Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zaterdag 30 oktober 2021 om 20:50
Het lijkt wel een tweedeling. Mijn kind zit op een wat 'elitaire' school en daar is alleen alternatieve/expressieve make up acceptabel, maar liefst niks.
Op de school waar ik werk is dan weer make-up en haar om 'mooier te worden' in.
Dus hair extensions, wimpers, nagels, contouring make up, highlights etc.
Als je daar met je blauwe lipstick en half geschoren hoofd aankomt val je echt op.
Ga je andersom met lang gestyled haar in zo'n asblonde tint, met je wimpers, Niki tutorial make-up en nepnagels dan val je op de andere school weer uit de toon.
Dat zal met werkplekken ook zo zijn.
Als er bij ons op locatie zeg 20 vrouwen werken, zijn er 5 die make-up gebruiken.
Onder te verdelen in: ouwe punker met pikzwarte oogmakeup en bijna witte lipstick, jongere meid die vol in de wimpers etc zit en veel make-up draagt, 2 mensen die licht make up gebruiken, en een oudere dame die zich zo ongeveer schminkt in primaire tinten.
De rest is make-up loos.

zaterdag 30 oktober 2021 om 21:15
Ik duim voor je voor een negatieve uitslag, Sas.Supersas09 schreef: ↑30-10-2021 20:29Er zijn zat dagen dat ik totaal geen make up draag, zoals vandaag. Dingen te doen, regen en een hond die uit moet, en een lichte verkoudheid (tenminste, laten we hopen dat dat het is, vanmiddag getest). Maar gisteren ging ik all the way, heerlijk!

zaterdag 30 oktober 2021 om 21:19
Ik woon in een dorp waar er relatief veel vrouwen geen make up dragen en er ook wat neerbuigend over doen (mijn schoonfamilie in ieder geval wel). Dan nog wat mensen die bijvoorbeeld hooguit wat mascara dragen. Niet veel mensen die een full face doen zoals ik. In mijn werkomgeving wel meer.Surebaby schreef: ↑30-10-2021 20:50Het lijkt wel een tweedeling. Mijn kind zit op een wat 'elitaire' school en daar is alleen alternatieve/expressieve make up acceptabel, maar liefst niks.
Op de school waar ik werk is dan weer make-up en haar om 'mooier te worden' in.
Dus hair extensions, wimpers, nagels, contouring make up, highlights etc.
Als je daar met je blauwe lipstick en half geschoren hoofd aankomt val je echt op.
Ga je andersom met lang gestyled haar in zo'n asblonde tint, met je wimpers, Niki tutorial make-up en nepnagels dan val je op de andere school weer uit de toon.
Dat zal met werkplekken ook zo zijn.
Als er bij ons op locatie zeg 20 vrouwen werken, zijn er 5 die make-up gebruiken.
Onder te verdelen in: ouwe punker met pikzwarte oogmakeup en bijna witte lipstick, jongere meid die vol in de wimpers etc zit en veel make-up draagt, 2 mensen die licht make up gebruiken, en een oudere dame die zich zo ongeveer schminkt in primaire tinten.
De rest is make-up loos.
Ik vind het prima waar iedereen voor kiest, maar ik kan me wel eindeloos verbazen over de aversie van sommige mensen tegen make up.
zaterdag 30 oktober 2021 om 22:02
Het veroordelende toontje dat her en der hoorbaar cq leesbaar is, vind ik ook erg onprettig. Ik herken het ook (helaas) vanuit mijn jeugd / familie / omgeving. Ik ben in die zin altijd al het buitenbeentje in mijn familie geweest. Gelukkig heb ik inmiddels mensen om me heen verzameld die niet oordelen, of ze zelf nu wel of niet make up (willen) dragen. En mijn familie, ach, die zijn na bijna 40 jaar ook wel gewend
Ik was denk ik 5 toen ik de zeldzame lipstick / oogschaduw van mijn moeder gapte en me wilde opmaken. Mijn kind is 3,5 en is ook al besmet met het tut-virus. Vind ik gezellig, samen tutten, maar niet doordeweeks en ook niet met make up de deur uit (tenzij het gaat om een gehele verkleedpartij maar dat is alleen met speciale events enzo en die heeft ze nog niet veel meegemaakt - kind groeit op in pandemie. We hebben wat in te halen later
)

zaterdag 30 oktober 2021 om 22:05
Herkenbaar ook dat het per school / omgeving verschilt ja. Zelf ben ik niet van de extensions, wimpers en nepnagels, maar wel van de nagellak (met periodes), wimpers bij feestjes en gelegenheden (bruiloften eigenlijk alleen) en mooie kapsels; opgestoken, vlechten, leuke spelden of bloemen erin etc. En dat met niet-overdreven maar wel zichtbare oogmake-up. Als ik niet lekker in mijn vel zit, draag ik fellere lipstick en meer zwarte / donkere ogen. Is mijn harnas, zeg ik altijd. Pantser voor de buitenwereld.

zaterdag 30 oktober 2021 om 22:16
Ja, mooi gezegd, harnas. Of pantser. Ja, zo kan ik er soms ook naar kijken.HobbeltVerder schreef: ↑30-10-2021 22:05Herkenbaar ook dat het per school / omgeving verschilt ja. Zelf ben ik niet van de extensions, wimpers en nepnagels, maar wel van de nagellak (met periodes), wimpers bij feestjes en gelegenheden (bruiloften eigenlijk alleen) en mooie kapsels; opgestoken, vlechten, leuke spelden of bloemen erin etc. En dat met niet-overdreven maar wel zichtbare oogmake-up. Als ik niet lekker in mijn vel zit, draag ik fellere lipstick en meer zwarte / donkere ogen. Is mijn harnas, zeg ik altijd. Pantser voor de buitenwereld.
En verder: ik voel me mooier met make up. Ik ben er goed in, al zeg ik het zelf. Ik zie er niet afstotelijk uit, maar met een goed gelukte make up vind ik mezelf best mooi. Vóel ik me dus ook zo. Dat gevoel gun ik mezelf eigenlijk vrijwel elke dag, dus die moeite heb ik ervoor over.
Het heeft niet zozeer met onzekerheid te maken. Ik vind mezelf ook prima zonder make-up. Maar ik voel me fijner als ik het harnas draag.
zaterdag 30 oktober 2021 om 22:18
Laatst zag ik een leuk filmpje dat iemand met bijgetekende wenkbrauwen veel serieuzer werd aangezien dan dezelfde (jonge) vrouw met (natuurlijke) lichte wenkbrauwen. Met de lichte wenkbrauwen dachten ze dat ze kasssajuffrouw was, met de aangezette wenkbrauwen (niks overdrevens overigens) schatten ze haar in als dokter.
Wetenschappelijke verklaring had te maken met de mate van expressie in het gezicht; meer expressie komt over alsof je meer verstand van zaken hebt.
Ik ga trouwens makkelijk zonder make up de deur uit, maar als ik echt heel weinig tijd heb dan wil ik toch alsnog heel snel even de wenkbrauwen aanzetten en een beetje mascara op doen. Die zijn voor mij belangrijker dan foundation, lipstick en oogpotlood bijv.
Wetenschappelijke verklaring had te maken met de mate van expressie in het gezicht; meer expressie komt over alsof je meer verstand van zaken hebt.
Ik ga trouwens makkelijk zonder make up de deur uit, maar als ik echt heel weinig tijd heb dan wil ik toch alsnog heel snel even de wenkbrauwen aanzetten en een beetje mascara op doen. Die zijn voor mij belangrijker dan foundation, lipstick en oogpotlood bijv.

zaterdag 30 oktober 2021 om 22:18
Ook helemaal eens. Ik heb afgelopen weekend een presentatie klus gedaan, niet voor mijn werk, maar een soort vriendendienst. Dat kan ik wel, maar dan speel ik wel een rol. Een mooie make up en een paar killer heels helpt echt om in die rol te komen.
zaterdag 30 oktober 2021 om 22:21
Ik heb toevallig (alweer een hele tijd terug) een foto van je gezien en ik vind je zeker een mooie vrouw, JufJ!
En inderdaad; het is gewoon fijn om jezelf te gunnen er extra mooi uit te zien. Ik kom momenteel door mijn ziekte erg weinig de deur uit, en als ik al ga dan kan ik altijd maar kort. Zo kan het dat ik vanmiddag geheel gemake-upt en in een leuk jurkje met panty klaar stond om met mijn man naar de AH te gaan. Hij zei, goh wat zie je er mooi uit! We gaan maar naar de AH hoor!
Maar toen ik zei; het is één van de weinige uitjes deze week samen met jou en dan vind ik het fijn als ik er mooi uit zie, begreep hij het wel. Hij vroeg zich wel nog even af of er niet toevallig een knappe groentenman werkte. Dat sowieso, zei ik
Maar het is fijn, en ook al schiet ik eenmaal weer thuis meestal zsm weer in mijn huispak / kloffie, dan nog is mijn gezicht en haar mooi en ben ik blij als ik in de spiegel kijk
En inderdaad; het is gewoon fijn om jezelf te gunnen er extra mooi uit te zien. Ik kom momenteel door mijn ziekte erg weinig de deur uit, en als ik al ga dan kan ik altijd maar kort. Zo kan het dat ik vanmiddag geheel gemake-upt en in een leuk jurkje met panty klaar stond om met mijn man naar de AH te gaan. Hij zei, goh wat zie je er mooi uit! We gaan maar naar de AH hoor!
Maar toen ik zei; het is één van de weinige uitjes deze week samen met jou en dan vind ik het fijn als ik er mooi uit zie, begreep hij het wel. Hij vroeg zich wel nog even af of er niet toevallig een knappe groentenman werkte. Dat sowieso, zei ik

zaterdag 30 oktober 2021 om 22:22
Ja dat heb ik ook. Als ik m’n wenkbrauwen niet heb gedaan heb ik het gevoel alsof ik zo’n blote billen gezicht hebt. Maar ik heb dan ook blonde, niet opvallende wenkbrauwen van mezelf. Als je gewend bent die aan te zetten, ziet het er heel saai en leeg uit zonder. En blonde wimpers, dus hetzelfde verhaalHobbeltVerder schreef: ↑30-10-2021 22:18Laatst zag ik een leuk filmpje dat iemand met bijgetekende wenkbrauwen veel serieuzer werd aangezien dan dezelfde (jonge) vrouw met (natuurlijke) lichte wenkbrauwen. Met de lichte wenkbrauwen dachten ze dat ze kasssajuffrouw was, met de aangezette wenkbrauwen (niks overdrevens overigens) schatten ze haar in als dokter.
zaterdag 30 oktober 2021 om 22:23
Wauw wat gaaf zeg! Dat zie ik jou volgens mij ook echt wel doen, ik snap wel dat ze jou ervoor vroegen!
De killer heels kan ik niet meer op lopen helaas. Wie weet ooit, als er 15 kilo minder is wat mee moet Hobbelen.

zaterdag 30 oktober 2021 om 22:24
Ik heb ook een hele degelijke familie aan vader’s kant. Echt geen makeup, allemaal maar overdreven gedoe. Maar ik heb wel de donkere kringen onder mijn ogen van die kant van de familie geërfd. Prima dat zij altijd lekker naturel de straat op gaan, maar ik doe toch graag wat concealer op als ik er beter uit wil zien.
Maar over het algemeen zie ik om me heen ontzettend veel mensen die geen of weinig makeup dragen, dat is zeker niet uniek.
Maar over het algemeen zie ik om me heen ontzettend veel mensen die geen of weinig makeup dragen, dat is zeker niet uniek.
zaterdag 30 oktober 2021 om 22:34
Onlangs gekocht en echt heel erg blij mee, het Shadow Kiss palette van Alter Ego. Is een dupe van het Glam palette van Natasha Denona. De kleuren zijn allemaal heel geschikt voor zowel overdag als een avondje uit. Ze blenden heel gemakkelijk, zijn goed gepigmenteerd maar niet te. Waardoor ze gebruikersvriendelijk zijn. Ook gekocht de Butter Bronzer van Physicians Formule. Ook al zo blij mee. Deze bronzer is zo makkelijk met opbrengen. Vlekt niet, verdeelt super makkelijk, lijkt de rimpeltjes iets te "verbergen" en hij ruikt ook nog lekker. Tenslotte nog een blending kwastje van Zoeva gekocht, deze had ik dus 10 jaar eerder moeten hebben. Wat een verschil! Dit kwastje blend echt zo mooi
. Oh ja, ook nog een fijn product: de wow brow van E.L.F. Leuk topic!

zaterdag 30 oktober 2021 om 22:35
Ik vind mezelf meestal ook mooier met make up. Behalve als ik lekker een beetje bruin ben, dan vind ik mezelf zonder vaak net zo leuk eruit zien. Scheelt dan wel dat ik donkere wimpers en wenkbrauwen heb. Ik ben ook wel goed in het aanbrengen ervan, maar tot ik dat goedkope wonderfoundationtje vond bij het Kruidvat was dat mijn slechtste punt. Dat kreeg ik gewoon niet mooi genoeg. Daarnaast reageerde het vel daarop vaak ook. Dwz tijdens al. Nu slechts omdat ik het er verkeerd had afgehaald. Maar doordeweeks, als ik ga werken ga ik gewoon met mijn blote hoofd, want ik slaap liever wat langer dan dat ik er op mijn mooist uitzie. En dan kan ik tenminste ook lekker even in mijn ogen wrijven als ik weer te lang achter dat beeldscherm zit. Meestal doe ik make up op als ik wat leuks ga doen. En soms gewoon omdat ik het leuk vind om te doen. Voor mezelf. Heb ook wel eens van die nepsproetjes gemaakt, met van die wenkbrauwtroep die langer houdt. Stond hartstikke leuk, net of ze echt waren. Werd er wel vrolijk van. Geloof dat ik me bij bijzondere gelegenheden wel wat zekerder voel mét make up.Jufjoke schreef: ↑30-10-2021 22:16Ja, mooi gezegd, harnas. Of pantser. Ja, zo kan ik er soms ook naar kijken.
En verder: ik voel me mooier met make up. Ik ben er goed in, al zeg ik het zelf. Ik zie er niet afstotelijk uit, maar met een goed gelukte make up vind ik mezelf best mooi. Vóel ik me dus ook zo. Dat gevoel gun ik mezelf eigenlijk vrijwel elke dag, dus die moeite heb ik ervoor over.
Het heeft niet zozeer met onzekerheid te maken. Ik vind mezelf ook prima zonder make-up. Maar ik voel me fijner als ik het harnas draag.
zaterdag 30 oktober 2021 om 22:47
"Wonderfoundationtje", weer een taalparel van jou, BeauCis
hou ze erin!
En wat leuk joh de sproetjes! Wist je dat dat nu helemaal in is bij die jonge meiden? Ik was van de week op instagram aan het scrollen en zag ik er ook weer eentje het doen, met een kwastje zo van 'sprietsj' (soort katapult achtig idee, snappen jullie wat ik bedoel?) het zag er zeker leuk uit! Mijn kind geef ik ook sproetjes als ik haar opmaak. Zeker omdat ik niet aan zware oogmake up enzo ga beginnen en alleen lippenstift en een heel klein beetje oogschaduw & blush is natuurlijk niet genoeg voor haar, nee, ze "wil óók met het potlood in het gezicht getekend worden mama"
@MissPienthe, mooie aanwinsten en leuk om je ervaringen ermee te lezen!
Wat voor verschil merk je vooral met de blending brush? Ik heb er 1 van Essence, mega cheap ding al jaren en vind die prima, ik kan gewoon even niet bedenken wat er nu beter aan kan zijn zeg maar dus help me out en dan weet ik of ik nog meer geld ga uitgeven aan beauty en toebehoren binnenkort
#bodemlozeput

En wat leuk joh de sproetjes! Wist je dat dat nu helemaal in is bij die jonge meiden? Ik was van de week op instagram aan het scrollen en zag ik er ook weer eentje het doen, met een kwastje zo van 'sprietsj' (soort katapult achtig idee, snappen jullie wat ik bedoel?) het zag er zeker leuk uit! Mijn kind geef ik ook sproetjes als ik haar opmaak. Zeker omdat ik niet aan zware oogmake up enzo ga beginnen en alleen lippenstift en een heel klein beetje oogschaduw & blush is natuurlijk niet genoeg voor haar, nee, ze "wil óók met het potlood in het gezicht getekend worden mama"

@MissPienthe, mooie aanwinsten en leuk om je ervaringen ermee te lezen!
Wat voor verschil merk je vooral met de blending brush? Ik heb er 1 van Essence, mega cheap ding al jaren en vind die prima, ik kan gewoon even niet bedenken wat er nu beter aan kan zijn zeg maar dus help me out en dan weet ik of ik nog meer geld ga uitgeven aan beauty en toebehoren binnenkort

zaterdag 30 oktober 2021 om 22:55
Leuk om te lezen hoe iedereen er tegenaan kijkt, wel of geen make up. Ik slaap meestal liever wat langer dan dat ik make up op doe
. En ik ben al heel druk met een kleine, vind ik, dus dan neem/heb ik de extra tijd niet.
Nu ik hoogzwanger ben en qua kleding weinig opties heb doe ik af en toe wat make up op, om er toch nog wat van te maken….
Nu ik hoogzwanger ben en qua kleding weinig opties heb doe ik af en toe wat make up op, om er toch nog wat van te maken….
zaterdag 30 oktober 2021 om 23:05
SunShine, goede reden, extra slaap en een kleintje (met nog 1 op komst). Heb ook een tijdlang alleen het hoognodige gedaan maar inmiddels weer wat meer tijd over voor uiterlijkheden. Ik moet bekennen dat het ook wel een vorm van therapie is voor me, om me wat beter te voelen. Ik zit al heel lang ziek thuis.
Pientje, leuk, hobbel maar een eind raak, ga ik ondertussen ook even wat youtube video's zoeken over verschillende kwaliteiten in blenderkwasten
Pientje, leuk, hobbel maar een eind raak, ga ik ondertussen ook even wat youtube video's zoeken over verschillende kwaliteiten in blenderkwasten

zaterdag 30 oktober 2021 om 23:19
Een pantser, dat klopt voor mij ook wel in sommige gevallen. Als ik een belangrijk gesprek heb pas ik daar mijn make up ook wel op aan. En op een werkdag doe ik meestal een basic make-upje. Maar dat ligt er ook aan op welke groep ik sta. Verstandelijk beperkte zorg. Ik heb zeg maar een binnen en een buitengroep. Als het weer minder is en ik sta op de buitengroep, doe ik geen moeite, verspilde tijd.
Dankjewel juf en hobbelt!
Goede kwasten, daar zou ik ook weleens in kunnen investeren. Inderdaad #bodemlozeput
Dankjewel juf en hobbelt!
Goede kwasten, daar zou ik ook weleens in kunnen investeren. Inderdaad #bodemlozeput
zaterdag 30 oktober 2021 om 23:20
deze https://www.douglas.nl/nl/p/3000069214
Hij ziet er inderdaad heerlijk fluffy uit! Maar is wel bijna 16,- momenteel... ik houd het nog maar even bij m'n essence penseel
Hij ziet er inderdaad heerlijk fluffy uit! Maar is wel bijna 16,- momenteel... ik houd het nog maar even bij m'n essence penseel

zaterdag 30 oktober 2021 om 23:28
Wat naar eigenlijk dat je schoonfamilie er neerbuigend over doet. Dat je er iets van vindt, prima. Maar houd dat lekker voor jezelf denk ik dan. Zelf kijk ik met bewondering naar mijn middelste puber. Heeft inmiddels groen haar en ik was van de week met hem in de stad. Ik zie mensen kijken, hij ook, maar hoofd omhoog en gaan. Hij draagt soms ook make-up. En mijn jongste van bijna 16 had verkering met een meisje wat gothic was ( het is uit tot zijn verdriet). Heerlijk om te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen, mijn kinderen en de kinderen om hun heen.Jufjoke schreef: ↑30-10-2021 21:19Ik woon in een dorp waar er relatief veel vrouwen geen make up dragen en er ook wat neerbuigend over doen (mijn schoonfamilie in ieder geval wel). Dan nog wat mensen die bijvoorbeeld hooguit wat mascara dragen. Niet veel mensen die een full face doen zoals ik. In mijn werkomgeving wel meer.
Ik vind het prima waar iedereen voor kiest, maar ik kan me wel eindeloos verbazen over de aversie van sommige mensen tegen make up.