Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Zalon?

08-05-2018 15:54 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die het niet kennen: Zalon is een (gratis) dienst van Zalando waarbij je online een stylingsprofiel aanmaakt en daarbij aangeeft wat je zoekt. Vervolgens gaat een styliste online outfits voor je shoppen. Je krijgt deze thuisbezorgd en vervolgens bepaal je wat je wilt houden en/of terug wilt sturen.

Klinkt leuk en ik was benieuwd wat ik er van zou vinden, dus afgelopen week kreeg ik m'n eerste hutkoffer thuisbezorgd 😉 Helaas vond ik het toch een beetje tegenvallen (niet zo mooi, te klein, toch niet helemaal mijn stijl...), maar ik overweeg toch om het (met een andere styliste) toch nog 'ns een kans te geven. Gewoon, omdat het kan. En omdat ik toch wel benieuwd ben naar iets wat ik zelf niet zo snel zou uitzoeken, maar wat misschien toch best leuk is 😉

Dus... iemand hier (wel positieve) ervaring? Kom maar op! 😊
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
09-05-2018 10:00
nou, bij het voorstel zaten wat saaie items, waarvan ook 2 dingen in het grijs... een kleur waarvan ik duidelijk had aangegeven dat ze hem mochten overslaan :roll:
maar er zaten op het oog ook 2 hele verrassende en 2 hele mooie dingen bij

ik ben benieuwd waar de saaie items mee worden vervangen

Oeh, spannend! Dat van die kleuren had ik dus ook. Ik had aangegeven dat ik van heldere/sprekende kleuren houd en dat me dat meestal ook beter staat, maar er kwam vooral pastel 😉 Ik ben benieuwd naar wat je binnen krijgt!

Robinson schreef:
09-05-2018 10:57
Ik heb het afgelopen winter gedaan. Ze stuurde me een preview, niet alles vond ik mooi en heb ook feedback gegeven. Heeft ze echt wat mee gedaan en kreeg daarvoor in de plek echt dingen waar ik heel tevreden mee was. Heb niet alles kunnen houden maar ga binnenkort weer doen. Ze heeft dingen uitgezocht die ik zelf niet snel zou uitkiezen maar erg leuk zijn. Daar deed ik het ook om.

Ah kijk, dat is dus ook waar ik op hoopte! Misschien moet ik het dus tóch nog maar een keer proberen met een andere styliste. Ik vind het verrassingseffect sowieso leuk! 🙊
Alle reacties Link kopieren
leuk dit te lezen, ik word er weer enthousiast van. Ik had het vorige topic geopend, en sindsdien niets meer besteld bij Zalon. Maar ik heb wat casual zomerkleding nodig en ben nu toch weer gaan kijken... en een nieuwe doos besteld!

deze keer heb ik vooral beter opgelet bij het kiezen van de stylistes. Ik had de vorige keer een styliste die erg klassiek gericht was, niet helemaal mijn stijl. Ik heb nu iemand die -denk ik- meer bij mij past. er zijn best veel stylistes, elk met hun eigen ideeën en voorkeuren.

Ik zou het zeker nog een keer proberen Linda, je kunt sowieso alles gratis terug sturen dus waarom niet?

er staat bij mijn bestelling dat ze 14-5 de doos gaat samen stellen, dat is pas volgende week. ben benieuwd!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
09-05-2018 14:56
leuk dit te lezen, ik word er weer enthousiast van. Ik had het vorige topic geopend, en sindsdien niets meer besteld bij Zalon. Maar ik heb wat casual zomerkleding nodig en ben nu toch weer gaan kijken... en een nieuwe doos besteld!

deze keer heb ik vooral beter opgelet bij het kiezen van de stylistes. Ik had de vorige keer een styliste die erg klassiek gericht was, niet helemaal mijn stijl. Ik heb nu iemand die -denk ik- meer bij mij past. er zijn best veel stylistes, elk met hun eigen ideeën en voorkeuren.

Ik zou het zeker nog een keer proberen Linda, je kunt sowieso alles gratis terug sturen dus waarom niet?

er staat bij mijn bestelling dat ze 14-5 de doos gaat samen stellen, dat is pas volgende week. ben benieuwd!

Oh leuk, ik ben benieuwd wat ze deze keer voor je samen gaat stellen! Ik ben de komende paar weken bijna niet thuis, maar daarna waag ik inderdaad dan misschien toch nog maar 'ns een poging 😉
Hij is binnen! :cheer2:
En ik moet zeggen: het is een leuke doos om te krijgen. Sowieso veel leuker dan de gemiddelde zalandodoos: de kleren zijn al uit de plastic hoes gehaald en mooi op een stapeltje gelegd met een blauw lint er om heen gestrikt.
De kleren zelf zijn ook goed gekozen. De styliste heeft duidelijk wat gedaan met mijn opmerkingen nav de preview, en is met goede vervangende kledingstukken komen aanzetten. Eerste indruk is dat 3 van de 8 terug gaan. Vooral omdat het toch niet lekker zit, ik vind ze er wel leuk uit zien. Op de schoenen na dan want die vind ik te truttig.
Kortom: goed geslaagd! :jump:
Alle reacties Link kopieren
Madeliefs82 schreef:
09-05-2018 22:34
Hij is binnen! :cheer2:
En ik moet zeggen: het is een leuke doos om te krijgen. Sowieso veel leuker dan de gemiddelde zalandodoos: de kleren zijn al uit de plastic hoes gehaald en mooi op een stapeltje gelegd met een blauw lint er om heen gestrikt.
De kleren zelf zijn ook goed gekozen. De styliste heeft duidelijk wat gedaan met mijn opmerkingen nav de preview, en is met goede vervangende kledingstukken komen aanzetten. Eerste indruk is dat 3 van de 8 terug gaan. Vooral omdat het toch niet lekker zit, ik vind ze er wel leuk uit zien. Op de schoenen na dan want die vind ik te truttig.
Kortom: goed geslaagd! :jump:

Wat leuk! Echt goed geslaagd dan idd :) Waren bij jou alle maten ook goed? Had jij echt om specifieke items gevraagd of heb je je gewoon laten verrassen? Ik had bij mij juist het gevoel dat er weinig tot niets met mijn feedback op de preview was gedaan, want ik kreeg die items alsnog gewoon opgestuurd. Maar idd, leuk om zo thuisbezorgd te krijgen is het sowieso! 😊
Ik had bij de stijlen aangegeven dat ik kleding voor op kantoor wilde (weet ff niet hoe ze dat noemden) en daarnaast wat meer relaxte kleren voor vrije tijd. Heb me verder laten verrassen.
Maten waren goed, spijkerbroek is wat te ruim maar dat is altijd zoeken. Zit op de grens tussen twee maten en het hangt erg af van merk en model welke maat het moet zijn. Zelf bestel ik mijn spijkerbroeken meestal in 2voud om er dan dus eentje terug te sturen. Bij de rok zat ik bij de preview al wat te twijfelen over het model. Conclusie is dat ik dus niet gemaakt ben voor een kokerrok, vind t niet lekker zitten. Weet ik dat ook weer. Maar de maat was wel goed ;-)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefs82 schreef:
10-05-2018 19:02
Ik had bij de stijlen aangegeven dat ik kleding voor op kantoor wilde (weet ff niet hoe ze dat noemden) en daarnaast wat meer relaxte kleren voor vrije tijd. Heb me verder laten verrassen.
Maten waren goed, spijkerbroek is wat te ruim maar dat is altijd zoeken. Zit op de grens tussen twee maten en het hangt erg af van merk en model welke maat het moet zijn. Zelf bestel ik mijn spijkerbroeken meestal in 2voud om er dan dus eentje terug te sturen. Bij de rok zat ik bij de preview al wat te twijfelen over het model. Conclusie is dat ik dus niet gemaakt ben voor een kokerrok, vind t niet lekker zitten. Weet ik dat ook weer. Maar de maat was wel goed ;-)

Klopt ja, op afstand is dat toch een beetje lastig inschatten. Dat van dat twee maten bestellen komt me bekend voor 😉 Ik vind kokerrokken meestal wel leuk staan, maar ik vind het ook niet heel fijn zitten.

Voor jou is 't dus wel voor herhaling vatbaar of shop je voortaan toch liever zelf? Ik ben benieuwd of de anderen die ook een box besteld hebben net zo tevreden zijn als jij 😊
Afgelopen najaar gedaan en was super tevreden. Heb ook bijna alles gehouden. Wat dingen afgekeurd na de eerste preview en vervolgens is er heel goed met mijn wensen rekening gehouden.

Wilde een paar weken geleden eigenlijk weer. Maar mijn ‘eigen styliste’ is pas weer beschikbaar op 1 juni, dus daar wacht ik nog even op.
Alle reacties Link kopieren
dus na de preview werden de stukken die je had afgewezen toch in de doos gedaan Linda? Dat is toch wel gek...

Ik ben heel benieuwd, denk dat mijn box morgen binnenkomt
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
ik wacht vol spanning af, de styliste zou er vandaag mee aan de slag gaan. Ik vind het wel leuk om te zien wat de styliste bij elkaar zet, of het bij mij past. Ik denk dat het wel heel erg afhankelijk van de styliste is of het een match is. lijkt me fijn om iemand te hebben die voor mij geschikte sets kan uitkiezen, ben er zelf zo slecht in!

spannend turquasi, laat je morgen weten hoe het was? ik hoop dat ze goed geluisterd heeft naar je feedback, en niet meer die ene kleur er in heeft gestopt. Eigenlijk jammer dat je maar 1 keer feedback kunt geven.

Angelique hoe heet de styliste waar je zo tevreden over bent, en waarom ben je zo tevreden?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
ik heb net mijn voorstel gekregen. Veel basics, veel kan gecombineerd worden. erg positief! Mooie crèmekleurige broek en mooie spijkerbroek maar ook leuk donkerblauw rokje! Eerste indruk was erg positief. maar ik heb toch wat dingen afgekeurd. Ik heb een 80E boezem dus flink, en twee blouses hadden een hoge ronde kraag. dat staat bij mij echt niet mooi. daarnaast ook een jurk met bloemetjes motief. leuk model jurk maar de stof vond ik echt niet mooi.

Ik heb elk item trouwens wel op de site bekeken. Die ene foto die je krijgt in je advies, doet soms geen eer aan het item. Ik had bijvoorbeeld een blouse, leek een grote effen gevaarte. Maar als je hem bij het model aanzag, dan was het een erg soepele, mooi vallende blouse en erg leuk op een spijkerbroek.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Leuk Angelique! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wie jouw styliste is ;) Wel fijn dat ze je blijkbaar zo goed in kan schatten. Misschien heb ik het dan inderdaad gewoon niet zo getroffen qua styliste en mijn smaak ;)

En Turquasi, dat klopt idd. Meerdere kledingstukken zelfs, dus dat vond ik wel jammer. En mijn schoenen waren ook compleet het tegenovergestelde van wat ik had aangegeven het liefst te willen. En bij de preview zat toch een tasje, terwijl ik in mijn feedback al had aangegeven dat ik die liever niet zou ontvangen aangezien ik al meer dan genoeg tassen heb.

Spannend Gruffalo, ik ben heel benieuwd! Klinkt in ieder geval alvast veelbelovend :) En bedankt voor je tip om de items op de site te bekijken, dat ga ik een volgende keer ook doen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn box is ingepakt! Zal morgen of overmorgen wel komen....Dit is de tweede keer dat ik het doe, maar alleen de voorpret al, I love it!
Alle reacties Link kopieren
Mijn box is gisteren binnen gekomen! Eerste indruk: leuk. Wat verrassende dingen wel. Vanavond wat uitgebreider passen, maar alvast

- twee broeken, een zacht roze slimfit en een donkerblauwe chino. Passen allebei perfect, terwijl ik dat altijd lastig vind bij broeken. Wel heb ik een paar donkerblauwe broeken. Hij is er ook in camel, dus misschien ruil ik hem om.
- hoe toevallig is dat, een knalroze jasje van Mos Mosh dat ik zelf al had!
- witte blouse, oversized model, achter langer. Hou ik wel denk ik, maar moet een maat kleiner.
- jurk met kersjes en overslag. Hou ik niet. Leuk, maar niet leuk genoeg.
- rok in A-lijn met bijzondere print. Houden!
- felgroene top met korte mouwen. Houden.
- donkerblauwe top. Terug. Beetje vormeloos en een té donkere kleur. Zo dat je twijfelt of het nou blauw of zwart is bedoeld.
- felroze pumps met dunne hak die eigenlijk best goed zitten. Houden!
- blouse met korte mouw en witte bloemen. Frutsels op de mouwen. Twijfel. Hij past erg mooi op de zacht roze broek, maar eigenlijk vind ik de wat hoge ronde halslijn niet zo mooi.

Later de uiteindelijke beslissing. Blijft toch te gek, hoor. Ik ben blij.
Alle reacties Link kopieren
Ok, diepe zucht
klinkt redelijk goed juf joke, is dit jouw jurk met kersjes?
https://www.zalando.nl/vila-vikomal-che ... 1-a11.html

Verder, wat een ontzettende teleurstelling, ik voel me een mauwerd en het zal vast met mijn hoge verwachtingen te maken hebben maar he, misschien dat ik die Zoe box toch maar eens ga proberen.

De Items van de Zalonbox,
de afgekeurde dingen zaten er gelukkig níet in, helaas zaten er ook geen vervangende items in.... hmm.
heel weinig variatie in kleur, veilige printjes en onflatterende modelletjes qua blouses (5 stuks)
Een jurk die echt geen gezicht was, de Action doet het nog beter zeg maar qua materiaal en vorm. Rok waar ik over twijfel. Twee ongemakkelijk zittende broeken die verre van trendy zijn.
2 tops zijn net de moeite om te houden al vind ik die qua prijs eigenlijk te duur.
Helemaal geen accessoires in de box, geen schoenen geen sjaaltje geen riem, niks.
Ook geen jasjes, geen vestjes. (Terwijl ik daarover en over schoenen en accessoires heel wat had ingevuld)

al met al vind ik het stom dat je een enorme vragenlijst invult en aanvult en dat wat je toegestuurd krijgt zo minimaal is.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-05-2018 15:24
Ok, diepe zucht
klinkt redelijk goed juf joke, is dit jouw jurk met kersjes?
https://www.zalando.nl/vila-vikomal-che ... 1-a11.html

Verder, wat een ontzettende teleurstelling, ik voel me een mauwerd en het zal vast met mijn hoge verwachtingen te maken hebben maar he, misschien dat ik die Zoe box toch maar eens ga proberen.

De Items van de Zalonbox,
de afgekeurde dingen zaten er gelukkig níet in, helaas zaten er ook geen vervangende items in.... hmm.
heel weinig variatie in kleur, veilige printjes en onflatterende modelletjes qua blouses (5 stuks)
Een jurk die echt geen gezicht was, de Action doet het nog beter zeg maar qua materiaal en vorm. Rok waar ik over twijfel. Twee ongemakkelijk zittende broeken die verre van trendy zijn.
2 tops zijn net de moeite om te houden al vind ik die qua prijs eigenlijk te duur.
Helemaal geen accessoires in de box, geen schoenen geen sjaaltje geen riem, niks.
Ook geen jasjes, geen vestjes. (Terwijl ik daarover en over schoenen en accessoires heel wat had ingevuld)

al met al vind ik het stom dat je een enorme vragenlijst invult en aanvult en dat wat je toegestuurd krijgt zo minimaal is.
He wat jammer, Turquasi. Nee, dat was de jurk niet, Jezus wat een lelijk ding! Welke stylist had je?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
16-05-2018 17:36
He wat jammer, Turquasi. Nee, dat was de jurk niet, Jezus wat een lelijk ding! Welke stylist had je?
https://www.zalando.nl/kookai-robe-croi ... v-k11.html

Dit is 'm. Maar ik doe deze retour.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een paar keer een box mogen ontvangen. Ik wilde wat anders, iets wat ik zelf niet zo snel zou uitkiezen. Ik heb alleen maar kleding voor werk aangevraagd. Wij dragen best casual kleding, maar nog wel een beetje netjes. Ik vond het lastig om daar een balans in te vinden (het werd al te snel te netjes of te casual). Ook wilde ik wat anders qua kleuren. Ik ben getint, maar wel met een wat roze ondertoon en weet daardoor niet zo snel welke kleuren me wel of niet staan. Ook wilde ik iets waar mijn buik niet zo opviel (appelfiguur). Verder sta ik bijna voor alles open (oké, ondanks de eerder genoemde eisen, haha)

De boxen waren kleding dat ik inderdaad zelf niet zo snel zou uitkiezen (zoals blazers, bepaalde kleuren etc). Soms vond ik iets écht niet mooi en dan stuurde ik dat terug (zonder uitleg trouwens). De twijfelstukken hield ik toch maar en tot mijn verbazing stond het me vaak goed. Ook veel complimenten mogen ontvangen.
Ik ga binnenkort wel weer een nieuwe box bestellen. Ik veranderde trouwens telkens van styliste om te kijken of er een andere was die mij beter kon stylen.
De laatste stylist stuurde toch soms iets, terwijl ik dat absoluut niet wilde (bepaalde soort schoenen). Dan denk ik soms, lees het even goed door :-? Maar al met al wel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
wel apart dat de ervaringen zo verschillend zijn. Ik denk dat het vooral met de match tussen aanvrager-stylist te maken heeft. Als de stijl matcht dan kun je een leuke box krijgen.

Kuikentje ik vind het ook vooral leuk om dingen te ontvangen die ik zelf niet zo snel zou kiezen. ik kies zo snel voor mijn veilige kleuren (met name effen blauw), ook wel leuk om op advies van een stylist wat andere kleuren en motieven te ontvangen die je ook goed staan. wisselen van stylist geeft nog meer afwisseling maar het lijkt me ook wel leuk als je een 'vaste' stylist hebt die weet wat je wel/niet wil.

jufjoke wat klinkt jouw box ontzettend leuk! ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar de items, het klinkt zo mooi bij elkaar. Kun je eens meer laten zien, links naar de zalando-site? welke stylist had jij?

Turquasi wat ontzettend jammer dat je zo'n teleurstellende doos had. Vijf blouses lijkt me ook wat veel, het gaat er toch om dat je complete sets krijgt. misschien toch eens met een andere stylist proberen? wie had je deze keer?

ik heb gister een melding gekregen dat ze de box heeft aangepast. Nu max 4 dagen wachten op het inpakken, dan max 3 dagen voor verzenden kortom...misschien pas volgende week woensdag? duurt wel lang :-(
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Hoi, bedankt voor de link Gruffalo... hm, nu ben ik nieuwsgierig geworden naar de jurk haha...

Ik had Sophie uitgekozen, misschien dat ik het inderdaad nog een keertje waag met een andere stylist. Ik zou er ook graag eentje voor mijn vriend hebben besteld want die kan ook wel iets nieuws en wat inspiratie gebruiken.

Ik heb nu gisteren zelf maar de hele website afgestruind en zowat alles wat er in mijn maat was besteld, dus sorry allemaal als jullie maat L wilden, dat is op.
Lorem Ipsum
Ik heb vandaag mijn pakket binnen gekregen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zowaar onder de indruk ben.

Ik ga een (rode) broek en de 2 paar schoenen terug sturen, maar ik denk dat ik de rest houd. Gaat mij wel 300 euro kosten.

Ik wist dat het veel geld zou kosten, ik had een max van 250 in mijn hoofd, maar ik wil de setjes zo houden. Een blazer van espresso, 120 euro, maar die zit mij toch lekker!!!

Dus ik ben tot nu toe wel enthousiast. 'Hilde' heeft 2 leuke outfits voor mij uitgezocht
Oh ik zal nog even zeggen wat er in zat.

Een rode broek dus, maar die zat te strak en ik vind een rode broek toch maar zo-zo geloof ik. Een donkerblauw topje van Esprit met gekleurde stipjes erop. Een donkerblauwe blazer van Espresso.

Dan een groene chino (niet groen groen, maar van dat bleekgroen, erg mooi en zit goed) en een simpele lichtblauwe top/blouse. Een rode jas en beige schoenen met een witte zool en Ralph Lauren sandaaltjes met een korte blokhak.
Alle reacties Link kopieren
https://www.zalando.nl/mos-mosh-blake-t ... v-h11.html

https://www.zalando.nl/tommy-hilfiger-m ... 0-k11.html

(Bovenstaande chino zit perfect, maar laat ik omruilen voor de camelkleur, omdat ik al enkele donkerblauwe broeken heb)

https://www.zalando.nl/selected-femme-s ... 2-a13.html

https://www.zalando.nl/edc-by-esprit-mi ... 6-k11.html

https://www.zalando.nl/aldo-kediredda-k ... e-j12.html

https://www.zalando.nl/mos-mosh-blake-n ... c-g11.html

(Hierboven een roze blazer van MOs MOsh, die ik heel toevallig al had, maar wel echt mijn smaak goed ingeschat want hij is echt gaaf)

Ik kan zo even niet alles vinden, maar dit even om een indruk te geven.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Madre. Leuk! Ja, je bent wel snel veel geld kwijt....
Ik had trouwens stylist Ciska.
[quote=gruffalo post_id=28505034 time=1526289195 user_id=140889
Angelique hoe heet de styliste waar je zo tevreden over bent, en waarom ben je zo tevreden?
[/quote]

Patricia. Ik was zo tevreden, omdat de eerste setjes, die ze had uitgezocht al echt heel leuk waren. De dingen, die ik niet leuk vond, had ik verteld, waarom niet. Kreeg toen ook echt goede alternatieven.

Heb nu Mikli gekozen (op goed geluk). Patricia is blijkbaar de aankomende maanden niet beschikbaar.

Wat leuk, dat er meer mensen zo tevreden zijn. En wat jammer, dat sommige mensen, dat juist helemaal niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven