Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Brazilian Keratin Hair Treatment ?

23-03-2010 02:54 1205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om bij mezelf een Brazilian Keratin Hair Treatment te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hebben jullie allemaal niet het idee dat je haar NIET SCHOON is gewassen na die behandeling?

En ja ook haar uitval
Haaruitval? Wat vervelend voor jullie. Kan het niet liggen aan het wisselen van de seizoenen?

Ik heb na twee behandelingen juist veel minder last van haaruitval.

Je moet bij het opbrengen wel een centimeter vanaf je hoofdhuid beginnen. Dus zeker de keratine niet in aanraking laten komen met je hoofdhuid.

@Sylvana1: bedoel je direct na de behandeling of na een tijdje? En bedoel je dan dat je haar vetter is? Dat zou goed kunnen door de keratine die je haar minder poreus maakt.

Mijn haar was voor de behandeling heel erg droog. Nu niet meer zo heel erg, maar ik smeer nog steeds wat kokosolie in mijn haar na het wassen.
mag je nog gewoon creme spoeling en evt haarolie gebruiken?

john frieda en weleda haar olie

Nou ik vind die shampoo niet echt goed schuimen en het haar lijkt na het wassen gewoon niet goed schoon
Hey meiden,

Nee, absoluut geen last van haaruitval, en dat kan zelfs ook niet, omdat je 1 cm van je hoofdhuid begint met keratine opbrengen. Dus áls je al ergens haaruitval van krijgt is dat óf van binnenuit (ijzergebrek, stress, hormonen oid) of door iets dat opgenomen is door de hoofdhuid/haarwortel (áls het daar al van komt), maar als je 1 cm vanaf je haarwortel spul op heb gebracht, kan dat dus eigenlijk niet.

Ik heb de behandeling nu een keer of 4-5 (tel kwijt geraakt) gedaan, en bij mijn vriendin 2 keer, allebei geen klachten hoor dus ik denk toch echt dat het toeval is.

Misschien inderdaad een andere oorzaak, ik heb het zelf lang geleden eens gehad na een heel stressvolle periode, en ook na de bevallingen. Elke keer als ik dan met mijn hand door mijn haar ging had zat mijn hand vol haren, ik dacht dat ik niets overhield, maar dat viel uiteindelijk gelukkig ook wel mee.

Welke shampoo gebruik je Sylvana? Ik heb zelf als ik de behandeling net heb gedaan (de eerste weken zeg maar) dat mijn haar zo glad en anders is dat het ook iets sneller vet of vies is. Misschien dat jij dat ook hebt? Ik gebruik trouwens de speciale shampoo en ik vind het een prettige shampoo (ruikt lekker he).

Ik gebruik zelf Chi olie soms, soms ook helemaal niks, maar net hoe mijn bui staat en soms gewoon een wax. Ik probeer mijn haar zo goed mogelijk te beschermen omdat ik het lang wil laten groeien, dus probeer alleen maar producten te gebruiken die mijn haar verzorgen en beschermen.
Hi TheEmpress, nou dat kan wisseling van de seizoenen zij maar ik heb het inmiddels al bijna 3 maanden nu. Dus dat lijkt me geen wisseling van de seizoenen meer helaas. De eerste behandeling bij de kapper is wel degelijk op mijn hoofdhuid terecht gekomen. Ik zat daar in de stoel en dacht toen ook wat vreemd volgens mij mag het niet op de hoofdhuid komen. Maar zij smeerden het duidelijk helemaal vanaf de haaraanzet. Ik dacht het toen.... en heb stom stom niks gezegt, omdat ik ervan uitging dat zij het wel weten. Ik wilde niet betweterig overkomen. Achteraf spijt van natuurlijk. Zou het daarvan komen? En wanneer zal het dan stoppen, ik wil nl wel haar overhouden ;-( verder ben ik zo happy met hoe mijn haar aanvoelt en hoe gezond het eruit ziet.
Ik heb via de site die shampoo gekocht van 14.95 geloof ik? speciaal voor keratine bewerkt haar ik vind de shampoo niet schuimen of misschien gebruik ik te weinig?

Of ....en dat denk ik zelf teveel keratine gebruikt? te dikke laag?
Even domme vraag; wordt je haar ook weer voller/dikker door de behandeling of lijkt dat juist niet zo omdat je haar zo glad wordt? Ik overweeg Global Keratin bij de kapper..........maar kan niet inschatten wat het resultaat zal zijn, erg spannend dus want heb nu een springerige krullenbos....
quote:Lara82 schreef op 05 november 2010 @ 16:42:

Even domme vraag; wordt je haar ook weer voller/dikker door de behandeling of lijkt dat juist niet zo omdat je haar zo glad wordt? Ik overweeg Global Keratin bij de kapper..........maar kan niet inschatten wat het resultaat zal zijn, erg spannend dus want heb nu een springerige krullenbos....

Heb je je haar weleens helemaal steil gemaakt met de stijltang? Zo komt het er dan uit te zien, maar dan glanzender en gezonder. Sommige houden wel wat krul/slag, maar veel minder dan ervoor, dus het zal ook minder dik zijn/volume hebben.

Lees trouwens even de reactie van Nataliepad, zorg dat je een kapper hebt die weet wat hij/zij doet.
Ja zoals TheEmpress al zegt, je haar zal er een beetje uitzien alsof je de steiltang hebt gebruikt. Dus het zal er iets minder dik uitzien maar daarentegen wel gezond en glimmend.

Sorry TheEmpress ik heb op jouw reactie gereageert en in de aanhef "Hi Ellen" geschreven. Dit heb ik net ff aangepast

Zorg inderdaad dat je een goede kapper hebt, want acheraf heb ik een berg geld betaald bij een kapper waarbij ik acheraf mijn bedenkingen heb.

Mocht de keratine op mijn hoofdhuid de reden van mijn haaruitval zijn, hoe lang zou dit dan voortduren (inmiddels dus al 3 maanden)....
Hé leuk dit topic,

Ik overweeg ook om dit te doen omdat ik mijn haren vaker steil/stijl draag dan mijn krullen. Ik heb ook geen zin om zolang bezig zijn met de stijltang.

Nu heb ik wel lang haar, tot over mijn schouderblad als ik het gestyled heb. Nu wilde ik eigenlijk de eerste keer bij de kapper laten doen en te zien hoe zij het doet en dan de volgende keer gewoon hetzelfde product bestellen en zelf doen.

Nu vraag ik me af of het zo makkelijk is om het zelf te doen met zo'n lang haar? Ik krijg nu al mijn haar met moeite overal steil getangd omdat ik gewoon niet overal "bijkan".

Wat raden jullie aan? Is er nog verschil tussen de producten?

Ik was mijn haar iedere dag, dus zal het na de behandeling ook iedere dag willen wassen maar dan ga ik ervan uit dat het dan ook sneller weer uit mijn haar is?

Oh ja, hoe doe je dat met je haren kleuren? Ik werk mijn uitgroei om de zoveel tijd bij, kan dat ook als je die behandeling hebt gehad of moet dat daarna of ervoor?
Hey Nathalipad (waar kom dat pad vandaan?!)

Ik denk eigenlijk dat het toeval is, heb je al eens gekeken naar wat een andere oorzaak kan zijn, bijvoorbeeld bloedarmoede ofzo? Nu leg je die link met de keratine behandeling, maar wie weet heb je wel 'gewoon' iets onder de leden. Het is een typisch vrouwenkwaaltje, haaruitval.

Meda....rose: Lees het topic maar es door, volgens mij zijn alle vragen die je stelt al langs gekomen.

Ik verf mijn haar ook (alleen de uitgroei dan) en dat gaat prima, ik zorg altijd dat ik mijn uitgroei verf en daarna de behandeling, en als ik de uitgroei verf als de keratinebehandeling nog niet nodig is (hoeft minder vaak dan verf) is het ook geen probleem want haar verf doe je op nieuw haar en bovendien zit de keratine 1 cm vanaf de haarwortel, en dan uitgroei er dan nog es bij, dat is geen probleem.

Ik heb ook redelijk lang haar, in lagen, de langste laag is halverwege mijn schouderbladen, de kortste laag tot mijn kaaklijn. Ik vind het zelf goed te doen, het lukt prima. Ik zet altijd 2 spiegel tegenover elkaar zodat ik het goed kan zien. Maar ik ben daarin best handig, haarverven doe ik ook altijd zelf, sommige vrouwen lukt dat ook niet goed op de een of andere manier. Het geheim is volgens mij geduld, goed kunnen kijken door de spiegels en een goed 'systeem' net zoals de kapper dat ook doet, niet zomaar ergens beginnen en dan scheef gaan, maar je haar goed in regio`s verdelen en dan per regio lok voor lokje afwerken.

Zelf heb ik goed resultaat met Sunliss, maar er zijn nog meer keratinemerken. Lees het topic maar door, dan lees het allemaal vanzelf.

Groetjes weer!
Hi TheEmpress,

Nathalipad zal ik even nader verklaren. Ik werk voornamelijk met mijn iPad (van apple) en ben eigenlijk helemaal "apple-fan" (iphone, imac etc). Vandaar dat ik mijn eigen naam (nathalie) verbasterd heb en dus Nathalipad :-)

Ik heb inderdaad niet naar andere oorzaken gekeken, dus misschien relateer ik mijn haaruitval ten onrechte aan de behandeling bij de kapper. Het is wel begonnen na die behandeling daar en aangezien zij het heel duidelijk in contact hebben gebracht met mijn hoofdhuid, ben ik dat als de schuldige gaan zien. Ik heb wel na 4 weken de behandeling zelf thuis herhaald (nu met Sunliss, omdat ik er hier zoveel goede dingen over had gelezen). De behandeling heb ik laten uitvoeren door een vriendin (die heeft kappersopleiding gedaan). En zij heeft het heel zorgvuldig en netjes gedaan. Ik wil het in December wederom herhalen.

Medatative_Rose: het makkelijkst is het natuurlijk als je iemand hebt, die het voor je kan doen. Zij kunnen overal makkelijk bij en hebben goed overzicht. Verder verf ik tussendoor ook altijd met uitgroei. Tot nu toe heb ik het ook gedaan zoals TheEmpress en vlak voor de behandeling geverft en dan gewoon de uitgroei bijhouden dit is geen probleem en heeft geen slechte invloed op de behandeling. Ik dacht wel dat het beter is om na de behandeling 2 weken te wachten met verven.
Even een update, ik heb de BKT alleen op mijn pony losgelaten om het uit te proberen. Bij mislukking is de schade beperkt tot een klein gedeelte en de pony is snel aangegroeid..

Tot nu toe, 3 weken later, ben ik matig tevreden, matig omdat ik mijn pony bij een fikse regenbui of vocht toch even door de styltang moet laten glijden. Tevreden ben ik over de glans en je hoeft maar 1 keer met de styltang te stylen het zit meteen perfect.

De conditioner werkt als een tierelier voor al mijn haren, als ik die gebruikt heb, is het glanzend, stijl en alle krul eruit. Als het regent een muts/petje en paraplu want anders springen de krullen en pluis weer in mijn haar. Er schijnt ook nog een hele serie keratine producten te bestaan die je kan gebruiken als gewone verzorging's producten zonder het lange-termijn effect.

Shampoo, styling, conditioners en styling-producten.

Nieuwtje via beauty-journaal er komt volgend jaar een variatie op BKT van Lóreal ( maar dan onder "Kerastase" merk naam vast verkeerd gespeld)

A.s. vrijdag heb ik een afspraak bij mijn kapper voor een knipbeurt, ik heb de BKT in huis (dank aan Bruja) en neem deze mee, tegen 30 eu extra styling kosten doet zij de behandeling. Na knippen en föhnen smeert zij het BKT en stijlt zij het erin. voor mij. Ja ik ga er voor, de glans, het gemak van styling, het mooi vallen van het haar en de feestdagen die er aan komen zijn het waard..

1 vraag, de 2 dagen dat de BKt in het haar zit, kan/mag je dan je haar in een knotje doen of moet het los blijven hangen? Dat wordt zwaar, mijn haar valt iets over mijn schouders.Lijkt mij heftig 2 dagen met dat stijfsel in het haar. En dan de gang van kapper weer naar huis? mag kan er een muts op?

Ik blijf meelezen/tikken
Alles is niets, Niets is alles
Bij mij is het na een regenbui ook weer een beetje pluizig en krijg ik meer slag in mijn haar, maar niet te vergelijken met voor de behandeling. Ik denk dat dat niet te voorkomen is, maar zoals je zelf al zegt is je haar veel beter handelbaar. Je zal geen spijt krijgen van het feit dat je het over heel je haar gaat doen.

Tijdens de 2 dagen dat de BKT in je haar zit mag het haar niet in een staart of met een speld gedragen worden, dit is om te voorkomen dat er een knik in het haar ontstaat. Dus ook een muts op is niet aan te raden, aangezien dit ook voor een knik in je haar kan zorgen. `s Morgens na het opstaan als er toch "knikken" in het haar zijn gekomen zonodig met de stijltang glad gemaakt worden. Het haar mag ook deze 2 dagen niet nat worden. Kortom ff doorbijten die 2 dagen, alhoewel ik daar absoluut geen moeite mee heb, maar dat is misschien persoonlijk.
Hallo!

Nou, mijn behandeling is afgeleverd! Volgende week dinsdag ga ik het proberen!

Even een korte vraag: Als ik mijn haren normaal gesproken steil dan ga ik er hooguit 2 keer doorheen met de steiltang. Voor de behandeling staat 5 tot 7 keer (!!) - dien ik dit te volgen of zou mijn gebruikelijke aantal keer ook volstaan..?

Ik laat natuurlijk het resultaat even weten..!
Hoi,

Een keratine behandeling kan echt geen kwaad voor je haren. Ik ben zelf kapster en doe deze behandeling regelmatig bij klanten en bij mezelf. Al wie dit 1 keertje gedaan heeft, geraakt eraan verslaafd en kan het niet meer missen. Ik gebruik steeds het merk INOAR en ben er zeer tevreden over. Je mag in principe na 1 uur je haren al terug wassen, maar je kan best 24u wachten.
quote:noamski schreef op 07 november 2010 @ 11:51:

Hallo!

Nou, mijn behandeling is afgeleverd! Volgende week dinsdag ga ik het proberen!

Even een korte vraag: Als ik mijn haren normaal gesproken steil dan ga ik er hooguit 2 keer doorheen met de steiltang. Voor de behandeling staat 5 tot 7 keer (!!) - dien ik dit te volgen of zou mijn gebruikelijke aantal keer ook volstaan..?

Ik laat natuurlijk het resultaat even weten..!

Om op je vraag te antwoorden; het is heel belangrijk dat je 5 tot 7 keer erover gaat omdat je zo de keratine dieper in het haar laat smelten.

@ Sylvana1; misschien moet je haren 2x wassen, de 2 de keer zal het wss wel schuimen. Wat ook nog een reden kan zijn, is dat sulfaatvrije shampoo een milde reiniger is. Als je het vergelijkt met shampoo voor vet haar bv, die gaat dieper reinigen, maar als je die gaat gebruiken ga je de keratine er ook mee uit wassen. Groetjes

Groetjes
quote:hairlicious schreef op 07 november 2010 @ 18:10:

[...]

Om op je vraag te antwoorden; het is heel belangrijk dat je 5 tot 7 keer erover gaat omdat je zo de keratine dieper in het haar laat smelten.

@ Sylvana1; misschien moet je haren 2x wassen, de 2 de keer zal het wss wel schuimen. Wat ook nog een reden kan zijn, is dat sulfaatvrije shampoo een milde reiniger is. Als je het vergelijkt met shampoo voor vet haar bv, die gaat dieper reinigen, maar als je die gaat gebruiken ga je de keratine er ook mee uit wassen. Groetjes

GroetjesDank voor je antwoord!
potdorie, dacht juist dat ik na deze behandeling, die ik overigens nog steeds wil doen, nu eindelijk eens geen pluis meer zou hebben bij mist en regen, Heb dat diverse keren gelezen nl maar lees nu weer over toch terugkerende pluis. Daar gaat mijn droom!
quote:toots schreef op 08 november 2010 @ 19:34:

potdorie, dacht juist dat ik na deze behandeling, die ik overigens nog steeds wil doen, nu eindelijk eens geen pluis meer zou hebben bij mist en regen, Heb dat diverse keren gelezen nl maar lees nu weer over toch terugkerende pluis. Daar gaat mijn droom!

Nou, hier geen pluis hoor, ook niet bij regen en mist. Maar het is natuurlijk wel zo, dat ook al heb je de behandeling gedaan je niet `s ochtends uit bed stapt en je haar zit gelijk perfect. Als je het alsnog niet verzorgd zit het allicht beter dan dan zonder keratine, maar niet perfect.

Snap je, je zal toch iets met je haar moeten doen, dat is altijd. Na verloop van de weken wordt de behandeling ook steeds minder, logisch. Maar ik heb geen pluis meer, en je haar zit `s ochtends in een mum van tijd gewoon goed, het kost geen moeite, terwijl het vroeger een drama was, en na het fohnen en stijlen nog steeds niet, laat staan met een regenbui. Nu is het wassen, conditioner (niet elke dag) en droogfohnen klaar. Na een regenbui zit het wat in de war (logisch) maar is het in de verste verte niet wat het vroeger was.

Maar allicht moet je iets aan je haar doen, maar wel 80 keer minder. Ik heb dus de stijltang niet meer nodig, heerlijk. Sommige hebben de stijltang nog wel nodig, maar zijn dan klaar in 5 minuten in plaats van een half uur.
Toots, als je niet durft doe de behandeling dan gewoon niet. Er staan hier genoeg ervaringen om antwoord te geven op je vragen en om je een realistisch beeld te geven maar je blijft de (voor jou) negatieve punten eruit pikken. Zolang je het niet probeert zal je niet weten hoe het voor jou uitpakt maar als je er onvoldoende vertrouwen in hebt doe je het toch gewoon niet? Geen man overboord hoor maar je mist wel wat

@Empress: thanks voor je antwoord. nu begrijp ik inderdaad pas wat ze steeds bedoelen met geen uitgroei; je hoeft niet te wachten tot het volledig uitgegroeid is. Mn zusje en ik vonden het ook al zo onwaarschijnlijk dat je er niks van zou zien terwijl je haar gewoon doorgroeit

Ellen, wat raaaaaar dat je haar steeds mooier wordt! komt t misschien doordat je de keratine steeds beter in je haar perst? je maakt t toch elke keer steil als ik t goed heb onthouden? bijzonder spul blijft het hoor.
Na een mislukt permanent ook besloten om de Brazilian Treatment te gebruiken. Heb gekozen voor Sunliss, net als veel mensen hier las ik.

Op zich wel redelijk tevreden. Alleen heb ik denk ik in mijn pony niet genoeg spul gedaan en zijn er met steilen met de 230 graden tang nogal wat punten dood gegaan. Die heb ik er maar uitgeknipt, maar het is wel jammer. Iemand anders dit ook gehad? Want ik ben nu een beetje huiverig om het nog een keer te gebruiken, straks wordt het erger.

Voor de rest is het wel ok gelukt, nog wel golven, maar die kan ik er makkelijk uitkammen/fohnen.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Klinkt goed allemaal!! Nog 1 vraagje:

Ik ga samen met een vriendin de Sunliss Kit proberen. We hebben allebei haar tot halverwege het schouderblad en wel een aardige bos. Niet extreem vol of dik, maar eerder veel dan weinig haar. Kunnen we samen doen met 1 kit?

Op internet las ik: Voldoende voor 1-2 behandelingen. Afhankelijk van het haar soms zelfs voor 3 behandelingen.

Wie kan me helpen?
quote:TheEmpress schreef op 08 november 2010 @ 21:22:

[...]

Nou, hier geen pluis hoor, ook niet bij regen en mist. Maar het is natuurlijk wel zo, dat ook al heb je de behandeling gedaan je niet `s ochtends uit bed stapt en je haar zit gelijk perfect. Als je het alsnog niet verzorgd zit het allicht beter dan dan zonder keratine, maar niet perfect.

Snap je, je zal toch iets met je haar moeten doen, dat is altijd. Na verloop van de weken wordt de behandeling ook steeds minder, logisch. Maar ik heb geen pluis meer, en je haar zit `s ochtends in een mum van tijd gewoon goed, het kost geen moeite, terwijl het vroeger een drama was, en na het fohnen en stijlen nog steeds niet, laat staan met een regenbui. Nu is het wassen, conditioner (niet elke dag) en droogfohnen klaar. Na een regenbui zit het wat in de war (logisch) maar is het in de verste verte niet wat het vroeger was.

Maar allicht moet je iets aan je haar doen, maar wel 80 keer minder. Ik heb dus de stijltang niet meer nodig, heerlijk. Sommige hebben de stijltang nog wel nodig, maar zijn dan klaar in 5 minuten in plaats van een half uur.Hier ben ik 100% mee eens. Ik denk er net hetzelfde over.
quote:PerfectAngel schreef op 01 november 2010 @ 11:58:

Ik heb net een week terug gehoord van deze behandeling. Mijn kapper doet het ook maar ik vind het inderdaad prijzig. Ik ga ook maar op Marktplaats kijken. Weet iemand of je het ook op kinderhaar kan doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn dochter is 6 en heeft een bos kroeshaar en het is altijd een gegil en gehuil om haar haar te wassen of te kammen. ik kom er met een gewone kam niet doorheen.

ThanxIk heb het al meerdere malen gedaan bij 2 meisjes van 8 met kroeshaar. Ze hebben nog steeds een krul maar hun haar is veel beter handelbaar en kambaar en zijn daarom heel tevreden. Ze zijn al terug geweest voor een 2de keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven