Mode & Beauty alle pijlers

Hoe duur zijn jullie sieraden?

18-11-2023 13:07 218 berichten
Ik ga binnenkort een nieuwe piercing laten zetten en wil dan meteen een mooi sieraad (het sieraad dat ik op het oog heb, is daar ook geschikt voor). Het piercen is niet zo duur, maar het sieraad kost €200 - best prijzig (en da's nog één van de goedkopere).

Ik heb het er best voor over: ik vind het mooi, het is goede kwaliteit en het juiste materiaal, en de piercing shop is fijn en goed (die zullen, denk ik, ook wat van de winst pakken). Mijn innerlijke calvinist zegt echter: 'je gaat toch geen €200 uitgeven aan zo'n klein frutseltje!!'. Normaal gesproken kan ik dit stemmetje goed negeren, maar ben toch wel benieuwd naar hoeveel jullie zo oha uitgeven aan jullie sieraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn trouwring is juist mijn goedkoopste sierraad. In heb niet heel erg veel, maar 3 ringen standaard en een horloge om. Verder alleen “echte” sierraden met edelstenen en (wit)goud en erfstukken. Dat wissel ik af.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik draag niet zoveel sierraden en heb ook niet veel.

Mijn trouwring is van LeChic en was vreselijk duur, wit en geelgoud en rondom diamanten. We vonden deze echt de allermooiste en schrijven hem af in 40 jaar ;)

Mijn andere ring is ook wit en geelgoud met diamanten (gekregen bij geboorte van 1 van mijn kinderen)

Mijn ketting is , heel saai, ook wit en geelgoud en kost 400 euro

Ik heb wat gouden oorbellen met diamantjes en die zijn tussen de 200 en 500 euro. Ik heb denk ik 3 paar.

Ik heb een horloge van Seiko en die was iets van 300 euro.

`en dat was het wel. Dus wat ik heb is van goede kwaliteit en redelijk prijzig maar ik draag alles ook dagelijks en heb het meeste dus al heel lang
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
18-11-2023 16:25
Oh, de latere reacties gaan toch ineens de andere kant op!

En ik geef dan absoluut weer geen €800 of meer uit aan een telefoon, hoor. Die zijn oha goedkoper dan de piercing die ik wil kopen. :-)

Het is idd geen navel piercing en wel eentje die ik permanent draag.

En nu ik wat verder rondneus, zie ik dat de goedkopere piercings (die ik aanzienlijk minder mooi vind) ook al €50-100 kosten. Dan leg ik toch liever die €100 erbij voor iets wat ik echt mooi vind. (Het sieraad dat ik écht het mooiste vind, kost dan weer €800).
Koop die dan. Mits je het kan betalen natuurlijk.

Ik vind zelf sieraden nou precies iets waarvan het helemaal niet gek is om veel geld aan te besteden. Voor iets wat je misschien wel jaren lang dagelijks gaat dragen.

Ik draag zelf alleen echte (en dus waardevolle) sieraden. Variërend van erfstuk van oma tot gekregen van man tot zelf gekocht. En dan ga je al heel snel over de 200 heen hoor, eerder een veelvoud daarvan. Meerendeel van mijn sieraden heb ik al meer dan tien jaar, soms zijn ze zelfs al 80 jaar in de familie. Cost per wear is mijn sieraden collectie denk ik het meest efficiënte onderdeel van mijn garderobe :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik altijd draag (ring) was een euro of 3. Dan heb ik nog een iets duurdere rouwketting, die was rond de 150 euro. Die draag ik ook vaak.

En dan nog wat items voor de leuk en voor de afwisseling. Die prijzen variëren tussen de 10 en de 50 euro. Sommige daarvan draag ik echt nooit, dus dat is wel behoorlijk zonde. Dan beter 200 voor iets dat je altijd draagt
Alle reacties Link kopieren Quote
Gekregen:
twee erfstukken (broche en ring), vriendschapsring en geboortering + ketting.

Voor mezelf kopen: meestal drie voor een tientje.

Maar als iemand ergens veel geld aan uit wil geven, vind ik dat prima.
:)
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een paar gouden oorbellen geef ik veel meer uit dan 200,-. Maar ik draag dan ook iedere dag sieraden. Mijn kleding is vrij simpel en basic, ik Fleur het gewoon op met accessoires zoals sieraden.

Voor bijoux shop ik vooral Ti sento (verguld zilver) of LOTT. gioielli (ik houd van grote, flitsende oorbellen :-)).
De echte dure spullen zijn gekregen of een erfenis. Een gouden ketting met hanger die ik al heb sinds mijn geboorte draag ik dagelijks. Trouw- en verlovingsring (simpele band en een solitair) ook. Cocktailringen zijn een erfenis van mijn grootmoeder en die draag ik regelmatig. Parelketting voor afstuderen van mijn paatje, voor feestjes van oudere familieleden. Diamanten oorbellen met goud voor het baren van een stamhouder (baargoud). Gouden oorbelletjes van mijn zus. Duurste stuk ligt in de kluis van mijn moeder en draag ik nooit want geen gelegenheid om zo uit te pakken (platina ketting met diamanten).

Voor iets dat ik dagelijks zou dragen zou ik zeker 200,- overhebben (ik zou mij er geen eten voor uit de mond sparen maar dat is volgens mij voor TO ook niet het geval).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb altijd dezelfde minimalistische sieraden om, heb ook al jaren dezelfde. Een gouden kettinkje met klein diamanten hangertje, een gouden ring, simpele gouden oorbellen en twee oorpiercings (daith en conch). Ik had een goedkope daith piercing, die heb ik onlangs laten vervangen door een gouden daith ringetje met steentjes erin. Heel elegant, vergelijkbaar met dit: https://www.deardiarytattoo.com/nl/14k- ... icker.html.

Een daith ga ik ook niet meer vervangen, dat kan ik niet eens zelf, dus verwacht dat deze er járen in blijft zitten.

Niet goedkoop allemaal, maar ik heb wat van het geld dat ik van overleden familieleden heb gekregen hieraan uitgegeven. Zo draag ik hen altijd bij me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb veel dure sieraden, en draag ook alles. Diamant en parel in goud vnl, maar ook wel (half) edelstenen.
Sommige dingen draag ik dagelijks, zoals mijn trouwring en een bepaald horloge, en andere wissel ik af.

Als je jaarlijks een stuk van bijv 1.000 euro koopt, is je budget nog geen 100 euro per maand. Dat geven mensen vaak wel uit aan kledingstukken die ze veel minder dragen. En die weer uit de gratie raken- sieraden behouden hun waarde.

Het zijn aankopen (en erfstukken) voor een leven lang en zo mooi, elke 'look' haal je er mee op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn sieraden zijn aanzienlijk duurder. Ik heb bijvoorbeeld een ring (geen trouwring!) van €3.500, dat is mijn duurste sieraad. Maar ja, de goudprijs staat momenteel ook vrij hoog, en het is best een joekel van massief 18k goud.

Maar ik geef er verder niet zo veel om. Mijn moeder geeft veel meer uit aan sieraden, ze is er dol op en als altijd voor iets aan het sparen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop mijn sieraden op kunstmarkten. Die sieraden zijn apart en uniek, want je vind nooit precies dezelfde omdat ze zelfgemaakt zijn. Ik houd ervan. De prijs varieert van €10.00 tot €45.00.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een beetje klassiek opgevoed, ben ik: ik heb nog een zilveren ring en slavenarmband van toen ik jong was (iemand schreef het al eerder; ook volgens mijn ouders draag je als jongere zilver, geen goud). Veel gedragen, nu soms nog. Daarna een parelketting voor mijn propedeuse, en een geelgouden ring met briljantjes voor mijn eenentwintigste, en ooit een zware gouden armband, dat zijn alledrie wel prijzige juwelen. Die ring draag ik dagelijks, de rest af en toe.

Van man kreeg ik een prachtige feestelijke gouden ring met kleurige edelstenen, enkele honderden euro's, draag ik dagelijks. Ook inmiddels allerlei sets oorbellen, allemaal tussen de 50 en 100 euro. Met maanstenen moet ik opnieuw laten zetten; met carneool draag ik wekelijks, en met jade ook regelmatig, opaaltjes soms.

Verder heb ik oorbellen van emaille, van muranoglas, met zoetwaterpareltjes, met een koperen bedeltje -- tussen een paar euro en een paar tientjes, maar allemaal draagbaar en leuk. En een collectie glitterringen en een over-the-top ketting van H&M enzo, waar ik als een ekster voor viel. Die komen met oud & nieuw tevoorschijn :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Standaard draag ik mijn trouwring,goud met een saffier(. Laten maken). Een ringvan 3 kleuren goud. Daarin staan de namen van mijn kinderen. Een gouden slavenarmband, met de namen vanmijn kinderen. Een trouwring van mijn oma en opa uit 1938. Een piercing van goud, en een gouden ketting met een hartje, een saffier, en een diamant.

En dan heb ik nog een hele lading met geerfd goud. En een set met parels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag weinig sierraden maar heb een Van Cleef & Arpels ring op het oog. Die is bijna 4000 euro en vind hem eigenlijk te extravagant. Misschien ooit nog eens.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag geen sieraden, alleen een horloge.
Heb er net eentje van 150 euro gekocht.
Ik durf em amper om te doen. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
200 euro is toch helemaal niet veel voor een sieraad dat je dagelijks draagt?


Mijn duurste sieraad is een ring van 400 euro (die was 70% afgeprijsd dus oorspronkelijk nog veel duurder). Ik draag deze ring niet dagelijks want dat is niet praktisch. Daarnaast heb ik veel oorbellen van tussen de 80-160 euro. Ik koop alleen nog kwaliteit, geen kwantiteit meer.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zojuist een nieuw woord geleerd.


Baargoud.

En ik maar denken dat ik uit een traditionele hoek kwam, maar ik denk een te arme hoek voor dit fenomeen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb bijna geen sieraden, maar wat ik heb was erg duur en moet ook de rest van mijn leven meegaan.
Een gouden armband (erfstuk van mijn geliefde oma), mijn gouden/diamant verlovingsring en mijn gouden trouwring. Na de geboorte van ons tweede kind heb ik ook een gouden ketting gekregen van man. De ketting draag ik niet dagelijks, de rest wel. Deze zijn bij elkaar wel meerdere duizenden waard.
Of er ooit meer bijkomt betwijfel ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geef niks om sieraden, heb niet eens een trouwring dus 0 euro
Alle reacties Link kopieren Quote
Positive_vibes schreef:
18-11-2023 17:21
Koop die dan. Mits je het kan betalen natuurlijk.

Ik vind zelf sieraden nou precies iets waarvan het helemaal niet gek is om veel geld aan te besteden. Voor iets wat je misschien wel jaren lang dagelijks gaat dragen.

Ik draag zelf alleen echte (en dus waardevolle) sieraden. Variërend van erfstuk van oma tot gekregen van man tot zelf gekocht. En dan ga je al heel snel over de 200 heen hoor, eerder een veelvoud daarvan. Meerendeel van mijn sieraden heb ik al meer dan tien jaar, soms zijn ze zelfs al 80 jaar in de familie. Cost per wear is mijn sieraden collectie denk ik het meest efficiënte onderdeel van mijn garderobe :)
Helemaal eens, ik snap nooit waarom er zo moeilijk geld aan uit gegeven wordt. Je doet er heel erg lang mee, het behoudt iets van waarde (zeker niet alles) en je kunt het doorgeven aan de volgende generatie. Ik ben gek op platina en goud en ik draag best dure sierraden maar ik draag ze dag en nacht en wissel bijna niet. Alleen mijn oorbellen zijn vaak bijoux en soms een uitbundige ketting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sierlijk schreef:
18-11-2023 19:41
Ik koop mijn sieraden op kunstmarkten. Die sieraden zijn apart en uniek, want je vind nooit precies dezelfde omdat ze zelfgemaakt zijn. Ik houd ervan. De prijs varieert van €10.00 tot €45.00.
Wait. WHUT?!
200 euro voor een piercing die je lang en dagelijks gaat dragen, vind ik niet gek.

Zelf heb ik veel prullen maar ook aardig wat dure juwelen (erfenis, gekregen of zelf gekocht) en het verbaast me vaak dat bijvoorbeeld mijn diamanten ring áltijd wordt opgemerkt door mensen: o, wat mooi, o, wat een prachtige ring enzovoort. Ik denk altijd dat mensen het verschil tussen echt en nep niet zien, maar wel dus :lol: (Zelf let ik niet op dat soort dingen, heb er geen oog voor, maar ik ben blijkbaar een uitzondering).

Niet dat je je iets moet aantrekken van anderen, maar toch: een piercing is nogal zichtbaar en mensen letten er dus wel op.
Alle reacties Link kopieren Quote
HobbeltVerder schreef:
18-11-2023 20:54
Ik heb zojuist een nieuw woord geleerd.


Baargoud.

En ik maar denken dat ik uit een traditionele hoek kwam, maar ik denk een te arme hoek voor dit fenomeen.
Haha de push gift. Mijn man haat dat woord, dus ik noem het toch maar baargoud. Ik dacht dat dit een redelijk bekend fenomeen was. Ik vind het supermooie traditie en hoop later mijn baargoud weer door te geven, bijv bij een 21-diner of huwelijk of andere bijzondere gelegenheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anemoon schreef:
18-11-2023 21:51
Wait. WHUT?!

Ja, echt. Vind je het te goedkoop?
Het zijn sieraden die gemaakt zijn van glas of speksteen. Op de markt waar ik de laatste keer was begonnen ze met tien euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
18-11-2023 18:56
Voor een paar gouden oorbellen geef ik veel meer uit dan 200,-. Maar ik draag dan ook iedere dag sieraden. Mijn kleding is vrij simpel en basic, ik Fleur het gewoon op met accessoires zoals sieraden.

Voor bijoux shop ik vooral Ti sento (verguld zilver) of LOTT. gioielli (ik houd van grote, flitsende oorbellen :-)).
De echte dure spullen zijn gekregen of een erfenis. Een gouden ketting met hanger die ik al heb sinds mijn geboorte draag ik dagelijks. Trouw- en verlovingsring (simpele band en een solitair) ook. Cocktailringen zijn een erfenis van mijn grootmoeder en die draag ik regelmatig. Parelketting voor afstuderen van mijn paatje, voor feestjes van oudere familieleden. Diamanten oorbellen met goud voor het baren van een stamhouder (baargoud). Gouden oorbelletjes van mijn zus. Duurste stuk ligt in de kluis van mijn moeder en draag ik nooit want geen gelegenheid om zo uit te pakken (platina ketting met diamanten).

Voor iets dat ik dagelijks zou dragen zou ik zeker 200,- overhebben (ik zou mij er geen eten voor uit de mond sparen maar dat is volgens mij voor TO ook niet het geval).
Dit klinkt zo ouderwets. Bedoel je hiermee dat je een jongetje kreeg? Had je ook iets gekregen als het een meisje was geweest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kris84 schreef:
19-11-2023 09:05
Dit klinkt zo ouderwets. Bedoel je hiermee dat je een jongetje kreeg? Had je ook iets gekregen als het een meisje was geweest?
Ik merk dat ik sowieso een beetje moeite heb met het idee van baargoud. Voor mij voelt het alsof je gereduceerd wordt tot baarmoeder en betaald moet worden voor het produceren van het nageslacht. Ik vind het een beetje paternalistisch en jaren ‘50-achtig.

Zo van ‘goed gedaan en nu weer achter het aanrecht’ ofzo. Mijn man mag me best juwelen geven, maar in deze specifieke situatie voelt het voor mij als een manier waarop de verhoudingen even fijntjes worden benadrukt ofzo.

Voor de duidelijkheid nog maar even: dit is allemaal mijn mening en mijn gevoel erbij, ik ga er vanuit dat de mannen die dit geven dit absoluut niet zo bedoelen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven