kansloos koortslip
maandag 28 maart 2011 om 12:29
Even klagen hoor, ik weet het, het is maar een detail. Een onbelangrijk iets, wat gelukkig ook binnen een week of twee weer verdwenen is maar toch..... Ik heb een koortslip, en die heb ik wel vaker ( regelmatig zelf) maar dit komt gelukkig wat minder voor.
Mijn hele rechterbovenlip is drie keer zo dik. Allemaal blaasjes naast elkaar. het vocht druipt er steeds uit, en we zijn nu zo ver, dat er allemaal dikke gele bruine kortsten op zitten.
Echt de rest zie je niet meer, mijn leuke outfitje, mijn perfect gestijlde haartjes. Mijn nieuwe schoentjes,. Niemand die het ziet,
kansloos . Ik zie allemaal mensen staren, en af en toe zegt er een,. Wat heb jij dan op je lip ? Gisteren zei ik nog tegen de visite, ik kus maar niet hoor.. Ik zag ze kijken,ja duuh alsof we jou zo zouden kussen .. En dan nog iets, wat doen die blaren zeer zeg.... echt een wond op je lip. En allerlei prikkels en tintels door je gezicht... Zo dit luchte even lekker op, ..Wie heeft ook wel eens zon plaaglip gehad ?
Mijn hele rechterbovenlip is drie keer zo dik. Allemaal blaasjes naast elkaar. het vocht druipt er steeds uit, en we zijn nu zo ver, dat er allemaal dikke gele bruine kortsten op zitten.
Echt de rest zie je niet meer, mijn leuke outfitje, mijn perfect gestijlde haartjes. Mijn nieuwe schoentjes,. Niemand die het ziet,
kansloos . Ik zie allemaal mensen staren, en af en toe zegt er een,. Wat heb jij dan op je lip ? Gisteren zei ik nog tegen de visite, ik kus maar niet hoor.. Ik zag ze kijken,ja duuh alsof we jou zo zouden kussen .. En dan nog iets, wat doen die blaren zeer zeg.... echt een wond op je lip. En allerlei prikkels en tintels door je gezicht... Zo dit luchte even lekker op, ..Wie heeft ook wel eens zon plaaglip gehad ?
maandag 4 april 2011 om 14:15
Citroenwater drinken (voor bescherming van binnenuit) en als je het voelt opkomen puur citroensap erop smeren. Voorkomt soms ook uitbarstingen. En sinds ik het gerbuik heb ik al zeker 10 maanden geen uitbasting gehad.
Lysine ken ik niet, maar klinkt ook goed. Kan dit voorkomen dat er uberhaupt een uitbarsting plaatsvindt?
Lysine ken ik niet, maar klinkt ook goed. Kan dit voorkomen dat er uberhaupt een uitbarsting plaatsvindt?
maandag 4 april 2011 om 14:24
maandag 4 april 2011 om 14:53
quote:sunshinesunny schreef op 04 april 2011 @ 14:24:
Ook een trouwe gebruikster van L-lysine van de tuinen.. werkt als een trein.. sindsdien praktisch geen koortslippen meer gehad.. Dubbele dosis als je het voelt opkomen en af en toe een pil als onderhoudsdosis...
*klopt ondertussen ook heel hard op ongeverfd hout*
wauww!! En hoelang gebruik je het al?
Klop maar heeel hard
Ook een trouwe gebruikster van L-lysine van de tuinen.. werkt als een trein.. sindsdien praktisch geen koortslippen meer gehad.. Dubbele dosis als je het voelt opkomen en af en toe een pil als onderhoudsdosis...
*klopt ondertussen ook heel hard op ongeverfd hout*
wauww!! En hoelang gebruik je het al?
Klop maar heeel hard
maandag 4 april 2011 om 16:28
dinsdag 5 april 2011 om 17:16
Ik had echt om de haverklap een koortslip en ben toen ook L-lysine gaan gebruiken. Dagelijks. En toen een tijd niet meer (in het buitenland had ik niet echt een idee waar ik het zou moeten zoeken) maar nu heb ik het nog maar heel af en toe. Ik neem het zelfs niet meer voor onderhoud want ik heb het nu zo weinig.
Wat ook helpt bij mij (als er toch eentje opkomt) is tea treecreme. Die haal ik ook bij de Tuinen. Meestal zo'n klein tubetje. Als ik het op voel komen meteen smeren en vaak is de schade dan beperkt (soms geen schade). Bij mij werken dingen als Zovirax niet en Compeed is niet handig omdat het meestal op mijn lip zit (dus niet half ernaast) dus na vijf minuten laat het weer los.
Wat ook helpt bij mij (als er toch eentje opkomt) is tea treecreme. Die haal ik ook bij de Tuinen. Meestal zo'n klein tubetje. Als ik het op voel komen meteen smeren en vaak is de schade dan beperkt (soms geen schade). Bij mij werken dingen als Zovirax niet en Compeed is niet handig omdat het meestal op mijn lip zit (dus niet half ernaast) dus na vijf minuten laat het weer los.
vrijdag 15 april 2011 om 09:29
schreef ik vorige week dat het 10 maanden geleden is.. Zat ik gisteren met een koortslip!! Ik voelde m woensdag opkomen en beetje 'branden'. Heb dus gisteren direct de tea tree oil gekocht en 6000mg lysine ingenomen en vanmorgen zie ik dus dat hij bijna weg is!! Hij is al aan het indrogen en stukken kleiner!! Geen uitbarsting voor mij deze keer!! ben zo blij!!
vrijdag 15 april 2011 om 13:18
bedankt nog voor jullie reacties, gelukkig lilly dat hij beperkt is gebleven.,
mijn koortsblaar is inmiddels weg,. maar je ziet nog steeds iets schade(huid iets beschadigd ) en op de lip zelf voelt het nog wat dovig aan... Dit was dus ook een heel hardnekkig ding.
En hoop dat de restverschijnselen ook snel weggaan.
ik zal ook eens bij die tea tree oil kijken.
mijn koortsblaar is inmiddels weg,. maar je ziet nog steeds iets schade(huid iets beschadigd ) en op de lip zelf voelt het nog wat dovig aan... Dit was dus ook een heel hardnekkig ding.
En hoop dat de restverschijnselen ook snel weggaan.
ik zal ook eens bij die tea tree oil kijken.
vrijdag 15 april 2011 om 22:05
Hoe herkensbaar!
Verschrikkelijk die koortslippen!
Zodra je getintel voelt, meteen koelen met een ijsklontje totdat deze helemaal gesmolten is en daarna een watje met tee tree oli van chi erop doen (niet van het eigen merk want dat is geen pure olie maar aangelengde zooi)--> te koop bij de tuinen en de reformwinkel, ongeveer 11 euro, gaat eeuwen mee zo'n flesje.
Het stinkt wel als een malle maar werkt heel goed. Tegen allerlei soorten wondjes en korstjes trouwens want het is superontsmettend!
Succes!
Verschrikkelijk die koortslippen!
Zodra je getintel voelt, meteen koelen met een ijsklontje totdat deze helemaal gesmolten is en daarna een watje met tee tree oli van chi erop doen (niet van het eigen merk want dat is geen pure olie maar aangelengde zooi)--> te koop bij de tuinen en de reformwinkel, ongeveer 11 euro, gaat eeuwen mee zo'n flesje.
Het stinkt wel als een malle maar werkt heel goed. Tegen allerlei soorten wondjes en korstjes trouwens want het is superontsmettend!
Succes!
maandag 18 april 2011 om 10:37
maandag 18 april 2011 om 21:44
Beaugirl. Je kinderen zijn misschien al 'bestemd' hoor. Zij kunnen het ook krijgen als zij uit jouw beker drinken (ook als jij geen koortslip hebt). Google maar. Ik vond oa dit:
`De eerste besmetting met het virus gebeurt meestal als kind. Als je het virus eenmaal in je lichaam hebt, gaat het niet meer weg. Het virus kun je op verschillende manieren oplopen: door direct contact met iemand die een koortslip heeft of door indirect contact (bijvoorbeeld uit hetzelfde glas drinken)`
`De eerste besmetting met het virus gebeurt meestal als kind. Als je het virus eenmaal in je lichaam hebt, gaat het niet meer weg. Het virus kun je op verschillende manieren oplopen: door direct contact met iemand die een koortslip heeft of door indirect contact (bijvoorbeeld uit hetzelfde glas drinken)`
woensdag 20 april 2011 om 09:58
Zelf gebruik in compeed lipblaasjes patch, zodra ik iets voel of een klein bobbeltje zie plak ik dat erop. Meestal is het dan binnen een dag, max 2 dagen weg. Soms zet het toch door of ik zie smorgens een dikke bult, maar zolang k blijf plakken komen er geen korstjes! Lekken, daar heb ik geen last van (behalve als de koortslip dicht aan de binnenkant zit, dan gaat het door de beweging van eten losser zitten).
Je ziet evengoed een glanzend laagje, maar liever dat dan die korsten...
Je ziet evengoed een glanzend laagje, maar liever dat dan die korsten...
woensdag 20 april 2011 om 17:28
Ik lijk op dit moment Katrien Duck wel.
Meerdere blaasjes op mijn bovenlip. Bahh. Ik vind het zo'n vies gezicht.
Ik lees goede ervaringen met het tubetje Zink van Kruidvat, en de L-ysine tabletten van de Tuinen. Ik ga morgen denk ik maar het tubetje halen, want om die tabletten mijn leven lang te slikken zie ik ook niet zitten.
Meerdere blaasjes op mijn bovenlip. Bahh. Ik vind het zo'n vies gezicht.
Ik lees goede ervaringen met het tubetje Zink van Kruidvat, en de L-ysine tabletten van de Tuinen. Ik ga morgen denk ik maar het tubetje halen, want om die tabletten mijn leven lang te slikken zie ik ook niet zitten.
Ik heb geen motto.