Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Zalon?

08-05-2018 15:54 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die het niet kennen: Zalon is een (gratis) dienst van Zalando waarbij je online een stylingsprofiel aanmaakt en daarbij aangeeft wat je zoekt. Vervolgens gaat een styliste online outfits voor je shoppen. Je krijgt deze thuisbezorgd en vervolgens bepaal je wat je wilt houden en/of terug wilt sturen.

Klinkt leuk en ik was benieuwd wat ik er van zou vinden, dus afgelopen week kreeg ik m'n eerste hutkoffer thuisbezorgd 😉 Helaas vond ik het toch een beetje tegenvallen (niet zo mooi, te klein, toch niet helemaal mijn stijl...), maar ik overweeg toch om het (met een andere styliste) toch nog 'ns een kans te geven. Gewoon, omdat het kan. En omdat ik toch wel benieuwd ben naar iets wat ik zelf niet zo snel zou uitzoeken, maar wat misschien toch best leuk is 😉

Dus... iemand hier (wel positieve) ervaring? Kom maar op! 😊
Klinkt alsof de stylisten niet allemaal even goed lezen, wat jammer.
Mijn preview voldeed op zich aan mijn ingevulde voorkeuren, maar niet alles voldeed aan mijn smaak. Kon ze ook niet weten. Heb heldere feedback gegeven en wacht nu af op de
Box!
Het lijkt me zo leuk om te doen, maar ik mag niets kopen van mezelf :hihi:
Suðri schreef:
24-09-2019 22:16
Het lijkt me zo leuk om te doen, maar ik mag niets kopen van mezelf :hihi:
Je kan ook alles terugsturen
Hobbelster schreef:
24-09-2019 22:33
Je kan ook alles terugsturen
Ik ken mezelf :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1x zo’n box besteld, maar vond het tegenvallen. Heel braafjes, basic. Terwijl ik juist had gehoopt op iets totaal anders. Iets wat je zelf normaal niet zo snel uit zou zoeken. Maar helaas. Alles terug gestuurd dus.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook geen super ervaring, er zaten zelfs dingen in waar ik specifiek niet om gevraagd had... beetje dom
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
mijn box is zojuist verstuurd! hobbelster is de jouwe ook al verstuurd?
cagie schreef:
24-09-2019 19:58
Ik heb naar aanleiding van dit topic pas geleden het eens geprobeerd. Vond het een tikkeltje teleurstellend. Had specifiek aangegeven geen geel en oranje omdat die kleuren mij echt niet staan. In de preview zat een jurkje, top en vest precies in die kleuren. Alle 3 dus afgewezen ook met duidelijke reden waarom. Daarvoor in de plaats heeft ze iets anders gedaan maar ook dit was in dezelfde kleuren. De rest was meer mijn smaak maar niet alles stond even flatteus. Heb uiteindelijk 1 rok gehouden en de rest teruggestuurd. Vond het leuk om een keer te doen en ben van plan om het nog eens, met een andere styliste, te proberen.
Welke styliste had jij, want dit is precies mijn ervaring.
Had specifiek vermeld dat ik een 'wintertype' ben, en dat dat soort herfstkleuren gewoonweg lelluk staan. En 't dan toch krijgen, ook ná de preview. ARGH.
En, ook gezegd dat ik geen korte rokken draag: ik krijg een korte rok.
Lijkt wel alsof ze de feedback niet écht lezen. Was in elk geval de laatste keer met deze (Amy).
lizenlotte schreef:
28-09-2019 11:46
mijn box is zojuist verstuurd! hobbelster is de jouwe ook al verstuurd?
Yup, en ook alweer (alles) retour (helaas)
Zat wel in waar ik om gevraagd had hoor, maar het was het allemaal nét niet (en de maat klopte niet bij alles, maar dat kan ook komen omdat ik wat ben afgevallen) Er zaten 2 items in die ik al in de kast had, en ook gewoon wat dingen waarvan ik dacht, goh nee, mijn eigen blouse is mooier :facepalm: dus misschien ook wel een positieve uitkomst: Blijkbaar heb ik gewoon echt even niks nodig op dit moment.


Maar 'mijn' styliste luisterde wel heel goed naar de vragen, wensen en feedback op de preview. Ik had dezelfde als bij mijn vorige box begin dit jaar. PB. me maar als je de naam wil :-]
Alle reacties Link kopieren
ik had hier eerder ook mee geschreven, heb meerdere keren Zalon besteld. Maar ik ben er nu van af gestapt. Hier in de buurt is een mega-winkel met heel veel verschillende merken waaronder een paar merken die ik fijn vind (Sandwich, Anneloes, ...). Als ik daar op een rustige ochtend naar toe ga, is er altijd wel een verkoopster/styliste die erg behulpzaam is met het zoeken van leuke kleding. Ik kan meteen feedback geven en een goede maat passen. Als ik het vraag komen de verkoopsters ook met eigen ideeën aan, erg leuk om te proberen.
Het is ook niet goedkoop maar dit werkt voor mij beter dan deze Zalon.
The past may be in tatters
But today is all that matters
gruffalo schreef:
28-09-2019 17:08
ik had hier eerder ook mee geschreven, heb meerdere keren Zalon besteld. Maar ik ben er nu van af gestapt. Hier in de buurt is een mega-winkel met heel veel verschillende merken waaronder een paar merken die ik fijn vind (Sandwich, Anneloes, ...). Als ik daar op een rustige ochtend naar toe ga, is er altijd wel een verkoopster/styliste die erg behulpzaam is met het zoeken van leuke kleding. Ik kan meteen feedback geven en een goede maat passen. Als ik het vraag komen de verkoopsters ook met eigen ideeën aan, erg leuk om te proberen.
Het is ook niet goedkoop maar dit werkt voor mij beter dan deze Zalon.
Dat is ook erg fijn, Gruffalo. Hier in de buurt zit ook zo'n fijne zaak. Wel veel dingen boven mijn budget (of boven wat ik ervoor over heb) Enige wat ik er koop zijn jeans. Daar zijn ze echt heel goed in. Van die dames van middelbare leeftijd die snappen dat een mommy belly fatsoenlijk in een jeans krijgen voor sommigen echt een opgave is en die dan binnen 5 minuten met 5 goede broeken aan zijn komen dragen. Fantastisch.

Als ik ooit (veel) meer budget heb voor mijn kleding ga ik er voor de rest ook heen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n zaak heb ik helaas niet in de buurt en heb net mijn 2e zalon box besteld.

Ben erg tevreden omdat mij stylist ook echt luistert naar de feedback. Ik heb de 2e keer per ongeluk een ander gekregen en daar vond ik echt niks leuk. Heel saai en basic. Gelukkig is dat snel hersteld. Een passende stylist is wel belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven