Mode & Beauty alle pijlers

Hoe jurk combineren?

12-02-2016 18:56 136 berichten
Ik heb deze jurk al een tijdje in mijn kast hangen, maar nog nooit aangehad

Ik weet namelijk niet goed hoe ik hem moet combineren voor dit seizoen. Blote armen is te koud, maar wat er dan over? Of iets eronder? Ik heb een rood colbertje, maar dat vond ik niet heel mooi staan. De jurk staat op zichzelf heel goed, past mooi en goede lengte. Ik heb voor eronder gewoon pumps of zwarte laarzen, maar ik kom er niet uit met de bovenkant. Tips?

Ik ga morgen de stad in en heb daar een h&m, c&a, Hema, miss etam, daar kan ik dan wel langs. Zou hem graag zondag dragen voor een verjaardag nl
Met een zwart (kol)truitje, zwarte dikkere panty, met de laarzen= beetje schoolmeisjesachtige look.

Met een bolero, dikkere panty en de pumps=wat feestelijker.
Je kunt er ook een herplant vestje op dragen.

Ik zou niet kiezen voor een lang vest of een lang colbert.
Alle reacties Link kopieren
Met een mooi lang vest.

Nu ik een foto met lang vest zie vind ik het voorbeeld op de foto idd wel leuker dan ik dacht.
Bloesje eronder, helemaal dichtknopen en dan afmaken met een 'statement' ketting, zodat het niet tè schoolmeisjesachtig wordt.

Of anders gewoon met een simpel vestje, denk dat de meeste winterkleuren er wel mooi bij staan (zwart, grijs, donkerblauw, bordeaux, oker, donkergroen). Ook mooi: de taille daarna nog accentueren met een riem, zoals hier: https://nl.pinterest.com/pin/401172279287826668/
Roze? Dit soort grijs met zwart vind ik zo lelijk.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
quote:Troelalaaaa schreef op 12 februari 2016 @ 19:04:

Nu ik een foto met lang vest zie vind ik het voorbeeld op de foto idd wel leuker dan ik dacht.Maar dat is voor een jurk met een rechte rok, terwijl de jurk van TO juist een uitlopende rok heeft. Ik vind dat daarbij lange vesten, maar ook colbertjes de boel al snel vormeloos maken, omdat je dan wijdvallend met wijdvallend combineert. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
quote:the-dowager schreef op 12 februari 2016 @ 19:06:

[...]

Maar dat is voor een jurk met een rechte rok, terwijl de jurk van TO juist een uitlopende rok heeft. Ik vind dat daarbij lange vesten, maar ook colbertjes de boel al snel vormeloos maken, omdat je dan wijdvallend met wijdvallend combineert. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk. Dat ben ik helemaal met je eens. Wijd op wijd vind ik niet mooi. Ik schreef al niets langs te combineren met de jurk. Ik weet niet hoe de jurk valt. Ik vermoed dat de jurk niet wijd is.
quote:the-dowager schreef op 12 februari 2016 @ 19:06:

[...]

Maar dat is voor een jurk met een rechte rok, terwijl de jurk van TO juist een uitlopende rok heeft. Ik vind dat daarbij lange vesten, maar ook colbertjes de boel al snel vormeloos maken, omdat je dan wijdvallend met wijdvallend combineert. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk. Ik denk dat je hiermee gelijk hebt! De foto met dat blauwe vestje en de riem is leuk! Er zat een zwart, dun riempje bij overigens. En ik heb hem wel ooit aangehad met beter weer bedenk ik me nu, met een neongeel riempje.
Zwart kun je juist met alles matchen. Dus zwart lelijk bij grijs lijkt me sterk.

Geel vind ik ook leuk. Oranje zou ook leuk matchen denk ik.

Maar dan zou ik die kleur wel wat doortrekken naar meer assecoires of kledingstukken.
Verpleegstersmutsje erbij?
quote:Troelalaaaa schreef op 12 februari 2016 @ 19:09:

[...]

Dat ben ik helemaal met je eens. Wijd op wijd vind ik niet mooi. Ik schreef al niets langs te combineren met de jurk. Ik weet niet hoe de jurk valt. Ik vermoed dat de jurk niet wijd is.

Hij zit van boven strak en van onder wat wijder. Niet super wijd, maar ook zeker niet aangesloten.

Zwart kan er inderdaad wel bij, maar wat kleur vind ik persoonlijk mooier. Zwart maakt het geheel wel wat somber.
quote:MinkeDeWit schreef op 12 februari 2016 @ 19:19:

Verpleegstersmutsje erbij?Dank voor de tip!
afgrijselijk moeke jurkje
quote:vivameisje121 schreef op 12 februari 2016 @ 19:29:

afgrijselijk moeke jurkjeHij ligt hier plat op de grond. Da's nogal een verschil met een aan-foto. Jammer genoeg staat hij niet meer online, anders had ik die foto wel geplaats want daarop komt hij veel beter uit. Maar bedankt voor het commentaar, hier kan ik zeker wat mee!
Ik vind dit eerlijk gezegd meer lijken op de "ouderwetse" overgooier.

Felrode trui eronder, of felrode blouse.Zoiets.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb geen verstand van mode maar misschien een kort donkerblauw spijkerjack en een leuk sjaaltje?

Of een petrolkleurige of turquoise blazer?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Doe hem morgen aan met een niet goed vestje en ga dan kleren kiezen bij de vestjes van de Hema.
Of naar steps voor iets anders. Of naar een winkel waar je anders altijd goed geholpen wordt, Anna van Toor of Claudia Strater ofzo.
Toch nog een aan-foto gevonden van de jurk in een donkerdere kleur :

quote:Soulcats schreef op 12 februari 2016 @ 19:33:

Ik heb geen verstand van mode maar misschien een kort donkerblauw spijkerjack en een leuk sjaaltje?

Of een petrolkleurige of turquoise blazer?

Een blazer valt qua lengte net niet goed eigenlijk. Hij is wel uit de business wear collectie, dus je zou eigenlijk zeggen dat een blazer goed zou moeten passen. Maar die is vaak net te lang en valt dan niet mooi icm de rok.

Spijkerjasje is misschien wel een optie, al weet ik niet of het grijs met blauw dan mooi is.
Suze : bedankt voor de tips! Misschien toch maar bij hema kijken voor een simpel vestje inderdaad
Ik zou 'm lekker voor de zomer bewaren.
Ik zou er niets onder doen. Vind het geen jurkje om er iets onder te doen.

Als je hem nu aan wil zou ik hem combineren met een kort colbertje (zonder revers) of een los kort vestje.

Panty zou ik donkergrijs doen, max 40 dn nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven