Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Zalon?

08-05-2018 15:54 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die het niet kennen: Zalon is een (gratis) dienst van Zalando waarbij je online een stylingsprofiel aanmaakt en daarbij aangeeft wat je zoekt. Vervolgens gaat een styliste online outfits voor je shoppen. Je krijgt deze thuisbezorgd en vervolgens bepaal je wat je wilt houden en/of terug wilt sturen.

Klinkt leuk en ik was benieuwd wat ik er van zou vinden, dus afgelopen week kreeg ik m'n eerste hutkoffer thuisbezorgd 😉 Helaas vond ik het toch een beetje tegenvallen (niet zo mooi, te klein, toch niet helemaal mijn stijl...), maar ik overweeg toch om het (met een andere styliste) toch nog 'ns een kans te geven. Gewoon, omdat het kan. En omdat ik toch wel benieuwd ben naar iets wat ik zelf niet zo snel zou uitzoeken, maar wat misschien toch best leuk is 😉

Dus... iemand hier (wel positieve) ervaring? Kom maar op! 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit in januari ofzo een keer gedaan en ik ga het niet meer doen. De stylist had op zich wel leuke dingen uitgezocht die qua stijl bij mij passen, maar het inpakken van de doos had Zalando goed verprutst. Op de bon stond een broek, die zat er niet, maar wel een blazer. Een rok kreeg ik drie maten te klein, terwijl de juiste maat op de bon wel vermeld stond.
De stylist had niet goed gekeken naar wat ik qua maten zou moeten hebben, want het meeste was te groot en een ding juist te klein. Er zaten van die dunne doorzichtige polyester tops in die ik juist niet wilde.
Had aangegeven dat ik graag de juiste maat rok (want die was zooo leuk!) wilde ontvangen en de broek ook nog wel, maar nooit gebeurd.
En vervolgens met retourneren nog een probleem omdat ik volgens Zalando de broek die ik nooit had gekregen, niet geretourneerd had.

Als ik gewoon bestel bij Zalando heb ik nog geen klachten gehad, maar Zalon wordt 'm voor mij niet meer.

Ik heb daarna wel een box besteld bij PS. Zoe (zo heet het dacht ik) en wauw dat was echt een schot in de roos. De juiste maten, geweldige kleding! Dat ga ik van het najaar weer doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn box is ook toegekomen.
Valt op zich wel mee maar erg braafjes.
Ik had nogal wat voorkeuren gegeven en vooral gezegd wat ik niet wil.kreeg ik als reactie dat ik haar dan wel erg weinig ruimte liet ... ( Wat ik helemaal niet correct vond maar ik wil nu eenmaal geen kant en ruches en mega opschriften en pastel staat me niet)
Heb gezegd maar retro wel leuk is maar niet truttig. En graag wat een speciale toets dus ook klassiek met een "touch" speciaal detail. En kleur.
Eerste versie super truttige bloemen jurk King Louie. Heel erg basic shirt (duur) en dure jeans jas . Eruit gehaald en gezegd dat ze haar zin mocht doen en me mocht verrassen.
Ging ze doen.
Resultaat nog steeds braaf...wel op zich paar leuke dingen maar ik heb al redelijk wat en wilde dus eena wat anders.
Taupe broek esprit: leuk maar duur
Gestreepte rok king Louie idem
Topje esprit basic blauw ook leuke basic maar veertig euro is veel
Gruwelijk lelijke gebloemde blouse van Vila. Truttig. En nog wel wit met pastel...
Heel truttige bloemen jurk van King Louie met kraag en knoopjes. Ik houd wel van King Louie maar niet van deze bloemetjes jurken en dat wist ze
Schoenen leuk maar passen helaas niet
Jeans jas . Basic. Houd ik niet want te duur
Plisse rok - staat me echt niet en had ik dan op voorhand ook mijn veto voor gesteld maar was het waard om toch eens aan te trekken.

Ik denk dat ik alles ga terug doen en dan eventueel de solden afwacht. Ok nu tachtig te gaan betalen voor een rok die misschien binnen een maand aan de helft is...

Dus ja op zich niet slecht hoor.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
1 keer geprobeerd. Slechts 1 kledingstuk zat goed. De rest was allemaal te wijd, te kort of een combi daarvan terwijl ik overal bij heb gezet hoe lang en slank ik ben en dat ik geen interesse heb in crop tops en 3/4 broeken.
Ik hoorde laatst dat iemand anders in mijn omgeving ook King Louie aangesmeerd kreeg. Dat was voor iemand die echt een gruwelijke hekel heeft aan alles wat met King Louie te maken heeft.

Ik vraag me af of die merken binnen Zalando bijvoorbeeld extra betalen om meer opgenomen te worden in dat soort pakketten, net zoals merken betalen om hoger in Zalando's zoekresultaten te komen. En dat stylisten die merken dan extra pushen.
Alle reacties Link kopieren
@lizbakker de merken van de twee dozen die ik heb gehad vond ik wel afwisselend. 1 king louie jurkje, maar verder veel diverse merken. Ik denk niet dat ze merken pushen.
maar ik ben wel klaar met Zalon. de doos is terug, ik heb de sneakers en de blouse gehouden. Die blouse is echt wel mooi, ben er blij mee.

en ik denk ook nog steeds dat zo'n stylist kan werken. maar bij Zalon zitten naar mijn idee mensen die niet erg bezig zijn met wat de persoon heeft geschreven. Volgens mij hebben ze een paar standaard spullen die ze elke keer op sturen, misschien iets afwisselend maar het zal niet veel zijn. bij sommigen valt het in de smaak, bij anderen weer niet.

ga toch eens even bij ps. zoe kijken :-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
gruffalo Ja, misschien ook niet. Ik vind dat King Louie zo gek, want dat merk is echt wel behoorlijk over zijn hoogtepunt heen, dus het is zo gek dat juist dat merk zo vaak terug komt.
Alle reacties Link kopieren
het heeft vast iets met commissie te maken
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Zou dat echt zo zijn, die bijv. King Louie promotie? Dat zou best wel vreemd zijn, dat is in ieder geval niet het idee van een styliste lijkt me ;)

Jammer Gruffalo, echt niet jouw ding dus! Hopelijk krijg je betere ervaringen met PS. Zoe. Mijn eerste ervaring vond ik ook niet super, maar deze keer heb ik toch wel een persoonlijke mailwisseling gehad met de styliste, dus ik hoop echt dat het deze keer geslaagder is ;) De preview zag er op zich best leuk uit. Ik heb wel aangegeven dat het voor mij op zich ook best wel wat meer uit m'n comfortzone mocht, dus ik ben benieuwd wat het deze keer wordt. Ik denk/hoop dat ik mijn box een dezer dagen wel krijg :)
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
28-05-2018 20:28
het heeft vast iets met commissie te maken
Kan, maar ik heb die ervaring niet. Twee keer een box besteld, nul keer iets van King Loui erbij. Een behoorlijke diversiteit aan merken.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik had aangegeven dus wel king louie te willen (erg he)maar dan wel de niet tuttige lijn. Die hebben gelukkig meer dan bloemen jurkjes. Wat ik gekregen heb is het meest tuttige ooit ....
Ik kan mewel voorstellen dat her ene merk meer commissie geeft dan het andere.
Wat ik raar vond. Je krijgt een voorstel. Meeste afgekeurd.
Dan maken ze een nieuw voorstel en geen preview meer.

Ik vond haar opmerking dat ik haar nog weinig ruimte liet eigenlijk ook niet zo passend :-|
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Mijn eerste styliste, liet me wel commentaar geven op de dingen, die ze voor de tweede keer had uitgekozen. Deze niet. Voordeel is nu wel, dat mijn doos echt een verrassing is :P .

Hier ook twee keer geen King Louie. Zijn die jurkjes duur ? Heb nl. wel aangeven in de lagere prijsklasse te zitten :$
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde juist heel graag King Louie, ik ben nog net geen verzamelaar. Maar iets anders mocht ook. Als het maar een beetje het vintage gevoel had. Resultaat was 3 King Louie jurkjes, 2 King Louie rokjes, 1 shirtje, 1 bloesje, 1 vestje en Gabor ballerina's. En ik ben onwijs blij met alles, ik ga alles ook houden ondanks dat het een best dure box was (€530).

Was een hele fijne styliste, ze zei ook alsof ze voor zichzelf mocht shoppen. Ik ben echt mega blij en wil dit zeker vaker doen. Ondanks ik al veel van King Louie heb, zijn dit toch hele andere jurkjes. Onwijs tof dus.
Alle reacties Link kopieren
Sonne, wat fijn! Wat kun je daar toch blij van worden, he?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
01-06-2018 07:40
Sonne, wat fijn! Wat kun je daar toch blij van worden, he?
Ja, het is net een cadeautje. En toch een stukje uit mijn comfortzone want zelf zou ik dit niet uitkiezen.
Alle reacties Link kopieren
Nog frequente gebruikers hier? Ik heb zojuist een vrij uitgebreid profiel aangemaakt maar zag daarna dit topic. M’n stylist is Anne Claire, ze rolde automatisch uit t systeem voor mij. Topic is al 8 maanden oud, zijn er nog mensen die hier regelmatig gebruik van maken en dus tevreden zijn?
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
26-01-2019 18:36
Nog frequente gebruikers hier? Ik heb zojuist een vrij uitgebreid profiel aangemaakt maar zag daarna dit topic. M’n stylist is Anne Claire, ze rolde automatisch uit t systeem voor mij. Topic is al 8 maanden oud, zijn er nog mensen die hier regelmatig gebruik van maken en dus tevreden zijn?
Pas nog weer een keer gedaan. Teleurgesteld in de preview, uitgebreide feedback gegeven en een leuke box ontvangen. Eigenlijk was elk item mooi en mijn smaak, maar natuurlijk staat en past niet alles even mooi. Uiteindelijk vijf toppers gehouden; vier voor mezelf en één had mijn moeder geclaimd. Maar dat was echt haar smaak en kleur, ik zou het anders terug gestuurd hebben.
Afhandeling was top. Ik was zelfs maar weinig geld kwijt voor de items.
Kreeg laatst weer een mailing dat je een sale box kon bestellen. Toen begon het wéér te kriebelen! Maar niet gedaan, dat was echt te snel. Maar het is bijna verslavend, zo leuk. Je kunt ook een abonnement nemen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-01-2019 20:55
Pas nog weer een keer gedaan. Teleurgesteld in de preview, uitgebreide feedback gegeven en een leuke box ontvangen. Eigenlijk was elk item mooi en mijn smaak, maar natuurlijk staat en past niet alles even mooi. Uiteindelijk vijf toppers gehouden; vier voor mezelf en één had mijn moeder geclaimd. Maar dat was echt haar smaak en kleur, ik zou het anders terug gestuurd hebben.
Afhandeling was top. Ik was zelfs maar weinig geld kwijt voor de items.
Kreeg laatst weer een mailing dat je een sale box kon bestellen. Toen begon het wéér te kriebelen! Maar niet gedaan, dat was echt te snel. Maar het is bijna verslavend, zo leuk. Je kunt ook een abonnement nemen.
Goed om te horen! Zag dat er ook mensen zijn die bewust de preview niet bekijken, maar ik ben van plan om dat wel te doen, kun je tenminste nog wat bijsturen. 5 toppers dat is niet mis! Vanochtend nog wat filmjes op youtube bekeken, wel wisselende geluiden, maar ben zo benieuwd wat ze voor mij heeft samengesteld, de nieuwsgierigheid overheerst. Hmm verslavend.. hoop dat t meevalt 😬. Heb gezien dat je abonnement kunt nemen, ik heb eerst eenmalig aangevinkt, kan t altijd wijzigen. Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
27-01-2019 15:17
Goed om te horen! Zag dat er ook mensen zijn die bewust de preview niet bekijken, maar ik ben van plan om dat wel te doen, kun je tenminste nog wat bijsturen. 5 toppers dat is niet mis! Vanochtend nog wat filmjes op youtube bekeken, wel wisselende geluiden, maar ben zo benieuwd wat ze voor mij heeft samengesteld, de nieuwsgierigheid overheerst. Hmm verslavend.. hoop dat t meevalt 😬. Heb gezien dat je abonnement kunt nemen, ik heb eerst eenmalig aangevinkt, kan t altijd wijzigen. Bedankt voor je reactie!
Ik vind het absoluut een aanrader. Je loopt ook nul risico. Als je alles stom vindt, stuur je alles terug en heeft het je geen cent gekost. Veel plezier met je box!
Heel fijn systeem! Het zijn niet alleen de items zelf, maar het brengt ook op ideeen. Zo heb ik nu een trui in een kleur die ik anders nooit zou kopen. Niet die uit de box, maar wel er op geïnspireerd.

Hoe doen jullie dat als een item na ontvangst in de aanbieding blijkt te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik up dit topic :)
Gisteren mijn eerste box binnengekregen. Zaten hele mooie items bij, ze heeft echt mijn smaak goed geraden!
Uiteindelijk gaan toch 5 van de 8 artikelen retour.
1 mom jeans, heel tof, maar denk toch niet mijn stijl. Zat wel echt perfect.
1 jurk waar ik me niet zo comfi in voelde, tekende een beetje bij de buik.
1 blouse die ik lastig de combineren vind.
1 zwarte broek die niet mooi zat.
1 trui waar ik er al twee van dat soort van heb. Dat was wel grappig, want er zat een ander item in de preview, waarop ik had gereageerd dat ik die al had. Krijg ik dus een andere trui die ik eigenlijk ook al heb :D

Voel me nu wel schuldig dat ik zoveel terugstuur. Ik ben blijkbaar echt gevoelig voor die klantenbinding die ze aangaan.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
10-04-2019 21:28
Ik up dit topic :)
Gisteren mijn eerste box binnengekregen. Zaten hele mooie items bij, ze heeft echt mijn smaak goed geraden!
Uiteindelijk gaan toch 5 van de 8 artikelen retour.
1 mom jeans, heel tof, maar denk toch niet mijn stijl. Zat wel echt perfect.
1 jurk waar ik me niet zo comfi in voelde, tekende een beetje bij de buik.
1 blouse die ik lastig de combineren vind.
1 zwarte broek die niet mooi zat.
1 trui waar ik er al twee van dat soort van heb. Dat was wel grappig, want er zat een ander item in de preview, waarop ik had gereageerd dat ik die al had. Krijg ik dus een andere trui die ik eigenlijk ook al heb :D

Voel me nu wel schuldig dat ik zoveel terugstuur. Ik ben blijkbaar echt gevoelig voor die klantenbinding die ze aangaan.
Leuk, Zanahoria! Veel plezier ermee! Het vervelende van dit topic is dat ik, ieder keer als iemand het upt, weer denk 'Oh ja, dat moet ik ook weer eens doen.'
Maar nee, het is te kort geleden. En eigenlijk wil ik eerst vijf kilo afvallen.
Zijn er nog zalon fans hier?
Ik heb weer eens een box besteld, vorige (half jaar geleden) heel erg goed bevallen en gisteren droeg ik de sandalen weer die mijn styliste toen voor me uitgezocht had en dacht ik, hé ik wil wel weer een nieuwe box voor het nieuwe seizoen.
Heb ook al feedback op de preview gegeven en wacht nu in spanning af!

Vorige keer was ik echt aangenaam verrast over het feit dat er 2 broeken in zaten die allebei mooi pasten terwijl ik een ramp ben met broeken. En de schoenen dus. Ik heb toen 1 broek, 1 blouse en de schoenen gehouden en alledrie veel gedragen deze zomer.
Alle reacties Link kopieren
wat leuk hobbelster, ik heb ook net afgelopen weekend een box besteld voor het eerst en net de preview ontvangen, die viel me wel tegen eigenlijk.. er zat maar 1 trui en 1 broek bij die me aanspreken en de rest was echt nix voor mij:-$ hopelijk doet ze wat met mijn feedback en krijg ik alsnog een leuke box.
ik ben ook benieuwd naar jouw preview ervaring, laat je dat nog weten?
Alle reacties Link kopieren
ik vond het vooral jammer dat er veel dure items bij zaten ondanks dat ik mijn prijsklasse overal heb aangegeven (179 euro voor een blazer o_o , en dan ook nog in pastelkleur waarvan ik heb aangegeven dat het me niet staat en die ik sowieso niet geschikt vind voor de wintermaanden ivm vuil) verder een lichtblauwe blouse voor meer dan 100 euro (terwijl ik heb aangegeven geen blouses te dragen en geen lichte kleuren wil) een chino broek (ook van te voren aangegeven dat ik die niet draag) , laarsjes met mega hakken terwijl ik vraag om een laag hakje, een dun truitje waar je huid doorheen ziet (wat ik niet aan wil) een polyester shirtje met roesjes terwijl ik heb aangegeven dat ik geen polyester wil en niet van roesjes hou en dan nog een dun manteltje in lichtroze voor 189 euro (voor de winter :-? )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb naar aanleiding van dit topic pas geleden het eens geprobeerd. Vond het een tikkeltje teleurstellend. Had specifiek aangegeven geen geel en oranje omdat die kleuren mij echt niet staan. In de preview zat een jurkje, top en vest precies in die kleuren. Alle 3 dus afgewezen ook met duidelijke reden waarom. Daarvoor in de plaats heeft ze iets anders gedaan maar ook dit was in dezelfde kleuren. De rest was meer mijn smaak maar niet alles stond even flatteus. Heb uiteindelijk 1 rok gehouden en de rest teruggestuurd. Vond het leuk om een keer te doen en ben van plan om het nog eens, met een andere styliste, te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven