Mode & Beauty alle pijlers

Hoe het beste kleding combineren?

11-01-2011 22:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Probleempje..

Ik heb best veel kleding maar kan het totaal niet combineren met elkaar.. Daarom heb ik eigenlijk vaak hetzelfde aan, en meestal een spijkerbroek met een shirtje erop.. (heel simpel dus) Ook koop ik al m'n items in het zwart.. omdat ik dat allemaal met elkaar kan dragen.

Soms probeer ik welleens een jurkje met riempje erbij en laarzen eronder, maar ik zag pas ook weer een foto van mezelf op een verjaardag gemaakt (waarop ik erg mn best had gedaan thuis ) waar ik er echt niet uitzag.. kleuren/materialen pasten niet bij elkaar en niet bij m'n gezicht.

Terwijl ik bij anderen genoeg leuke combi's zie! Alleen zelf lukt het niet..

Hebben jullie misschien goede tips hoe ik het best dingen bij elkaar kan dragen? En hoe ik te weten kom of het wel of niet oke is?

Bedankt!
Ik kijk vaak in tijdschriften, op internet, op straat of op tv wat vrouwen aanhebben. Hier haal ik mijn insiratie uit! Dan denk ik, Hey dat is leuk wat zij aanheeft! Ik heb ook een grote kast bomvol kleding, en zoek dan een outfit bij elkaar wat daar een beetje op lijkt.

Ook draag ik vaak basis kledingstukken, zoals een spijkerbroek met een shirt. Maar doe er dan opvallende sieraden bij, of een grote sjaal of iets dergelijks!

En tips om te weten of het oke is of niet? Die heb ik eigenlijk niet.. Kijk in de spiegel en als je er zelf blij van word is het goed toch?!
misschien eens een kledingzaak die jou aanspreekt binnenlopen voor advies.

maar ik denk dat je ook graag advies wilt voor de kleding die je nu al bezit.

ik heb geen idee wat je in de kast hebt hangen en wat voor stijl dat is. Maar ik heb wel een paar tips die voor mij het altijd goed doen.

Strakke onderkant, houd de bovenkant losjes en andersom, dus in de pratijk, een mooie skinnyjeans met een losvallende top /blouse,. of juist een boyfriendjeans met een strakker truitje.

kleuren kun je heel goed combineren, en heel fout zul je het niet gauw doen. je draagt veel zwart vertel je, Daar kunnen natuurlijk heel veel kleuren bij. Maar ga niet meer dan drie kleuren dragen. En als je bijvoorbeeld een bruine riem hebt zorg dan ook voor bruine schoenen., ga voor een eenheid.

verschillende materialen kunnen juist wel mooi zijn, bijvoorbeeld een zijden blouse met een grof gebreid vest. maar dat is echt uitproberen.

misschien kun je een voorbeeld geven van een setje in je kast waar je je twijfels bij hebt ? of de outfit van het feestje nog eens neerzetten, wie weet krijg je er dan een ander gevoel bij,
Beste "Lanvin",

Ik zat zelf eerst ook met dit "probleempje", maar ik ben toen naar een kleuren- en stijl adviseuze geweest en dat is erg bevallen. Ten eerste kijkt ze dan naar welk kleurentype je bent (herfst, lente,zomer of winter type) en de kleuren die je het beste staan. Dit kan erg uitmaken, sommige kleuren kunnen je erg bleek maken en andere doen je juist stralen. Wat betreft stijl: altijd "basis" stukken aanschaffen, dus zwart,bruin, wit, grijze shirtjes/vesten waar je mee kunt conbineren. Nog een tip is dezelfde kleur riem als schoenen, laarzen. Dat ziet er ook meteen "gekleder" uit. Als je denkt dat je er "saai" uiziet, kun je opvallende sjaals erbij doen (een fel gekleurde bij "basis kleding" of juist een basis sjaal (wit/zwart/bruin/grijs) bij bijv. een fel gekleurd shirt. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
Er zijn hier al heel goede tips gegeven.

Ik wil er graag nog aan toevoegen dat je outfit bij je postuur moet passen.

Geen popperige kleding en accessoires als kleine bloemetjes, ruches/strikjes, ballerina's of kittenheels als je groot en zwaar bent (zoals ik). Dan ook geen piepkleine tasjes. Kies voor een wat stoerdere uitstraling.

En andersom geldt hetzelfde.

Niet teveel accessoires combineren. Geen sjaal én ketting én oorbellen én armbanden. Houd het rustig.
handig topic heb namelijk pcies hetzelfde probleem

dus ik lees mee.

de tip is al gegeven, maar ik kijk ook vaak 'af' bij anderen, in tijdschriften, etalages enz.
Ik kijk vaak naar wat paspoppen in etalage's aanhebben :$ dan weet ik hoe het bij elkaar "kan" passen..
Omdat ik ook echt niet wist hoe ik kleding moest combineren heb ik het boek Kleding genoeg van Merel van 't Wout gekocht. Daar had ik heel veel aan, het is een aanrader! Er wordt heel uitgebreid in beschreven welke kleuren je staan, welke modellen kleding bij je figuur passen en hoe je moet stylen en bij welke gelegeheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven