Mode & Beauty alle pijlers

Jongen v/s meisje

03-11-2009 18:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Watik mij af vraag is waarom het meer geaccepteerd wordt als vrouwen er mannelijk uitzien dan dat jongens er vrouwelijk uit zien, waarom mag het ene wel en het ander niet en wordt er dan gelijk een stempel op gezet Hier mee bedoel ik het jongen jongen meisje type zie www.shewired.com/images/c ... Dnl%26sa%3DN%26start%3D60

en dan nu het meisje meisje jongen type zie

http://viewmorepics.myspa ... dID=1008192&albumId=64328

ik vraag me af waarom kan het ene wel en de ander niet .

Ik kom met deze vraag om dat een hele goede vriend van ons die wij in de gay palace heb leren kennen altyd met deze dilemma geworsteld heeft, overdag moest hij toneel spelen als jongen, terwijl hij dat niet wil en s'avonds en in het weekend kan hij zich zelf zijn.

Tot afgelopen zondag ten we bij hem op zijn verjaardag waren toen vertelde hij dat hij niet meer kan leven met deze dubbelleven en dat hij groen licht heeft gekregen voor een geslachts verandering en hij een vrouw wordt.

Daarom houdt deze vraag mij steeds bezig waarom? Waarom worden jongens achtige en uitziende meiden over het algemeen geaccepteerd, Terwijl de maatschappij op vrouwelijke jongens

neerkijkt en dit gedrag afkeurt.

Ik persoonlijk wou dat het ook voor deze jongens algemeen geaccepteerd werd zo dat hun de moeilijke weg van operaties etc niet hoeven te volgen en dat hun kunnen leven als zich zelf.

Sandra-Kim
Ik vind het allemaal kunnen.
Iemand gaat niet voor een geslachtsverandering omdat hij er niet als meisje bij mag lopen. Een travestiet is geen transsexueel. Dat ten eerste.

Het mag wel degelijk. Maar waar iedereen wordt aangekeken als iets anders is dan anders, gebeurt dat hier ook. Stom? Wellicht, maar het is niet anders.

Als ik iets erg vind trouwens is het wel manwijven trouwens, maar dat terzijde...
Ik weet niet of dat echt zo is zoals je stelt.Wie beweert er dat men vrouwelijke jongens afkeurt en mannelijke vrouwen niet? Dat lijkt me totaal afhankelijk van degene die goed of afkeurt..... Misschien is deze stelling vanuit je eigen perspectief omdat je toevallig een jongen kent die er problemen mee heeft?
Ja, je hebt gelijk dat het een wel en het ander niet geaccepteerd wordt, ik vind dat ook raar.

Bij mijn oudste zoon op voetbal zitten twee meisjes, daarvan wordt gezegd, goh, leuk he,zo´n stoere meid.

Mnijn jongste zoon van 3 houdt erg van dansen, als er muziek op de radio is kan hij niet stil blijven staan en gaat dansen. Ik merk dat hier al wat lacherig op wordt gereageerd, laatst op een verjaardag nog, meestal zijn het dan mannen die wat zeggen, en dan tegen mijn man, zo van: nou die zou ik maar snel op kickboksen/voetbal doen. Belachelijk toch? Laat dat ventje lekker dansen, of mogen meisjes dat alleen?
De eerste gedachte bij de titel was: Als ie/zij maar gezond is.

Maar dat is een ander pijler
quote:bosbloemen schreef op 03 november 2009 @ 18:50:

De eerste gedachte bij de titel was: Als ie/zij maar gezond is.

Maar dat is een ander pijler Hahaha dat dacht ik ook
Ik vind het ook een verschil of iemand als vrouw wil leven (incl geslachtsverandering) of er bij wil lopen met wat vrouwelijkere kenmerken. Ik vind het allemaal best: als je maar gelukkig bent. Ben zelf een jongensachtige vrouw, maar draag wel vol make up. Toch keken mensen vroeger raar op als ik met mijn vriend kwam. Dachten dat ik lesbo was. Ik vond dat zo kortzichtig. Als ik lesbo was zou ik er gewoon voor uit komen; echt geen probleem mee.

Mijn dochter is echt het toppunt van meisjesachtig en mijn zoon een echte jongen. Dit terwijl mijn man en ik juist meer naar het midden zijn (als je jongensachtig links zet en meisjesachtig rechts zet). Maar ik heb er echt geen problemen mee als ze het andere geslacht zouden willen zijn of als mijn zoon make up op zou willen ofzo. Lekker doen waar je je goed bij voelt.
jeuj, weer zo'n controversiele sandra-kim discussie
Dit gaat dus helemaal niet over vrouwlijk of mannelijk er uit zien, maar om je echt zo te voelen.

Dat is heel wat anders dan een meisje dat t liefst ineen cowboypak rondloopt en in bomen klimt (bestaat dat nog tegenwoordig?)

En vrouwen hebben het wat kleding betreft makkelijker want pantalon en colbert is algemeen geaccepteerd.

Meisjes ondergaan de operatie trouwens ook, als je je vanbinnen echt man voelt dan helpen aleen de kleren aan de buitenkant niet. Je voelt zelf je lijf dat er onder zit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dit gaat over geslachtsverandering en niet over een voorkeur voor vrouwen-of mannenkleding. Hij wilt een vrouw zijn en dat lijkt mij moeilijk om daar mee naar buiten te komen. Dat is waarschijnlijk waarom hij een dubbelrol speelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven