Mode & Beauty alle pijlers

Kapsel lang haar

26-04-2022 19:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen jaren zit mijn haar een beetje hetzelfde. Ik ga al een paar jaar naar een goedkope kapper en laat het in hetzelfde model knippen. Het is lang, stijl en aan de voorkant iets korter. In het verleden heb ik het geverfd, gepermanent, het een stuk korter gehad, een pony, noem maar op.

Ik wil het nu eigenlijk wel tot minimaal over mijn schouders houden maar toch wat spannender dan gewoon… lang. Ik ga sowieso naar een duurdere, betere kapper volgende week, maar ben inspiratieloos. Iemand zin om mee te denken over een leuk kapsel?
Het is steil haar, niet stijl haar.
Eén keer doet al zeer aan de ogen, maar meerdere forummers die dit verkeerd schrijven..
eva-luna schreef:
27-04-2022 09:09
Het is steil haar, niet stijl haar.
Eén keer doet al zeer aan de ogen, maar meerdere forummers die dit verkeerd schrijven..
Je hebt helemaal gelijk! Voor mij oogt stijl logischer...
Attraverso schreef:
27-04-2022 08:52
Dat is net de clou van zo’n foto’s. Getoupeerd, veel lak, foto genomen en een half uur nadien ziet het model er heel anders uit.

Precies daarom. Kies iets dat bij je haar past, en niet iets waar je twee uur mee bezig bent en dat vervolgens toch weer uit zakt.
Attraverso schreef:
27-04-2022 09:05
Waarom is het nodig om elke dag te wassen en föhnen? Gewoon uit interesse.
Ik was mijn haar eens in de week en zelfs op de wasdag krijg ik nog complimenten dat mijn haar zo goed ligt.
Maar ik heb wel van nature waves zodat mijn haar nooit stijl is, ik hou de hele week de golving in de punten. Als ik het stijl wil zou ik ook alle dagen moeten stylen, nu ga ik er gewoon met een borstel door.
Ik vind het na een dag al vet ogen, een vettige hoofdhuid denk ik. En ik vind het dan heerlijk om vers gewassen haar te hebben. Overigens is dit vast ook gewenning, ik heb het ook een tijdje om de drie dagen gewassen maar vond dat echt niet fijn.
OK, vaak is het een wisselwerking, vaak wassen -> snel vet...

Een goede kapper gaat rekening houden met de naturel van je haar en gaat je geen steil kapsel aanraden terwijl je golvend haar hebt of omgekeerd.
Ook geen laagjes als je weinig of dun haar hebt. Maar dat is bij jou niet het geval. Ben wel benieuwd wat het zal worden, hoop dat je hier een update geeft.
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven