Mode & Beauty alle pijlers

Jeukende oksels

04-07-2011 08:11 30 berichten
Sinds een week of wat heb ik ontzettende jeuk in mijn oksels. Niet de hele tijd gelukkig, maar in vlagen.

Ik probeer er vanaf te blijven, maar soms is het ondraaglijk, maar die tere huid krab je zo gemakkelijk stuk....:-(

Ik ben nu een aantal dagen vrij en ga nu kijken of het beter wordt door geen deo te gebruiken. Gewoon wassen met neutrale zeep dus, goed spoelen en geen deo.

Ik ben bang dat het een overgevoeligheidsreactie kan zijn nl.

Overigens geen rode bultjes ofzo (behalve van het krabben).

iemand ervaring? Zou het een allergie kunnen zijn of komt het gewoon door een wondje dat er al zat dat is gaan irriteren en dat door krabben niet beter wordt (heb het wel in beide oksels).

Oja, ik gebruik normaal rexona en die hebben onlangs hun formule aangepast volgens mij...het zit ten minste wel in een andere bus.

edit: misschien had dit topic beter bij gezondheid kunnen staan..nou ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb af en toe ook verschrikkelijke jeuk en krab soms zo hard dat er kleine wondjes komen. Maar dat is alleen de dag na het scheren (ik scheer in de zomer om de dag tot elke dag).

Echt zo irritant.

Talkpoeder lijkt me goed te helpen (nog niet geprobeerd).
Gelukkig nooit jeukende oksels gehad. Lijkt me vervelend. Starshine, die zoutkristaldeo is er ook in een andere vorm (stick). Ik heb deze:

Stick even onder de kraan houden, zodat ie nat wordt. Ermee over je oksels gaan. Stick even afspoelen. En klaar is Kees.
Nogmaals: mentholtalkpoeder ! Zowel tegen de jeuk of i.p.v. deodorant na het ontharen. Bij iedere drogist en apotheek verkrijgbaar. Geen bodylotion of vettige creme op de oksels smeren, dat maakt de irritatie erger.
Ik kan ook niet tegen Rexona, krijg er vreselijke jeuk van. Gebruik nu al een paar jaar de roller van Vichy 48h voor de gevoelige huid, deze is reukloos. Bevalt mij tot op heden prima.
pff nog steeds geen deo gebruitk. Een oksel jeukt nog steeds en zit vol rode pukkels.

Vreselijk irritant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven