Mode & Beauty alle pijlers

Kappersvraag

25-04-2020 13:30 6 berichten
Zijn er ook ‘echte’ kappers hier? Ik ben momenteel thuiskapper, best een heel redelijke, maar ik zie mijn beperkingen. Mijn partner heeft niet een perfect rond hoofd, en bij kuilen en bulten is het heel lastig knippen. Als je met de tondeuse over een bult gaat lijkt het net of het haar daar langer blijft, en bij kuilen blijft het daadwerkelijk langer. Hoe lossen echte kappers dat op? De bedoeling lijkt me dat je de illusie wekt van een compleet rond bolletje, maar dat lukt niet echt. Misschien ben ik ook wel te kritisch, normaal na een kappersbezoek ga je natuurlijk ook niet op zoek naar de fout.
Alle reacties Link kopieren
Je volgt met de tondeuze gewoon het hoofd. Dus je laat tondeuze op hoofd rusten. Hierdooor vokgt hij dus de Contouren.
In principe is het haar dus dan juist overal even lang.
je gata dus niet een rond hooft “creeeren “ dat zou betekenen dat het haar niet overal even lang is.
love2dance schreef:
25-04-2020 13:54
Je volgt met de tondeuze gewoon het hoofd. Dus je laat tondeuze op hoofd rusten. Hierdooor vokgt hij dus de Contouren.
In principe is het haar dus dan juist overal even lang.
je gata dus niet een rond hooft “creeeren “ dat zou betekenen dat het haar niet overal even lang is.
Zo doe ik het nu ook, maar dan zie je dus de vorm van het hoofd. Ik heb er overigens nooit opgelet hoe het voorheen zat.
Ben je niet een beetje te perfectionistisch? Je ziet gewoon altijd de vorm van het hoofd. Ik ken legio mannen die zelf de tondeuse op hun hoofd zetten, die gaan echt niet al die 'kuilen en bulten' corrigeren. Relax.
Alle reacties Link kopieren
Kappers gaan uiteraard geen tondeuse op het hoofd laten glijden en zo de vorm van het hoofd het kapsel laten bepalen maar een kam houden op de hoogte waar ze willen scheren en met de tondeuse over de kam gaan.
En de beste kappers knippen met de schaar op een kam, waarbij ze met de kam het haar optillen en dan het haar net boven de kam knippen.
Maar daar is wat oefening voor nodig... Gelukkig groeit haar snel terug ;-)
En een goede tondeuse of schaar die het haar zonder het te verplaatsen clean afknippen. Met minderwaardig materiaal bekom je nooit een goed resultaat.
Schaar op kam doe ik inderdaad, maar vooral voor de zijkanten waar ik niet direct de tondeuse op durf te zetten. Het is echt opmerkelijk hoe makkelijk je zo een overloop knipt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven