Mode & Beauty alle pijlers

Joggen en kleding

23-01-2012 18:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil gaan beginnen met joggen om de boel weer wat strakker te krijgen. Echter heb ik nu renschoenen aangeschaft maar wat moet ik verder aan? Ik heb wel een fleecevest en soort joggingsbroek van de H&M maar kan dit wel? Ik zie namelijk allerlei thermo en speciale dingen te koop. Maar goed ik zal ook eerst maar af moeten wachten of ik het volhou. Wat zouden jullie doen?
goede sportbh is in ieder geval een must. Daarnaast ben ik zelf een liefhebber van thermoshirts van craft (pro zero extreme vind ik het fijnst) Dat voert het vocht een beetje af en zorgt er dus voor dat je niet een kilo zwaarder nat en koud shirt draagt. Verder gewoon wat je lekker vind, als het maar niet te plastic is.

Fijne jasjes en broeken kun je later ook nog kopen maar een thermo gebruik je ook nog wel als je het niet vol houdt..
Een "echte" loopbroek loopt echt zoveel lekkerder dan een losse joggingbroek. Ik wilde er eerst ook nooit aan. Maar echt het is een wereld van verschil!
Als je wilt proberen of het wel iets voor je is, zou ik gewoon dragen wat je hebt liggen.

Mocht het bevallen, kun je altijd nog speciale kleding aanschaffen.

Als je maar goede schoenen hebt.
Eerst kijken of je het leuk vind. Goeie schoenen dan kom je al een hel eind. Als je na 3 maanden nog loopt zou ik pas wat gaan aanschaffen.
Zelfde als Danilo dus...
Ja dat dacht ik zelf ook al.... ik zag bij de hema wel een thermo shirt op de site. Kan ik daar mee beginnen dat ik dat wel heb iig. En ik neem aan dat je een fleecevest aan kan doen tot je opgewarmd bent
als je goede schoenen hebt, is de rest niet zo belangrijk. Met dit weer draag ik ('s avonds) een loopbroek, een thermoshirt met lange mouwen en daar een katoenen shirtje overheen en ....handschoenen

Maar ik loop eigenlijk in wat ik maar heb liggen, het enige dat echt belangrijk is zijn je schoenen!
Bij het Kruidvat liggen de renspullen van Leontien voor de helft van de helft in de graaibakken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind een hardloopbroek een uitkomst!

Zag ze toevallig van de week liggen bij de Favoriet, ik dacht voor ¤19

Het zit zoveel lekkerder dan een "losse" broek zeg maar

Enne...thermo ondergoed?

Waarom?

Ik draag echt alleen thermo ondergoed.shirtjes als het minimaal 5 graden onder 0 is, anders heb je het echt niet nodig.

En verder zweer ik bij een hardloopjasje

Ventileert goed en houdt de wind buiten..

scheelt een koude rug/borst en armen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
O ja...Webs, inderdaad handschoenen!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Goede schoenen heb ik ook, maar verder trek ik aan wat ik heb liggen. Een dikke legging bijvoorbeeld. Oh ja, ik heb wel zo'n loopjasje bij Scapino gekocht, maar daaronder draag ik gewoon een t-shirt en/of t-shirt met lange mouwen. Gaat goed! Ik vind de speciale hardloopkleding veel te duur.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als je ook 's avonds gaat joggen, zorg dan dat je goed zichtbaar bent buiten dmv een fluorescerend hesje.
Wanneer je 's avonds gaat lopen is een lichtgevend hesje/vestje Idd een must! Hoe vaak ik wel niet hardlopers zie die totaal onzichtbaar op de openbare weg lopen, levensgevaarlijk! Verder is in de kou een hoofdband fijn. Zo'n ding over je oren of muts. En handschoentjes. En schoenen zijn heel belangrijk, laat je goed voorlichten in een zaak. Oh nee..je had al schoenen...

Veel succes en plezier!
die thermo's die ik bedoel zijn niet zo megawarm, maar ze zijn wel goed in het afvoeren van vocht. Daarom gebruik ik met dit weer zeker een thermoshirt! Ik ben dan weer niet zo van de jasjes.. Alleen als het waait/regent doe ik mn jasje aan, anders hou ik het liever bij een thermo korte mouw + shirt.

Goede loopkleding is inderdaad niet goedkoop maar bij jasjes merk ik wel degelijk het verschil tussen een dure en een van de aldi. Die heb ik ook gehad maar die zijn me veel te regenjas-achtig..

Ik vind het altijd fijn om weg te gaan dat ik het net nog een beetje koud heb.. tijdens het lopen krijg ik het dan precies goed. Maargoed, er zit natuurlijk wel verschil tussen als je een uur gaat lopen of een minuut lopen, een minuut wandelen..
Ik zou wel kijken voor hardloopkleding. Ik droeg eerst altijd een katoenen shirt onder mijn hardloopjack en kwam altijd koud en klam terug. Nu heb ik een dryfit hardloopshirt van nike iit de uitverkoop bij de perry (€25) en dit loopt echt veel beter. Verder heb ik ook die broek van leontien van de kruidvat en die zit ook erg lekker hoor en die was toen die er net lag €15 dus nu is die nog goedkoper.

Je hoeft niet altijd gelijk met het duurste van het duurste te beginnen maar het zorgt wel voor meer comfort wat het lopen makkelijker maakt en waardoor je het misschien eerder vol blijft houden.
Thermo ondergoed is volgens mij om te skiën, bij het hardlopen heb je meer aan bijvoorbeeld een ondershirt dat heel luchtig is, speciaal voor het lopen.

Zelf zou ik, als je alleen een fleecevest hebt, wel een shirt aanschaffen en eventueel zo'n dun jasje voor eroverheen. Een fleecevest is véél te warm. Een joggingbroek kan mijns inziens best voor de eerste tijd, het is zonde om van alles te kopen, als je nog niet weet of je het lopen wel wat vindt. Ik ga bijvoorbeeld altijd naar de sportschool voor groepslessen, meerdere keren per week, en ik heb nog nooit een les gemist. Ik vind het leuk, dus ik ga altijd. Maar ik heb al 3 keer geprobeerd om hard te lopen (de eerste keer zelfs een tijd volgehouden en ik liep zo 10 km), maar ik houd het gewoon niet vol omdat ik het écht écht écht niet leuk vind. Ik zou dus maar eerst proberen of je het volhoudt.
Ik zie voor mijn huis trouwens regelmatig een meisje joggen met een rokje aan en knalroze kniekousen. Erboven heeft ze ook iets raars aan, knalgeel met knalroze. Echt hilarisch
Ik heb jaren lang gelopen in een yoga broek en shirtje van de H&M. Enige wat wel belangrijk was voor mij was een goede sportbeha en schoenen. Verder vond ik het zelf prettig als er zakken in mijn sportbroek zaten voor mp3 speler en sleutel. Ik kon niet lopen zonder petje, dan voelde ik me ontzettend kaal en in de kijker staan, alsof ik een neonbord op m'n hoofd had. Maar dat is een rare tic van mij.

@ flip: dat zal een mooi gezicht zijn haha!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven