiek merk wat je aanraadt, of ergens waar ze zonder alleen maar geld uit je zak te kloppen goed advies geven?
zondag 28 juli 2019 om 14:14
Dat is niet zo hoor. Iedereen kijk kritisch naar zichzelf, maar naar elkaar kijken we vaak heel anders. Foundations hoeven niet plakkerig te zijn, je hebt ook foundations die opdrogen en dan als poederlaag achterblijven. Maar een minerale poeder alleen gaat je niet de dekking geven die je zoekt vrees ik.Daanstje schreef: ↑28-07-2019 14:10Thanks Emma en Sjulia! Ik vrees dat ik dan toch een door mij zo gehate zaak in moet voor (kleur)advies...
Ik heb een gemengde huid, met dus veel onzuiverheden en pigmentvlekken... Ik baal er echt enorm van, want naar mijn idee zie je alleen nog de vlekken en niet bijvoorbeeld mn mooie ogen of wenkbrauwen![]()
zondag 28 juli 2019 om 14:20
zondag 28 juli 2019 om 14:29
Djeesz. One Love

Dat is ook 1 van mijn favoriet!
Naast die Lash princes (Alleen na een lange dag krijg ik wel panda ogen dus ga sowieso die waterproof halen)
*L’Oreal Paradise
*Fridaymascara
*Mascara van Nabla
Ik heb altijd rond 8 in gebruik.
De rest wachten nog de in verpakking.
Heb echt een mascara en foundation tik.
Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 28 juli 2019 om 14:30
Okay, concealer moet dus op m'n boodschappen lijstje..
En ik ga een betere drogist opzoeken, wie weet ga ik ooit nog van make-up houden. Er wordt in mijn omgeving ook zo negatief over gedaan (nep, arrogante mensen, plamuur laag etc).
Terwijl ik geneigd ben om te denken, dat het ook gewoon kan horen bij goed voor jezelf zorgen.
Maar als ik hier dan het enthousiasme zie, ik moet het gewoon een kans geven denk ik!
En ik ga een betere drogist opzoeken, wie weet ga ik ooit nog van make-up houden. Er wordt in mijn omgeving ook zo negatief over gedaan (nep, arrogante mensen, plamuur laag etc).
Terwijl ik geneigd ben om te denken, dat het ook gewoon kan horen bij goed voor jezelf zorgen.
Maar als ik hier dan het enthousiasme zie, ik moet het gewoon een kans geven denk ik!
zondag 28 juli 2019 om 14:33
Dat is vervelend!
Van Catrice ben ik nog niet een goede tegen gekomen.
Max Factor 2000 Calorie was ik erg tevreden over.
jane-ice wijzigde dit bericht op 01-08-2019 06:40
0.40% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.

zondag 28 juli 2019 om 14:38
Welkom Daantstje.
Welke foundation fijn is is heel persoonlijk .
Ik gebruik zelf de superbalanced van Clinique.
Deze is niet zo geschikt voor een vette huid .
Onder mijn ogen en voor rode plekjes weg te werken ben ik heel tevreden over deze
https://www.bol.com/nl/p/l-oreal-paris- ... bvEALw_wcB
Onder je ogen krijg je er een frisse uitstraling van als je een tint lichter dan je foundation neemt.
Welke foundation fijn is is heel persoonlijk .
Ik gebruik zelf de superbalanced van Clinique.
Deze is niet zo geschikt voor een vette huid .
Onder mijn ogen en voor rode plekjes weg te werken ben ik heel tevreden over deze
https://www.bol.com/nl/p/l-oreal-paris- ... bvEALw_wcB
Onder je ogen krijg je er een frisse uitstraling van als je een tint lichter dan je foundation neemt.
zondag 28 juli 2019 om 14:46
Kijk, deze ziet er best ok uit. En de ingredienten ook.
http://www.otocosmetics.com/rose-gold-c ... p0132.html
http://www.otocosmetics.com/rose-gold-c ... p0132.html
zondag 28 juli 2019 om 14:48
Wat voor soort omgeving is dat dan? Klinkt ouderwets. Naar mijn idee draagt bijna elke vrouw wel make-up. Nep vind ik het ook niet, maar goed, ik heb ook fillers en dat heb ik ook nooit als nep beschouwt.Daanstje schreef: ↑28-07-2019 14:30Okay, concealer moet dus op m'n boodschappen lijstje..