Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met thermische kapper?

08-07-2010 11:50 9 berichten
Ik heb ooit eens een vrouw gesproken die naar een thermische kapper ging. Deze knipte haar haren niet maar brandde de puntjes weg, alleen wat écht nodig was. Vrouw beweerde dat ze haar haren nu veel langer kon laten groeien, omdat ze punten minder snel splijten en ze minder vaak naar de kapper hoeft.

Nu had ze inderdaad prachtig lang haar maar ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die positieve ervaringen hebben met zo'n kapper.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me eerlijk gezegd een beetje flauwekul. Of je haar mooi lang kan worden hangt vooral af van je genen en je geduld.
Dat ook Brunetta, maar als je punten echt minder snel splijten als je de punten brandt ipv knipt..

Zou best fijn zijn
Ik heb het ook wel eens zo laten doen. Gewoon bij een oude Italiaanse kapper in een klein zaakje, met een kaars. Voor wat ik van hem begreep is het een oude techniek die in landen rond de Middellandse Zee veel wordt gebruikt. Leek mij vooral erg praktisch want voor kapper minder werk dan eindeloos puntjes knippen. Of mijn haar daarna opvallend mooier dan wel gezonder was weet ik niet meer, is me in elk geval niets van bijgebleven.

Dat Thermisch Kappen klinkt mij een beetje als een oude wijn in nieuwe zakken verhaal...
Nog nooit van gehoord.. Vliegt je haar dan niet in de fik?

*heeft nog trauma van kerst '94, 6-jarig meisje met lang, blond haar op de kerstviering van school*
Michael Jackson had er niet zulke goeie ervaringen mee...
Haar groeit vanuit de wortel dus of je dooie punten hebt of niet maakt niks uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jamaar Nouschi, als je punten niet gespleten zijn, blijft je haar wel lang en mooi, anders moet er iedere keer een stuk af.

Ik denk eigenlijk bij dit verhaal alleen maar aan de vreselijke stank in die kapsalon
Weet ik Nouschi, maar ik moet nu best vaak naar de kapper omdat mn punten zo snel splijten en daardoor blijft het zo op een lengte hangen.

Helenita, gewoon met een kaars? Ik heb wel eens een paar punten geprobeerd met een aansteker maar toen kreeg ik zo'n verfrommelde zwarte punt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven