Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Brazilian Keratin Hair Treatment ?

23-03-2010 02:54 1205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om bij mezelf een Brazilian Keratin Hair Treatment te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik lees hier zo even mee en wil jullie vertellen dat je goed op moet letten of er in de keratine behandeling ook dit zit; formaldehyde. Dit stofje is namelijk kankerverwekkend en mag niet door kappers in NL gebruikt worden. Als mensen het zelf bij thuisgebruik gebruiken is het op eigen risico
quote:ModestMouse schreef op 09 november 2010 @ 22:02:

Na een mislukt permanent ook besloten om de Brazilian Treatment te gebruiken. Heb gekozen voor Sunliss, net als veel mensen hier las ik.

Op zich wel redelijk tevreden. Alleen heb ik denk ik in mijn pony niet genoeg spul gedaan en zijn er met steilen met de 230 graden tang nogal wat punten dood gegaan. Die heb ik er maar uitgeknipt, maar het is wel jammer. Iemand anders dit ook gehad? Want ik ben nu een beetje huiverig om het nog een keer te gebruiken, straks wordt het erger.

Voor de rest is het wel ok gelukt, nog wel golven, maar die kan ik er makkelijk uitkammen/fohnen.

Ik zet de stijltang altijd op 220, ik heb heel fijn haar maar nooit last van dode punten na de behandeling, in tegendeel!! Mijn haar is gezonder dan ooit, en knipbeurten kunnen langer uitgesteld blijven.

Misschien heb je de punten niet goed ingesmeerd? Omdat je ook al zegt dat je je ponu niet goed hebt gedaan?

Volgende keer zou ik wat meer je punten insmeren en de stijltang op 220, dat is heet genoeg.
quote:TheEmpress schreef op 11 november 2010 @ 06:20:

[...]

Ik zet de stijltang altijd op 220, ik heb heel fijn haar maar nooit last van dode punten na de behandeling, in tegendeel!! Mijn haar is gezonder dan ooit, en knipbeurten kunnen langer uitgesteld blijven.

Misschien heb je de punten niet goed ingesmeerd? Omdat je ook al zegt dat je je ponu niet goed hebt gedaan?

Volgende keer zou ik wat meer je punten insmeren en de stijltang op 220, dat is heet genoeg.

Ik ga het volgende week nog een keer proberen, vooral meer spul in de punten en dan op 220 graden. Denk dat het daaraan ligt dat het niet goed is gegaan.

De achterkant is verder wel mooi zacht en glanzend, dus het moet kunnen met mijn haar.

En anders maar een paar centimeter eraf, ook geen man overboord. Wil het ook nog niet opgeven, zo veel positieve verhalen hier
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
@melice Bedankt voor de tip, heb net het een en ander gelezen over formaldehyde. Best eng...

Kan iemand mij nog vertellen of je met 1 kit wel echt 2 behandelingen kunt doen?

Ik wil het samen bestellen met een vriendin en het zou jammer zijn als 1 wel genoeg heeft en de ander niet
quote:VirtualFashionView schreef op 11 november 2010 @ 13:42:

Kan iemand mij nog vertellen of je met 1 kit wel echt 2 behandelingen kunt doen?

Ik wil het samen bestellen met een vriendin en het zou jammer zijn als 1 wel genoeg heeft en de ander niet

Ik heb te weinig gebruikt de laatste keer, maar als ik het zo inschat (en dus wel wat meer gebruik) zou ik wel twee keer met het flesje kunnen doen. Ik heb niet heel dik haar, en tot op mijn schouders.

Maar wees dus voorzichtig dat je niet te weinig gaat gebruiken, want dan is je haar niet beschermd als je er 7 keer met de hete stijltang overheen gaat.
quote:melice schreef op 10 november 2010 @ 21:16:

Ik lees hier zo even mee en wil jullie vertellen dat je goed op moet letten of er in de keratine behandeling ook dit zit; formaldehyde. Dit stofje is namelijk kankerverwekkend en mag niet door kappers in NL gebruikt worden. Als mensen het zelf bij thuisgebruik gebruiken is het op eigen risicoMaar de behandelingen die de kappers gebruiken, zit het toch ook gewoon in? Soms wel met een afwijkende naam zodat het lijkt alsof het formaldehyde-vrij is.
quote:ModestMouse schreef op 11 november 2010 @ 13:54:

[...]

Maar de behandelingen die de kappers gebruiken, zit het toch ook gewoon in? Soms wel met een afwijkende naam zodat het lijkt alsof het formaldehyde-vrij is.Misschien heb je wat aan deze informatie: http://www.braziliankeratinhairtreatment.nl/belangrijk

Ik heb er zelf destijds ook lang op gezocht en veel over gelezen vanwege de verhalen, en toen bij Sunliss uitgekomen.

Ik heb zelf maar 50-60 ml nodig, ik heb vrij dun haar, in laagjes, de langste is tot halverwege schouderbladen, de kortste tot mijn kaaklijn ongeveer.

Maar als je echt superdik haar hebt, of tot je middel kun je geen 2 keer uit een flesje halen denk ik.
Het is trouwens ook wel zo dat formaldehyde in veel meer dingen zit, maar geen hond het daar over heeft. Zoals nagelverharders en in het ziekenhuis wordt het ook gebruikt maar dan met flessen tegelijk, dus ja... Toch wilde ik zelf ook een formaldehydevrije variant, want je smeert het wel op je haar, en er komt altijd wel wat per ongeluk op je hoofdhuid.

Ik heb in het ziekenhuis gewerkt, (ben bijna verpleegkundige, en daarvoor doktersassistente) en toen ik als doktersass op de scopiekamer werkte, gebruikten we formaldehyde om biopten in de bewaren die voor onderzoek weggingen.
Zal thuis eens op de fles kijken. Volgens mij zit er een stofje in wat precies formaldehyde is, maar net een andere naam heeft. Weet het niet zeker hoor, en kan online niet zo snel een ingrediëntenlijst vinden.

Goed, het spul zit ook in veel andere dingen (en het wemelt natuurlijk ook van de andere schadelijke stoffen overal). Maar toch, altijd handig om te weten of het erin zit, dan ben ik volgende keer wel wat fanatieker met ventileren enzo.
De ultra van Sunliss is er nog steeds niet.

Ze weten ook niet wanneer het weer binnenkomt.

TheEmpress, heb jij de Choco ook gebruikt? Of alleen de Ultra?

Ben benieuwd of er veel verschil tussen zit, anders ga ik maar de Choco bestellen.
TheEmpress, ik wou trouwens nog wat aan je vragen.

Ik las volgens mij dat jouw stijltang tot 250 graden ging.

Hoe duur was die dan? En welk merk?

Alvast bedankt!
Hoi HTB,

Mijn stijltang gaat niet tot 250 hoor, volgens mij tot 220. Ik weet het niet zeker ik zal later nog even kijken. Hij is van Ga.ma.

Ik heb de Choco gebruikt, en de laatste 2 keer de Ultra. Beide met mooi resultaat. Ik heb de Ultra gebruikt omdat ik dacht; die is nog beter! Maar met de Choco had ik ook mooi resultaat eigenlijk. Ik heb het idee dat de Ultra iets beter verzorgd ofzo. Mijn haar wordt sowieso heel steil van deze behandeling omdat ik fijn haar heb, dat heeft niet iedereen. Misschien dat als je echt heel erge krullen of kroeshaar hebt je dan beter kan wachten op de ultra.

Ik ben benieuwd wanneer de ultra nou eindelijk weer binnenkomt, hij is al heel lang niet verkrijgbaar.
Hoi!

Zoals beloofd: bij deze even mijn ervaringen want ik heb deze morgen mijn haar ook behandeld.

Het ziet er goed uit. Wel ENORM steil (was te verwachten natuurlijk bij een steilbehandeling ) maar ziet er gezond en erg lang uit. Moet erg wennen want ik ben rebels haar vol volume gewend! Ben erorm nieuwsgierig hoe het er morgen na het wassen uitziet!

Gelijk even een snelle vraag: Mag je nu ook echt je haar wassen (niet met die shampoo uit het pakket) en dan de speciale conditioner gebruiken of moet je echt enkel uitspelen en conditioner erin doen..?

Ik zal morgen nog eens een update geven maar tot nu: prima spul!
De kappers die het goed doen, gebruiken een keratine behandeling waar geen formaldehyde in zit.

Formaldehyde is het stofje die ervoor zorgt dat je haar steil blijft na de eerste keer wassen, dus zonder het weer opnieuw met tang te steilen.

Bij de kapper zou je dus zo'n behandeling kunnen laten doen, met dezelfde effecten als de meiden hier ervaren, maar dan waarschijnlijk nog iets krachtiger en met een langere houdbaarheid, maar zonder dat het haar steil blijft.

Dus iemand met krullen houdt gewoon haar krullen, maar dan wel gezonder, glanzender en gladder.

Ikzelf vind het erg interessant, omdat ik zelf deze behandeling in mijn salon wil gaan doen bij klanten. Maar dan wil ik er wel zeker van zijn dat het goed is en zonder kwalijke gevolgen voor mijn klanten en vooral voor mijzelf.
op www.wiewathaar.nl staat een heel stukje over deze behandeling en over formaldehyde
Ik ben overtuigd :p Ik ga het bestellen!
Besteld! Ik hoop het dan voor t weekend in huis te hebben!
haloo ik heb een vraagje.. na de behandeling mag je je haar 48 uur lang niet wassen en mag er ook geen elastiekjes en dergelijke in omdat er dan knikjes in gaan zitten .. nou is het zo dat je dan ook gaat slapen wat doe je dan ? ik bedoel als ik mijn haar gewoon met een stijltang stijl en dan ga slapen krijg ik de volgende ochtend wat slag in mijn haar,.. is dit een probleem als ik de behandeling heb gedaan en dus ga slapen ?
Nee, je mag 48 uur niet slapen. Nee grapje natuurlijk. Gewoon de volgende dag er even uitstijlen met de stijltang. Maar mijn ervaring is dat het reuze meevalt en stijlen bijna niet nodig is na het slapen.
Spannend Sherazade. Houd je ons op de hoogte?
Ik ga volgende week naar de kapper, zij kent mijn haar goed. Ik ga haar vragen wat ze van een keratinebehandeling vindt voor mijn haar en waar ik dit kan doen......Ik heb gehoord dat als het goed gedaan wordt, je geen uitgroei krijgt, maar dat het er net als bij een kleurspoeling, langzaam uitgaat......ben benieuwd wat ze me gaat vertellen! In ieder geval bedankt voor de tips!
Ellen dat zal ik doen! Ben erg benieuwd aangezien ik een bos krulen heb :p
ik heb het gisteren besteld, en waarschijnlijk wordt het vandaag geleverd op kantoor ik ga denk ik vrijdag avond meteen aan de slag zal zeker ook fotos plaatsen.. ik heb hier trouwens helemaal geen fotos kunnen zien misch dat iemand ze nogmaals kan plaatsen ?
Ik zou het ook heel graag willen doen, ben ook overtuigd! Alleen 1 probleem, heb best lang haar. Ik vind stijlen zelf al een rot klus, en ben dan in de weer met staartjes in mn haar te maken, om zo op een gekke manier mn haren te stijlen. Laat staan zo'n hele behandeling van ongeveer 3uur.

Dan zou je zeggen, laat het een kapper doen, maar dat is dan weer net boven mn budget helaas.

Misschien iemand tips&trucs? Want het klinkt wel echt ideaal!
Weet iemand ook het verschil tussen wat ik op wiewathaar.nl lees de keratine behandeling en de keratine complex die veel glans opleverd? Is dat weer wat anders? Lees daar nl n vrouw die had eerst de BKT gedaan en zag niet zoveel verschil en bij die kapper in Tilburg de keratine complex glans behandeling en hierbij superglanzend haar. Zioe ondertussen door de bomen het bos niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven