jurken - knielengte
vrijdag 20 januari 2012 om 13:45
Ik draag graag jurkjes, maar heb moeite om leuke modellen voor mijn figuuur te vinden. Ik ben lang en slank, ofwel model lantaarnpaal Ik zoek dus jurken die wat langer vallen (dan vallen ze bij mij net boven de knie) en die mij juist wat rondingen/volume geven. Maar wat ik tegenkom op internet en in de winkels is vooral kort (halvewege bovenbeen) en veel dunne of strakke stoffen.
Iemand misschien een goede tip voor een winkel of merk?
Iemand misschien een goede tip voor een winkel of merk?
vrijdag 20 januari 2012 om 14:21
Als je rondingen wilt creëren moet je een wat dikkere stof nemen en ik denk dat een wijder uitstaande jurk je mooi zal staan, want dan komt de nadruk op je slanke taille te liggen:
Of je benadrukt juist je lange slanke figuur met een pencilshirt/dress:
Bij www.verycherry.nl kun je veel van dit soort jurken vinden en Steps verkoopt het eerste type jurken ook.
Of je benadrukt juist je lange slanke figuur met een pencilshirt/dress:
Bij www.verycherry.nl kun je veel van dit soort jurken vinden en Steps verkoopt het eerste type jurken ook.
vrijdag 20 januari 2012 om 14:33
Iris, als je erg lang bent met weinig rondingen zit zoiets vaak niet goed, de taillenaad zit niet op de goede plek en als je weinig verschil hebt tussen taille en heupen krijg je zo'n "tante Sidonia" effect.
Anneke, hoe lang ben je. Ik vind het ook lastig, jurken van Steps zitten bij mij totaal niet (taillenaad ergens op de maag etc.) heb nu 2 jurken van Expresso, die vallen vrij lang en hebben wat plooitjes in de zijnaad zodat het niet te strak valt. Ik draag dan een brede riem laag op de heupen. Esprit lukt soms ook. In de zomer heb ik weleens een model dat vanaf de borsten iets uitloopt, en dan gecombineerd met een capri-legging (anders is de jurk te kort natuurlijk) krijgt je wat laagjes wat de lengte breekt.
Een brede heupriem staat in ieder geval mooi als je lang en slank bent.
Anneke, hoe lang ben je. Ik vind het ook lastig, jurken van Steps zitten bij mij totaal niet (taillenaad ergens op de maag etc.) heb nu 2 jurken van Expresso, die vallen vrij lang en hebben wat plooitjes in de zijnaad zodat het niet te strak valt. Ik draag dan een brede riem laag op de heupen. Esprit lukt soms ook. In de zomer heb ik weleens een model dat vanaf de borsten iets uitloopt, en dan gecombineerd met een capri-legging (anders is de jurk te kort natuurlijk) krijgt je wat laagjes wat de lengte breekt.
Een brede heupriem staat in ieder geval mooi als je lang en slank bent.
vrijdag 20 januari 2012 om 15:05
@xlong: ik ben 1.82 en vooral mijn benen zijn lang (dus naar verhouding wat groter onderlijf dan bovenlijf). Mijn slank zijn wil ik niet benadrukken, want ik ben juist te dun.
Ik vind de jurkjes van Verycherry wel heel leuk (op een foto in elk geval), maar ik heb er nog nooit iets besteld. Op een of andere manier vind ik de jurken ook wel gewaagd (in de zin van opvallend). Bij steps heb ik nog nooit iets kunnen vinden. Bij didi soms, daar hebben ze wel wat langere modellen. Alleen spreekt de stijl van didi me lang niet altijd aan.
Ik vind de jurkjes van Verycherry wel heel leuk (op een foto in elk geval), maar ik heb er nog nooit iets besteld. Op een of andere manier vind ik de jurken ook wel gewaagd (in de zin van opvallend). Bij steps heb ik nog nooit iets kunnen vinden. Bij didi soms, daar hebben ze wel wat langere modellen. Alleen spreekt de stijl van didi me lang niet altijd aan.
vrijdag 20 januari 2012 om 15:29
quote:xlong schreef op 20 januari 2012 @ 14:33:
Iris, als je erg lang bent met weinig rondingen zit zoiets vaak niet goed, de taillenaad zit niet op de goede plek en als je weinig verschil hebt tussen taille en heupen krijg je zo'n "tante Sidonia" effect.
Ja daar heb je wel weer gelijk in natuurlijk, al vind ik dus zo'n pencildress of skirt fantastisch staan bij een lange slanke vrouw.
Ja daar heb je wel weer gelijk in natuurlijk, al vind ik dus zo'n pencildress of skirt fantastisch staan bij een lange slanke vrouw.
vrijdag 20 januari 2012 om 15:30
quote:iris1969 schreef op 20 januari 2012 @ 15:28:
[...]
Maar lange stelten zijn toch mooi of vergis ik me?
Absoluut, als ze mooi worden tentoongesteld
Zelf heb ik hele slanke enkels en met de A-lijnrokjes (of hoe ze ook genoemd werden) werden mijn enkels wat ielig.
Overigens ben ik niet eens zo lang als TO
[...]
Maar lange stelten zijn toch mooi of vergis ik me?
Absoluut, als ze mooi worden tentoongesteld
Zelf heb ik hele slanke enkels en met de A-lijnrokjes (of hoe ze ook genoemd werden) werden mijn enkels wat ielig.
Overigens ben ik niet eens zo lang als TO
vrijdag 20 januari 2012 om 15:35
Een balonrok/jurkje geeft je juist meer volume op de heupen, heel sexy (ik zou graag willen, maar ik heb juist heel brede heupen)! En een wat zwaardere stof op het onderste deel geeft ook wat meer vrouwelijke vormen.
Verder zou ik zoeken op internet naar kleding voor jou lichaamsbouw, of op TLC eens kijken naar 'What not to wear', daar komen ook vrouwen langs met jouw lichaamsbouw, ik put er veel inspiratie uit!
Verder zou ik zoeken op internet naar kleding voor jou lichaamsbouw, of op TLC eens kijken naar 'What not to wear', daar komen ook vrouwen langs met jouw lichaamsbouw, ik put er veel inspiratie uit!
vrijdag 20 januari 2012 om 15:46
Zigga en Brooker (van Wehkamp) hebben af en toe modellen erbij zitten die wat langer zijn (meestal staat het erbij.) Dat is telkens verschillend en niet alles is mooi, maar wel makkelijk om thuis te passen als je weinig zin hebt om toch weer eens zo'n paskamer in te gaan.
Ook de stof is meestal wel vermeld en op de foto en uit de reviews kan je soms ook goede aanvullende informatie halen.
Voor de rest is het ook een kwestie van combineren met andere kleding. Heb een vest gekocht dat alleen open gedragen wel erg mooi staat. Was op een van de foto's (van een ander merk dan Wehkamp) te zien in een andere kleur dan ik heb gekocht. Leek een heel ander vest.
En met laarzen of enkellaarzen en bepaalde kleuren kan je de benen ook wat dikker laten lijken. Maar dat is uitproberen.
Ook de stof is meestal wel vermeld en op de foto en uit de reviews kan je soms ook goede aanvullende informatie halen.
Voor de rest is het ook een kwestie van combineren met andere kleding. Heb een vest gekocht dat alleen open gedragen wel erg mooi staat. Was op een van de foto's (van een ander merk dan Wehkamp) te zien in een andere kleur dan ik heb gekocht. Leek een heel ander vest.
En met laarzen of enkellaarzen en bepaalde kleuren kan je de benen ook wat dikker laten lijken. Maar dat is uitproberen.
vrijdag 20 januari 2012 om 16:09
vrijdag 20 januari 2012 om 16:10
Zoiets? In verschillende designs verkrijgbaar. Watervalhals geeft wat meer profiel van voren.
http://www.vanilia.com/sh ... 3_999/jurk-radanyl-black/
http://www.vanilia.com/sh ... 3_999/jurk-radanyl-black/
vrijdag 20 januari 2012 om 16:14
Ik ben ook model lantaarnpaal (1,86 m met een normaal bovenlijf maar extra lange benen). Ik koop altijd rokken (geen jurkjes) die een band hebben in de taille en dan klokkend uitlopen, zo creëer je een taille (heb ook niet zoveel ronding) en maak je ook heupen. Dan eventueel een shirtje of blouse in de rok (jaren 50 stijl) en dan lijkt het heel wat. Mijn moeder zei recent toen ik zoiets aanhad nog; 'goh je hebt nog best vorm' (en bedankt mam). Jurkjes koop ik niet omdat vaak de pasvorm raar is bij mij; taille te hoog / te kort / etc.
Rokken koop ik bij; esprit, verschillende alternatieve winkels (graag rokken met grove stoffen of veel stof voor het volume), cora kemperman, lady sting (wel specifiek merk waar ik nu natuurlijk niet op kom) en bij s'oliver.
Succes
P.S. Ik heb net van Fornarina een pencilskirt met jasje gekocht, vriend vind het geweldig
Rokken koop ik bij; esprit, verschillende alternatieve winkels (graag rokken met grove stoffen of veel stof voor het volume), cora kemperman, lady sting (wel specifiek merk waar ik nu natuurlijk niet op kom) en bij s'oliver.
Succes
P.S. Ik heb net van Fornarina een pencilskirt met jasje gekocht, vriend vind het geweldig
anoniem_143083 wijzigde dit bericht op 20-01-2012 16:15
Reden: vergeten
Reden: vergeten
% gewijzigd
vrijdag 20 januari 2012 om 16:38
Is al genoemd en ik zou ze graag dragen, maar voor mij zijn ze te lang. http://www.wehkamp.nl/dam ... -rokken/C21_1A1/?MK=26419
vrijdag 20 januari 2012 om 16:49
vrijdag 20 januari 2012 om 16:55
Ik ben zelf overigens een mini Tante Sidonia, dus ik oog ook tenger en slierterig in de verkeerde kleding ofschoon ik maar klein ben.
En ik los dat zomers op met halterjurkjes die strak over mijn bovenlijf lopen en klokkend uitlopen vanaf mijn buik. Daar krijg je brede schouders van en de klokkende rok zorgt voor vorm.
In de winter draag ik dan juist wollen jurkjes met lange mouwen, soms wikkeljurkjes en soms met een wijder vallende rok eraan. Riverwoods verkoopt deze jurkjes.
Wie weet werkt dit ook bij lange Tante Sidonia's .
En ik los dat zomers op met halterjurkjes die strak over mijn bovenlijf lopen en klokkend uitlopen vanaf mijn buik. Daar krijg je brede schouders van en de klokkende rok zorgt voor vorm.
In de winter draag ik dan juist wollen jurkjes met lange mouwen, soms wikkeljurkjes en soms met een wijder vallende rok eraan. Riverwoods verkoopt deze jurkjes.
Wie weet werkt dit ook bij lange Tante Sidonia's .
vrijdag 20 januari 2012 om 19:16
De jurk die pimpelmeesje heeft gepost vind ik echt prachtig. Maar ja, ik moet daar dan wel weer een vestje of een jasje overheen dragen om wat volume te creeeren.
Jammer dat op veel sites de jurken zonder model worden getoond, dat maakt het moeilijk in te schatten hoe de lengte is. Expresso heeft wel leuke kleding! Momenteel is de keuze wat beperkt, maar dat ga ik zeker in de gaten houden zodra de nieuwe collectie binnenkomt.
Jammer dat op veel sites de jurken zonder model worden getoond, dat maakt het moeilijk in te schatten hoe de lengte is. Expresso heeft wel leuke kleding! Momenteel is de keuze wat beperkt, maar dat ga ik zeker in de gaten houden zodra de nieuwe collectie binnenkomt.
vrijdag 20 januari 2012 om 19:33
Daarom ben ik fan van de Esprit-site. Bij model-informatie staan de lengte en de maten van het model die de kleding toont vermeld.
Esprit heeft ook lengtematen (ook lengte 36) en met name EDC is vrij smal in de heupen. En nauwelijks verzendkosten (0,95)
Expresso heeft overigens geen lengtematen, de broeken en jasjes pas ik dan weer niet.
Ik droeg vroeger toen ik de 60 kg nog niet haalde trouwens zelden jurken, was misschien ook minder in de mode toen. Wel wijde rokken en blousjes met schoudervullingen, altijd een mouwtje ivm dunne bovenarmen. Het is soms ook een kwestie van uitproberen en goed letten op de verhoudingen, en veel met laagjes werken.
Inmiddels ben ik wat uitgedijd en heb ook door krachttraining meer body, volgens sommigen "mag" ik niet meer met blote armen (40+), maar daar trek ik me lekker niets van aan.
Esprit heeft ook lengtematen (ook lengte 36) en met name EDC is vrij smal in de heupen. En nauwelijks verzendkosten (0,95)
Expresso heeft overigens geen lengtematen, de broeken en jasjes pas ik dan weer niet.
Ik droeg vroeger toen ik de 60 kg nog niet haalde trouwens zelden jurken, was misschien ook minder in de mode toen. Wel wijde rokken en blousjes met schoudervullingen, altijd een mouwtje ivm dunne bovenarmen. Het is soms ook een kwestie van uitproberen en goed letten op de verhoudingen, en veel met laagjes werken.
Inmiddels ben ik wat uitgedijd en heb ook door krachttraining meer body, volgens sommigen "mag" ik niet meer met blote armen (40+), maar daar trek ik me lekker niets van aan.
vrijdag 20 januari 2012 om 19:45
Herkenbaar. Allhoewel ik niet postuur lantaarnpaal heb heb ik juist weer een lang bovenlijf. Ik ben 1,80 en daardoor zitten taillenaden bij mij altijd net onder mijn borsten en zijn rokken van jurken snel te kort.
Steps jurken kan ik niet aan, die vallen bij mij zo kort dat het sletterig is.
Ik heb laatst een mooie jurk gekocht bij Le Ballon. Daar zat een losse tailleband bij die je dus zelf op de plek van je taille kan doen.
Verder pas ik gewoon heel vaak jurken.. Bij de meest uiteenlopende zaken tot ik iets vind dat me bevalt!
Steps jurken kan ik niet aan, die vallen bij mij zo kort dat het sletterig is.
Ik heb laatst een mooie jurk gekocht bij Le Ballon. Daar zat een losse tailleband bij die je dus zelf op de plek van je taille kan doen.
Verder pas ik gewoon heel vaak jurken.. Bij de meest uiteenlopende zaken tot ik iets vind dat me bevalt!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 20 januari 2012 om 19:47