Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Supersas09 schreef:
08-02-2021 19:59
Mafketel meld zich!👋
:cheer:
Supersas09 schreef:
08-02-2021 20:03
Qua mascara heb ik vorig jaar de too faced better then sex mascara gekocht bij Sephora, zou ook iconisch zijn! Nou, niet bij. Ik kom toch telkens weer terug bij de L’Oréal telescopic. En ik kreeg een mini van de nars climax (in de rode verpakking). Maar nee hoor, ook niet naar mijn zin.... Lancôme hypnose of de L’Oréal, dat zijn mijn favorieten.
Ik heb ook een tijdje de Lâncome hypnose drama gebruikt. De eerste keer was ik er geweldig enthousiast over en dacht ik nooit meer een andere mascara te willen. Tweede verpakking was echter teleurstellend en helemaal niet zo fijn als die eerste. Geen idee waarom. Te oud misschien? Maar ik had niet eens gehamsterd. Toen nog een derde poging gewaagd, dat was ook niet helemaal zo geweldig als die eerste. Toen heb ik maar besloten dat ik dit een onbetrouwbaar product vond.
Supersas09 schreef:
08-02-2021 20:03
Qua mascara heb ik vorig jaar de too faced better then sex mascara gekocht bij Sephora, zou ook iconisch zijn! Nou, niet bij. Ik kom toch telkens weer terug bij de L’Oréal telescopic. En ik kreeg een mini van de nars climax (in de rode verpakking). Maar nee hoor, ook niet naar mijn zin.... Lancôme hypnose of de L’Oréal, dat zijn mijn favorieten.
Het enige ‘iconische’ dat voor mij ooit heeft gewerkt: orgasm rouge van NARS. Voor de rest past dat merk helemaal niet bij mij (of mijn smoel past niet bij hun producten, dat kan ook nog). En nog dure zooi ook allemaal gekocht vroeger: de porefessional van Benefit (pritt lijmstift zou hetzelfde doen geloof ik), een of andere primer van Urban Decay (met iets van ‘illusion’ in de naam dus ik was gewaarschuwd), tig foundations en concealers...

Heb het maar opgegeven voor een aantal onderdelen (primer, concealer, oogschaduw, eyeliner, lippotlood, bronzing powder)
lemoos2 schreef:
08-02-2021 20:11
Het enige ‘iconische’ dat voor mij ooit heeft gewerkt: orgasm rouge van NARS. Voor de rest past dat merk helemaal niet bij mij (of mijn smoel past niet bij hun producten, dat kan ook nog). En nog dure zooi ook allemaal gekocht vroeger: de porefessional van Benefit (pritt lijmstift zou hetzelfde doen geloof ik), een of andere primer van Urban Decay (met iets van ‘illusion’ in de naam dus ik was gewaarschuwd), tig foundations en concealers...

Heb het maar opgegeven voor een aantal onderdelen (primer, concealer, oogschaduw, eyeliner, lippotlood, bronzing powder)
Die orgasm blush van Nars heb ik ook, maar daar ben ik niet echt van onder de indruk. Op mijn huid is er van het prachtige roze weinig te zien. Blijft over de goudachtige gloed, maar daar heb ik al highlighter voor. En dan is mijn huid toch echt bleek te noemen (Mac foundation kleur NW 15 is ongeveer mijn kleur)
Ik had mezelf dus zo’n kerstsetje van nars cadeau gedaan vorig jaar. Daar zat de mascara in, een lipstick en de orgasm blush. Die blush, die wilde ik eindelijk eens in mijn handen hebben, want iconisch! Nou, ook hier een bummer. De kleur zie je bij mij ook niet terug en de shine valt me nog niet echt op. Ik heb hem nu weg gelegd voor van de zomer, misschien dat hij in het zonnetje beter tot zijn recht komt. De lipstick was een hele mooie lichte nude die ik wel vaak pak, dus daar was ik blij mee!
Jufjoke schreef:
08-02-2021 20:18
Die orgasm blush van Nars heb ik ook, maar daar ben ik niet echt van onder de indruk. Op mijn huid is er van het prachtige roze weinig te zien. Blijft over de goudachtige gloed, maar daar heb ik al highlighter voor. En dan is mijn huid toch echt bleek te noemen (Mac foundation kleur NW 15 is ongeveer mijn kleur)
Ik ben een NW30 in Mac. Maar hang tussen twee kleuren in bij Mac dus dat koop ik nooit (goed mengen is niet mijn ding). Die orgasm smeer ik er met een vochtige kwast op :P (ik schraap dus eerst wat poeder los)
lemoos2 schreef:
08-02-2021 19:00
Ik ben zo blij met mijn nieuwste ontdekking: echte longlasting lipstick. Voor de beeldvorming: die van maybelline en L’Oréal infalliable krijg ik er binnen een uur af (of het loopt uit/breekt/klontert).

Geen gedoe met tien minuten als een kogelvis te staren in de spiegel voordat je een of andere balsem/toplaag erop moet smeren. Niet tig keer staan happen in een tissue of diverse primers nodig om de kleur te laten uitkomen. Gewoon opsmeren en 20 minuten niet drinken/eten. Ik heb het spul vandaag niet één keer bijgewerkt, van 08.00 tot 19.00: als een huis.

Het is de Black up No transfer lipstick.
Oh en nog geen transfer ook, ik ben zeeeeeeer geïnteresseerd.
lemoos2 schreef:
08-02-2021 20:28
Ik ben een NW30 in Mac. Maar hang tussen twee kleuren in bij Mac dus dat koop ik nooit (goed mengen is niet mijn ding). Die orgasm smeer ik er met een vochtige kwast op :P (ik schraap dus eerst wat poeder los)
Oh, dat doe ik nooit. Ga ik morgen proberen.
Surebaby schreef:
08-02-2021 20:31
Oh en nog geen transfer ook, ik ben zeeeeeeer geïnteresseerd.
Dan zou ik rondneuzen op Sephora.fr, meer kleuren en ook nog een lekkere sale ( https://www.sephora.fr/shop/maquillage ... breadcrumb
Ik gooi ook altijd van alles in mandjes en als ik weer terug kom kijk ik wat er in zit. Heel vaak is de kriebel dan alweer voorbij :)

Over kriebel gesproken... ik wil een oogschaduwpalette. Maar het slaat nergens op want ik heb er 4 die meer dan okay zijn. En de meeste hebben shimmers er tussen en ik wil alleen mat. En dan wat rozig en bruinig maar dat heb ik al. Waarom dan steeds meer? Het lijkt wel crack.
Lady_Day schreef:
08-02-2021 20:48
Ik gooi ook altijd van alles in mandjes en als ik weer terug kom kijk ik wat er in zit. Heel vaak is de kriebel dan alweer voorbij :)

Over kriebel gesproken... ik wil een oogschaduwpalette. Maar het slaat nergens op want ik heb er 4 die meer dan okay zijn. En de meeste hebben shimmers er tussen en ik wil alleen mat. En dan wat rozig en bruinig maar dat heb ik al. Waarom dan steeds meer? Het lijkt wel crack.
Heb ook al een aantal dagen een palette in m'n mandje liggen bij sephora. Enige waar ik nog over twijfel is of 1 van de donkerdere zilver achtige kleur echt groenig is...
https://www.sephora.fr/p/parisian-nudes ... 89309.html

Mascara heb ik het liefst met een vrij kleine borstel met veel haartjes. Gebruik nu enige tijd die van clinique en bevalt me goed.

Qua borstels heb ik die met echt haar van makeup studio. Werken erg fijn en lekker zacht.
TinyTiny schreef:
08-02-2021 21:11
Heb ook al een aantal dagen een palette in m'n mandje liggen bij sephora. Enige waar ik nog over twijfel is of 1 van de donkerdere zilver achtige kleur echt groenig is...
https://www.sephora.fr/p/parisian-nudes ... 89309.html

Mascara heb ik het liefst met een vrij kleine borstel met veel haartjes. Gebruik nu enige tijd die van clinique en bevalt me goed.

Qua borstels heb ik die met echt haar van makeup studio. Werken erg fijn en lekker zacht.

Oh, dat palette heb ik! Ja, is prachtig. Die donkergroenige is een heel gekke. Duochrome of zo. Ja, die is wel groen maar ook een beetje koper achtig, afhankelijk van het licht. Moeilijk te omschrijven, heel apart.

In deze video kun je em goed zien. Vanaf 8:47 gaat het over die groenige:

https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... MrKongsMom
lady_day wijzigde dit bericht op 08-02-2021 21:25
9.33% gewijzigd
lemoos2 schreef:
08-02-2021 20:38
Dan zou ik rondneuzen op Sephora.fr, meer kleuren en ook nog een lekkere sale ( https://www.sephora.fr/shop/maquillage ... breadcrumb
Ik heb al bij het merk zelf besteld, die hadden ook sale 😁. Heel benieuwd, een oranje en een spannende paars. Ben benieuwd.
Surebaby schreef:
08-02-2021 21:21
Ik heb al bij het merk zelf besteld, die hadden ook sale 😁. Heel benieuwd, een oranje en een spannende paars. Ben benieuwd.
Oh, die oranje vind ik prachtig! Maar op die swatches van Sephora zie ik dat het inderdaad niet zo'n succes zal zijn bij mijn huidskleur. Hij zou jou fantastisch staan, wed ik.
Lady_Day schreef:
08-02-2021 20:48

Herkenbaar....
Lady_Day schreef:
08-02-2021 21:15
Oh, dat palette heb ik! Ja, is prachtig. Die donkergroenige is een heel gekke. Duochrome of zo. Ja, die is wel groen maar ook een beetje koper achtig, afhankelijk van het licht. Moeilijk te omschrijven, heel apart.

In deze video kun je em goed zien. Vanaf 8:47 gaat het over die groenige:

https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... MrKongsMom
Oh ja, heel apart. Lijkt niet echt groenig daar. Ik ben niet zo van groen, dus vind dit weer een plus... nog een paar dagen twijfelen, maar denk dat ie gaat komen...
TinyTiny schreef:
08-02-2021 21:33
Oh ja, heel apart. Lijkt niet echt groenig daar. Ik ben niet zo van groen, dus vind dit weer een plus... nog een paar dagen twijfelen, maar denk dat ie gaat komen...
Heel erg mooi. :flirting:
Ik ben de laatste paar maanden veel met dit palet bezig geweest.

https://www.bhcosmetics.com/products/na ... ow-palette

Ik ben er echt gek op, fantastisch palet met eindeloze mogelijkheden. Als je je kwast maar aftikt, want er stuift wel veel poeder op.

Mijn Pat mc grath palet is schitterend, maar ik moet er nog een beetje meer mee experimenteren. De kleuren zijn wat neutraler, en dat is heel mooi, maar soms passen tinten zoals in dat BH cosmetics palet gewoon beter bij mijn outfit van die dag.
Ja, zo iemand ben ik, ik vind het leuk om een beetje te matchen. Soms wel met een bewuste clash, ik ben tenslotte geen freak.
Jufjoke schreef:
08-02-2021 21:36
Heel erg mooi. :flirting:
Die duochrome gebruik ik zelf niet maar ik heb nog nooit zo'n kleur gezien. En de lichtgroenige is meer zilver en gebruik ik ook niet. De navy en de aubergine bruine zijn perfect als eyeliner. Ik vind het echt een heel mooi palette. Als ik er eentje mocht houden van wat ik heb zou het deze zijn.
Heel gaaf ook Jufjoke, maar voor mij een tikje te heftig qua kleur. Al zitten er ook mooi minder felle tussen. Echt nude ben ik ook weer niet van, wil een beetje ertussenin.
Jufjoke schreef:
08-02-2021 21:40

Ik ben er echt gek op, fantastisch palet met eindeloze mogelijkheden. Als je je kwast maar aftikt, want er stuift wel veel poeder op.

Mijn Pat mc grath palet is schitterend, maar ik moet er nog een beetje meer mee experimenteren. De kleuren zijn wat neutraler, en dat is heel mooi, maar soms passen tinten zoals in dat BH cosmetics palet gewoon beter bij mijn outfit van die dag.
Ja, zo iemand ben ik, ik vind het leuk om een beetje te matchen. Soms wel met een bewuste clash, ik ben tenslotte geen freak.
Leuke update :D
Jufjoke schreef:
08-02-2021 21:40

Mooi!!! Prachtige kleuren. Ik zou wel willen dat het mij stond maar ik lijk snel een clown. Neutrale makeup staat mij het beste (helaas). Misschien als ik jonger zou zijn zou ik wat uitgesprokener makeup gebruiken.
Ik hou van uitgesproken oogmake-up. Zelf vind ik het zelden too much bij mezelf, maar dat is natuurlijk omdat ik het zo gewend ben. Maar de mensen die hier meeschrijven die ook in de Facebook groep zitten, hebben daar misschien een objectievere mening over.

Ik ben bleek, heb een vrij gave huid en erg donkere ogen. Ook heb ik veel ruimte tussen mijn ogen en mijn wenkbrauwen. Dat maakt de boel al snel wat 'kaal' zonder oogschaduw. Daarom vind ik zo'n prachtige subtiele look met alleen wat shimmer op het ooglid mij ook niet mooi staan. Kaal. Incompleet. Groot open stuk als lege vakjes in een kleurplaat.
lemoos2 schreef:
08-02-2021 20:28
Bedankt voor de tip, Lemoos. Ik heb dit vanochtend geprobeerd en heb nu warempel roze orgasm wangen! Ik heb wat blush op mijn kwast gedaan en een klein beetje Mac Fix + erover gesprayt (hoe schrijf je dat???). Het is voorzichtiger werken, maar het werkt! Ik heb de blush vervolgens als het ware op mijn wangen gestempeld.
Goede tip, ik ben blij dat ik het product nu met plezier kan gebruiken en ik was hier zelf nooit op gekomen.
Heeft iemand hier weleens Profusion paletten gebruikt? Ik had vlak voor kerst het Mirage palette besteld en heb sindsdien niets anders gebruikt. De matte kleuren maar ook de shimmers zijn ontzettend mooi, daarbij is dit palette precies in mijn straatje qua kleuren;

https://www.anvy.nl/master-artistry-palette-mirage.html

Voor 20,- veel waar voor je geld, het is alleen nu even niet op voorraad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven