Mode & Beauty alle pijlers

hoe zon jij?

28-06-2012 09:01 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst weer lekker zonnen! Smeerde mij voorgaande jaren nooit in maar dat doe ik nu wel. Hoe zonnen jullie? Op je buik, rug? Ik eerst altijd op mijn rug en daarna even op mijn buik, blijf zo ongeveer 2 uur in de zon liggen
quote:Oriane schreef op 28 juni 2012 @ 10:55:

Ach die vitamine D doe je teniet door het oplopen van huidkanker. Een normaal mens dat normaal buiten komt krijgt voldoende vitamine d binnen hoor.

Ik dus niet, hoor.

Maar ik zal je opmerking aan mijn arts doorgeven. Kennelijk weet jij beter hoe het in elkaar zit
Ik kan me overigens ook echt opwinden als mensen die dichtbij mij staan eerst willen verbranden, omdat je dan sneller bruin wordt.

Huidkanker wordt zo onderschat!
Precies.

Francisca, jij kan best de uitzondering op de regel zijn. Maar voor normale, gezonde, blanke mensen is 15-20 minuten met de onderarmen en gezicht in de zon voldoende voor genoeg vitamine D aanmaak.
Ik vind het heerlijk in de zon, want ik ben een vreselijke koukleum. Helaas denkt mijn blanke huidje daar anders over. Ik smeer daarom heel vaak, vaker dan om de twee uren wat meestal geadviseerd wordt. Ik wil namelijk absoluut niet verbranden!

Echt een middag in de zon liggen lukt niet met een peuter van 2,5 erbij, maar we zijn als het mooi weer is wel veel buiten. Als ik dan wel eens een uurtje voor mezelf heb, ga ik lekker buiten in bikini een boek lezen. Dus languit in de zon liggen bakken doe ik eigenlijk niet meer, maar ik probeer wel wat zonnestraaltjes mee te krijgen. Maar dus altijd flink ingesmeerd!! Zelf gebruik ik factor 20 en mijn dochter krijgt factor 50 op.

Mensen die zich nooit insmeren snap ik echt niet. Het is inmiddels toch wel bekend hoe gevaarlijk dat kan zijn...
Meestal loop ik in mijn bikini in de tuin en ben ik bezig. Tuinieren, met de kinderen spelen, soms even zitten en iets lezen. Echt zonnen doe ik eigenlijk nooit als ik thuis ben. Alleen op vakantie zon ik echt, factor 30 erop, lekker lezen op een strandstoel en regelmatig keren :-) Gelukkig verbrand ik niet snel en al helemaal niet met zo'n hoge factor.
quote:Francisca_ schreef op 28 juni 2012 @ 11:04:

[...]

Ik dus niet, hoor.

Maar ik zal je opmerking aan mijn arts doorgeven. Kennelijk weet jij beter hoe het in elkaar zit Oriane heeft het over de gemiddelde mens, dus niet over de uitzonderingen, waarvan jij er waarschijnlijk één bent. Normaal gesproken hoeft iemand echt niet te gaan liggen bakken om genoeg vitamine D binnen te krijgen.
Ik lig nooit te bakken. Ik vind het tintje dat ik krijg van het 'gewoon' buiten zijn op het terras/strand/etc wel prima En ik smeer me in met factor 20. Heb een redelijk getinte huid van mijzelf en verband niet snel, maar zelfs op een 'gewone' zonnige dag smeer ik mijn blote armen en mijn gezicht even in.
Ik lig toch ook niet te bakken flip?

Ik ben gewoon buiten bezig en smeer mezelf niet gelijk potdicht met factor 50 zoals sommige mensen hier wel doen. En dat doe ik niet, juist omdat ik zo snel tekorten heb qua o.a. vit. D.

Overigens verbrand ik niet snel. Ik kleur helemaal niet eigenlijk... Ik krijg alleen maar sproeten
nou kom op zeg, een beetje zonnen is ook best lekker. Dan heb ik het niet over de NL zon, want hier wordt het gewoon benauwd. Maar bijv. de zon in Turkije is ontzettend lekker, 's ochtends of smiddags na 16-17 uur is het heerlijk om in de zon te zitten omdat ie niet zo fel is. ik vind die warmte op m'n rug heerlijk en verder boekje lezen onder een parasol (omdat het anders niet te lezen valt) is ook ontspannend. Maar dat hele dag bakken is idd niets, maar beetje is juist lekker.
Ik ben wit en wil graag een bruin kleurtje maar niet door bakken in de zon. Ik ben eind mei een weekje naar de zon geweest en heb daar een kleurtje opgedaan (voor mijn doen dan) en dat heb ik tot nu toe gehouden door te smeren met zelfbruiner en bodylotion. Als ik dat niet gedaan had was het er met 2 weken waarschijnlijk weer af geweest. Op vakantie gaat het nog wel maar thuis verveel ik me echt met zitten in de zon.
Een beetje zonnen is lekker ja. Bakken niet. Ik geloof dat we het daar wel over eens zijn hier.
quote:Oriane schreef op 28 juni 2012 @ 10:55:

Ach die vitamine D doe je teniet door het oplopen van huidkanker. Een normaal mens dat normaal buiten komt krijgt voldoende vitamine d binnen hoor.

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik denk dat het niet goed is om dagelijks het hele jaar door een factor te smeren.
quote:jolief schreef op 28 juni 2012 @ 11:04:

Ik kan me overigens ook echt opwinden als mensen die dichtbij mij staan eerst willen verbranden, omdat je dan sneller bruin wordt.Huidkanker wordt zo onderschat!Dat is ook zo'n domme fabel.
quote:Francisca_ schreef op 28 juni 2012 @ 12:42:

Ik lig toch ook niet te bakken flip?

Ik ben gewoon buiten bezig en smeer mezelf niet gelijk potdicht met factor 50 zoals sommige mensen hier wel doen. En dat doe ik niet, juist omdat ik zo snel tekorten heb qua o.a. vit. D.

Overigens verbrand ik niet snel. Ik kleur helemaal niet eigenlijk... Ik krijg alleen maar sproeten

idem. Toen ik in de tropen woonde had ik nooit een probleem, maar hier in Europa kan ik niet genoeg vitamine D aanmaken met de weinige zon die er hier is. Ik smeerde ook altijd netjes, maar deze zomer moet ik het van mijn arts anders aanpakken... Ik smeer me op zonnige werkdagen dus niet in, en zorg dat ik in de pauze 20 min buiten ben om vitamine te tanken. Als ik in het weekend een hele dag buiten ben gebruik ik wel factor 30.

Tot nu toe werkt het, mijn waardes zijn verbeterd. Hoop wel dat ik genoeg reserve kan opbouwen om ook de winter door te komen.
quote:giuliettacapuletti schreef op 28 juni 2012 @ 11:11:

Precies.

Francisca, jij kan best de uitzondering op de regel zijn. Maar voor normale, gezonde, blanke mensen is 15-20 minuten met de onderarmen en gezicht in de zon voldoende voor genoeg vitamine D aanmaak.Onbeschermd!
Wij hebben ook van die vrienden die eigenwijs zijn omdat ze geen zonnebrandcreme willen smeren. Met name de mannen, omdat ze "mannen zijn en die smeren geen creme". Oftewel: een aantal weken geleden op vakantie hebben zij de helft van de tijd binnen gezeten, omdat ze op dag 1 zo vreselijk verbrand waren, dat ze eerst een hele dag hun huid rust moesten geven. (Natuurlijk zonder after-sun.)

Wij smeren dus wel echt een hoge factor en als we thuis komen, gaat er ook nog after sun op. Ik ben zelf niet de hele tijd bezig met huidkanker en dergelijke, maar ik probeer mezelf in elk geval zo goed mogelijk te beschermen.
Meestal let ik er niet op of ik op mijn rug of buik lig; ik smeer me gewoon in en draai me om wanneer het me goed uitkomt(lees: wanneer ik het beu ben )
quote:rozehanddoek schreef op 28 juni 2012 @ 13:47:

Wij hebben ook van die vrienden die eigenwijs zijn omdat ze geen zonnebrandcreme willen smeren. Met name de mannen, omdat ze "mannen zijn en die smeren geen creme". Mijn man is ook zo. Al moet ik er wel bij zeggen dat het ook komt doordat hij het een erg vies gevoel vindt. Mannen hebben natuurlijk meestal veel meer haar op hun benen, borst etc. en dan gaat dat spul er allemaal aan zitten plakken. Kan me er dus wel iets bij voorstellen. Hij smeert zich alleen in als hij op vakantie echt gaat zitten bakken.
Ik zon niet. Ik smeer zonnebrandcreme op als ik naar buiten ga. De zon die ik dan pak is meegenomen (en ik kom regelmatig buiten, maar ik ga er niet voor liggen. Risico op huidkanker enzo. Dan liever kleurverschillen (bruine armen, witte buik). MIjn lief houdt toch wel van me, mijn buik ziet niemand verder en ik blijf graag gezond.
Waar zit de any-key?
Als je ergens een oude huid van krijgt, is het wel zonnen. Erbij roken is dan meteen een garantie dat je tien jaar ouder wordt geschat, gaat dan echt hard.
Ik word giga snel bruin. Vind het heerlijk om te zonnen! Wel goed insmeren natuurlijk. Ik vermaak me prima met een boek of met een kruiswoordpuzzel. Of gewoon lekker liggen dromen.

Moet wel zeggen dat ik het op het strand langer uithou dan thuis in de tuin. Op het strand heb je vaak een koel briesje en kun je de zee nog induiken. In de tuin kan het echt heel heet en zweterig worden.

Ik ben liever gezond bruin dan zó'n bruin zonnebankkleurtje.
Fransisca, misschien komt het vitamine D verhaal niet van mij maar van mijn man (huidchirurg). En weet die meestal/ maar zeker best vaak, wel waar hij het over heeft als hij dit soort dingen roept
Vitamine D kun je overigens ook slikken, in pilvorm. Als je een tekort hebt. Tevens zit het in in de wat vettere vis soorten. Zon is niet de enige leverancier van Vitamine D. Oningesmeerd wel de meest gevaarlijke leverancier
quote:secondhandsuus schreef op 28 juni 2012 @ 09:29:

Ik "zon" niet. Ik vind het de meest stomme manier van je vervelen.

Ik ben een zon-mijder en zou nu alweer t liefst op Ijsland of Antartica zitten..

Ik ook!

Vind zonnen ook saai, het is slecht voor je huid en kan er ook niet goed tegen, na vijf minuten in de zon zitten ben ik misselijk. Ik zoek de koelte op
Ik zon in Nederland ook nooit, maar over een maandje ga ik 3 weken naar Frankrijk, en dan ben ik wel elke dag in de zon. Ik ga naar het strand, smeer me in, word lekker bruin (makkelijke huid, bruint snel) en de rest van het jaar zon ik niet. Ik zit in de tuin altijd onder de luifel, en op een terrasje met mijn rug naar de zon, zo veel mogelijk. In de vakantie geniet ik enorm van de stranddagen, heerlijk.

Ik word behoorlijk bruin, en vind dat ook mooi staan.
Always look on the bright side of life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven