Huidtype 1 met sproeten
vrijdag 12 juli 2013 om 13:27
Ik heb huidtype 1 met veel sproeten op mijn armen, gezicht zie je ze bijna niet. Verder een enkele sproet op het lichaam. Mijn vraag is aan de mensen met huidtype 1 MET sproeten: welke zonnebrandcreme vinden jullie fijn? Ik zoek een creme die niet plakt of vettig aanvoelt en ik zoek een creme die mij goed beschermt tegen de vorming van nieuwe sproeten. Tips?
vrijdag 12 juli 2013 om 14:41
Travelsafe sunprotect. Ik gebruik altijd factor 30, die is perfect voor mij, rood haar, veel sproeten. Volgens mij bestaat er inmiddels ook een factor 50. Ik vind het ideaal: plakt niet, trekt in je huid, watervast en 1 of 2 maal per dag insmeren is genoeg.
Sproeten voorkom je niet. Als je pigmentverdeling ongelijk is zul je met zon sproeten krijgen. Het enige wat je kunt doen is zo min mogelijk zon en zo hoog mogelijke bescherming, dan zul je minder verkleuren.
Sproeten voorkom je niet. Als je pigmentverdeling ongelijk is zul je met zon sproeten krijgen. Het enige wat je kunt doen is zo min mogelijk zon en zo hoog mogelijke bescherming, dan zul je minder verkleuren.
vrijdag 12 juli 2013 om 15:51
Sproeten voorkom je niet. En ik vind het ook helemaal niet erg om te hebben. Ik heb er zelfs op mijn lippen zitten en op mijn vingers.
En o horror.... het wordt alleen maar meer in de loop van de jaren.
Als kind had ik ze alleen in mijn gezicht, nu bijna overal waar zon op komt.
Ik vind het wel leuk staan, want geeft me wat meer kleur in plaats van alleen dat witte.
En o horror.... het wordt alleen maar meer in de loop van de jaren.
Als kind had ik ze alleen in mijn gezicht, nu bijna overal waar zon op komt.
Ik vind het wel leuk staan, want geeft me wat meer kleur in plaats van alleen dat witte.
vrijdag 12 juli 2013 om 22:16
Dat vind ik ook lirio, anders is de huid helemaal zo wit. Ik vind mijn sproeten ook wel leuk. Maar inmiddels komen er steeds meer bij elkaar en worden het meer vlekken dan sproetjes, dan vind ik wel jammer, dus ik begrijp TO ook wel. Volgens mij kun je ze niet voorkomen. Maar ik denk dat ze met factor 50 wel langzamer ontstaan dan met een lage factor.