Mode & Beauty alle pijlers

Het merk MAC

25-01-2013 18:46 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik heb hier op het forum wel eens het 1 en ander gelezen over het merk MAC. Zelf ken ik dit merk helemaal niet maar ben erg nieuwschierig. En waar verkopen ze dit?..

Dus mensen die ervaring hebben met MAC, en met welk product. Laat u horen aub

Liefs.
.
quote:mijntjemus schreef op 25 januari 2013 @ 21:04:

@helena2: Da's niet normaal hoor. Ik heb diezelfde kwast al jaren en ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op verharen. Vind hem heel prettig werken.

Die verkoopster zei: ik heb hem al 10 jaar. Nou, dat gaat deze niet redden hoor. Dan is ie kaal! Maar goed, ik ga ermee terug.

Snel weer on topic!
@Usena. Oke ! Heb even op die site gekeken. is niet duur! Maar zie zoveel verschillende kwasten! Ik heb alleen kwasten nodig voor opbrengen van foundation, poeder, (of is hierbij sponsje beter?) oogschaduw en blusher. Enig idee welke ik dan moet hebben?
.
Oke dat zijn volgens mij bijna de enige producten waarbij je kwasten nodig hebt haha. Maar kan niet echt uitvinden welke ik moet hebben.
.
Ik heb het setje van 33 euro, daarmee kan alles. Staan niet per kwast waar deze voor is?
quote:bloempje19 schreef op 25 januari 2013 @ 20:37:

Ik heb al wel een primer. Deze is van lancome. Welke primer gebruik jij als ik vragen mag?

Ligt een primer ook aan wat voor huidtype je hebt o.i.d. ?

Ik gebruik momenteel de primer van Urban Decay.

Maar ik heb laatst de BBcream van M.A.C. gebruikt, zonder primer en mijn make-up blijft gewoon de hele dag op zijn plek. Misschien is jouw huid te vet? Het gaat om deze:http://www.makeupalley.com/product/show ... Eye-Primer
@Usena. ik zat te kijken bij sets. Weet niet of ik goed kijk want als ik die van 33euro zie, is deze alleen voor de ogen. Ik weet niet of je misschien de link kan sturen welke je hebt? Als laatste op de pagina zag ik er 1 van 35 euro. Deze lijkt mij ook wel goed.

@Lorenne. Dat merk ken ik niet. BB cream zelf nog nooit gebruikt want gebruik gewoon dagcreme en foundation apart. Het klopt wel dat ik een vette huid heb. Houd dit in dat het dan niet helpt? Of dat make up dan gewoon snel eraf gaat? Bedankt voor je reactie, ik ga even kijken.
.
Ik zie dat die primer alleen voor de ogen is. Bij mij gaat ook meer om het gehele gezicht.
.
TO, als je de hele dag gekleurde lippen wilt moet je niet voor gloss maar voor een lipstain gaan. Die zijn er van verschillende merken. Eventueel kun je er, als je glans wilt, wat gloss overheen doen en dat af en toe bijwerken. Maar de basiskleur van de stain zou je er 's avonds meet remover af moeten halen.

Verder weet ik niet zo veel van Mac. Ik heb 1 paintpot, maar nog niet gebruikt. Om de èèn of andere reden zegt het merk me niet zoveel.
Dan denk ik dat je de verkeerde huidcreme gebruikt. Gebruik je ook poeder om de foundation te 'sealen' ?
De BB creams van Clinique zijn trouwens uiterst geschikt voor een vette huid.
Ben al een tijdje aan het kijken wat bij mijn huid past. Had een proefset van clinique (nmr 4?) en deze is wel erg fijn! Dit was dan reinigingssetje. Hoe weet je nou echt wat bij je huid past. Ik zelf denk dat ik een normale tot vette huid heb.

Hoop wel dat ik nu de juiste spullen heb want het kost allemaal genoeg.

Ik gebruik wel een poeder ja van l'oreal. Misschien is deze niet goed?

Pff heb verder geen idee wat het is. Word er een beetje gek van.
.
Ik heb een 'pearlglide intense eyeliner' van M.A.C. Ik heb Undercurrent, de middelste:

een bijzondere blauw/groene kleur. Hij blijft echt de hele dag zitten. Ik heb een tijdje gezocht naar een goedkoper alternatief maar die was echt onvindbaar. Ik heb ook een concealer van MAC.

Als make-up liefhebber is een MAC counter (of nog beter een complete winkel) wel echt een walhalla. Ze hebben zóveel verschillende kleuren oogschaduw, blush, lipstick, etc .Prachtig@ daardoor weet ik echt nooit wat ik moet kiezen

Helaas is het inderdaad wat prijziger. In dit filmpje komen een aantal producten van MAC aan bod.

in dit artikel en dit artikel kun je wat lezen over de kwasten van Zoeva.

ik heb zelf een blending- en blushkwast en ben er zeer tevreden over. Prima kwaliteit. Lees op internet eigenlijk ook alleen maar positieve verhalen. En nee, ik heb geen aandelen
Hoi Blusher.

Wat ik zo lastig vind is om dingen online te kopen. Die kwasten lijken mij ook wel erg goed maar geen idee welke ik dan moet kopen. Als ik zoek naar foundation brush zie ik bijna 10 verschillende kwasten als het ware. Vind dit gewoon lastig en ben dan bang voor een miskoop! en wat is een blending kwast ?

thanks voor je reactie over M.A.C. ga er toch even naar kijken. Maar helaas is het voor mij niet in de buurt te vinden :(
.
Blenden is het mengen van 2 oogshaduws op je ooglid zodat de kleuren mooi in elkaar overlopen.

Heb je een Ici paris of een Douglas in de buurt? Daar zou je eens kunnen informeren voor de kwasten, kijk je daar welke je fijn vind en bestel je daarna online. Wat je fijn vind is persoonlijk.

Zelf heb ik een angle brush voor mijn foundation, maar wel een bolle voor de blusher en een platte voor poeder.
Oke. En dat mengen, hoe doe je dat mooi? En wat is een goede kwast voor in je arcadeboog?

Heb jij ook make up van Zoeva? Vind het er wel goed uitzien.

Ja heb een douglas in de buurt. Alleen als ik ergens naar vraag, krijg ik altijd zo een gevoel dat ze willen dat ik het koop snap je? ik noet maar goed zoeken en lezen. Die 'dubbele' foundation kwast, met aan de andere kant een kwastje voor concealer, lijkt mij ook wel goed
.
Mac is super!

Hier de oogschaduw in allerlei soorten en maten.

Kwasten van Mac en Inglot..ook super.

De primer jeukt bij mij, verder de concealer en foundation super goed.

Verder de poeder, blush, glanspoeder

Ik combineer Mac met Inglot..

Dat kwasten van Mac verharen klopt niet lijkt me, mee terug gaan?

Hier in dit achtergebleven gebied verkopen ze het niet bij de douglas..is jammer..

Maar dagjes Amsterdam heb ik er graag voor over.

Ik gebruik het ook voor mijn/onze klanten als ze in de visagie moeten.

En nee, ook ik heb geen aandelen..
Dit is een handig artikel als je overweegt Mac-kwasten te kopen.
En op youtube kun je ook veel voorbeelden zien betreft opmaken etc..
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 januari 2013 @ 22:14:

TO, als je de hele dag gekleurde lippen wilt moet je niet voor gloss maar voor een lipstain gaan. Die zijn er van verschillende merken. Eventueel kun je er, als je glans wilt, wat gloss overheen doen en dat af en toe bijwerken. Maar de basiskleur van de stain zou je er 's avonds meet remover af moeten halen.

Verder weet ik niet zo veel van Mac. Ik heb 1 paintpot, maar nog niet gebruikt. Om de èèn of andere reden zegt het merk me niet zoveel.Het trekt mij dus ook niet zo.
quote:bloempje19 schreef op 25 januari 2013 @ 23:08:

Hoi Blusher.

Wat ik zo lastig vind is om dingen online te kopen. Die kwasten lijken mij ook wel erg goed maar geen idee welke ik dan moet kopen. Als ik zoek naar foundation brush zie ik bijna 10 verschillende kwasten als het ware. Vind dit gewoon lastig en ben dan bang voor een miskoop! en wat is een blending kwast ?

thanks voor je reactie over M.A.C. ga er toch even naar kijken. Maar helaas is het voor mij niet in de buurt te vinden :(Welke je moet kopen hangt een beetje van je persoonlijke voorkeur af. De een vindt het bijvoorbeeld fijn om foundation aan te brengen met een 'platte' kwast (vind ik persoonlijk niet fijn)

Maar er zijn ook mensen die een 'buffer' kwast fijner vinden:

deze is trouwens ook van Zoeva

Mij lijkt deze ronde kwast wel fijn. Heb hem (nog) niet.

Een stipplingbrush kun je ook gebruiken om foundation aan te brengen. De haartjes staan hier wat verder uit elkaar waardoor hij de foundation wat 'dunner' aanbrengt dan bijvoorbeeld een platte foundationkwast. In filmpje stippling brush
Voor foundation vind ik een beautyblender toch het allerfijnst.
ik heb een 187 van Mac (de zwarte met de lange witte haren ertussendoor dus) maar hij werkt alleen fijn met hele vloeibare foundations. Voor dikkere foundations die ik zelf meer gebruik, ik heb een hoge dekking nodig, vind ik een vochtig sponsje veel beter werken.
may the bridges I burn light the way
Wat veel verschillende reacties. Ik heb zelf een vloeibare foundation en een kwastje van de Hema. Afbeelding

Deze werkt voor mij echt prima en mijn foundation zit hier heel mooi door. Lijkt mij dat zo een gewone kwast meer voor poeder is en niet voor vloeibare foundation?

Sorry hoor voor al die vragen maar Nikkie79 wat is een beautyblender en wat doet dit? Zocht het op, op internet en het lijkt op gewoon een sponsje. Of zit ik hier helemaal naast?

Volgens mij ligt dit qua huid echt heel anders he? Zoals georgia87 die een vochtig sponsje beter vind werken. Ik vind dit waardeloos en stroef werken haha. Maar wel heel lief dat je reageerd

Sowieso ga ik kwasten bestellen van Zoeva! En over 2 weken heb ik een huiddiagnose zodat ik echt mijn huidtype weet. En dus ook echt weet welke cremé's en reinigingsproducten ik moet gebruiken.

Zijn er ook mensen die primers gebruiken? Zo ja, welke. En werkt deze?
.
quote:helena2 schreef op 25 januari 2013 @ 19:41:

Even een vraagje voor de MAC kenners: ik heb de kwast gekocht met de zarte korte en witte lange haren (weet de officiele naam niet voor zo'n ding): de grote. Was een dure kwast en op zich is hij fijn. Maar hij blijft zo verharen! Is dat normaal, of moet ik ermee terug?

Je bedoelt de stippling brush. Het is normaal dat kwasten verharen maar dat moet niet blijven aanhouden. Bij de eerste 2 keer wassen mag dat wel over zijn.

Ik heb de stippling brush van Sigma, hij lijkt er vrij veel op maar dan veel goedkoper en vergelijkbaar met die van MAC
quote:helena2 schreef op 25 januari 2013 @ 19:41:

Even een vraagje voor de MAC kenners: ik heb de kwast gekocht met de zarte korte en witte lange haren (weet de officiele naam niet voor zo'n ding): de grote. Was een dure kwast en op zich is hij fijn. Maar hij blijft zo verharen! Is dat normaal, of moet ik ermee terug?

Ik heb hem ook, hij was 50 euro, en nee, ik heb nog geen 1 losse haar aangetroffen. Je bent genept.

Heb je hem via internet aangeschaft?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven