Iemand ervaring met thermische kapper?
donderdag 8 juli 2010 om 11:50
Ik heb ooit eens een vrouw gesproken die naar een thermische kapper ging. Deze knipte haar haren niet maar brandde de puntjes weg, alleen wat écht nodig was. Vrouw beweerde dat ze haar haren nu veel langer kon laten groeien, omdat ze punten minder snel splijten en ze minder vaak naar de kapper hoeft.
Nu had ze inderdaad prachtig lang haar maar ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die positieve ervaringen hebben met zo'n kapper.
Nu had ze inderdaad prachtig lang haar maar ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die positieve ervaringen hebben met zo'n kapper.
donderdag 8 juli 2010 om 12:23
Ik heb het ook wel eens zo laten doen. Gewoon bij een oude Italiaanse kapper in een klein zaakje, met een kaars. Voor wat ik van hem begreep is het een oude techniek die in landen rond de Middellandse Zee veel wordt gebruikt. Leek mij vooral erg praktisch want voor kapper minder werk dan eindeloos puntjes knippen. Of mijn haar daarna opvallend mooier dan wel gezonder was weet ik niet meer, is me in elk geval niets van bijgebleven.
Dat Thermisch Kappen klinkt mij een beetje als een oude wijn in nieuwe zakken verhaal...
Dat Thermisch Kappen klinkt mij een beetje als een oude wijn in nieuwe zakken verhaal...
donderdag 8 juli 2010 om 17:05