Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
DivaMommy94 schreef:
21-02-2021 09:09
Ja die nieuwe denk ik idd, maar zijn weinig kleuren van en hoorde dat ze erg donker zijn dus die heb ik niet meegenomen. De lipsticks van NYX heb ik wel meegenomen en ga ik zo proberen, zou waterproof en transferproof zijn, dus ben benieuwd of ze kunnen tippen aan mijn favoriet; de Maybelinne Superstay Matt Ink, heb de hele collectie daarvan inmiddels, alleen wilde wel iets met een glansje.

Weet iemand of je matte lipsticks ook gewoon een lipgloss kan doen zodat ze gaan glanzen of zal dat de houdbaarheid verlagen?
ik draag altijd iets onder matte lipsticks, meestal vaseline of de lipbalm van kiko.
Het heeft invloed op kleur en soms ook op hoe het zit. Het welbekende resterende randje en sommige soorten worden er heel vlekkerig van of korrelig.
Ik heb die no transfer matte geprobeerd, die blijft er leuk mee zitten maar niet superlang en de kleur wordt er minder intensief van.
Ik ben bijna 50 en ik vind die matte lipsticks soms niet zo flatteus, rimpelig effect.
Ik gebruik nu met mondkapje toch maar geen lipstick (al is die no transfer glossy wel een tip, wel beetje transfer na een tijdje mondkapje, maar kleur blijft op zijn plek en smeert niet uit!)
Zonder pak ik toch altijd de l'oreal en een bepaalde essence (uit de handel), die vervaagt mooi en blijft een paar uur zitten.
De Maybelline superstay geeft ook niet af. Ook niet op mondkapjes. Ideaal.
vivapimpelmees schreef:
21-02-2021 23:36
Ook die vind ik minder lekker zitten. Maar ideaal als je geen gedoe wil, ik had een tijdje terug een paar belangrijke meetings met tussendoor mondkapje op, en dan is dat wel een zekere oplossing.
Heeft er hier iemand ervaring met Trinny London en dan met name die miracle blur? Lijkt fantastisch te werken gezien de reviews..to good to be true misschien.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Jufjoke schreef:
21-02-2021 12:13
.
Ik heb nog liggen: de L'Oréal Lash Paradise en de Essence Lash Princess. Die L'Oréal heb ik lang geleden ook eens geprobeerd, vond ik toen veel te nat, maar na een paar weken negeren vond ik hem wel fijn. Ik heb hem dus een dag of tien geleden al open gemaakt en één keer gebruikt. Inderdaad erg nat, maar dit zou dus een kwestie kunnen zijn van even tijd geven.

Zucht... waarom is dat toch zo moeilijk, om de perfecte mascara te vinden?

Weet iemand trouwens of de nieuwe van Benefit, die magnetic mascara, een tubing mascara is? Want dan wil ik hem niet.

Bevalt de essence jou niet? Werd ooit eens lovend over geschreven in een van de topics en ben deze sindsdien ook gaan gebruiken.
Heb ook veel mascaras gehad maar deze (de paarse) bevalt mij heel goed. Fijne borstel die de haartjes goed uit elkaar houdt, klontert niet en gaat er ook nog eens makkelijk vanaf, loopt ook niet uit bij een regenbui of warm weer en dit kan ik niet van alle mascaras zeggen.
MonkeyTown schreef:
25-02-2021 19:10
Heeft er hier iemand ervaring met Trinny London en dan met name die miracle blur? Lijkt fantastisch te werken gezien de reviews..to good to be true misschien.
Hier ben ik ook heel benieuwd naar!
Renee* schreef:
25-02-2021 19:33
Bevalt de essence jou niet? Werd ooit eens lovend over geschreven in een van de topics en ben deze sindsdien ook gaan gebruiken.
Heb ook veel mascaras gehad maar deze (de paarse) bevalt mij heel goed. Fijne borstel die de haartjes goed uit elkaar houdt, klontert niet en gaat er ook nog eens makkelijk vanaf, loopt ook niet uit bij een regenbui of warm weer en dit kan ik niet van alle mascaras zeggen.
Ik heb hem al op voorraad liggen, maar ik ben er nog niet aan begonnen omdat ik eerst mijn Lash Paradise opmaak. Die bevalt overigens redelijk goed.
MonkeyTown schreef:
25-02-2021 19:10
Een vriendin van mij is helemaal blij met de bff skin perfector van Trinny. Die miracle blur zag ik voorbij komen op facebook- lijkt vooral een lading siliconen te zijn (zo ziet het er ook uit)
vivapimpelmees schreef:

Deze gebruik ik ook maar eigenlijk steeds minder. Moet deze vaak bijwerken anders is het nog matter dan mat en superfel van kleur. En ivm mijn werk is regelmatig bijwerken niet mogelijk.

Deze https://www.kruidvat.nl/essence-long-la ... /p/5247908 heeft mij verrast. Blijft ook echt lang zitten en is wat vetter en vind ik zelf fijner dan de maybelline.
De link doet het volgens mij nu even niet maar is te vinden bij afbeeldingen.

Deze dus https://www.notino.nl/essence/long-last ... XrEALw_wcB
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 19:53
13.74% gewijzigd
Jufjoke schreef:
25-02-2021 19:37
Ik heb hem al op voorraad liggen, maar ik ben er nog niet aan begonnen omdat ik eerst mijn Lash Paradise opmaak. Die bevalt overigens redelijk goed.

Oh ok misschien bevalt die essence jou ook wel.
maxi14 schreef:
25-02-2021 19:44
Een vriendin van mij is helemaal blij met de bff skin perfector van Trinny. Die miracle blur zag ik voorbij komen op facebook- lijkt vooral een lading siliconen te zijn (zo ziet het er ook uit)
Ik was hier ook heel lang blij mee tot deze vernieuwd werd en er inderdaad siliconen aan toegevoegd werden, dit zorgde bij mij voor een explosie van onderhuidse ontstekingen
Hmm dat klinkt niet goed...bedankt!
Renee* schreef:
25-02-2021 19:47
Deze gebruik ik ook maar eigenlijk steeds minder. Moet deze vaak bijwerken anders is het nog matter dan mat en superfel van kleur. En ivm mijn werk is regelmatig bijwerken niet mogelijk.

Deze https://www.kruidvat.nl/essence-long-la ... /p/5247908 heeft mij verrast. Blijft ook echt lang zitten en is wat vetter en vind ik zelf fijner dan de maybelline.
De link doet het volgens mij nu even niet maar is te vinden bij afbeeldingen.

Deze dus https://www.notino.nl/essence/long-last ... XrEALw_wcB
Gek toch. Ik smeer dat er 's ochtends op en werk het niet bij. Hooguit 's avonds na het eten en nog de deur uit moet.
Twee weken geleden mijn Viseart palette besteld bij LookFantastic en het is nog steeds niet gearriveerd (en niet verzonden). Heb daar zo'n hekel aan dat ze dingen in de webshop zetten (met aanbieding) en dat het gewoon niet op voorraad is.

Luxe problemen natuurlijk want ik gebruik elke dag mijn Laura Mercier en ben daar blij mee.

Verder gelukkig aardig rustig qua makeup behalve dan deze mascara. Dat borsteltje ziet er goed uit. Iemand hier ervaring mee? Is 30 euro... dat vind ik echt veel voor een mascara.

Afbeelding
Lady_Day schreef:
26-02-2021 07:37
Twee weken geleden mijn Viseart palette besteld bij LookFantastic en het is nog steeds niet gearriveerd (en niet verzonden). Heb daar zo'n hekel aan dat ze dingen in de webshop zetten (met aanbieding) en dat het gewoon niet op voorraad is.

Luxe problemen natuurlijk want ik gebruik elke dag mijn Laura Mercier en ben daar blij mee.

Verder gelukkig aardig rustig qua makeup behalve dan deze mascara. Dat borsteltje ziet er goed uit. Iemand hier ervaring mee? Is 30 euro... dat vind ik echt veel voor een mascara.

Afbeelding
Nee, geen ervaring mee. Ik koop best wel eens dure mascara, maar dan wacht ik op een 40% korting aanbieding bij Iciparis of zo. De Lash Brag was duur, maar die zat bij een set, dus de totale prijs was heel aantrekkelijk. Ik vind het een groot bedrag en dan is het een extra tegenvaller als het mweh blijkt te zijn. Ik zou kijken of ik er filmpjes over kan vinden op YouTube. Dan krijg je toch een beetje een beeld.

En ik heb ook geen geduld met trage verzending, behalve bijvoorbeeld bij yesstyle. Dan weet je het van te voren. Heb je al contact gehad met Lookfantastic?
LookFantastic stuurt mij elke paar dagen een email met hetzelfde verhaal. Ik geloof het wel hoor. Ze hadden een aanbieding en hebben meer verkocht dan ze op voorraad hadden. Ze hebben een bestelling gedaan bij Viseart en daar is het wachten nu op. Maar goed, als ik het geweten had had ik ergens anders besteld ook al was het een tientje duurder.

Die Sweed Lashes zag ik op de Insta Stories van Andreea Ali en zij was er zeer tevreden over. Nu wordt zij ook aan alle kanten gesponsord dus het is moeilijk te zeggen wat ze er nou echt van vindt natuurlijk. Maar het borsteltje spreekt mij aan. Je kunt echt goed tussen de wimpers frummelen.
Becca cosmetics heeft deze week aangekondigd dat het merk gaat stoppen. In september sluit het de deuren. Volgens het statement voornamelijk door corona.
Ik weet niet hoor, ik krijg er toch een beetje een raar gevoel bij.... kan dit niet gewoon een publiciteitsstunt zijn?
Ze hebben net weer nieuwe producten gelanceerd. Ik vind het allemaal maar raar en zou niet verbaasd zijn als alles in september gewoon vrolijk verder gaat.
Wat een leuk topic. Dankzij jullie ook maar eens de mascara van Essence gekocht. Vandaag voor de 2e x op, en hij lijkt goed.
Wat is jullie ervaring met de oogschaduw paletten van too faced?
Vamke schreef:
28-02-2021 20:59
Wat een leuk topic. Dankzij jullie ook maar eens de mascara van Essence gekocht. Vandaag voor de 2e x op, en hij lijkt goed.
Wat is jullie ervaring met de oogschaduw paletten van too faced?
Ik heb een paar jaar geleden deze gehad:

https://www.lookfantastic.nl/too-faced- ... 139a933e26

Als ik hem nu zo zie op de foto, dan krijg ik een beetje spijt dat ik hem niet meer heb, maar helemaal reëel is dat niet, want ik vond hem niet ontzettend fijn in gebruik. Bijna geen matte tinten, de shimmers zijn wel mooi, maar niet erg makkelijk om mee te werken en kruimelen over je hele gezicht. Veel fallout, zoals ze dat op YouTube zeggen. Geen probleem als je eerst je ogen doet en dan pas je gezicht, maar zelf heb ik daar een hekel aan. Ik doe altijd eerst mijn gezicht.
Ze hebben mooie palletten, en ik zal niet zeggen dat ik nooit meer oogschaduw van Too faced zal kopen, maar ik was er niet weg van.

Deze heb ik ook gehad:

https://www.douglas.nl/productbrand_977 ... 0kQAvD_BwE

Ook deze heeft inmiddels een andere eigenaar. Ik kon hier ook niet heel erg goed mee uit de voeten.
vivapimpelmees schreef:
Is die niet heel droog?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
28-02-2021 23:01
Is die niet heel droog?
Bij mij niet. Maar dat kan gewenning zijn. Draag al jaren geen normale lippenstift meer .
Jufjoke schreef:
28-02-2021 21:18
Ik heb een paar jaar geleden deze gehad:

https://www.lookfantastic.nl/too-faced- ... 139a933e26

Als ik hem nu zo zie op de foto, dan krijg ik een beetje spijt dat ik hem niet meer heb, maar helemaal reëel is dat niet, want ik vond hem niet ontzettend fijn in gebruik. Bijna geen matte tinten, de shimmers zijn wel mooi, maar niet erg makkelijk om mee te werken en kruimelen over je hele gezicht. Veel fallout, zoals ze dat op YouTube zeggen. Geen probleem als je eerst je ogen doet en dan pas je gezicht, maar zelf heb ik daar een hekel aan. Ik doe altijd eerst mijn gezicht.
Ze hebben mooie palletten, en ik zal niet zeggen dat ik nooit meer oogschaduw van Too faced zal kopen, maar ik was er niet weg van.

Deze heb ik ook gehad:

https://www.douglas.nl/productbrand_977 ... 0kQAvD_BwE

Ook deze heeft inmiddels een andere eigenaar. Ik kon hier ook niet heel erg goed mee uit de voeten.
Bedankt voor je reactie. Ik doe ook graag eerst m’n gezicht, dus dat is dan minder handig idd
Over de lash princess mascara van Essence, voor die prijs geen slechte mascara maar bij mij vind ik deze te spinnepoterig. Nu ben ik gezegend met volle wimpers en hoeft het niet nog voller. Ik zoek dan ook altijd een mascara met luchtige / niet te dikke formule en (rechte idd) borstel die de haartjes goed separeert. Ik heb er wel een paar die het goed doen maar die worden zo snel droog dus daar doe ik niet zo lang mee. Oa hypnose van Lancome is zo eentje, en aangezien die niet goedkoop is koop ik hem dan geen 2e keer. Ik heb ook een prachtige gekregen van YSL, maar die krijg ik er weer slecht af. Dus lees mee wb mascara tips.

Overigens, gekke gewoonte van mij, maar ik hou van dingen die dicht klikken. Die lash princess heeft dat ook, dat voelt zo bevredigend en denk dat het dan ook langer meegaat. Ook de soft eyeliner van de Hema heeft dat, die pak ik dan ook sneller dan die fineliner van Rimmel. Dopje schuif je erop en dan...niets.
:cheer:

Ik hou ook van dingen die dicht klikken. Ik heb twee lipsticks van B perfect, volgens mij is dat een soort huismerk van Iciparis. Die hebben een magnetische sluiting die heerlijk klikt!
Vamke schreef:
01-03-2021 11:58
Bedankt voor je reactie. Ik doe ook graag eerst m’n gezicht, dus dat is dan minder handig idd
Ik doe altijd eerst mijn basis dus foundation/ruim afpoederen en dan mijn ogen. Mijn blush, bronzer, highlight pas ik aan aan mijn ooglook. Een koelere look past wat anders bij dan bij een felle of warme look. Idem met lipstick. Dus eventuele fallout kan ik nog herstellen door het overtollige poeder met een schone kwast weg te vegen.

Gisteren heb ik gespeeld met Pumpkin Spice palette van Too Faced en ik heb er geen last van gehad. Wel heb ik een lichte hand en bescheiden technieken qua bekenden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven