Mode & Beauty alle pijlers

Het neusje van de za.. cavia.

24-08-2012 13:50 30 berichten
Toen fruitje nog een mini fruitje was werd ik op een dag van mijn fietszadel naar voren gelanceerd waardoor mijn gezicht mijn val brak. En het was ook goed te zien ook, neus was gebroken en stond naar 1 kant. De dokter heeft mijn neus die dag ook recht getrokken en ik ben héél erg blij dat die herinnering verdrongen is want naar verluid was een gillend speenvarken nog een milde omschrijving qua vocale uiting van mijn ongenoegen.

Nuja, in ieder geval, er was toen gezegd dat we maar moesten afwachten hoe het resultaat zou zijn van de breuk wanneer ik uitgegroeid ben (ben inmiddels midden 20). Momenteel is het zo dat het tussenschot omgebogen is, wat heel duidelijk te zien was op mijn mri vorig jaar en het been ietwat op elkaar geplakt zit aan de rechterkant. Je ziet het niet heel erg aan de buitenkant tenzij je naar mijn profiel kijkt (links vs rechts profiel zijn duidelijk verschillend), maar je kan hem als een "gewone" krakkemikkige neus zien.

Ik ben nu ook aan het overwegen om over een paar jaar mijn neus te laten herstellen maar ik ben er nog niet uit. Wat zouden jullie doen in mijn plaats? En als je het gedaan hebt, hoe heb jij die hele operatie ervaren? Ademhalen door de neus is bij het minste ook al wel moeilijker, ik adem vooral door mijn linkerneusgat. Toch weet ik niet of dit voldoende medische indicatie is om zo'n correctie vergoed te krijgen, iemand een idee?

(PS: geen idee of ik het bij gezondheid of beauty moest zetten, het gaat om een meer medische reden voor mij maar het is wel een esthetisch aspect.. )
Kies wel voor een chirurg met veel ervaring op het gebied van esthetische chirurgie. De gewone plastisch chirurg doet zijn werk goed, maar voor echt mooi... Kies dan een arts in een privekliniek. Ik heb ook operaties gehad in een gewoon ziekenhuis, was ik minder over te spreken..
Bedankt voor de reacties!

Wat is nu eigenlijk het verschil in neuscorrecties (en de nabehandeling) tussen de KNO arts in het ziekenhuis en de plastische chirurg bij een privékliniek?
Privekliniek is vaak wat ervarener op het gebied van zulke operaties. Dat is mijn ervaring in elk geval. En ik had niet zo het gevoel dat ik een nummertje was... Ook vond ik de nazorg wat prettiger, net ff wat meer aandacht.

Maar een kno arts zou net zo goed moeten zijn...
Hmm ja, daar twijfel ik dus een beetje. Ik weet niet of een KNO arts ook oog heeft voor esthetische, net zomin dat ik weet of een PC oog heeft voor het functionele :x
Pc heeft zeker oog voor functioneel. Dat is zijn eerste prioriteit. Maar echt mooi is door een esthetisch plastisch chirurg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven