Mode & Beauty alle pijlers

Jeukende oksels

04-07-2011 08:11 30 berichten
Sinds een week of wat heb ik ontzettende jeuk in mijn oksels. Niet de hele tijd gelukkig, maar in vlagen.

Ik probeer er vanaf te blijven, maar soms is het ondraaglijk, maar die tere huid krab je zo gemakkelijk stuk....:-(

Ik ben nu een aantal dagen vrij en ga nu kijken of het beter wordt door geen deo te gebruiken. Gewoon wassen met neutrale zeep dus, goed spoelen en geen deo.

Ik ben bang dat het een overgevoeligheidsreactie kan zijn nl.

Overigens geen rode bultjes ofzo (behalve van het krabben).

iemand ervaring? Zou het een allergie kunnen zijn of komt het gewoon door een wondje dat er al zat dat is gaan irriteren en dat door krabben niet beter wordt (heb het wel in beide oksels).

Oja, ik gebruik normaal rexona en die hebben onlangs hun formule aangepast volgens mij...het zit ten minste wel in een andere bus.

edit: misschien had dit topic beter bij gezondheid kunnen staan..nou ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het heel vaak en komt door mijn deo idd. Vaak door rexona. Helaas is dit het enige merk waardoor ik niet binnen een uur erdoorhern stink.

Wat mij helpt is om af en toe een dagje geen deo te gebruiken en iedere avond smeren mwt bepanthen
Ja, heb ik ook. En de jeuk wordt alleen erger als je hebt zitten krabben.

Ik gebruik dan een aantal dagen geen deo, spoel mijn oksels heel goed af onder de douche.

Ik heb het vermoeden dat het komt door de combi van zeep (douchespul) en teveel deo. Na een paar dagen gaat het meestal beter. Maar ik lees mee...
Nope
ik had met vroeger,toen ik als tiener nog Limara en hoeheetdieanderetroep gebruikte

Tot bloedens toe.

Mijn borstverkleinende operatie moest er voor uitgesteld worden omdat ik de bloedkorsten in de oksels had te link met infectiegevaar.

Mooi shit,ik gebruik ook Rexona (alleen ben gelukkig nog met een oude versie bezig en heb nog een "oude" volle op voorraad staan.

Snachts een dun laagje uierzalf,zou dat niet helpen?

(helpt bij mij voor alles wat geirriteerd is...vet en ontsmettend)
ah, ik ben dus niet de enige.

Nou gisteren heb ik geen deo gebruikt en vandaag dus dag 2. Had zonet weer ontzettende jeuk....heb maar even een koude washand over mijn oksels gehaald, dat helpt wel.
oh ja, ga straks even een zalfje halen inderdaad.
Uierzalf zou ik niet doen, dat is een ouderwets middel waarvoor veel mensen overgevoelig worden door gebruik, waaronder ik. (Het is ook bestemd voor de uiers van koeien, niet voor de mensenhuid.)

Dan liever Bepanthen. Verder heeft Deoleen neutrale deo, en Neutral ook. Kwestie van uitproberen.
Ik heb ook heel vaak jeukende oksels. Komt bij mij van de meeste deodorants en/of sterk geparfumeerde zeep. Heb door de jaren al heel veel deodorantmerken geprobeerd. Heb nu al een paar maanden de Sanex roller met oranje/huidkleurige dop. Heel soms krijg ik daar ook jeuk van, maar dan gebruik ik een dag geen deo en is het weer over.

Wat helpt is een paar dagen mentholtalkpoeder (drogist = het heet mentho) gebruiken bij wijze van deo. Daarmee gaat ook de jeuk over.
Oja, ik gebruik Dove deo.
Nope
Neutrale zeep, neutrale deo, niet krabben, en ook proberen er niet aan te denken, want juist dan ga je krabben!

Ik heb dat ook als ik spraydeo gebruik, vooral na een week of 2 achtrer elkaar. Echt vreselijk, het liefst zou ik de hele dag als een soort gorilla onder mijn oksels krabben.

Eerst dacht ik dat ik telkens per deo allergie ontwikkelde na een paar weken, inmiddels ben ik erachter dat ik met rollers geen enkele last krijg. Dus ik ben overgegaan van spray naar rollers. Simpele oplossing en geen gedoe meer.

Verder zou ik op je huidige jeukende oksels liever niets smeren. Als je het echt niet kan helpen, is verkoelende metholgel (bij apotheek te koop) misschien een idee.
Ik zou wassen met water en niet met zeep. Desnoods neem je een washandje in een plastic zakje mee naar je werk om even op te frissen tussendoor. Ook zou ik iets van katoen of andere natuurlijke stof dragen en niets syntetisch tot de jeuk over is. Het klinkt inderdaad als een allergische reactie op je deodorant. Ik had dat met odorex extra dry enzo (keer proberen terwijl ik helemaal niet zo zweette), veel te agressief! Nu gebruik ik deoleen roller zonder parfum of alcohol. Werkt prima. Succes!
Je zou er heel dun echinaforce op kunnen smeren.
. . . . en een dwangbuisje kan het krabben ook wel tegengaan

(sorry to, inkoppertje)

Hoop dat je er snel vanaf komt!
geen zalfjes nog, want in de super hadden ze niks en de drogist gaat pas 's middags open.
Deze reactie krijg ik bij bijna alle deo's, ik ben er helaas allergisch voor (en ook voor gewone parfum) Als ik parfum of deo op doe, krijg ik eerst overal jeukende rode bultjes, daarna gaat mijn huid helemaal opzetten en wordt rood op de plek waar de parfum/deo zit en blijft vreselijk jeuken. De enige deo waar ik nog tegen kan, is de Rexona deostick Aloë Vera. De spuit-of rollervariant hiervan kan ik niet tegen, alleen de stick. Het ligt er ook niet aan dat het een stick is, want sticks van andere merken ben ik ook allergisch voor. Parfum spuit ik alleen nog maar op mijn kleren.

Ik las dat iemand hier Dove gebruikt, maar daar ben ik helemaal allergisch voor. Daar kan ik niet eens de douchegel of bodylotion van gebruiken, vreselijk rotspul vind ik het!

Deoleen is zonder parfum en zonder alcohol, klinkt goed, maar ook daar kan ik helaas niet tegen.

Als dat type deostick van Rexona ooit uit de handel wordt genomen, heb ik een groot probleem...
Hebben ze bij de hema niet ook een deo met Aloe Vera?
Ik heb ook eens odorex extra dry gebruikt. Na 2 dagen lagen mijn oksels helemaal open. Ik heb een zalfje bij de dokter moeten halen.
Klinkt idd alsof het de deo is. Je oksels juist niet met zeep wassen- talkpoeder verzacht vaak wel. Odorex dry was bij mij ook een ramp :(

Heb je sinds kort ander wasmiddel/wasverzachter? Daar kan het ook aan liggen!

Ik gebruik nu: dove ultimate stick/ aloe evershield stick/ naturally fresh deodorant crystal- ik wissel elke dag, juist om geen allergie op te bouwen. Niet sterk ruikende stick is het proberen waard- rollers of spray heb ik altijd last van.
dag drie zonder deo.

Jeuk wordt minder, roodheid trekt ook weg.

Ik moest vanmorgen werken en was bang dat ik de hele ochtned meurend zou rondlopen...niks is minder waar. Totaal geen zweetlucht, terwijl het toch niet bepaald koud is vandaag.

Typisch, typisch....
Herkenbaar, ik leek wel een aap met al dat gekrab onder mijn oksels. Bij kwam het door de deo. Wat ik wel kan gebruiken is de sensitive deo van de HEMA. Ik heb ook geprobeerd om zo een soort zoutstaaf te gebruiken (die je dan nat moet maken), maar daar stonk ik na een paar uur al doorheen. Als je niet te hard zweet/stinkt van jezelf zou je die kunnen proberen, is te koop bij De Tuinen. Als je een spray wilt hebben ze ook flesjes water met een stuk zoutkristal erin werkt hetzelfde.
Oh, er was pas een vent op tv die nooit zeep of deo gebruikte en toch nooit stonk. Volgens hem verstoorde je daarmee het bacterienevenwicht op de huid, waarna je dan nog harder ging stinken om vervolgens weer zeep en deo te gebruiken om dat weg te krijgen, waarna...etc. etc. Zeep gebruik ik overigens zelden, maar wel sensitive deo dus. Is de moeite van het proberen waard als het bij jou met dit weer na drie dagen nog goed gaat.

Voor shampoo gebruikte die man op tv een soort klei, waarmee het vet uit zijn haar ging. Maar ik heb ook wel eens gehoord van mensen die alleen met gewoon water wasten en na verloop van tijd weer normaal (niet baggervet) haar kregen. Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat heb ik 2 weken opgegeven (het evenwichtherstel wilde nog niet echt vlotten zet maar...). Shampoo gebruik ik dus wel, niet elke dag overigens
ik kan niet meer tegen deo in een spuitbus maar een roller gaat wel. Wel eentje voor gevoelige huid (bijv thermen) maar nu was die op en dat merk verkopen ze hier niet. Andere roller voor gevoelige huid gaat ook goed gelukkig!

Je zou ook nog een speciale deostick die bij bodyshop en natuur winkel te koop is kunnen proberen, dat zijn alleen bepaald soort mineralen en laat geen laagje op je huid achter. Geen ervaring daarmee trouwens maar wel goede verhalen over gehoord...
Ik heb het alleen in de zomer. Dan gaat het jeuken omdat ik te vaak scheer. Het jeukt dan vooral ´s nachts. Ik smeer er dan bodylotion op maar dat helpt niet echt.
ja die deo met zoutkristal heb ik wel eens geprobeerd, maar ik vond die niet prettig. Het pompje verstopte ook steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven