Mode & Beauty alle pijlers

Hoe doe jij dat?

04-04-2013 14:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hakken (hoge en lagere) en autorijden?

Ik wissel van schoenen als ik hakken aan heb en ga autorijde

Totaal aantal stemmen: 31

Nee, nooit (39%)
Ja, soms (23%)
Ja,altijd (39%)
Korte stukjes rijd ik met hakken; voor langere stukken heb ik een paar oude afgetrapte schoenen in de auto liggen, die ik dan als ik op de plaats van bestemming weer omruil voor mn goede schoenen. Meer vanwege de bescherming van mn schoenen (kale plekken op de hielen etc) dan omdat ik er niet mee kan rijden. Als ik in Duitsland onderweg ben en dus harder rijd en ook harder moet kunnen remmen indien nodig heb ik altijd sportschoenen aan die ik dan ook weer omruil voor normale schoenen op de plaats van bestemming.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik trek mijn hakken ook pas op de plaats van bestemming aan, ook om ze te beschermen.

Draag in de auto ballerina's of laarzen als het koud is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik draag altijd hoge hakken en rij daarmee naar mijn werk, soms is dat een kwartier, soms drie uur. In de zomer doe ik meestal op de terugweg mijn hakken uit en dan rij ik zonder schoenen.
Bedankt voor de reacties,

Ik wissel ook mijn hakken om, vind ik meer comfortabel en het beschermd ook mijn schoenen. Maar van mijn vriendinnen ken ik niemand die dat doet en laatst sprak iemand mij daar zelfs op aan. Vandaar dat ik benieuwd ben hoeveel mensen dat doen.
Ja hoor, ik doe dat ook. Sneakers tijden het rijden, hakken doe ik bij aankomst aan. Rijdt lekkerder vind ik (meer "grip", zekerder gevoel) en ik bescherm mijn schoenen ermee. Bovendien moet ik 10 min lopen naar mijn auto en ik heb hakken die zó hoog zijn dat mijn voeten de hele dag pijn doen na dit stuk lopen (maar gewoon op kantoor zitten/af en toe lopen lukt dan wel prima).
Enige waar je mee moet opletten bij het rijden met extreme hakken/slippers/etc is dat de verzekering er moeilijk over kan doen als er iets gebeurd.

Volgens de wet mag je met elk schoeisel rijden, zolang het je rijbekwaamheid niet in gevaar brengt. Dat is natuurlijk open voor interpretatie, en er zijn gevallen waar de verzekering dit aanhaalt om niet te betalen.

Ikzelf wissel van schoenen bij het autorijden als het nodig is.
Ik rijd dan op blote voeten. Dat doe ik uberhaupt het liefst.
Ik heb meestal reserve schoenen mee, ballerina's zijn inderdaad ideaal hiervoor.
Sokken/blote voeten. Als het koud is, verwarming naar beneden.
Ik doe mijn schoenen uit en ga autorijden, bij aankomst doe ik ze weer aan. Dus rij ik op mijn blote voeten of met panty.

Dat doe ik alleen bij die echte hoge naaldhakken. Met een klein hakje kan ik op zich wel rijden.
Dat is trouwens verboden, op sokken of blote voeten rijden.

(Echt zo'n regel die door mannen gemaakt is... het idee is dat je met blote voeten minder grip hebt dan met schoenen, als je bijv. hard moet remmen, maar met hakken aan gaat dat niet helemaal op).

Volgens mij doen wel meer vrouwen het. Ik rijd gewoon op hakken trouwens.
quote:Ephina schreef op 04 april 2013 @ 14:57:

Ik rijd dan op blote voeten. Dat doe ik uberhaupt het liefst.Haha ik ook!
Ik rij ook met sportschoenen en wissel ter plekke.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ik rij op alles, hakken, slippers, blote voeten. Mijn ervaring is dat het wennen is, maar wel lukt. Heb een hele tijd op blote voeten gereden i.p.v. teenslippers, maar na een paar keer met teenslippers wist ik eigenlijk niet meer waarom ik ze voorheen uitdeed. Ik doe het wel als ik voel dat ze alle kanten op glijden, bijvoorbeeld door het stof of droge voeten of zoiets. Of als ik echt merk dat ze blijven haken, maar dat lijkt me logisch.

Met hakken rij ik eigenlijk altijd.
Is dat verbóden?? Want?! Ik heb schoenen zonder profiel aan de onderkant. Die hebben echt een stuk minder grip op mijn pedaal dan een blote voet!
quote:cestlavie7 schreef op 04 april 2013 @ 18:03:

Is dat verbóden?? Want?! Ik heb schoenen zonder profiel aan de onderkant. Die hebben echt een stuk minder grip op mijn pedaal dan een blote voet!edit: Ja. Ben wel benieuwd wie die regel verzonnen heeft.
Ik heb platte instappers in de auto liggen en die wissel ik om voor mijn hakken. Kan prima rijden met mijn hakken maar mijn schoenen hebben er onder te lijden en dat vind ik zonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven