Mode & Beauty alle pijlers

Het neusje van de za.. cavia.

24-08-2012 13:50 30 berichten
Toen fruitje nog een mini fruitje was werd ik op een dag van mijn fietszadel naar voren gelanceerd waardoor mijn gezicht mijn val brak. En het was ook goed te zien ook, neus was gebroken en stond naar 1 kant. De dokter heeft mijn neus die dag ook recht getrokken en ik ben héél erg blij dat die herinnering verdrongen is want naar verluid was een gillend speenvarken nog een milde omschrijving qua vocale uiting van mijn ongenoegen.

Nuja, in ieder geval, er was toen gezegd dat we maar moesten afwachten hoe het resultaat zou zijn van de breuk wanneer ik uitgegroeid ben (ben inmiddels midden 20). Momenteel is het zo dat het tussenschot omgebogen is, wat heel duidelijk te zien was op mijn mri vorig jaar en het been ietwat op elkaar geplakt zit aan de rechterkant. Je ziet het niet heel erg aan de buitenkant tenzij je naar mijn profiel kijkt (links vs rechts profiel zijn duidelijk verschillend), maar je kan hem als een "gewone" krakkemikkige neus zien.

Ik ben nu ook aan het overwegen om over een paar jaar mijn neus te laten herstellen maar ik ben er nog niet uit. Wat zouden jullie doen in mijn plaats? En als je het gedaan hebt, hoe heb jij die hele operatie ervaren? Ademhalen door de neus is bij het minste ook al wel moeilijker, ik adem vooral door mijn linkerneusgat. Toch weet ik niet of dit voldoende medische indicatie is om zo'n correctie vergoed te krijgen, iemand een idee?

(PS: geen idee of ik het bij gezondheid of beauty moest zetten, het gaat om een meer medische reden voor mij maar het is wel een esthetisch aspect.. )
Alle reacties Link kopieren
Hebbie een plaatje van een soortgelijke neus?
Vraag het aan de huisarts of een KNO-arts?
Oef XD Dan moet ik goed zoeken, ik zal eens kijken of ik iets vind wat er op lijkt
Ik zou inderdaad met een KNO-arts gaan praten. Als je structureel moeite hebt met ademhalen door je neus, kom je in aanmerking voor een neuscorrectie die vergoed wordt door de verzekeraar.

Maar verwacht er geen wonderen van. Mijn moeder heeft een neuscorrectie laten doen, omdat haar tussenschot erg dik was, daar hebben ze toen aan beide kanten een stukje afgeslepen en de de neus wat wijder gemaakt, maar ofschoon het wel iets beter is geworden, kan ze nog steeds niet optimaal ademhalen door haar neus. Maar goed zoals gezegd, de KNO arts kan je prima informeren over wat er allemaal bij komt kijken. Overigens is de operatie haar qua pijn enorm meegevallen.
Ik lees mee. Ik ben toen ik nog een rupsje was met mn neus tegen een kastje gekukelt. De scheur is toen geplakt maar hij staat wel wat scheef.

Ik adem ook voornamelijk over links. Als ik links dichthoud dan ademt het net zo lastig al wanneer je een beetje verkouden ben maar nog wel net door je neus kan ademen.

Ik heb al weleens gekeken naar een correctie maar da's 5000 euro en dat kan ik zo niet ff ophoesten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Is Claudio weer eens hier geweest? Ze hebben de plaatjes uitgezet dus kan geen foto's posten :( (Heb een foto van mezelf maar ik wil niet dat die url hier gewoon zichtbaar staat..)

Dinte, fijn dat je hier eerlijk over bent, ik lees ofwel alleen maar succesverhalen of horrorverhalen op het internet. Ik moet nu zeggen dat het rechtzetten van mijn neus ook niet het enige is wat ik dan ineens zou laten doen, puntje van mijn neus is door het hele gedoe ook vervormd geraakt, maar dat is dan weer esthetisch en ik denk niet dat ze dit vergoeden. (Gesprek met KNO arts staat wel op het lijstje )

Apatura, heb dus hetzelfde met ademen. Verkoudheden zijn een hel en het ademen door het kapotte neusgat is al gewoon erg moeizaam zonder ziek zijn.
http://www.velthuisklinie ... hirurgisch/neuscorrectie/

De meest rechter van t rijtje had ook een scheefstaande neus.

Ik zou er trouwens niet zo'n kleine neus als bij haar van gemaakt willen hebben.
Ben jij ook met sporten enzo snel buiten adem?
Mijn tante heeft twee keer een auto-ongeluk gehad waar haar neus twee keer is gebroken (en dat was niet het enige...). Ze is er ook al twee keer aan geopereerd om het recht te laten zetten ivm ademhalen, maar dat is niet gelukt.
Ik heb hetzelfde gehad, tussenschotje gebroken waardoor ik een scheefstand van mijn neus had. Ik kon ook heel moeilijk ademhalen, en dat was voldoende medische indicatie om het vergoed te krijgen. Maar verwacht geen wonderen, heb ondertussen 2x mijn neus laten doen, en ademhalen gaat nog steeds moeizaam
Mijn neus is toch een graadje erger dan de hare qua vorm Met sporten ben ik inderdaad ook snel buiten adem, ik krijg simpelweg niet genoeg lucht
Hmm dus de operaties hebben niet veel uitgehaald dan? Of was er toch iets verbetering?
Als ik jou was zou ik gewoon eens gaan praten het huis / KNO arts. Nee heb je Ja kan je krijgen

@Justme: had jij bij 1 of 2 neusgaten last met ademen?
Er is wel iets verbeterd, ben wel erg blij dat ik het gedaan heb. mijn neus stond zo scheef dat het ook opvallend was. Ik kon voorheen door beide heel moeilijk ademen, nu kan ik beter door de linker ademen en de rechter zit nog redelijk dicht.
Twee mensen die ik ken hebben het laten doen ivm ademen en bij beiden heeft het weinig geholpen. Maar ik neem aan dat je iig kunt proberen er een medische indicatie voor te krijgen zodat je iig esthetisch wint . Toch lijkt het me gek, na zoveel jaar kan ik me voorstellen dat het bij je "hoort" . Of je moet er enorm van balen natuurlijk.
Ik kijk er erg tegenaan als ik zegmaar over mijn linker schouder kijk. Dat stoort me behoorlijk. Ik denk dat ik ook maar eens een afspraak maak met mijn HA.

Maar ik vraag me af of een beperking van 1 neusgat wel een medische indicatie kan geven.
Mijn neus heb ik nooit kunnen zien als "iets wat bij me hoort". Mijn flapoortjes wel, mijn mini size ook, ik ben blij met het merendeel van mijn imperfecties maar die neus voelt gewoon niet als van "mij" aan .

Als ik al een kleine verbetering kan krijgen qua ademen en het esthetisch gezien gewoon nietmeer zo storend is dan zou ik al blij zijn. Ik wil een neus die van "mij" is, niet van één of ander model, dus ik denk dat ik toch wel realistisch ben qua verwachtingen
Dan zou ik idd 's overleggen met de huisarts en kijken hoe hij/zij reageert en of je een doorverwijzing kunt krijgen . Zou super zijn als het kan.
Doe ik volgend jaar dan voor de zomer, dan ben ik zeker dat ik geen les hoef te missen enzo . Bedankt voor de tips!
@apatura, je kan het natuurlijk altijd vragen. Maak een afspraak met de ha en die beoordeelt of je daarvoor in aanmerking komt, waarschijnlijk word je doorverwezen naar de KNO-arts. Daar zullen ze eerst een paar onderzoeken doen en dan word er besloten of een operatie wel gunstig is.
Ah, het is dus niet zo dat je dan automatisch nog een operatie krijgt. Weet jij welke afwegingen ze maken of de operatie wel gunstig is Justme?
Mijn zus heeft zo'n operatie gehad. Haar neus was bij de geboorte niet helemaal recht, maar van buiten was er niets te zien. De artsen zeiden dat ze het toch zou moeten doen, want ze kreeg andere problemen. Ze ademde s nachts door haar mond, waardoor het gevaar op infecties groter is. Ze had dus vaak keelontsteking. Na haar operatie kan ze beter ademen, zegt ze. Ze kan dus beter sporten en beter slapen. Ze is er blij mee. Aan de buiten kant is er echter bijna niet te zien.
Hey ik heb je er eerder over gehoord, ik zou het doen. Mijn ex heeft zo'n operatie gehad, het was even een weekje naar, maar hij had er daarna heel veel profijt van (vooral bij slapen, sporten etc..).

Je zag het verschil ook absoluut, hoewel de meeste mensen niet helemaal konden zien wat er ou veranderd was ("ben je naar de kapper geweest?")
Ik heb zo'n operatie gehad, ivm aangeboren afwijking. Zou het zo weer doen. Na de operatie is het vooral vervelend dat je, door watten in je neus, niet goed kan ademhalen. Dan maar via mijn mond, ging prima. Heb het in een privekliniek laten doen (geen wachtlijst), verzekering ging hiermee accoord. Vooral doen als je het graag wil!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven