Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?

21-08-2021 21:24 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben inmiddels 36 jaar en zou graag een jeugdig uiterlijk willen behouden. Wie heeft er tips, denkende aan:

-goede crèmes
-make up tips
- kleding
- eventueel cosmetische ingrepen
- andere do's en don'ts

Dank je wel vast!

Groetjes!
tanteslankie schreef:
23-08-2021 11:38
Ik vind Sylvie helemaal niet knap. Ik snap we dat ze aan het tegenwoordige absurde schoonheidsideaal voldoet. Maar ik vind het niet perse mooi maar streef het ook niet na. Ik vind vrouwen die goed in hun vel zitten, zelfstandig en zelfbewust zijn, humor hebben en een positieve kijk op de wereld, veel aantrekkelijker. En ik vind lachrimpels heel aantrekkelijk. Een beetje vet en wat grijze haren boeit me niet.

Want het één sluit het ander uit? Sylvie (of andere mensen die er fit en jeugdig uitzien na hun 40e) , kunnen niet lekker in hun vel zitten en humor hebben?

Integendeel denk ik, ik denk dat veel vrouwen type 'Moeke' met rimpels en grijze haren en 15 kilo teveel, vaak helemaal niet lekkerder in hun vel zitten dan mensen die bewust eten en sporten en hun haar verven. Daar spreekt juist zelfzorg uit (in het redelijke hè, niet als je er dag en nacht werk aan hebt natuurlijk maar als je het over 'gewone' jeugdige veertigers hebt).
Parella schreef:
23-08-2021 11:43
Want het één sluit het ander uit? Sylvie (of andere mensen die er fit en jeugdig uitzien na hun 40e) , kunnen niet lekker in hun vel zitten en humor hebben?

Integendeel denk ik, ik denk dat veel vrouwen type 'Moeke' met rimpels en grijze haren en 15 kilo teveel, vaak helemaal niet lekkerder in hun vel zitten dan mensen die bewust eten en sporten en hun haar verven. Daar spreekt juist zelfzorg uit (in het redelijke hè, niet als je er dag en nacht werk aan hebt natuurlijk maar als je het over 'gewone' jeugdige veertigers hebt).

dus omdat iemand een vooroordeel heeft, gooi jij je kont tegen de krib en stuitert dat vooroordeel terug.

Zelfzorg kan ook zijn: je niet druk maken over rimpels en ouder worden. Kun je heel gelukkig mee zijn en zeer tevreden. Verder niets mis met mijn humor, dank je.
Later is nu
lilalinda schreef:
23-08-2021 11:41
Ken je die meme, waarbij 50-vroeger en nu naast elkaar staan??
https://www.today.com/popculture/jennif ... ed-t173065

vrouwen van 50, nu "moeten" (nou ja, je moet niks) moeten knap harder werken dan hun moeders.
Ziehier waar het onrealistische schoonheidsideaal vandaan komt. Niet specifiek door deze meme, maar hij geeft wel goed weer hoe het beeld veranderd is.
Hoeveel vijftigers zou de gemiddelde Nederlander kennen die er ongeveer zo uitzien? Ik ken er persoonlijk nul. Het mag niet zo zijn dat we als veertigers en vijftigers de kwetsbare onzekere tienerjaren en twintiger jaren voorbij zijn, en dan worden we geacht eruit te zien als J Lo of Sylvie!
De meeste mensen van veertig, vijftig zien er zo niet uit. Je kunt er natuurlijk altijd naar streven. Kost wat meer tijd, geld en moeite dan toen we twintig waren en op Samantha Fox wilden lijken.

Kortom. Ik word er een beetje moedeloos van dat we hard de kant op gaan van : zo hoort een vijftiger eruit te zien.
Jufjoke schreef:
23-08-2021 11:53
Ziehier waar het onrealistische schoonheidsideaal vandaan komt. Niet specifiek door deze meme, maar hij geeft wel goed weer hoe het beeld veranderd is.
Hoeveel vijftigers zou de gemiddelde Nederlander kennen die er ongeveer zo uitzien? Ik ken er persoonlijk nul. Het mag niet zo zijn dat we als veertigers en vijftigers de kwetsbare onzekere tienerjaren en twintiger jaren voorbij zijn, en dan worden we geacht eruit te zien als J Lo of Sylvie!
De meeste mensen van veertig, vijftig zien er zo niet uit. Je kunt er natuurlijk altijd naar streven. Kost wat meer tijd, geld en moeite dan toen we twintig waren en op Samantha Fox wilden lijken.

Kortom. Ik word er een beetje moedeloos van dat we hard de kant op gaan van : zo hoort een vijftiger eruit te zien.
En die Golden Girl, Blanche, was echt een bloedmooie vrouw, vonden de mannen in die serie (en mijn vader)
Parella schreef:
23-08-2021 11:43

ach nee
was de wereld maar zo eenvoudig
Ook hier in dit topic. Er worden extreme voorbeelden aangehaald (als in: van extreem knappe* vrouwen, die er extreem jeugdig uitzien voor hun leeftijd) en dat is dan je voorbeeld. Maar dat is nou net waardoor iemand die dat als voorbeeld heeft, altijd ontevreden zal zijn. Want het zijn uitzonderingen. Sylvie Meis, Jennifer Lopez, Caroline Harz. Drie vrouwen die hier genoemd zijn. Prachtige vrouwen. Maar alle drie uitzonderingen. Dit zijn geen gemiddelde voorbeelden van 'zo kan het dus óók als vijftiger'. Nee, sorry, zo kan het voor de meesten níet.

* Met extreem knappe vrouwen bedoel ik hier: vrouwen die alom geprezen worden om hun schoonheid en jeugdige look. Voordat er straks weer een hoop mensen komen roepen dat ze die-en-die juist helemáál niet knap vinden.
lilalinda schreef:
23-08-2021 11:56
En die Golden Girl, Blanche, was echt een bloedmooie vrouw, vonden de mannen in die serie (en mijn vader)
Zeker. Ook nu nog als je de meme bekijkt. Het kapsel is uit de tijd, maar de vrouw zou nu in deze tijd nog steeds knap gevonden worden. (Als ze nu in deze tijd die leeftijd had)
Jufjoke schreef:
23-08-2021 11:59
Ook hier in dit topic. Er worden extreme voorbeelden aangehaald (als in: van extreem knappe* vrouwen, die er extreem jeugdig uitzien voor hun leeftijd) en dat is dan je voorbeeld. Maar dat is nou net waardoor iemand die dat als voorbeeld heeft, altijd ontevreden zal zijn. Want het zijn uitzonderingen. Sylvie Meis, Jennifer Lopez, Caroline Harz. Drie vrouwen die hier genoemd zijn. Prachtige vrouwen. Maar alle drie uitzonderingen. Dit zijn geen gemiddelde voorbeelden van 'zo kan het dus óók als vijftiger'. Nee, sorry, zo kan het voor de meesten níet.

nu zijn het ook vrouwen, die hun geld verdienen met hun uiterlijk, en dat doen de meeste van ons niet

Ik ben wellicht niet objectief, maar ik heb echt hele mooie vriendinnen van 50+.
lilalinda schreef:
23-08-2021 12:01
nu zijn het ook vrouwen, die hun geld verdienen met hun uiterlijk, en dat doen de meeste van ons niet

Ik ben wellicht niet objectief, maar ik heb echt hele mooie vriendinnen van 50+.
Dat kan. Maar zelfs al zou je schoonheid objectief kunnen beoordelen, dan vallen de meeste mensen in de gemiddelde categorie. (Duh, anders heet het niet gemiddeld, weet ik wel). De meeste mensen zijn niet oerlelijk en ook niet bloedmooi maar ergens daartussenin.
Jufjoke schreef:
23-08-2021 12:03
Dat kan. Maar zelfs al zou je schoonheid objectief kunnen beoordelen, dan vallen de meeste mensen in de gemiddelde categorie. (Duh, anders heet het niet gemiddeld, weet ik wel). De meeste mensen zijn niet oerlelijk en ook niet bloedmooi maar ergens daartussenin.
een deel van mijn vriendinnen is echt wel bovengemiddeld mooi
Maar dat is ook wel begrijpelijk, omdat we in een hele gezonde bubbel leven, en de mazzel hebben gezond te zijn
Generaties lang Goeie-Genen en gezonde keuzes kunnen maken helpt wel
Dreamer schreef:
23-08-2021 11:51
dus omdat iemand een vooroordeel heeft, gooi jij je kont tegen de krib en stuitert dat vooroordeel terug.

Zelfzorg kan ook zijn: je niet druk maken over rimpels en ouder worden. Kun je heel gelukkig mee zijn en zeer tevreden. Verder niets mis met mijn humor, dank je.

Huh, gaat het over jou? Tanteslankie beweert dat fitte jeugdige mensen geen humor hebben en niet lekker in hun vel zitten dus je moet bij haar wezen als je daar wat over wil zeggen.
lilalinda schreef:
ach nee
was de wereld maar zo eenvoudig

Wat bedoel je?
lilalinda schreef:

Dat zou ze nu ook zijn. Ander kapsel, andere kleding en ze is minus de botox net zo mooi en jeugdig als JLo. Ik zie dat verschil niet zo. Bovendien is die foto van Blanche volgens mij geen foto van toen ze net begon met de Golden Girls en dus begin 50 was.
Voor de fans: hier de eerste aflevering van Golden Girls :cheer:
https://youtu.be/atyAtJvr8LI

Ze zijn duidelijk ook bewust ouder gemaakt voor de serie, ze zien er in hun gezicht allemaal jonger uit dan hun kleding en grijze haren doen voorkomen. Haren verven, ander kapsel en kleding en ze hadden types a la Sex and the City kunnen spelen. Het is toch veelal styling, niet het aantal rimpels dat telt.

(behalve bij Rachel en Estelle Cruyff, die hebben gewoon iets ouwelijks van zichzelf).
Parella schreef:
23-08-2021 12:18
Wat bedoel je?
het is niet zo, dat slanke vrouwen chagrijnig zijn, en moekes ongelukkig
Behalve dikke moekes, want die zijn natuurlijk gezellig
Parella schreef:
23-08-2021 12:20
Dat zou ze nu ook zijn. Ander kapsel, andere kleding en ze is minus de botox net zo mooi en jeugdig als JLo. Ik zie dat verschil niet zo. Bovendien is die foto van Blanche volgens mij geen foto van toen ze net begon met de Golden Girls en dus begin 50 was.
jij ziet het verschil niet?
te ijdel voor een bril :)
lemoos2 schreef:
23-08-2021 01:59
Dat is niet raar want ik heb een gezond ‘natuurlijk’ (? Er is niets weggezogen of opgespoten) gewicht. BMI van 23 en dat is volgens het Voedingscentrum in de groene zone en een ‘gezond gewicht’. En ik ben echt niet slank te noemen. Gewoon een ‘medium’. Met soms een maat M en soms een maat S. En heel soms een XS (rokken) en ik ben zoals genoemd niet dun of mager te noemen. Wel kort van stuk.

Op Pinterest zou ik vallen onder de ‘ik omhels mijn lijf’ types of ‘mijn mom bod heeft mij dit kind gebracht, oh stoer sterk lijf van mij’ types. Zeer zeker niet onder de fitgirls, de ‘ik ben 40, heb acht kinderen gebaard en run een social media imperium en wat is JOUW excuus?!’ of de ‘kijk ik ben gestopt met koolhydraten, suikers, gluten, gisten, vetten, conserveringsmiddelen en ben weer slank met een chronisch zure bek als kers op de taart van al die ontberingen’ types.
Dan snap je toch echt niet wat het woord slank betekent. Namelijk medium.
NIET hetzelfde als dun of mager.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
23-08-2021 12:34
Dan snap je toch echt niet wat het woord slank betekent. Namelijk medium.
NIET hetzelfde als dun of mager.

Ik zou slank zien als dunner dan medium?
Slank is een maatje 36? medium een 40?

Maar goed Slank is ook geen meetbare eenheid natuurlijk
lilalinda schreef:
23-08-2021 12:42
Ik zou slank zien als dunner dan medium?
Slank is een maatje 36? medium een 40?

Maar goed Slank is ook geen meetbare eenheid natuurlijk
Nou in datingsites waar je je postuur moet aangeven is het toch echt deze opbouw:
dun - slank - volslank - overgewicht

Hoe moet je ánders iemand noemen die een 'gewoon gemiddeld' postuur heeft dat qua gezondheid past bij zijn/haar lengte? Dat heet toch gewoon slank? Hoe anders???

Raar dat mensen dat opvatten als mager / S.
patsy--stone schreef:
23-08-2021 12:48
Nou in datingsites waar je je postuur moet aangeven is het toch echt deze opbouw:
dun - slank - volslank - overgewicht

Hoe moet je ánders iemand noemen die een 'gewoon gemiddeld' postuur heeft dat qua gezondheid past bij zijn/haar lengte? Dat heet toch gewoon slank? Hoe anders???

Raar dat mensen dat opvatten als mager / S.
misschien:
dun - slank - gemiddeld - volslank - overgewicht??

of als de termen meer met elkaar moeten kloppen
mager - slank - gemiddeld - mollig - dik

waarbij mager en dik allebei TE zijn, dus ongezond
La-Gamine schreef:
21-08-2021 21:49
Slank blijven.

Ik heb op een zeker moment mijn onderkin laten wegzuigen en huid van mijn bovenoogleden laten weghalen. Maakte een wereld van verschil. Helaas genetisch bepaald allebei, want was nog in de 30 (inmiddels de 40 gepasseerd maar blij dat ik het gedaan heb!).
Slanke mensen hebben vaak eerder en meer rimpels dan vollere mensen.
Slank volgende Dikke van Dale

SLANK - bn. (-er, -st), lang en recht gegroeid : een slanke boom ; slank van lijf en leden ; zijne slanke gestalte komt in die kleeding goed uit;

— dat meisje is nogal slank, is betrekkelijk dun van lichaam ;
— herten zijn slanke dieren, dun van lijf en los in de bewegingen;
— slanke pooten, fijn en teer;
— dat paard heeft een slanken hals, lang en dun;
— een slanke toren, die in verhouding tot de breedte vrij lang is ;
— eene slanke letter, in tegenst. met eene ronde Fransche letter. SLANKHEID, v. het slank zijn ; slanke, rijzige gestalte.
Ttroeteltje schreef:
23-08-2021 12:55
Slanke mensen hebben vaak eerder en meer rimpels dan vollere mensen.
zolang je niet jojo-t valt dat erg mee
Juist van aankomen en afvallen gaat de rek eruit
lilalinda schreef:
23-08-2021 12:51
misschien:
dun - slank - gemiddeld - volslank - overgewicht??

of als de termen meer met elkaar moeten kloppen
mager - slank - gemiddeld - mollig - dik

waarbij mager en dik allebei TE zijn, dus ongezond
Maar dit verzin jij zelf hè? Dit is niet wat het daadwerkelijk betekent.
patsy--stone schreef:
23-08-2021 13:05
Maar dit verzin jij zelf hè? Dit is niet wat het daadwerkelijk betekent.
net zoals dat jij verzint, dat slank= normaal

zoals ik al zei, Slank is geen Eenheid, dus blijft het een mening, geen feit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven