Jurk
zondag 22 april 2012 om 14:48
Binnenkort heb ik een bruiloft die me grijze haren bezorgt
. Maar waar ik wel heel veel zin in heb! Kunnen jullie eens meedenken? Ik ben de hele dag aanwezig. 's Middags lunch op een kasteelachtige locatie, daarna kerk, wet en 's avonds een feest. Tussendoor een diner op het strand.
Ik zoek een jurk met een mooi sjiek jasje. Liefst een kort jasje met hoge opstaande kraag ofzo (althans, dat zit nu in mijn hoofd). 's Avonds wil ik dat jasje uit kunnen doen. Maar, en nu mijn probleem, ik heb een typisch zandloper figuur met wat vollere heupen en borsten. Heupen zijn tikje breder dan mijn schouders. Maat 36. Ik vind een jasje op een jurk het vaak wat zwaar maken bij mij. Mijn vorm verdwijnt erdoor en dat is jammer. Ik word zo'n blok zeg maar. Komt vast doordat ik hét jasje in combinatie met dé jurk nog niet heb gevonden. Dus: weet iemand raad?
Ik wil graag een mooi kleur, roodtinten staan me niet, blauw dan weer wel. Bij voorkeur wil ik max 600 euro uitgeven voor jasje en jurk samen.
Ik zoek een jurk met een mooi sjiek jasje. Liefst een kort jasje met hoge opstaande kraag ofzo (althans, dat zit nu in mijn hoofd). 's Avonds wil ik dat jasje uit kunnen doen. Maar, en nu mijn probleem, ik heb een typisch zandloper figuur met wat vollere heupen en borsten. Heupen zijn tikje breder dan mijn schouders. Maat 36. Ik vind een jasje op een jurk het vaak wat zwaar maken bij mij. Mijn vorm verdwijnt erdoor en dat is jammer. Ik word zo'n blok zeg maar. Komt vast doordat ik hét jasje in combinatie met dé jurk nog niet heb gevonden. Dus: weet iemand raad?
Ik wil graag een mooi kleur, roodtinten staan me niet, blauw dan weer wel. Bij voorkeur wil ik max 600 euro uitgeven voor jasje en jurk samen.
Fortis et liber
zondag 22 april 2012 om 14:54
Ik zou je een jurk met een wat straker lijfje aanraden. mischien een wat klokkende rok. en inderdaad een kort jasje wat je taille doet uitkomen. Je hebt voldoende te besteden, dus lekker gaan shoppen zou ik zeggen. In de wat duurdere winkelstraten en je daar goed laten adviseren. Dat helpt mij altijd.
zondag 22 april 2012 om 15:00
Nou, ik vind het enorm tegenvallen. Ben zelf überhaupt niet zo goed in het vinden van goede combinaties. Erg lastig.
Bovendien heb ik een hekel aan shoppen als ik iets specifieks nodig heb. En die winkelstraten waar ik voor dit bedrag een jurkje en jasje zou kunnen vinden, waar zijn die? Ik ken nu vooral wat aparte boetiekjes, maar dan moet ik steeds van hot naar her. En de winkelstraten waar ik voor een veel hoger bedrag pas kan slagen. Dat wil ik nu eigenlijk niet.
Bovendien heb ik een hekel aan shoppen als ik iets specifieks nodig heb. En die winkelstraten waar ik voor dit bedrag een jurkje en jasje zou kunnen vinden, waar zijn die? Ik ken nu vooral wat aparte boetiekjes, maar dan moet ik steeds van hot naar her. En de winkelstraten waar ik voor een veel hoger bedrag pas kan slagen. Dat wil ik nu eigenlijk niet.
Fortis et liber
zondag 22 april 2012 om 15:04
zondag 22 april 2012 om 15:08
Een bruidsmodewinkel? Nooit aan gedacht! Moet ik dan ook een afspraak maken of hoeft dat niet als je niet voor een bruidsjurk komt?
Assepoester, ik ga eens even kijken. Zie dat ze ook een site hebben.
Lastige is dat ik ook weer niet te opgedirkt daar wil verschijnen. Het liefst zoiets als: kijk haar eens even nonchalant chique zijn .
Lastige is dat ik ook weer niet te opgedirkt daar wil verschijnen. Het liefst zoiets als: kijk haar eens even nonchalant chique zijn .
Fortis et liber
zondag 22 april 2012 om 15:46
zondag 22 april 2012 om 19:33
quote:thaisweetchili schreef op 22 april 2012 @ 15:08:
Een bruidsmodewinkel? Nooit aan gedacht! Moet ik dan ook een afspraak maken of hoeft dat niet als je niet voor een bruidsjurk komt?
Lastige is dat ik ook weer niet te opgedirkt daar wil verschijnen. Het liefst zoiets als: kijk haar eens even nonchalant chique zijn .Je kunt bij Assepoester ook zo binnenlopen. Ik had daar mijn trouwjurk vandaan
maar er waren ook een hoop dames die kwamen omdat ze een bruiloft hadden (en niet de bruid waren).
Lastige is dat ik ook weer niet te opgedirkt daar wil verschijnen. Het liefst zoiets als: kijk haar eens even nonchalant chique zijn .Je kunt bij Assepoester ook zo binnenlopen. Ik had daar mijn trouwjurk vandaan
zondag 22 april 2012 om 19:37
Ik zit me suf te piekeren hoe de winkel heet, maar in Utrecht zit een winkel waar ze hele mooie jurkjes verkopen. Ook een beetje gelegenheidskleding. Misschien dat iemand anders weet hoe de winkel heet.. ik weet alleen dat -ie op een hoek zit, vlak naast een bruidsmodezaak (Covers heet -ie geloof ik)
zondag 22 april 2012 om 20:16
zondag 22 april 2012 om 21:31
Ik slaag voor cocktailjurken altijd bij Envy You in Hilversum www.envy-you.nl, of bij de Galazaak in Amersfoort.