Mode & Beauty alle pijlers

Kalknagels

04-05-2012 15:04 28 berichten
Mijn moeder heeft hele erge last van kalknagels. Ze wilt niet naar de pedicure, want haar nagels zijn ook nog eens ingegroeid en doen ontzettend veel pijn. We hebben nu kalkner ofzo gehaald, maar ik vind het eigenlijk gewoon naar aceton stinken. Heeft iemand tips hoe we ze het beste wegkrijgen?
Met nailner gaan ze dacht ik goed weg. Waar het naar ruikt weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Azijn, ik ben er door 4x per week voeten in een azijnbadje vanaf. Is nog goedkoop ook

En ps het is wil, minus de T
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Als ze ook nog eens ingegroeide nagels heeft moet ze juist naar de pedicure, die kan haar perfect laten zien hoe je dit kunt voorkomen. Sorry maar ik vind dit een beetje de omgekeerde wereld eerlijk gezegd...
Met ingegroeide nagels zou ik zelf toch wel even langs de dokter gaan.
heeft ze niet veel last van haar ingegroeide nagels? Ik had er een hele tijd terug een en kon op het laatst niet meer normaal lopen vd pijn. Voor kalknagels gebruik ik nailner, maar het duurt erg lang voordat het weggaat.
Ik zou met haar naar de dokter gaan, zowel voor de kalknagels (daar is medicatie tegen als het heel erg is) als de ingegroeide teennagels.
Haar nagels zijn ingegroeid en doen heel erg pijn, DUS wil ze zich niet laten behandelen? Dat is totaal tegenstrijdig. Struisvogelgedrag.

Ik zou er niet in meegaan als ik jou was. Probeer haar ervan te overtuigen dat ze zich laat behandelen. De pijn die ze nu heeft kan alleen maar erger worden, een behandeling kan juist erger voorkomen. En haar van haar huidige pijn afhelpen.
.
Héérlijk een pedicurebehandeling, een weldaad voor je voeten. Ook voor kalknagels en ingegroeide nagels!
@mail30 met of zonder nagellak? Ik doe juist altijd lakken dan zie ik het niet hahaha over struisvogels gesproken maar als je in een azijnbadje zit moeten de nagels dan ongelakt zijn?
Zeker naar de pedicure of huisarts met ingegroeide nagels anders wordt het alleen maar erger.

Wat betreft kalknagels lees in graag mee... Ga zeker azijn eens proberen.
Ingegroeide nagels doen hartstikke zeer. Dom dat ze daar niet aan geholpen wil worden. Ik ben godzijndank vorige week weer geweest. Ja, het doet even zeer en daarna ben je zó blij dat je weer gewoon je schoenen aan kan en het dekbed niet meer voelt in bed. Zelfs dát kon ik er niet meer op hebben.

Ik zou nog maar eens goed met je moeder hier over praten.
Waarom wil ze niet naar de pedicure?

Wil ze haar verdere leven zo door sukkelen lopen, lijkt mij niet prettig met ingegroeide nagels. Het gaat niet vanzelf over.
Het enige dat echt helpt tegen kalknagels is de schimmel bestrijden. Dan moet je óf een anti schimmel middel smeren óf pillen slikken. Dan ben je met 3 maanden slikken van je kalknagels af.

O ja, en zorg ervoor dat je niet opnieuw besmet raakt. Het is dezelfde schimmel als zwemmerseczeem. Dus sokken en badmat heet wassen en niet met blote voeten in natte ruimtes.
Tee trea olie helpt goed.
Terbinafine tabletten... op recept van de huisarts. Ben je idd 3 mnd mee zoet (kuur afmaken!!!) en het is ook echt belastend voor je lever dus je mag tijdens de kuur geen alcohol drinken. Om die reden schrijven huisartsen het niet graag voor... kalknagels zijn namelijk niet schadelijk, maar 'n puur cosmetisch probleem. Ten minste... zolang je geen last hebt van ingegroeide nagels!

Maar middeltjes als Nailner zijn te oppervlakkig... je ziet wel wat verbetering als je geluk hebt, maar zodra je ermee stopt komt het weer terug.
Ik ben bijna klaar met Terbinafine, 6 weken voorgeschreven gekregen. Soms wat last van mijn buik, maar verder weinig last. Ik geloof niet in smeermiddelen, tea tree olie en azijnbadjes, allemaal geprobeerd, maar het is alleen met deze pillen weggegaan.
ik gebruik de kalknagelolie van het kruidvat,de nagels knappen op al gaat het langzaam.vanavond maar eens in een azijnbadje..................moet dat puur of verdund??
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik had ook een schimmelnagel en wilde niet van alles gaan uitproberen/aanschaffen, juist omdat je er zulke verschillende ervaringen over hoort. Via de huisarts heb ik toen Myk-1 sulconazolnitraat gekregen, twee x daags op de nagelriem (want van daaruit moet een "gezonde" nagel groeien) smeren en goed inmasseren. Even geduld hebben, maar het resultaat is er dan ook naar!

En zéker naar de pedicure om verder infecties te voorkomen tgv ingegroeide nagels, anders ben je nog verder van huis.
Een aantal jaren geleden had ik een ambulant pedicurepraktijk, ben er inmiddels mee gestopt.

Deze klachten zijn nou juist problemen waar een pedicure je moeder heel erg mee kan helpen. Ze hoeft zich niet te schamen, iemand die ervoor kiest om pedicure te worden heeft echt geen moeite met de dingen waarvoor mensen zich vaak schamen, echt niet.

De problemen die kunnen onstaan door ingegroeide nagels zijn best heftig, soms moeten mensen er uiteindelijk aan worden geopereerd. een goede pedicurebehandeling kan veel ellende voorkomen.

Een pedicure kan je moeder ook leren hoe ze het beste haar voeten kan verzorgen.

ik zeg: doen!
ZOEKEN op dit forum.

Er zijn o.a. op de gezondheid pijler al meerdere topics over met ook de bevindingen na een paar jaar van een aantal mensen.

Zelf heb ik veel gehad aan een artikel over voeten klaar en mooi maken voor de zomer uit.... ja, de Libelle. Daarin stonden een paar geweldige tips. Volgens mijn huisarts had ik geen kalknagels.

Misschien is het goed voor haar om daar te beginnen. Of net als de vorige hiervoor zegt, bij een pedicure langs gaan. Maar omdat het ooit in Libelle ook als advies heeft gestaan... wordt het als tuttig gezien....

Nailer en zo zijn dure middeltjes. Kan je beter bij het Kruitvat het huismerk van vaporub halen. Dat helpt net zo goed.
kalknagels (grote teen), hoe ervan af komen?

Kalknagel/schimmelnagel

Sylphide75 in "Kalknagels en candida"

bibi72 in "Kalknagels; hoe kom ik er vanaf?"

Misschien staan er nog meer, maar moet je maar even zelf zoeken.
Wat stond er dan in de Libelle, Pumps?
quote:Nikkie79 schreef op 04 mei 2012 @ 17:45:

Wat stond er dan in de Libelle, Pumps?

Gewoon algemene verwentips om je voeten mooi te maken en goed te verzorgen. (Lekkere voetbadjes en smeersels.) Kan dat nummer jammer genoeg niet meer terug vinden.

(Zee)zoutbadje, eelt verwijderen, scrubben en hoe een pedicure de kalknagels bijvijlt en je het zelf ook kunt doen. Zou het zelf niet gedurfd hebben als het niet goed uitgelegd was.

Verder algemene tips bij voetafwijkingen zoals kalknagels, likdoorns en allerlei afwijkingen. Heb trouwens ook van mijn huisarts te horen gekregen dat bepaalde dingen (zoals bijv. weken in biotex NIET goed is voor de huid vanwege de toevoegingen die niet gezond zijn voor de huid.)

Jammer dat ik dat artikel niet meer heb, want was erg leuk om te lezen. Ook tips voor goed lakken etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven