Mode & Beauty alle pijlers

kansloos koortslip

28-03-2011 12:29 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even klagen hoor, ik weet het, het is maar een detail. Een onbelangrijk iets, wat gelukkig ook binnen een week of twee weer verdwenen is maar toch..... Ik heb een koortslip, en die heb ik wel vaker ( regelmatig zelf) maar dit komt gelukkig wat minder voor.

Mijn hele rechterbovenlip is drie keer zo dik. Allemaal blaasjes naast elkaar. het vocht druipt er steeds uit, en we zijn nu zo ver, dat er allemaal dikke gele bruine kortsten op zitten.

Echt de rest zie je niet meer, mijn leuke outfitje, mijn perfect gestijlde haartjes. Mijn nieuwe schoentjes,. Niemand die het ziet,

kansloos . Ik zie allemaal mensen staren, en af en toe zegt er een,. Wat heb jij dan op je lip ? Gisteren zei ik nog tegen de visite, ik kus maar niet hoor.. Ik zag ze kijken,ja duuh alsof we jou zo zouden kussen .. En dan nog iets, wat doen die blaren zeer zeg.... echt een wond op je lip. En allerlei prikkels en tintels door je gezicht... Zo dit luchte even lekker op, ..Wie heeft ook wel eens zon plaaglip gehad ?
Lysine is een essentieel aminozuur; het kan niet door het lichaam gemaakt worden en moet dus in de voeding aanwezig zijn. Het aminozuur is nodig voor groei, weefselherstel, de aanmaak van antilichamen, hormonen en enzymen.

Vis, melk, limabonen, vlees, kaas, gist en eieren en eiwitten in het algemeen zijn belangrijke bronnen van lysine.

Ik ben zelf vegetarisch, dus misschien dat ik daardoor sneller een tekort krijg aan L-lysine??

Sinds ik 1 x per week een pil neem is het tekort kennelijk opgelost. Hoe dan ook, het helpt mij = ik heel blij. (M'n moeder inmiddels ook trouwens.)

Dus wat houd je tegen om het in ieder geval te proberen?
Herkenbaar! Soms voel ik ineens die tinteling (altijd op dezelfde plek!) en dan weet ik weer hoe laat het is..

Nog erger; ik heb wel eens een koortslip én een ontstoken oog tegelijkertijd gehad! Nee, da's lekker! Ik voelde me echt een monster en wilde het liefst onder mijn dekbed kruipen en er weer onderuit vandaan komen als het weer over was..

Sterkte TO..
quote:marthe16 schreef op 28 maart 2011 @ 14:10:

Zodra je de eerste tintelingen voelt Zovirax smeren. Het is wel duur, maar je hebt maar een heel klein beetje nodig. En niet vaker erop doen dan is toegestaan (zie bijsluiter). Bij mij zet het dan nooit echt door.Zovirax heeft mij nog nooit geholpen, helaas.
Zovirax helpt bij mij ook niet helaas, het zet dan toch gewoon door..
@moody

Ik vind het rotzooi omdat ik het zelf ook gebruik en mijn hele leven moet gebruiken en wel wat van merk ja het is geen pretje kan ik je vertellen maar dat is met alle medicatie, en artsen ook zeggen dat het rotzooi is in die zin van het is allemaal kunstmatig. Dus niet dat het niet werkt maar het is wel sterk en niet geheel zonder bijwerkingen zoals veel medicijnen.
Als ik het nét voel opkomen helpt een klein beetje tandpasta erop smeren (ik ben zo'n sufferd die nooit op het goede moment zovirax oid in huis heeft) Helpt meestal, ooit als tip gekregen van een oom. Helpt het niet, dan ook een compeedpleister of zovirax. Heb meestal het "geluk" maar één blaasje te krijgen maar het blijft klote.
Ik leef met je mee, Beaugirl.

Ik heb het heel erg vaak, soms en lip en beide neusgaten tegelijk, schamen dat ik mij dan doe , ik heb het overgedragen gekregen van mijn moeder, die was niet zo wijs om ermee uit te kijken, mijn broer is daardoor ook besmet grrrr!!!

Zovirax, heeft mij vroeger geholpen, nu niet meer. Ik smeer bij een tinteling echinaforce creme ''als ik die al voel opkomen'', meestal word ik sóchtends wakker met zo'n lip, en is het kwaad al geschiedt!!!

Ik gebruik nu echinaforce creme van Vogel en verders een lik vaseline, omdat door de koortslip de rest van mijn lippen gebarsten en pijnlijk zijn.

sterkte !
Afgelopen week toen ik bij de apotheek was zag ik potjes sorefix op de balie staan. Heb gevraagd welke werkzame stof erin zit. Blijkt zink te zijn en in een grotere hoeveelheid dan in de tubetjes van de apotheek zelf.

Gisteren begon er een koortslip op te zetten, dus ben meteen gaan smeren. Tot nu is het een klein plekje gebleven terwijl ik meestal binnen 24 uur een waanzinnige plek heb. In hoeverre het aan de creme ligt weet ik niet.

Zovirax hielp bij mij heel veel jaren goed. Maar de laatste tijd lijkt het wel alsof het er gewoon doorheen breekt al smeer ik me suf.

Eenmaal heb ik een jaar gehad dat ik zowat iedere week wel minstens drie koortslippen had. Mijn mond deed vaak zo´n pijn dat ik amper nog kon eten. Heb toen medicijnen gevraagd aan de huisarts die ze eerst niet wilde geven. Toen ik aangaf hoe erg de aanvallen waren het afgelopen jaar heeft hij ze toch voorgeschreven. Toen heb ik bijna twee jaar geen koortslip meer gehad, geweldig.

L-Lysine ook een tijd gebruikt en hiervan heb ik wel het idee dat het goed helpt, maar jeutje wat zijn die tabletten groot, krijg ze amper door mijn keel al breek ik ze doormidden.
Als de pijn niet te harden is van die blaasjes , maak ik ze stuk met een naaldje of met mijn tanden.

Even ranzig maar oooh die druk is er dan af en de pijn uurtje later ook.
Ik ben er net 1 kwijt, in mijn neusgat.

Wat bij mij helpt is vanaf de eerste tinteling een heet steeltje van een theelepel er tegen aan doen. (zelfde principe als hotkiss, maar dan iets heter). Doet zeer, maar wel effectief. het steeltje haal ik even door het vuur heen en voel eerst met mijn vingertop of het niet te heet is. Even twee keer er op en

de jeuk gaat dan gelijk weg, en er komen geen korsten.

Daarna smeer ik gewoon zinkzalf of zovirax.

Heel veel sterkte, ik weet hoe het voelt!!!
Ik ken het!

Ik heb nu al een tijdje geen koortslip gehad, maar ik heb het zo'n drie à vier keer per jaar. Inderdaad blaasjes die echt zeer doen en daarna korstjes En inderdaad IEDEREEN kijkt. En dan inderdaad sommige mensen die vragen wat je hebt. Nou, wat denk je zelf?!
Ik heb die zelitrex wel degelijk gekregen van de ha hoor! Ik had op een gegeven moment echt elke maand een koortslip, ondanks voldoende nachtrust, gezond eten etc. Was verder ook niet ziek, maar om de haverklap een koortslip. Volgens de ha zat het virus teveel aan de oppervlakte bij mij, ik heb toen eerst een maand zelitrex 500 gekregen, om het virus dieper in mijn zenuwbaan te krijgen, en daarna nog een maand 250, om het weg te houden. Dat is nu een jaar of 3 geleden, sindsdien nog maar 1 keer een koortslip gehad, en dat was maar 1 blaasje en na 3 dagen weg (daar smeerde ik trouwens akolip op, echt topspul, je voelt het blaasje letterlijk uitdrogen...heerlijk gevoel ;-p )
quote:Merelin schreef op 02 april 2011 @ 16:57:

En dan inderdaad sommige mensen die vragen wat je hebt. Nou, wat denk je zelf?!Voor jou misschien een domme vraag, maar wij, puist-, korst-, blaasjes- en pukkellozen denken op zo'n moment misschien wel oprécht WTF is DAT?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik bedoel, voor leken kan het van alles zijn; herpes, een allergie, een abces, uitslag, psoriasis, puistjes, noem maar op.
quote:Very Cherry schreef op 02 april 2011 @ 17:16:

[...]

Voor jou misschien een domme vraag, maar wij, puist-, korst-, blaasjes- en pukkellozen denken op zo'n moment misschien wel oprécht WTF is DAT?

Maar iedereen kent toch wel een koortslip?

Sommigen vragen ook echt heb je een koortslip?

Ja, dat zie je toch?

Je baalt al zo erg van een koortslip en dan zeggen mensen er ook nog steeds wat van
quote:Very Cherry schreef op 02 april 2011 @ 17:19:

Ik bedoel, voor leken kan het van alles zijn; herpes, een allergie, een abces, uitslag, psoriasis, puistjes, noem maar op.Het is ook een herpesvirus.
Mijn zus heeft anders een lipstickallergie en dat ziet er ook zo uit. (Max Factor Lipfinity)
quote:Merelin schreef op 02 april 2011 @ 17:19:

[...]

Maar iedereen kent toch wel een koortslip?

Sommigen vragen ook echt heb je een koortslip?

Ja, dat zie je toch?

Je baalt al zo erg van een koortslip en dan zeggen mensen er ook nog steeds wat van

Ik heb -serieus- niemand in mijn omgeving met een koortslip.

Ik kan wel plaatjes googlelen maar dan weet ik nog niet hoe zoiets live uitziet.

Het klinkt iig niet fijn.
Ja, dat vind ik echt.
bedankt voor jullie reacties.

verbaas me ook, dat sommige van jullie dit helemaal niet herkennen. Van de week vroeg me zelf iemand of ik een klap had gehad, of dat ik was gevallen.

update. het zit er nog steeds, weliswaar stukken minder, maar nog wel gevoelig, en het bloed nog vaak, omdat de korstjes er steeds af gaan. En vanmiddag zeiden mensen nog, dat het er heel pijnlijk uit zag,. Jaaa deze keer heb ik echt flink gehad, maar ik heb goede tips zien staan, en ervaringen gelezen.

bedankt.
quote:beaugirl schreef op 02 april 2011 @ 19:36:

bedankt voor jullie reacties.

verbaas me ook, dat sommige van jullie dit helemaal niet herkennen. Van de week vroeg me zelf iemand of ik een klap had gehad, of dat ik was gevallen.

update. het zit er nog steeds, weliswaar stukken minder, maar nog wel gevoelig, en het bloed nog vaak, omdat de korstjes er steeds af gaan. En vanmiddag zeiden mensen nog, dat het er heel pijnlijk uit zag,. Jaaa deze keer heb ik echt flink gehad, maar ik heb goede tips zien staan, en ervaringen gelezen.

bedankt.Ik heb het een keer gehad bij een nieuwe baan. Mijn hele lip en onderaan mijn neus zat eronder! Dat was de keer dat ik het het ergst had.Leuk zo'n eerste indruk haha..
quote:Merelin schreef op 02 april 2011 @ 17:22:

[...]

Het is ook een herpesvirus.Oh okee. Nou dan houden wij, koortslip-leken braaf op met vragen wat het is, en roepen we voortaan lekker hard: HEE! HERPES!

Moeten we wel wijzen bij het roepen.
Ja, dat vind ik echt.
VC, wat bedoel je met lipstickallergie? Blaasje dat lijkt op koortslip?

Ik vraag het maar omdat ik enkele keren een koortsblaasje heb gekregen na het aanbrengen van lippenstift.
quote:Noor1979 schreef op 03 april 2011 @ 10:02:

VC, wat bedoel je met lipstickallergie? Blaasje dat lijkt op koortslip?

Ik vraag het maar omdat ik enkele keren een koortsblaasje heb gekregen na het aanbrengen van lippenstift.Het kan ook zijn dat je een keer een beginnende koortslip hebt gehad, lipstick op hebt gedaan en daarmee de lipstick hebt besmet. Iedere keer dat je ´m dan opsmeert heb je het risico dat je een koortslip krijgt.
Eens met Kikkerrr, ik heb ook eens een koortslip gekregen na het opbrengen van lipstick. Ik heb de betreffende lipstick weggegooid. Met andere lipstick heb ik geen problemen dus ik denk idd dat ik mijzelf besmet heb d.m.v. die lipstick.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven