Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Ik gebruikte een wimperkruller totdat ik mijn hoofd draaide kruller nog op wimpers had en daardoor helft eruit trok, nu durf ik het niet meer
Ja, pimpelmees wil je een review plaatsen? Ik ben benieuwd!

Bij mij doet het werk wat de wimperkruller, helaas vergeet ik hem vaak XD

Fijn Supersas dat die crème goed bevalt!
Ik heb synthetische kwasten en kwasten van echt haar. Van Bare Minerals en ook van o.a. de Hema.
Voor oogschaduw gebruik ik soms ook zo’n puntig sponsje op een stokje.

Duur wil niet altijd zeggen dat het beter is. Ik had een dure kwast van Dior.
Na een paar dagen heb ik em gewassen en er kwam zwarte inkt vanaf.
Het haar was geverfd.

Aliexpress heeft ook echt hele mooie kwasten als je goed zoekt.
poeder schreef:
07-02-2021 11:03
Ik gebruikte een wimperkruller totdat ik mijn hoofd draaide kruller nog op wimpers had en daardoor helft eruit trok, nu durf ik het niet meer
😱 😱😱
Emma95 schreef:
07-02-2021 11:36
Ik heb synthetische kwasten en kwasten van echt haar. Van Bare Minerals en ook van o.a. de Hema.
Voor oogschaduw gebruik ik soms ook zo’n puntig sponsje op een stokje.

Duur wil niet altijd zeggen dat het beter is. Ik had een dure kwast van Dior.
Na een paar dagen heb ik em gewassen en er kwam zwarte inkt vanaf.
Het haar was geverfd.

Aliexpress heeft ook echt hele mooie kwasten als je goed zoekt.
Wauw, dat verwacht je inderdaad niet bij een dure kwast. Dat ze geverfd zijn wel maar niet dat het eraf komt.
Die ik heb van Ali zijn ook best prima maar toch vraag ik me dan af of “merk-spul” nog beter zou zijn. Klinkt eigenlijk best verwend. Ik ga eens goed kijken wat voor soort kwasten ik daadwerkelijk mis en dan eens kijken.
Supersas09 schreef:
07-02-2021 14:54
😱 😱😱
Ik vind het sowieso een eng ding, als ik een filmpje kijk op YouTube en iemand gaat wimpers krullen, kijk ik het liefst even weg. Ik vind het een naar gezicht en ik ben blij dat ik het niet nodig heb.
Ik vind het trouwens wel een groot verschil maken als je vrij rechte wimpers hebt, zo'n wimperkrultang.
Hoewel ik omhoog krullende wimpers heb, heb ik ooit een mascara gehad die mijn wimpers deed zakken. Dan zie je van het vooraanzicht gewoon geen wimpers meer! Dat was de Benefit roller Lash. Ik weet nog dat ik het spul opbracht en dacht: wow!! Nieuwe favoriet, mijn wimpers zien er geweldig uit! Maar al na een uurtje of zo keek ik in de spiegel en zag dat mijn wimpers naar beneden gezakt waren. Ze waren nauwelijks meer te zien! Dat heb ik nooit eerder en ook daarna nooit gehad met welke mascara dan ook, zo raar!
Ik ken dat wel. Heb best lange wimpers maar ze zakken bij zware mascara! Gebruik graag catrice en chanel le volume
Ik heb bij mijn wimperkruller altijd dat mijn huid vast blijft zitten aan de zijkanten bij een schroefje. Weet niet of dat aan de kwaliteit van de wimperkruller ligt. Daarom gebruik ik hem heel vaak niet.
poeder schreef:
07-02-2021 16:16
Ik ken dat wel. Heb best lange wimpers maar ze zakken bij zware mascara! Gebruik graag catrice en chanel le volume
Bedoel je de beroemde Lash Princess? Oh wacht, ik edit mezelf even, die is van Essence. Die heb ik al klaar liggen voor als mijn Anastasia Beverly Hills Lash Brag op is. Ben benieuwd. Die Anastasia was een onverwachte hit, maar dat had ik al eerder geplaatst hier. Ik ben er eigenlijk zó tevreden over dat ik hoop dat de mascara die ik nog op voorraad heb er aan kunnen tippen. Ik heb altijd maar één mascara tegelijk in gebruik, maar de hamsteraar in mij kan het niet helpen...ik heb dus nog de Lash Princess van Essence liggen en een Lash Paradise van L'Oréal.

Ik heb ontelbare mascara's geprobeerd door de jaren heen en de meeste zijn wel oké. Maar af en toe kom ik een echt fantastische tegen. Soms ook een ultieme fail. Dat was voor mij:

- de Itcosmetics super hero mascara. Ik heb best goede wimpers, maar dit kreeg ik echt met geen mogelijkheid klontvrij opgebracht. Wat een puinhoop. Heb ik halverwege weggegooid.
- Friday mascara. Heb ik twee varianten van geprobeerd. De eerste, ik weet niet meer hoe die heette, vond ik de eerste pakweg vier weken geweldig. Daarna was het, en dat ging vrij plotseling, droog en klonterig en eigenlijk niet meer te gebruiken. De tweede variant, volgens mij de curling, was véél te subtiel naar mijn smaak.
- de roller Lash van Benefit omdat die dus mijn wimpers doet zakken
- ook van Benefit, de they're real. Heel lastig borsteltje om mee te werken. Zenuwslopende ervaring om je mascara op te brengen, want als er eenmaal iets niet goed zit is het niet meer te herstellen. Als het goed lukt, is het prachtig. Vervolgens is het een afgrijselijke klus om het er weer af te krijgen, zelfs met olie is het heel lastig.
- Lâncome monsieur Big. Te dik, te klonterig, niet erg verlengend. Plakte mijn wimpers aan elkaar.
- million lashes van L'Oréal. Deed vooral van alles heel weinig. Weinig verlenging, weinig volume, weinig separatie.
Nee ik heb de paarse van Catrice, heb mijn ultieme favoriet ook nog niet gevonden maar deze bevalt best goed
Ik ben op dit moment een mini mascara van de Big Ego van Tarte aan het gebruiken. Deze bevalt mij prima. Van die lash princess van Essence krijg ik panda ogen. Ik vind die paarse van L'Oréal uit Volume Lashes lijn ook fijn. Het hoeft voor mij niet heftig maar wel kleur en vorm geven.
Wat leuk, er is nu een actie bij een testpanel dat je allemaal proefmonstertjes van Maybelline thuis moet beoordelen. Dinsdag aangemeld en zaterdag is een pakket met 12 samples binnen gekomen. Tip dames, actie loopt nog
dan moet ik natuurlijk wel het juiste panel zoeken :-o

moment..
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2021 22:06
Reden: Spam
97.57% gewijzigd
Lanavries schreef:
07-02-2021 17:31
Ik heb bij mijn wimperkruller altijd dat mijn huid vast blijft zitten aan de zijkanten bij een schroefje. Weet niet of dat aan de kwaliteit van de wimperkruller ligt. Daarom gebruik ik hem heel vaak niet.
Is kwaliteit trust me
Lady_Day schreef:
06-02-2021 22:03
Ik heb een aantal kwasten van Delilah. Ze zijn wel aardig aan de prijs maar ik vind ze heel prettig. Ik merk zeker wel een verschil met deze kwasten en goedkope. De haren zijn fijner, de kwast ligt ook zwaarder in de hand. Eigenlijk net zo als wanneer je met een schilderij bezig bent. Dan wil je ook niet de kwasten van de Action, zeg maar.
ik betaal ook liever wat meer voor kwaliteit, dan maar een paar euro meer, is uiteindelijk goedkoper bij make-up wel..
Ik ben zo blij met mijn nieuwste ontdekking: echte longlasting lipstick. Voor de beeldvorming: die van maybelline en L’Oréal infalliable krijg ik er binnen een uur af (of het loopt uit/breekt/klontert).

Geen gedoe met tien minuten als een kogelvis te staren in de spiegel voordat je een of andere balsem/toplaag erop moet smeren. Niet tig keer staan happen in een tissue of diverse primers nodig om de kleur te laten uitkomen. Gewoon opsmeren en 20 minuten niet drinken/eten. Ik heb het spul vandaag niet één keer bijgewerkt, van 08.00 tot 19.00: als een huis.

Het is de Black up No transfer lipstick.
lemoos2 schreef:
08-02-2021 19:00
Ik ben zo blij met mijn nieuwste ontdekking: echte longlasting lipstick. Voor de beeldvorming: die van maybelline en L’Oréal infalliable krijg ik er binnen een uur af (of het loopt uit/breekt/klontert).

Geen gedoe met tien minuten als een kogelvis te staren in de spiegel voordat je een of andere balsem/toplaag erop moet smeren. Niet tig keer staan happen in een tissue of diverse primers nodig om de kleur te laten uitkomen. Gewoon opsmeren en 20 minuten niet drinken/eten. Ik heb het spul vandaag niet één keer bijgewerkt, van 08.00 tot 19.00: als een huis.

Het is de Black up No transfer lipstick.
En geen droge randen?
poeder schreef:
08-02-2021 19:15
En geen droge randen?
Nee ook niet. Het ziet eruit als crème lipstick van Mac als je de Mac net hebt aangebracht
Deze?

https://www.douglas.nl/Make-up-Lippen-L ... 51425.html

Hmmm. Het is een merk van en voor people of color, ik geloof dat er voor mijn bleke snoet niet echt een kleur bij zit. Welke kleur heb jij?
Jufjoke schreef:
08-02-2021 19:27
Deze?

https://www.douglas.nl/Make-up-Lippen-L ... 51425.html

Hmmm. Het is een merk van en voor people of color, ik geloof dat er voor mijn bleke snoet niet echt een kleur bij zit. Welke kleur heb jij?
Ja die. Ik heb 05. Via Sephora, daar hebben ze ook meer kleuren. Er is ook een No transfer lipgloss maar ik ben niet zo van het glimmende (⎌in ieder geval niet van het glossy gebeuren. Beetje shine is wel oké, dat super matte vind ik bij mij lelijk staan).
Ik ben geen rode-lip-persoon, al vind ik het bij anderen prachtig. Voor alle zekerheid toch maar kleur nummer 2 in mijn winkelmandje gedaan.

(Ik was niet de enige mafketel die dat deed, toch? Bij allerlei winkels mandjes vullen en dan weer vertrekken?)
Jufjoke schreef:
08-02-2021 19:40
Ik ben geen rode-lip-persoon, al vind ik het bij anderen prachtig. Voor alle zekerheid toch maar kleur nummer 2 in mijn winkelmandje gedaan.

(Ik was niet de enige mafketel die dat deed, toch? Bij allerlei winkels mandjes vullen en dan weer vertrekken?)
Mafketel meld zich!👋
Qua mascara heb ik vorig jaar de too faced better then sex mascara gekocht bij Sephora, zou ook iconisch zijn! Nou, niet bij. Ik kom toch telkens weer terug bij de L’Oréal telescopic. En ik kreeg een mini van de nars climax (in de rode verpakking). Maar nee hoor, ook niet naar mijn zin.... Lancôme hypnose of de L’Oréal, dat zijn mijn favorieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven