Mode & Beauty alle pijlers

Jurk

22-04-2012 14:48 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik een bruiloft die me grijze haren bezorgt ;). Maar waar ik wel heel veel zin in heb! Kunnen jullie eens meedenken? Ik ben de hele dag aanwezig. 's Middags lunch op een kasteelachtige locatie, daarna kerk, wet en 's avonds een feest. Tussendoor een diner op het strand.

Ik zoek een jurk met een mooi sjiek jasje. Liefst een kort jasje met hoge opstaande kraag ofzo (althans, dat zit nu in mijn hoofd). 's Avonds wil ik dat jasje uit kunnen doen. Maar, en nu mijn probleem, ik heb een typisch zandloper figuur met wat vollere heupen en borsten. Heupen zijn tikje breder dan mijn schouders. Maat 36. Ik vind een jasje op een jurk het vaak wat zwaar maken bij mij. Mijn vorm verdwijnt erdoor en dat is jammer. Ik word zo'n blok zeg maar. Komt vast doordat ik hét jasje in combinatie met dé jurk nog niet heb gevonden. Dus: weet iemand raad?

Ik wil graag een mooi kleur, roodtinten staan me niet, blauw dan weer wel. Bij voorkeur wil ik max 600 euro uitgeven voor jasje en jurk samen.
Fortis et liber
Ik zou je een jurk met een wat straker lijfje aanraden. mischien een wat klokkende rok. en inderdaad een kort jasje wat je taille doet uitkomen. Je hebt voldoende te besteden, dus lekker gaan shoppen zou ik zeggen. In de wat duurdere winkelstraten en je daar goed laten adviseren. Dat helpt mij altijd.
zozo wat een zorgen heb jij

Voor 600 euro een jurkje uitzoeken voor een bruiloft, nice! Ik zou zeggen ga lekker shoppen. Zal genoeg te vinden zijn en ook jasjes die je geen blok figuur geven......
Nou, ik vind het enorm tegenvallen. Ben zelf überhaupt niet zo goed in het vinden van goede combinaties. Erg lastig.

Bovendien heb ik een hekel aan shoppen als ik iets specifieks nodig heb. En die winkelstraten waar ik voor dit bedrag een jurkje en jasje zou kunnen vinden, waar zijn die? Ik ken nu vooral wat aparte boetiekjes, maar dan moet ik steeds van hot naar her. En de winkelstraten waar ik voor een veel hoger bedrag pas kan slagen. Dat wil ik nu eigenlijk niet.
Fortis et liber
Geen idee waar je woont, maar ga eens naar Arnhem, naar Assepoester. Ik zou het heel raar vinden als je daar niet zou kunnen slagen :-)
Ga eens bij een bruidsmodewinkel kijken. Die hebben vaak ook gelegenheidskleding in verschillende kleuren. Met je budget kan je het makkelijk betalen. Ik heb mijn jurk in eindhoven gekocht (mag denk ik geen winkel noemen, hij zit iig op de Aalsterweg) en die hadden een heel uitgebreid assortiment
Een bruidsmodewinkel? Nooit aan gedacht! Moet ik dan ook een afspraak maken of hoeft dat niet als je niet voor een bruidsjurk komt?

Assepoester, ik ga eens even kijken. Zie dat ze ook een site hebben.

Lastige is dat ik ook weer niet te opgedirkt daar wil verschijnen. Het liefst zoiets als: kijk haar eens even nonchalant chique zijn .
Fortis et liber
@ivetje: A&J?
Fortis et liber
La Dress heft veel jurken die geschikt zijn voor vrouwen met rondingen.

Ze hebben allerlei stijlen, van vlot tot degelijk. En in alle kleuren van de regenboog.
quote:thaisweetchili schreef op 22 april 2012 @ 15:09:

@ivetje: A&J?Yup, daar hoef je geen afspraak te maken ik ben er heel goed geholpen voor mijn trouwjurk en personeel is heel vriendelijk. Ze hadden ook echt hele mooie gelegenheidskleding hangen in alle mogelijke kleuren.
quote:thaisweetchili schreef op 22 april 2012 @ 15:08:

Een bruidsmodewinkel? Nooit aan gedacht! Moet ik dan ook een afspraak maken of hoeft dat niet als je niet voor een bruidsjurk komt?

Assepoester, ik ga eens even kijken. Zie dat ze ook een site hebben.

Lastige is dat ik ook weer niet te opgedirkt daar wil verschijnen. Het liefst zoiets als: kijk haar eens even nonchalant chique zijn .Je kunt bij Assepoester ook zo binnenlopen. Ik had daar mijn trouwjurk vandaan :-) maar er waren ook een hoop dames die kwamen omdat ze een bruiloft hadden (en niet de bruid waren).
Ik zit me suf te piekeren hoe de winkel heet, maar in Utrecht zit een winkel waar ze hele mooie jurkjes verkopen. Ook een beetje gelegenheidskleding. Misschien dat iemand anders weet hoe de winkel heet.. ik weet alleen dat -ie op een hoek zit, vlak naast een bruidsmodezaak (Covers heet -ie geloof ik)
Cocon?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jaa die!!
Jaaaaa, Cocon!

Daar heb ik een donkerblauw tafzijden jurkje gekocht toen de broer van mijn vriendje trouwde.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Weet natuuurlijk niet of je er een eind voor wilt rijden,maar anders kan ik je Rinsma in Gorredijk aanbevelen.
quote:missCo schreef op 22 april 2012 @ 19:46:

Jaa die!!MissCo (con)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Aii die kon ik verwachten Maar daar is die Co niet van.. voordat ik word uitgemaakt voor spammerT ;)
Och nee, zo bedoelde ik het niet hoor! Het viel me gewoon op en toen dacht ik aan die winkel.
Ok ;)

Maar, TO, Cocon is dus echt een tip!
Ik slaag voor cocktailjurken altijd bij Envy You in Hilversum www.envy-you.nl, of bij de Galazaak in Amersfoort.
Cocon en A&J heb ik ook op mijn lijstje gezet. Bedankt!
Fortis et liber
Graag gedaan hoop dat je er slaagt!
Ik hoop het ook! Altijd fijn als de outfit binnen is!

Zie nu bij Cocon ook mooie jurken met korte jasjes. Hoop dat ik eruit komt.
Fortis et liber
Ik herken het heb in september een bruiloft (ben getuige) en heb vandaag een bestelling gedaan voor een jasje en petticoat. Hopelijk is het mooi met de jurk die ik al heb, want dan ben ik ook voorzien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven