Mode & Beauty alle pijlers

Hippe stevige schoenen

15-08-2014 12:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik zit met een probleempje. Mijn vriend heeft een baan waarbij hij iedere dag netjes voor de dag moet komen, alleen hij trapt een paar nieuwe schoenen meestal binnen een week af. Ik wordt hier een beetje gek van, want ik blijf maar schoenen kopen en dit wordt zo langzamerhand een dure hobby.

Daarom ben ik op zoek naar een paar schoenen die behalve leuk ook erg stevig zijn. Dus geen bergschoenen, maar iets representatiefs dat het een tijdje uithoudt. Heeft iemand tips?

Zoiets? Wat een bofkont trouwens dat jij dat regelt. Kan die van mij echt vergeten haha.
Waardoor zijn die schoenen binnen een week al naar de gallemiezen? Door zijn werk (en zo ja, wat voor werk)? Of trapt hij ze zelf af op de één of andere manier?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat doet vriend dan dat hij wel net moet, maar toch zijn schoenen verpest? En het kan niet wat voorzichtiger? Hij werkt niet in de bouw denk ik, anders had hij wel harde neuzen nodig gehad.

Dat zijn wel vaak stevige schoenen trouwens. Als je zoekt op werkschoenen dan vind je allerlei soorten werkschoenen, dus niet alleen voor een bouwvakker, ook sportieve sneakers en schoenen die onder een pak kunnen.
Dure van bommels?
Hij trapt ze op de één of andere manier zelf af. Het kan niet door zijn werk komen, want hij heeft een kantoorbaan. Ik snap ook niet hoe hij het voor elkaar krijgt, sta er zelf altijd vol verbazing naar te kijken. Ik heb laatst een paar All-stars voor hem gekocht voor erbij, die zagen er binnen een maand net zo afgetrapt uit als mijn eigen All-stars waar ik al twee jaar op heb gelopen, met loslatende zool etc.

N63: bedankt voor de tip, maar zoiets hebben we al geprobeerd, dat leer is te soepel, waardoor het gauw stuk gaat.
Wat raar zeg. Bij mijn man blijven zelfs zijn schoenen met stalen neuzen knap. Hij heeft die versie die onder een pak kan, maar ze zijn toch evengoed nog spijglelijk, maar ja, noodzakelijk soms.

Ik zou hem zijn eigen schoenen laten kopen, je behandelt hem als een klein kind en hij gaat met zijn spullen om als een klein kind. Zou het verband hebben?
quote:-raisin- schreef op 15 augustus 2014 @ 12:53:

Hij trapt ze op de één of andere manier zelf af. Het kan niet door zijn werk komen, want hij heeft een kantoorbaan. Ik snap ook niet hoe hij het voor elkaar krijgt, sta er zelf altijd vol verbazing naar te kijken. Ik heb laatst een paar All-stars voor hem gekocht voor erbij, die zagen er binnen een maand net zo afgetrapt uit als mijn eigen All-stars waar ik al twee jaar op heb gelopen, met loslatende zool etc.

Kantoorbaan?

Ik zou zeggen laat vriend zelf zijn schoenen kopen, als hij het zat wordt om telkens nieuwe te kopen, gaat hij vanzelf wel iets voorzichtiger om met zijn schoenen.

Hebben jullie eigen betaalrekeningen voor dingen kleding ed? Dan merkt hij het ook wel in zijn portomonnee en is het ook niet jouw probleem.

En als jullie de financien op een grote hoop hebben gegooid, dan is de verspilling een discussiepuntje lijkt me. Stel dat jij telkens snelheidsovertredingen maakt en de boetes binnen stromen. Dat bespreek je toch ook?
Misschien een heel raar voorstel..maar wat dachten jullie van een bezoekje (moet je wel doorverwezen worden dacht ik) naar een podoloog? Want misschien heeft hij gewoon zeer bijzondere voeten, waar wat meer bijzondere schoenen bij passen? En ja ook die hebben ze tegenwoordig in prima, vertoonbare modellen!
Niet jouw probleem zou ik zeggen. En ik denk dat dit eerder aan hem dan aan de schoenen ligt.
quote:n93 schreef op 15 augustus 2014 @ 13:00:

Misschien een heel raar voorstel..maar wat dachten jullie van een bezoekje (moet je wel doorverwezen worden dacht ik) naar een podoloog? Want misschien heeft hij gewoon zeer bijzondere voeten, waar wat meer bijzondere schoenen bij passen? En ja ook die hebben ze tegenwoordig in prima, vertoonbare modellen!

Zou idd een optie zijn als vriend zijn schoenen heel vreemd/scheef afslijt. Maar dat zou wel eerder zijn opgevallen denk ik.

Hij werkt op kantoor, maar vriend trapt niet toevallig weleens een balletje met vrienden na zijn werk en is dan te lui om andere schoenen aan te doen? Of banjert er vrolijk mee door drek voor hobby/scouting/uitlaten van de hond. Helpt 'even' vrienden met klussen op zijn nieuwe schoenen etc etc.

Dat moet hij gewoon niet meer doen, of wel, maar dan telkens zonder zeuren van eigen geld nieuwe kopen.
Maar wil je vriend dan niet zelf zijn schoenen eerst beoordelen voordat hij ze koopt? Het komt toch vaak genoeg voor dat je schoenen past die je gewoon niet goed zitten?
Ik zou beginnen met hem zelf zijn schoenen laten kopen. Misschien dat hij dan bewuster wordt van wat hij met zijn schoenen doet.

Zitten de schoenen die jij koopt altijd goed? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat dat altijd het geval. Zelf pas je vaak ook meerdere paren voordat je een paar hebt die echt goed zit.

Door zelf te gaan kopen kan hij ter plekke passen en de verschillen tussen diverse schoenen ervaren.

Die "hippe" schoenen die jij koopt zijn dat over het algemeen goedkope schoenen? Waarom niet iets minder hip en wat degelijker en steviger?
Hij heeft geen bijzondere voeten, maar wel een apart loopje (wat ik overigens heel schattig vind) en is een beetje onhandig. Hij struikelt af en toe, schuurt met zijn voeten langs de muur, dat soort dingetjes. Ook zet hij zijn ene voet vaak op de andere als hij zit, geprobeerd om dit af te leren, maar dat zit er nou eenmaal in, niemand is perfect.

Daarnaast gaat hij erg makkelijk met dingen om, zeurt ook niet als hij nieuwe moet kopen, of hij het wel of niet merkt in zijn portemonnee kan hem niks schelen. Dat is dus geen motivatie. Hij betaald het overigens altijd zelf wat hij werkt en ik studeer.

Maargoed, dat is wat mij betreft niet heel relevant, ik probeer hem namelijk niet veranderen. Ik ben gewoon op zoek naar een paar stevige schoenen. Want het blijft hoe dan ook zonde om telkens nieuwe te moeten kopen. Ik zag zonet een tip om eens te kijken naar werkschoenen, dit heb ik snel even ingetypt op google en ik zag al wel iets toonbaars voorbij komen, dus dat ga ik sowieso even verder bekijken.
quote:-raisin- schreef op 15 augustus 2014 @ 13:29:

Hij heeft geen bijzondere voeten, maar wel een apart loopje (wat ik overigens heel schattig vind) en is een beetje onhandig. Hij struikelt af en toe, schuurt met zijn voeten langs de muur, dat soort dingetjes. Misschien toch een klant voor de podoloog als je dit zo beschrijft.
Ik zou toch langs een podoloog gaan hoor.. Je kan nu wel weer schoenen aanschaffen maar het klinkt toch wel als een klant voor een podoloog.

Hij hoeft er geen grote platvoeten voor te hebben hé om daar in aanmerking voor te komen.
quote:borderwalk schreef op 15 augustus 2014 @ 13:32:

[...]

Misschien toch een klant voor de podoloog als je dit zo beschrijft.Zeg ik
Als hij zijn schoenen zo hard slijt kan hij maar beter naar Van Haren gaan, daar kosten schoenen drie keer niks.
verba volant, scripta manent.
Mijn man kan ook niet met schoenen omgaan. Die lelijke krengen die N93 plakt lijken mij een goede optie (ik heb inmiddels 5 jaar ervaring).

Geef het op, zou ik zeggen. Wij halen alleen nog uitverkoop schoenen voor hem.
Zorg iig dat hij na het werk meteen andere schoenen aan doet. Werkschoenen bijv zijn erg stevig maar minder netjes dus niet geschikt voor op het werk maar wel erna. Zo blijven zijn nette schoenen wat langer netjes.
https://www.google.nl/sea ... rF0QXP44CYAw&ved=0CAUQ_AU

Zou iets in deze trant kopen.

En toch proberen de oorzaak wat aan te pakken want:

52x¤70= ¤3640 per jaar! daar ga je op den duur failliet aan...
Ik zal het eens met hem bespreken om naar een podoloog te gaan. Hem kennende wordt dat niks, maar valt te proberen.

En inderdaad, schoenen in de uitverkoop waren we al mee begonnen, maar dan nog vind ik het zonde.

Werkschoenen als deze lijken me wel wat: http://puma-werkschoenen. ... =article&aid=7642&lang=NL
quote:-raisin- schreef op 15 augustus 2014 @ 13:29:

Hij heeft geen bijzondere voeten, maar wel een apart loopje (wat ik overigens heel schattig vind) en is een beetje onhandig. Hij struikelt af en toe, schuurt met zijn voeten langs de muur, dat soort dingetjes.

Lijkt op mijn zoontje van nog geen drie die toe is aan een grotere maat...

Ik zou samen met hem eerst eens naar een goede schoenenzaak toe gaan zodat hij iig de juiste maat en pasvorm aangemeten krijgt. Of sterker nog, zeg hem dat ie dat moet gaan doen, gewoon zelluf doen.
Laat hem zelf zijn schoenen kopen, dan leert hij het wel af

Oh laat maar....ik zie nu dat er mogelijk wat anders speelt
Hij heeft duidelijk geld teveel.

Ik zou hem een krapper budget toebedelen.

Als jullie het geld wél weg te smijten hebben, is er ook geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven