Kan dit?
zaterdag 20 augustus 2016 om 10:45
Ik heb dit jurkje gekocht:
http://www.wehkamp.nl/dam ... -jurk/C21_1A1_1A1_741615/
Voor een bruiloft, maar nu lees ik ergens dat wit alleen voor de bruid is...
Dus mijn vraag aan jullie: kan dit jurkje voor een bruiloft? Ik ben alleen avond gast en hou het zwarte lint eromheen en draag er zwarte pumps, een zwarte clutch en zwarte armbanden bij.
Alvast dank!
http://www.wehkamp.nl/dam ... -jurk/C21_1A1_1A1_741615/
Voor een bruiloft, maar nu lees ik ergens dat wit alleen voor de bruid is...
Dus mijn vraag aan jullie: kan dit jurkje voor een bruiloft? Ik ben alleen avond gast en hou het zwarte lint eromheen en draag er zwarte pumps, een zwarte clutch en zwarte armbanden bij.
Alvast dank!
zaterdag 20 augustus 2016 om 14:58
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 20 augustus 2016 @ 10:57:
Jullie zijn wel heel unaniem! Dit is pas mijn 2e bruiloft, ik had geen idee. Gelukkig las ik dat artikel op tijd en zijn jullie ook heel duidelijk: wit (en dan ook nog kant) kan NIET voor een bruiloft. Blij dat ik het gevraagd heb en straks niet iemands mooie dag verpest.Vind het wel heel goed van je dat je er zo flexibel op reageert.
Jullie zijn wel heel unaniem! Dit is pas mijn 2e bruiloft, ik had geen idee. Gelukkig las ik dat artikel op tijd en zijn jullie ook heel duidelijk: wit (en dan ook nog kant) kan NIET voor een bruiloft. Blij dat ik het gevraagd heb en straks niet iemands mooie dag verpest.Vind het wel heel goed van je dat je er zo flexibel op reageert.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:50
Bedankt voor de latere reacties nog.
Ik ga zeker niet eigenwijs doen nee, ik zou nooit iemands moment willen verpesten door zoiets stoms.
Had er echt nog nooit over nagedacht op deze manier maar eigenlijk klinkt het ook wel logisch.
Ik heb inmiddels een ander jurkje op het oog: roze suède. Met zwarte accessoires.
De blauwe variant van 'mijn' jurkje is ook mooi en heb het overwogen maar blauw is niet echt mijn kleur en in deze periode van het jaar vind ik lichtere kleuren mooier.
Zo leer je nog eens wat hier!
Ik ga zeker niet eigenwijs doen nee, ik zou nooit iemands moment willen verpesten door zoiets stoms.
Had er echt nog nooit over nagedacht op deze manier maar eigenlijk klinkt het ook wel logisch.
Ik heb inmiddels een ander jurkje op het oog: roze suède. Met zwarte accessoires.
De blauwe variant van 'mijn' jurkje is ook mooi en heb het overwogen maar blauw is niet echt mijn kleur en in deze periode van het jaar vind ik lichtere kleuren mooier.
Zo leer je nog eens wat hier!
zondag 21 augustus 2016 om 05:55
Nou, dat waren ongeveer 45 keer overbodige reacties, haha. Nu vraag ik me eigenlijk af, is zwart niet een pietsie somber voor een bruiloft? Het kleedt dan wel af, het is ook niet echt een feestelijke kleur. Donkerblauw vind ik dan beter, denk ik. Al hou ik zelf erg van rood, in een vuurrood strak jurkje aan komen zetten, kan ook niet he. Wat zijn bruiloften eigenlijk rare feesten. Zoveel do's en don't heb je zelfs niet bij een begrafenis, volgens mij.
zondag 21 augustus 2016 om 07:34
quote:Goosefraba schreef op 21 augustus 2016 @ 05:55:
Nou, dat waren ongeveer 45 keer overbodige reacties, haha. Nu vraag ik me eigenlijk af, is zwart niet een pietsie somber voor een bruiloft? Het kleedt dan wel af, het is ook niet echt een feestelijke kleur. Donkerblauw vind ik dan beter, denk ik. Al hou ik zelf erg van rood, in een vuurrood strak jurkje aan komen zetten, kan ook niet he. Wat zijn bruiloften eigenlijk rare feesten. Zoveel do's en don't heb je zelfs niet bij een begrafenis, volgens mij.Het is maar net welk grafgezicht je erbij trekt
Nou, dat waren ongeveer 45 keer overbodige reacties, haha. Nu vraag ik me eigenlijk af, is zwart niet een pietsie somber voor een bruiloft? Het kleedt dan wel af, het is ook niet echt een feestelijke kleur. Donkerblauw vind ik dan beter, denk ik. Al hou ik zelf erg van rood, in een vuurrood strak jurkje aan komen zetten, kan ook niet he. Wat zijn bruiloften eigenlijk rare feesten. Zoveel do's en don't heb je zelfs niet bij een begrafenis, volgens mij.Het is maar net welk grafgezicht je erbij trekt
zondag 21 augustus 2016 om 07:39
Zwart mocht vroeger niet tijdens bruiloften, tegenwoordig wel. Zwart kan ook mooi, gekleed en chique staan. Denk bijv. aan een mooie zwarte jurk of pantalon met damescolbert, nette feestelijke blouse o.d. Vooral bij zwart ook goed op materiaal letten (dat het niet goedkoop oogt)
Wat nog steeds niet mag, is wit/ivoor/crème. Te blote kleding kan ook niet naar een bruiloft. Dus ga niet in mini-rok met een top met decolleté tot aan je navel.
Wat nog steeds niet mag, is wit/ivoor/crème. Te blote kleding kan ook niet naar een bruiloft. Dus ga niet in mini-rok met een top met decolleté tot aan je navel.
zondag 21 augustus 2016 om 09:39
Ben nu wel heel benieuwd hoe het roze jurkje eruit ziet die je op het oog hebt. Wel verstandig om naar iets anders op zoek te zijn geweest en dat je niet gekozen hebt voor het witte jurkje. Wat overigens wel een heel leuk jurkje is hoor maar niet voor een bruiloft. Hopelijk krijgen we een foto te zien van het nieuw uitgekozen jurkje
Pluk de dag!;-)
zondag 21 augustus 2016 om 10:38
Top, grenada. Lees ff als je tijd over hebt, de rest van het topic
Ik heb deze nu op het oog:
https://www.themusthaves.nl/product/sue ... 2-0-coral/
Wilde eerst voor de oudroze gaan maar dat leek me ook een beetje gevaarlijk terrein...
Ik draag vaak koraal kleur op mijn lippen en nagels dus ik weet dat de kleur mij staat, het is vrolijk en vrouwelijk en vind de jurk wel chique qua lengte en geen laag decolleté.
En hij is ook leuk voor andere gelegenheden. Wil niet een jurk kopen die te cocktailerig is en ik nooit meer aan kan daarna.
Wat vinden jullie?
Wilde eerst voor de oudroze gaan maar dat leek me ook een beetje gevaarlijk terrein...
Ik draag vaak koraal kleur op mijn lippen en nagels dus ik weet dat de kleur mij staat, het is vrolijk en vrouwelijk en vind de jurk wel chique qua lengte en geen laag decolleté.
En hij is ook leuk voor andere gelegenheden. Wil niet een jurk kopen die te cocktailerig is en ik nooit meer aan kan daarna.
Wat vinden jullie?
zondag 21 augustus 2016 om 11:00
zondag 21 augustus 2016 om 11:06
Hmm.. Ik ben er niet zo weg van. De kleur maakt het vrij snel barbie. Als je blond bent zou ik het zeker niet doen. Ik vind het meer een casual jurk met een panty, leren laarsjes en een leuke sjaal. Waarom zou je geen cocktail jurk kopen? Er komen in de toekomst vast wel vaker bruiloften en dan heb je altijd iets achter de hand .
zondag 21 augustus 2016 om 11:06
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 21 augustus 2016 @ 10:38:
Wat vinden jullie?De koraalkleur is mooi, maar ik vind het model veel te alledaags voor een feestelijke gelegenheid. Of je moet het afkleden met super accessoires en schoenen.
Wat vinden jullie?De koraalkleur is mooi, maar ik vind het model veel te alledaags voor een feestelijke gelegenheid. Of je moet het afkleden met super accessoires en schoenen.
zondag 21 augustus 2016 om 11:15
The pretty dress company
Hier staan ook heel veel jurken die je leuk kunt aankleden tot feestjurk, maar ook bij andere gelegenheden kunt dragen. Zelf heb ik bijvoorbeeld de deze klik voor zowel afstudeerborrels, bruiloften of chique diners. Levering binnen twee weken. (Wel effe door de rozenjurken en andere gekkigheden heen scrollen )
Verder vond ik deze twee ook erg leuk. De rest van Wehkamp hoef je eigenlijk niet te bekijken. t'Valt tegen .
Klik
klik
Hier staan ook heel veel jurken die je leuk kunt aankleden tot feestjurk, maar ook bij andere gelegenheden kunt dragen. Zelf heb ik bijvoorbeeld de deze klik voor zowel afstudeerborrels, bruiloften of chique diners. Levering binnen twee weken. (Wel effe door de rozenjurken en andere gekkigheden heen scrollen )
Verder vond ik deze twee ook erg leuk. De rest van Wehkamp hoef je eigenlijk niet te bekijken. t'Valt tegen .
Klik
klik
zondag 21 augustus 2016 om 11:32
Ik ben blond ja. Maat 38 maar niet strak (wel in het bezit van een groot assortiment corrigerend ondergoed).
Maar deze kan dus een tikje ordi zijn?
Kokoro thanks, diie van de wehkamp zijn niet echt wat, die blauwe beetje te donker voor mij, die beige-achtige iets te ingewikkeld en kan ik met mijn figuur niet echt hebben. Ik moet het accent in mijn taille hebben of helemaal een strakke jurk. Ga nu je andere link bekijken!
Maar deze kan dus een tikje ordi zijn?
Kokoro thanks, diie van de wehkamp zijn niet echt wat, die blauwe beetje te donker voor mij, die beige-achtige iets te ingewikkeld en kan ik met mijn figuur niet echt hebben. Ik moet het accent in mijn taille hebben of helemaal een strakke jurk. Ga nu je andere link bekijken!
zondag 21 augustus 2016 om 11:44
Mijns inziens zit je met die jurk snel in óf casual óf ordinair. De manier om zo'n jurk te dragen is met een paar shabbies en een mooie sjaal, maar das veel te casual voor een bruiloft.
Wat voor figuur heb je? Welke kleuren hebben je voorkeur? Bij welke gelegenheden wil je de jurk nog meer kunnen dragen? Houd je van print of juist effen? Wellicht kan ik wat gerichter meezoeken.
Wat voor figuur heb je? Welke kleuren hebben je voorkeur? Bij welke gelegenheden wil je de jurk nog meer kunnen dragen? Houd je van print of juist effen? Wellicht kan ik wat gerichter meezoeken.
zondag 21 augustus 2016 om 11:46
Als je op theprettydresscompany een jurk ziet die je qua stijl leuk vindt, maar qua kleur/print niks, kun je ook op shop by style klikken. Dan krijg je alle jurken met die vorm in allerlei kleuren. Ik moet zelf ook het accent in de taille hebben en de dakota dresses en cara dresses werken voor mij goed.
zondag 21 augustus 2016 om 18:52
zondag 21 augustus 2016 om 21:55
Zomerliefhebber; het jurkje is nog niet helemaal uit mijn hoofd maar misschien niet geschikt genoeg voor een bruiloft?
Kokoro, ik snap wat je bedoeld ja.
Ik ben een echte peer: hele smalle taille en flinke heupen.
Jurkjes met a-lijn of zoals het jurkje uit de openingspost, die dus vanaf de taille uitlopen en de heupen iets bedekken vind ik mij het mooist staan.
Lengte tot op de knieën. Zeker niet te kort maar hou ook niet echt van die maxi jurken.
Een printje mag wel maar niet te druk. Kleuren die ik mooi vind: roze/oranje (koraal), beige, bordeaux rood, paars, groen, eigenlijk alles wel behalve dus wit en zwart.
Zou leuk zijn als ik het jurkje ook nog eens kan dragen op een verjaardag of bijv babyborrel.
Moet makkelijk te combineren zijn met zwart of cognac of zilver/grijs, gezien ik daar passende accessoires bij heb zoals pumps, jasjes, clutch en armbandjes.
Budget is max €100.
Kokoro, ik snap wat je bedoeld ja.
Ik ben een echte peer: hele smalle taille en flinke heupen.
Jurkjes met a-lijn of zoals het jurkje uit de openingspost, die dus vanaf de taille uitlopen en de heupen iets bedekken vind ik mij het mooist staan.
Lengte tot op de knieën. Zeker niet te kort maar hou ook niet echt van die maxi jurken.
Een printje mag wel maar niet te druk. Kleuren die ik mooi vind: roze/oranje (koraal), beige, bordeaux rood, paars, groen, eigenlijk alles wel behalve dus wit en zwart.
Zou leuk zijn als ik het jurkje ook nog eens kan dragen op een verjaardag of bijv babyborrel.
Moet makkelijk te combineren zijn met zwart of cognac of zilver/grijs, gezien ik daar passende accessoires bij heb zoals pumps, jasjes, clutch en armbandjes.
Budget is max €100.
maandag 22 augustus 2016 om 19:56
maandag 22 augustus 2016 om 22:50
Nee het enige was cocktail: dames in jurken en heren in smoking/pak.
Heb nog niet het perfecte jurkje gevonden, zo stom dat kant niet mag Dat vind ik zo mooi. Satijn vind ik dan weer vreselijke stof, kreukt en vlekt snel en heb altijd binnen een uur al haaltjes van sieraden of een op het oog geschuurd houten meubeltje enz..
Heb nog niet het perfecte jurkje gevonden, zo stom dat kant niet mag Dat vind ik zo mooi. Satijn vind ik dan weer vreselijke stof, kreukt en vlekt snel en heb altijd binnen een uur al haaltjes van sieraden of een op het oog geschuurd houten meubeltje enz..
maandag 22 augustus 2016 om 23:03
Chi Chi London heeft heel veel kanten jurkjes . Beige, babyblauw of zachtroze zou ik ook vermijden omdat dat ten tijde van het feest niet meer te onderscheiden is van wit. Ik heb ooit meegemaakt dat was uitgenodigd voor het feest en dat iemand een zalmroze maxidress aan had. Dat was nogal, uh, verwarrend .
dinsdag 23 augustus 2016 om 08:45
Misschien is dit een leuk jurkje voor je!
http://www.bonprix.nl/pro ... 911/?bundle=8506895#image
Ik kan geen plaatjes plakken daarom de link. Dit jurkje is er in verschillende kleuren.
http://www.bonprix.nl/pro ... 911/?bundle=8506895#image
Ik kan geen plaatjes plakken daarom de link. Dit jurkje is er in verschillende kleuren.
Pluk de dag!;-)