Mode & Beauty alle pijlers

Kapper.

26-01-2015 21:58 16 berichten
Hoi, ik heb een vraag. Want een vriendin van mij zegt dat ze maar 3 keer per jaar naar de kapper gaat. Is dat heel weinig? (Want ik ga iets van 5 of 6 keer). Ik vrieg het me af omdat ze heel mooi haar heeft en het misschien wel beter zou zijn voor je haar.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het advies om elke 6-8 weken te gaan.

Ik ga 1x per jaar.
Ik ook, 1x per jaar. De kapper knipt er altijd meer af dan de bedoeling was. Anders wordt mijn haar nooit lang!
Ik ga elke 6 weken. Ik heb half lang haar, maar na zoveel weken is er alweer een heel stuk bij.
2/3 per jaar, soms laat ik nog even mijn pony trimmen.. Denk niet dat het iets met mooier haar te maken heeft.
De kwaliteit van je haar verandert geloof ik niet door de uiteinden eraf te knippen. Misschien zit het bij haar langer goed in model? Ik ben nu al heel lang niet geweest want ik laat het groeien. En het zit niet goed.
Je haar groeit gemiddeld 1 cm per maand. Als je je haar laat groeien is 2 of 3 keer per jaar de punten laten knippen echt wel genoeg. Als je een bepaald model hebt, of kort haar, dan ga je elke 6 - 8 weken om het model erin te houden.
Ga elke 8 weken want dan heb ik alweer behoorlijke uitgroei.
Ik ga als ik vind dat het er weer wat sjofeltjes uitziet. Helaas valt me dat altijd ineens op, terwijl het dan waarschijnlijk al een maandje aan het pieken is op mijn achterhoofd Ik schat dat ik 3 a 4 keer per jaar ga. Ik heb geen heel mooi haar, maar dat lijkt me los staan van de kappersfrequentie.
Echt max 1 x per jaar, soms zelfs minder.

Heb heel lang en gezond haar, ik knip zelf zo nu en dan een puntje eraf zo 2 x per jaar ongeveer, en pony bijna iedere maand, die moet precies op de wenkbrauwen hangen.
Normaal gesproken ging ik 1x per jaar maar nu heb ik geblondeerd haar dus ga ik eigenlijk wel 1x in de 2 maanden.
.
Ik geloof dat ik al zeker 2,5 jaar niet geweest ben. Dode puntjes kan ik zelf en voordat ik er model in laat knippen wil ik het eerst op de juiste lengte hebben, plus wat extra omdat de kapper er altijd meer afknipt dan je eigenlijk zou willen
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Hier 2 keer per jaar. Maximum.

Ik heb steil haar dat recht naar beneden groeit en dat ik nooit kleur.

Een kapper kost hier in België een fortuin (50 à 55 euro voor wassen-knippen-drogen bij de meesten).

Helpt niet echt mee aan mijn zin om naar de kapper te gaan.

Mijn moeder gaat dacht ik 4 maal per jaar. Omdat anders haar uitgroei te erg is.

Probeer het es uit om er meer tijd tussen te laten.

Je hoeft niet ineens van elke 2 maand naar elk half jaar te gaan.

Maar laat er bijvoorbeeld 3 à 4 maand tussen.
Ik ga twee keer per jaar. In de zomer gaat er een stuk af (heb dik krulhaar, wat erg warm is) en vervolgens laat ik het lang groeien. In de winter is het lang (mijn haar groeit hartstikke snel) en dan laat ik het bijknippen, met meer lagen erin. Verven doe ik zelf 1x per 2, 2,5 maand. Het hangt denk ik ook van het model af of je vaker naar de kapper moet.
Iedere 6 weken... Verven en ik heb kort haar wat erg grijs is ( en niet mooi grijs ). Dus verf erin
Misschien moet je een 'Marleen vraagt' topic maken. Kun je daar al je vragen in kwijt en hoef je niet iedere week een nieuw onzinnig topic te openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven