Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Brazilian Keratin Hair Treatment ?

23-03-2010 02:54 1205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om bij mezelf een Brazilian Keratin Hair Treatment te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ook juist wel graag via internet! Lekker makkelijk hoor en over het algemeen veilig tegenwoordig. Nog nooit iets geks meegemaakt hier i.i.g. En ook met kappers heb ik dezelfde ervaringen...

Je kent zelf je eigen haar (en lijf) toch het beste, doe daarom ook alles het liefst zelf.



Laat het uiteraard nog even weten hier hoe het geworden is. Ben alleen een beetje aan het tweifelen aan mijn stijltang nu. Of diue wel warm genoeg wordt. Heb een Chi tang en volgens mij wordt deze niet warmer dan 200 graden.

Moet het nog even nazoeken.
Alle reacties Link kopieren
[quote]TheEmpress schreef op 02 april 2010 @ 23:34:

[...]







Goedkoop eruit zien? Was mij niet zo opgevallen eigenlijk, ik vond het wel netjes eruit zien en de folder vond ik ook erg netjes en duidelijk. Het is misschien maar wat je verwacht, of gewend bent misschien?



Had (door zelf kleuren) mss ook een kwasje en handschoenen etc. verwacht. Maar het is gewoon heel basic vier onschuldig uitziende flesjes en een (idd duidelijke) handleiding. Punt.

Kom er niks aan te kort hoor, maar verwachtte voor zo`n wondermiddel waarschijnlijk iets wat er wat ingewikkelder uitzag .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo`n basic stijltang, heel simpel exemplaar, wel keramisch. Ik geloof dat ie 250 graden kan ofzo, maar ik zet hem tijdens de behandeling op 210 geloof ik. Heter durf ik niet aan hoor, ook al staat dat er wel. Mijn haar is zo fijntjes. Lukt ook prima.



Die brazilian op ebay heb ik ook wel eens van gehoord trouwens , erg verleidelijk ivm de prijs. Maar ik heb gehoord van iemand die haar haar er toch niet goed steil mee heeft gekregen. Het haar was wel gezonder geworden, maar nog steeds niet steil. Dan denk ik toch, ik weet nu wat ik heb en dat het werkt als een tiet, dus ik blijf bij mijn duurdere exemplaar.



Ik ben benieuwd Februari, of je net zo enthousiast bent als ik als je het gedaan hebt.



Het stinkt wel in het begin (vind ik) en de eerste dagen staan er op je hoofd haren recht overeind (van die nieuwe haren) dat ziet er niet echt charmant uit.Dat gaat vanzelf weg als je het gewassen hebt, maar is wel een stom gezicht! Ik probeer het altijd zo te plannen dat ik de deur niet uithoef voor belangrijke dingen.



Succes met de uitvoering!
Alle reacties Link kopieren
tjemig, ik lees hier dat jullie dit thuis doen. Wist niet dat uberhaupt kon. Ik heb van een vriendinnetje gehoord dat ze het bij toni & guy heeft laten doen, was volgens mij ergens rond de 230 euro kwijt! Zag er wel echt super mooi uit! Ze was ook erg happy ermee! Het is wel behoorlijk wat geld, maar ja, het resultaat mag er ook zijn en het blijft geloof ik ook redelijk lang zitten toch? Wel grappig dat je het nu echt overal hoort over deze behandeling!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik heb dun, breekbaar, pluizig haar. Het is iets tussen krul en slag in. Na het wassen fohn ik mijn haar glad om de pluis eruit te krijgen en het lijkt me ideaal om mijn haar niet meer te hoeven fohnen. Denken jullie dat BKT iets voor mij is i.v.m. mijn dunne haar of raden jullie het af? Woon in Amsterdam en heb ff gegooled maar kon geen salon in Amsterdam vinden, alleen eentje in Almere die dit doen.

tnx
Alle reacties Link kopieren
De behandeling is juist voor breekbaar haar aan te raden, het kan echt alleen maar beter worden. De krul/slag die je in je haar hebt zal blijven, de behandeling is ook niet bedoeld om het haar steil te maken maar om het pluizen tegen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tnx Ava, fijn om te horen, ben die pluis echt zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ava0208 schreef op 06 april 2010 @ 19:08:

De behandeling is juist voor breekbaar haar aan te raden, het kan echt alleen maar beter worden. De krul/slag die je in je haar hebt zal blijven, de behandeling is ook niet bedoeld om het haar steil te maken maar om het pluizen tegen te gaan.Dat is echt onzin. Je haar wordt er supersteil van. Tenminste, als de Brazilian Keratin treatment van goede kwaliteit is.
Alle reacties Link kopieren
quote:kelly86 schreef op 02 april 2010 @ 21:11:

ik zou zelef nooit koppen van internet maar dit is mijn mening je kan vanaf 150 euro deze behandeling doen je weet nooit wat je gaat bestelen via de internet maar kapper is vorantwordelijk het is 3-4uur behandeling voor halflange haar ik heb vol haar en heb ik 200 euro betald voor halflang haarmaar ik ben erg blij mee het is heel mooie behandeling



Hai waar zou je het dan voor 150 euro kunnen laten doen? Kennen jullie ook een plek in rotterdam waar ze het doen?

Thanks!
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
hai ik zie nu dat een plekje in almere het ook voor 150 euro doet maar mijn haar is best wel lang, zou dat dan duurder zijn....
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Misschien verschilt het per merk. Ik gebruik de peter coppola producten geheel volgens de instructies en ik heb nog wel wat slag in m'n haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat mensen toch nog slag hielden, volgens mij is dat een kwestie van de kwaliteit van het product. Mijn krullerige haar is dus echt super steil en dat blijft het minstens 4 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net gedaan en vond het niet moeilijk. Als je jezelf kan kleuren en stijlen met de tang, kan je dit ook.

Ben erg benieuwd hoe het zit als het straks (overmorgen) gewassen is. Het lijkt me wel al mooi nu, maar het product zit er nog in natuurlijk. Als het echt zo stijl blijft nadat het gewassen is bestel ik een container!
Alle reacties Link kopieren
Theempress: het ligt ook aan hoe poreus je haar is. Op beschadigd haar werkt het beter (omdat de schubben al open staan ofzo?) dan op onbehandeld haar. En ik verf mijn haar niet (meer), ik heb alleen wat highlights.
Alle reacties Link kopieren
Haisai, daar ben ik weer.

Ik ben zeer tevreden over het product. Het doet wat het zegt. Op e.o.a. manier pers je vloeibare keratine (=vloeibaar haar) in je haar waardoor het een heel andere structuur krijgt. Het lijkt gezond en wordt sluik.

Het ziet er mooi uit bij me. Heb alleen wel 20cm van mijn haar af laten knippen vandaag omdat met zulk zwaar en sluik haar mijn lange kapsel een beetje lijzig werd. (Daar moet je je ook wel op voorbereiden, dat je haar écht heel anders wordt qua structuur) Een wat korter, schouderlang kapsel in laagjes staat me nu beter vind ik.

Op die manier zit er toch nog wat valling in. Want het wordt wel echt, écht sluik..
Alle reacties Link kopieren
quote:februari schreef op 12 april 2010 @ 01:42:

Haisai, daar ben ik weer.

Ik ben zeer tevreden over het product. Het doet wat het zegt. Op e.o.a. manier pers je vloeibare keratine (=vloeibaar haar) in je haar waardoor het een heel andere structuur krijgt. Het lijkt gezond en wordt sluik.

Het ziet er mooi uit bij me. Heb alleen wel 20cm van mijn haar af laten knippen vandaag omdat met zulk zwaar en sluik haar mijn lange kapsel een beetje lijzig werd. (Daar moet je je ook wel op voorbereiden, dat je haar écht heel anders wordt qua structuur) Een wat korter, schouderlang kapsel in laagjes staat me nu beter vind ik.

Op die manier zit er toch nog wat valling in. Want het wordt wel echt, écht sluik..



Hey!! Je hebt het gedaan!! Super, hè!! Je haar wordt echt heel steil inderdaad. Mijn haar is inderdaad ook echt supersteil, terwijl ik van mezelf echt krullen/slaghaar heb, wel fijn haar. daarom geloof ik ook niet dat sommige mensen hun krullen of slag houden, volgens mij heb je dan echt een kwalitatief minder product.



Mijn haar is iets over mijn schouders, in laagjes ook, ik ben het juist wat aan laten groeien, zodat het op een gegeven moment steil over mijn rug valt. Ziet er bij mij juist niet lijzig uit, maar dat is bij iedereen anders natuurlijk, ik vind mijn haar juist nu een beetje truttig.



Ik moest in het begin ook wennen aan het steile haar, want het is niet alleen steil, maar ook glad en zacht. Het wordt inderdaad anders van structuur, met krul/slag haar kun je heel makkelijk een klem in je haar doen, nu zakt ie er eerder uit omdat het zo glad is. Net als bij natuurlijk glas en steil haar. Maar ik ben er nog steeds heel blij mee, en blijf het doen. Die rare krullen en slag klinkt mooi, maar het zat nooit, eerder een heksenkapsel en ook altijd zo droog. Dat is nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens, bij mij is mijn haar de eerste weken supersteil, en dan komt er iets meer beweging in, en zo blijft het dan heel lang, totdat je het op een gegeven moment weer moet doen, ook omdat het groeit. Het gaat er heel langzaam uit, je merkt dat eigenlijk niet. Alleen dat héle steile verdwijnt wel na een paar weken, dan wordt het 'gewoon' steil. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mezelf ook fijn haar met een pluizige slag. Met van die nek en bakkebaardharen je zowat hoort kraken bij vochtig weer.

Als ik er niks aan doe ben ik byond heks...

En na het proces was het stijler dan van de dame hienaast!

Heb het nu op schouderlengte laten knippen en in laagjes. Hoefde er vanmorgen niks aan te doen. Even borstelen, op de fiets en het heeft de hele dag goed gezeten.

Ge-wel-dig!
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames help,

Na jullie positieve ervaring te hebben gelezen heb ik afgelopen vrijdag de BKT bij een kapster laten uitvoeren. Na de behandeling zag het er super steil en zacht uit.....Eindelijk heb ik na 4 dagen net mijn haar gewassen en het valt behoorlijk tegen :(

De slag in mijn haar is iets minder maar het is nog steeds pluizig en is absoluut niet steil.

Ik heb 225 euro voor de behandeling betaald en 100 euro voor een verzorgingsproduct en een speciale shampoo. Voel me echt opgelicht door haar.

Wat moet ik doen? Wat zijn mijn rechten?

Waarschijnlijk is er iets mis gegaan. Ze heeft het volgende gedaan:

-mijn haar 2 keer gewassen

-gedroogd met de fohn

-spul aan gebracht (het haar was NIET nat door het spul zoals je het bij verven hebt, ik had het gevoel dat ze te weinig gebruikte. Mijn haar bleef gewoon droog en ze vertelde elke keer dat mijn haar het spul "opzuigt".)

-alles pluk voor pluk gesteild met de steiltang.

Ik wil gewoon mijn geld terug....wil niet dat ze het nog een keer doet, dat lijkt me niet echt gezond voor je haar en heb geen zin om nog eens 4 dagen voor lul te lopen met vet haar.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

gr
Alle reacties Link kopieren
Jemig Nien! Geen ervaring, maar ben het wel aan het volgen hier omdat ik heel graag een dergelijke behandeling (zelf) wil doen. Moet die shampoo er trouwens echt bij? Dure grap! Ik zou gewoon even bellen met de kapster en het probleem uitleggen en zeggen dat je ontevreden bent en geld terug wil.
Alle reacties Link kopieren
Oh meid, wat zonde! Denk je naar een betrouwbare salon te gaan, krijg je dit. Ik zou er echt geen genoegen meenemen hoor! Dit hoort echt niet.

Het is echt schandalig!



Ik za later een uitgebreidere reactie geven maar ik moet nu naar mijn werk.



Echt balen zeg, zoveel geld...
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is zeker balen...ik heb echt nooit geluk met dit soort dingen :(

Maar nu, na een nachtje geslapen te hebben, voelt mijn haar wel zachter en het pluist minder. Normaal zag mijn hoofd er best heftig uit s ochtends maar nu viel het wel mee.

Maar heb dus nog wel slag in mn haar. Na de behandeling had ik echt van dat Aziatisch steil haar en ik dacht dat dat zo zou blijven.

Ik kan haar pas volgende week bellen, ze zijn met vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nien,



Ik zal vertellen hoe ik het gedaan heb volgens de folder die erbij zat:



- 2 keer wassen met de speciale shampoo

- voor 70-80% droogmaken

-keratine opbrengen, slechts een vleugje, je mag het haar er niet mee "doordrenken". Maar het wordt tijdens deze 'fase' toch wel behoorlijk nat

-doorkammen

-15-20 minuten in laten trekken

-met een borstel droogfohnen

-pluk voor puk stijlen met de stijltang, over iedere pluk moet plm 8 keer heengegaan worden met de stijltang om de keratine zo goed mogelijk in het haar te persen.



48 uur laten zitten, uitspoelen en verzorgen met de conditioner.



Het lijkt dus dat het opbrengen van de keratine niet helemaal gegaan is zoals het hoort, en ik denk niet dat de onderlinge merken zoveel van elkaar verschillen qua gebruiksaanwijzing.



Ik vind trouwens dat je echt asociaal veel hebt moeten betalen voor de speciale shampoo en conditioner. Dat zou er gewoon bij moeten horen!



Iniedergeval is mijn haar echt héél steil, zeker de eerste weken. Dus als je gelijk na de behandeling nog slag en pluis hebt, wordt dat alleen maar erger. Echt balen voor je zeg.
Alle reacties Link kopieren
Tnx TheEmpress.

Het enige wat ze niet gedaan heeft is het na de keratine met een borstel+fohn drogen, ze heeft gelijk de steiltang gebruikt. Ze heeft voor de shampoo 50e gevraagd en voor de verzorging (van CHI) ook 50e. Ik wilde ze eerst niet kopen maar ze heeft me helemaal omgepraat. De verzorging van CHI is online rond de 15e tot 18e heb ik gezien. Voel me echt dom:(

Ik ga haar zeker bellen volgende week, maar weet niet zo goed wat ik moet zeggen en met wat ik akkoord moet gaan. Ze gaat me misschien een tweede behandeling aanbieden maar ik durf dat toch niet aan zo vlak achter elkaar.

Pluis is trouwens wel een stuk minder vandaag dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt alsof je flink bekocht bent nien :(. Weet je welk merk ze gebruikt heeft? In dat geval kun je zo de gebruiksaanwijzing googlen, en haar daar mee om de oren slaan. Want deze werkwijze klinkt heeeeel apart. Wat shampoo betreft, zolang deze sulfaat vrij is, maakt het niet zoveel uit wat voor merk het is. Is je haar beschadigd trouwens? Ik kan me voorstellen dat wanneer je iets 'nats' in je haar smeert en er dan met een stijltang overheen gaat, dit niet erg bevoorderlijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven