Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Ici Paris heeft 25 procent korting op bijna alle make up.
Emma95 schreef:
28-10-2021 09:43
Ici Paris heeft 25 procent korting op bijna alle make up.
dank, ik ga even kijken.
Alle reacties Link kopieren
Juliette, bronzer aan de zijkanten van mijn neus die ik ook altijd (heel subtiel) met mijn minerale bronzer van Bare Minerals, Warmth.

Het is ook heel mooi om met een dikke kwast met een beetje bronzer een 3 en omgekeerde 3 op je gezicht te maken. Van je haargrens op je voorhoofd naar je jukbeenderen en dan in een bocht langs je kaaklijn naar je kin.
Is net of je in de zon hebt gezeten.
De foundation die ik wilde hebben was bij Douglas alsnog goedkoper, dus daar een bestelling gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
28-10-2021 10:13
De foundation die ik wilde hebben was bij Douglas alsnog goedkoper, dus daar een bestelling gedaan.
Welke heb je besteld?
Jufjoke schreef:
28-10-2021 10:17
Welke heb je besteld?
Double wear
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
28-10-2021 10:57
Double wear
Oh, dat is ook een favoriet van mij. Hij is de laatste tijd een beetje verwaarloosd omdat ik teveel foundations heb, maar ik vind dat een goede, betrouwbare, niet te glanzende foundation. Doet ook echt wat hij belooft qua houdbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
.
star⁴ wijzigde dit bericht op 29-10-2021 07:40
98.92% gewijzigd
Jufjoke schreef:
28-10-2021 11:12
Oh, dat is ook een favoriet van mij. Hij is de laatste tijd een beetje verwaarloosd omdat ik teveel foundations heb, maar ik vind dat een goede, betrouwbare, niet te glanzende foundation. Doet ook echt wat hij belooft qua houdbaarheid.
Ja, ik heb hem eigenlijk sinds kort, heb meerdere, maar deze pak ik toch het meeste merk ik.
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
27-10-2021 10:05
Ik heb best veel van Trinny London. Haar oogschaduw vind ik echt mooi, haar lipproducten waardeloos, die zijn na 2 minuten verdwenen. De BFF Destress (een soort BBcream) vind ik echt mooi. Highlighter waardeloos, blush is wel ok.

Overigens: sinds Brexit zijn de verzendkosten hoger en de levertijd langer, dat weerhoudt me ervan om opnieuw te bestellen, terwijl ik voorheen best regelmatig iets bestelde.
Toevallig 1 blz terug over gehad Star!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben op zoek naar een goede eyeliner. Mijn probleem nu met eyeliners is is dat het streepje niet strak blijft. Het gast brokkelen. Of doe ik dan iets niet goed? Smeer ik het te veel tussen m’n wimpers?
Nu gebruik ik gewoon een oogpotlood en voor de bovenkant. Zijn er meer dames die dit doen?
Alle reacties Link kopieren
Flamingo, ik gebruik voor dagelijks gewoon (meestal grijze) oogpotlood, boven en onder. Allebei overigens max. 2/3 van het oog; binnenste hoek laat ik vrij.
Voor " feesten en partijen " :P heb ik een eyeliner van Be Creative, het 'budget' merk van Ici Paris. Daar doe ik al aantal jaren mee, droogt niet uit, nog altijd supergoed op te brengen en zeer goed houdbaar. Wel lastig met verwijderen, het wordt echt een beetje een soort gellaagje die je eraf moet plukken. Maargoed. Wel effectief dus. En niet duur.

https://www.iciparisxl.nl/becreativemak ... /BP_620057
Alle reacties Link kopieren
Niet om het een of ander maar zo’n Pat McGrath lipstick is toch wel next level hoor. De verpakking is een prachtig goudglitter doosje met extra lipje om te openen. De huls gouden glitter met de lipjes (jullie vast bekend). Voelt lekker zwaar in de hand en een prachtige kleur. Het werd vanavond geleverd dus alleen bij kunstlicht kunnen zien, benieuwd morgen bij daglicht! O ja, Pat McGrath blitztrance lady stardust is het.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
29-10-2021 22:42
Niet om het een of ander maar zo’n Pat McGrath lipstick is toch wel next level hoor. De verpakking is een prachtig goudglitter doosje met extra lipje om te openen. De huls gouden glitter met de lipjes (jullie vast bekend). Voelt lekker zwaar in de hand en een prachtige kleur. Het werd vanavond geleverd dus alleen bij kunstlicht kunnen zien, benieuwd morgen bij daglicht! O ja, Pat McGrath blitztrance lady stardust is het.
Woohoo!!! Nu is je leven pas echt compleet! :high5:

Genieten is dat he? Als je hoge verwachtingen hebt en dat die dan ook waargemaakt worden.

Nu heb ik zin om lipstick te kopen....
Alle reacties Link kopieren
Flamingo schreef:
29-10-2021 21:27
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben op zoek naar een goede eyeliner. Mijn probleem nu met eyeliners is is dat het streepje niet strak blijft. Het gast brokkelen. Of doe ik dan iets niet goed? Smeer ik het te veel tussen m’n wimpers?
Nu gebruik ik gewoon een oogpotlood en voor de bovenkant. Zijn er meer dames die dit doen?
Ja ik. Ik heb het idee dat mijn oogleden niet meer zo strak zijn en dat ik daarom geen eyeliner mooi meer erop krijg
Dus nu een donkerbruin potlood en dan vervagen met een kwastje. Ik ben heel gelukkig met een heel goedkoop potloodje van de action, die hebben leuke sets met allemaal kleurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
29-10-2021 22:42
Niet om het een of ander maar zo’n Pat McGrath lipstick is toch wel next level hoor. De verpakking is een prachtig goudglitter doosje met extra lipje om te openen. De huls gouden glitter met de lipjes (jullie vast bekend). Voelt lekker zwaar in de hand en een prachtige kleur. Het werd vanavond geleverd dus alleen bij kunstlicht kunnen zien, benieuwd morgen bij daglicht! O ja, Pat McGrath blitztrance lady stardust is het.
Wauw nu ben ik ook benieuwd! Fijn dat het ook echt al zo luxe aanvoelt.
Alle reacties Link kopieren
Staat elders al, omdat ik het er slecht vanaf kreeg…maarrrrrrr de foundation van Kruidvat dus….die Stay huppeldepup….wat een geweldige foundation is dat…licht en trekt niet in de rimpels….geeft de illusie dat ik het gaafste huidje ooit heb en kost amper wat…heel gemakkelijk te gebruiken. Durf het gewoon amper te noemen, want ik zie de duurste merken voorbij komen…
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
29-10-2021 23:27
Staat elders al, omdat ik het er slecht vanaf kreeg…maarrrrrrr de foundation van Kruidvat dus….die Stay huppeldepup….wat een geweldige foundation is dat…licht en trekt niet in de rimpels….geeft de illusie dat ik het gaafste huidje ooit heb en kost amper wat…heel gemakkelijk te gebruiken. Durf het gewoon amper te noemen, want ik zie de duurste merken voorbij komen…
Nu ben ik hier ook benieuwd naar. Ik houd van serum foundation. Ik heb heel lang de MAC waterweight gebruikt maar die is bijna op. Ik heb nu de Armani Luminous Silk besteld want die stond al heel erg lang op mijn verlanglijstje maar ik heb em nog niet gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
29-10-2021 23:27
Staat elders al, omdat ik het er slecht vanaf kreeg…maarrrrrrr de foundation van Kruidvat dus….die Stay huppeldepup….wat een geweldige foundation is dat…licht en trekt niet in de rimpels….geeft de illusie dat ik het gaafste huidje ooit heb en kost amper wat…heel gemakkelijk te gebruiken. Durf het gewoon amper te noemen, want ik zie de duurste merken voorbij komen…
Ik hou best wel van een luxeproduct, maar ik word zeker zo blij van een verborgen parel die weinig gekost heeft.
Zo ben ik momenteel ook behoorlijk tevreden over de Pretty natural foundation van Essence.
Plus, als een duur product uiteindelijk maar gemiddeld blijkt te presteren, is de teleurstelling groter omdat het wel duur was.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
30-10-2021 09:00
Ik hou best wel van een luxeproduct, maar ik word zeker zo blij van een verborgen parel die weinig gekost heeft.
Zo ben ik momenteel ook behoorlijk tevreden over de Pretty natural foundation van Essence.
Plus, als een duur product uiteindelijk maar gemiddeld blijkt te presteren, is de teleurstelling groter omdat het wel duur was.
Ik ook hoor. Ik ben echt super aangenaam verrast door mijn Cerave cleansers en moisturizer en ik heb nu een mascara van Technic (3 euro) die ik fijner vind dan mijn Sweed lashes (van iets van 25).

Met oogschaduw is mijn ervaring dat iets meer geld uitgeven wel vaak loont hoewel ik erg teleurgesteld ben in het baby glam paletje van Natasha Denona.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Flamingo schreef:
29-10-2021 21:27
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben op zoek naar een goede eyeliner. Mijn probleem nu met eyeliners is is dat het streepje niet strak blijft. Het gast brokkelen. Of doe ik dan iets niet goed? Smeer ik het te veel tussen m’n wimpers?
Nu gebruik ik gewoon een oogpotlood en voor de bovenkant. Zijn er meer dames die dit doen?
Ik vind eyeliner altijd moeilijk. Veel vloeibare eyeliners gaan 'bloeden', dus blijven geen strakke streep, maar waaieren iets uit. Dat vind ik niet mooi. Een potloodje is daar wel een oplossing voor, maar geeft wel een heel ander effect. Ik vind ook dat vloeibare eyeliners vaak uitlopen naar de binnenste ooghoek, dan krijg je in de loop van de dag daar zo'n klontje, blegh!
Nou past eyeliner sowieso niet zo goed bij de vorm van mijn ogen en ik gebruik het dus zelden. Oogpotlood ook zelden. Ik maak mijn hele look met oogschaduw. Probleem is dat je het lijntje nauwelijks ziet als ik mijn ogen open heb.
Alle reacties Link kopieren
Flamingo schreef:
29-10-2021 21:27
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben op zoek naar een goede eyeliner. Mijn probleem nu met eyeliners is is dat het streepje niet strak blijft. Het gast brokkelen. Of doe ik dan iets niet goed? Smeer ik het te veel tussen m’n wimpers?
Nu gebruik ik gewoon een oogpotlood en voor de bovenkant. Zijn er meer dames die dit doen?
Ja, Ik heb een hekel aan de vloeibare eyeliners en gebruik daarom altijd de Urban Decay glide on potloden. Die zijn er ook nog eens in vele leuke kleurtjes
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
30-10-2021 09:05
Ik ook hoor. Ik ben echt super aangenaam verrast door mijn Cerave cleansers en moisturizer en ik heb nu een mascara van Technic (3 euro) die ik fijner vind dan mijn Sweed lashes (van iets van 25).

Met oogschaduw is mijn ervaring dat iets meer geld uitgeven wel vaak loont hoewel ik erg teleurgesteld ben in het baby glam paletje van Natasha Denona.
Ja, ik vind oogschaduw ook moeilijk te vinden voor een drogisterij prijs. Iets meer betalen is het voor mij dan wel waard. Helaas betekent dat niet dat elk duur oogschaduw palet ook goed bevalt, en dat maakt het lastig. Het hoeft ook niet súperduur te zijn. Ik heb heel fijne paletten van BH-cosmetics. Niet in een drogisterij te koop, maar wel online voor fijne prijzen. Maar verder, ja, voor Sigma en Viseart bijvoorbeeld betaal je meer, maar ik vind het de meerprijs waard.
Helaas ben ik één keer echt uit mijn bol gegaan en heb ik een palet van Pat mcgrath gekocht. Deze.

https://www.douglas.nl/nl/p/5002803047

Gelukkig wel met een beetje korting, maar nog steeds absurd duur. Ik móest gewoon mijn nieuwsgierigheid bevredigen. En... eigenlijk is dit bij lange na niet mijn favoriete palet. Ja, het is mooi, maar de matte tinten, hoewel goed van kwaliteit, bieden weinig variatie. De metallic tinten brokkelen over mijn gezicht tijdens het opbrengen, waardoor je eigenlijk eerst je ogen moet doen en dan pas je foundation. Daar hou ik niet van. Ze zijn bovendien, sommige althans, meer glitterige topcoats dan echt een dekkende kleur. Al met al geen spijt, want nu weet ik het, maar ik ben er niet dolblij mee.
Misschien probeer ik hem te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
29-10-2021 23:27
Staat elders al, omdat ik het er slecht vanaf kreeg…maarrrrrrr de foundation van Kruidvat dus….die Stay huppeldepup….wat een geweldige foundation is dat…licht en trekt niet in de rimpels….geeft de illusie dat ik het gaafste huidje ooit heb en kost amper wat…heel gemakkelijk te gebruiken. Durf het gewoon amper te noemen, want ik zie de duurste merken voorbij komen…
Ik ga straks even kijken, hoop dat ze mijn kleur hebben!
Ik heb juist vorige week een dry oil primer van hun eigen merk gekocht waar ik helemaal weg van ben. Hele dag zo'n glass skin, ik hoop dat ze dit assortiment even houden... Maar voor de zekerheid haal ik alvast een reserve flesje ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven