Mode & Beauty alle pijlers

Kapsel lang haar

26-04-2022 19:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen jaren zit mijn haar een beetje hetzelfde. Ik ga al een paar jaar naar een goedkope kapper en laat het in hetzelfde model knippen. Het is lang, stijl en aan de voorkant iets korter. In het verleden heb ik het geverfd, gepermanent, het een stuk korter gehad, een pony, noem maar op.

Ik wil het nu eigenlijk wel tot minimaal over mijn schouders houden maar toch wat spannender dan gewoon… lang. Ik ga sowieso naar een duurdere, betere kapper volgende week, maar ben inspiratieloos. Iemand zin om mee te denken over een leuk kapsel?
Heb je het nu op 1 lengte aan de achterkant? Zo ja, dan laagjes proberen?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik zou voor een long shaggy hair gaan: lagen en volume.

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
https://www.glamourista.nl/hoe-bob-styl ... jlingtips/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://nl.about-hair.net/13549576-83-l ... ry-in-2022
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom leer je niet van een kapster om je haar op te steken?
Daar zijn hulpmiddeltjes voor.

De knotrolband kon ik als kind al gebruiken. Supersimpel.
Of een haardonut.
Of iets met een haarnetje.

Of een Grace Kelly rol.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
viva-amber schreef:
26-04-2022 19:34

Afbeelding
Zo wat een volume zit daar in. Ik vraag me af hoe lang je daarvoor moet föhnen. Ik kende die stijl nog niet, ga dat eens opzoeken.

@pimpom Nu is het inderdaad recht aan de achterkant.
madamecannibale schreef:
26-04-2022 20:13
Zo wat een volume zit daar in. Ik vraag me af hoe lang je daarvoor moet föhnen. Ik kende die stijl nog niet, ga dat eens opzoeken.

@pimpom Nu is het inderdaad recht aan de achterkant.
Ik denk dat dit een pruik is eerlijk gezegd.
Hoe dan ook, het is een leuk model, en met wat föhnen en wat volume poeder kom je best een eind als er een goed model in zit. Leuk kapsel in ieder geval!
Jufjoke schreef:
26-04-2022 20:34
Ik denk dat dit een pruik is eerlijk gezegd.
Dat denk ik ook.
Ik ga ook graag naar de duurdere, betere kapper. Eén van de redenen is dat zij me zo goed kan adviseren welk kapsel bij me past.
Kortom, vertel je wensen, laat deze vakvrouw/man een voorstel doen en luister naar het advies. Het zal je goed staan.
Hou je wensen simpel maar hou daar aan vast, en laat de kapper verder zijn werk doen.

Overigens is een duurdere kapper niet ook altijd beter. Ik zou meer af gaan op recensies dan op prijs.
patchouli_ schreef:
26-04-2022 21:23
Hou je wensen simpel maar hou daar aan vast, en laat de kapper verder zijn werk doen.

Overigens is een duurdere kapper niet ook altijd beter. Ik zou meer af gaan op recensies dan op prijs.
Nee dat merkte ik zelf ook. Ik ben wel eens bij hele dure kappers geweest waarbij je het er echt niet aan af zag. Maar de kapper waar ik nu een afspraak heb daar heeft mijn vriend laatst zijn haar en baard laten knippen. En dat zat zo leuk, zijn gezicht leek gelijk heel anders. Nu is een mannenkapsel anders dan dat van een vrouw natuurlijk. Maar ik heb er wel een goed gevoel bij.
viva-amber schreef:
26-04-2022 19:34

Afbeelding
Ik weet niet hoe stijl het haar van TO is, maar ik zou nooit van kapsel 1 naar kapsel 2 kunnen gaan.
Als het korter en dus minder zwaar is, kan ik er wel wat slag in krijgen, maar dat zakt na een uurtje of wat weer uit.
Beter om iets te zoeken dat bij stijl haar past.
Curtain bangs! Ik vond het zo’n verschil maken. En leuke laagjes, face framing.

Afbeelding
Afbeelding
Sjulia schreef:
26-04-2022 22:52

Afbeelding
Krijg je dan niet dat oudere mensen elke keer zeggen dat je haar zo in je gezicht hangt? En bovendien dat je je haar elke keer achter de oren hebt wat er niet uit ziet?

Mijn tip: overleg met de kapper. Ze geven vaak wel leuke ideeën wat bij je past en hip is.
Magick88 schreef:
27-04-2022 02:53
Krijg je dan niet dat oudere mensen elke keer zeggen dat je haar zo in je gezicht hangt? En bovendien dat je je haar elke keer achter de oren hebt wat er niet uit ziet?

Mijn tip: overleg met de kapper. Ze geven vaak wel leuke ideeën wat bij je past en hip is.
Haha nee, dit is zo voor de foto. Dan je goed kan zien hoe het geknipt is.

Het zijn bangs, dus ze vallen wel enigszins over je voorhoofd maar dan de zijkanten. Achter je oren staat leuk en opgestoken ook.

Afbeelding

Afbeelding
Sjulia schreef:
27-04-2022 07:13
Haha nee, dit is zo voor de foto. Dan je goed kan zien hoe het geknipt is.

Het zijn bangs, dus ze vallen wel enigszins over je voorhoofd maar dan de zijkanten. Achter je oren staat leuk en opgestoken ook.

Afbeelding

Afbeelding

Dit soort kapsels is in het echt vrijwel altijd lelijk. Op zo'n foto staat het mooi (hoewel het wel lijzig is; moet je van houden), want het is helemaal gestyled. In het echt betekent dit dat er heel veel lagen in je haar worden geknipt, waardoor de langste laag heel dun is. Ik vind dat persoonlijk nooit mooi. Zelf heb ik het ook vaak in laagjes gehad en ik ben gezegend met een dikke bos, maar eigenlijk vond ik het altijd zonde dat er zoveel haar weg geknipt wordt.
Met stijl haar zonder al teveel laagjes vind ik het ook leuk.

Afbeelding

Sowieso liefde voor lang haar, ik vind het persoonlijk zonde om korter te gaan, maar ik snap dat je verandering wil.
Magick88 schreef:
27-04-2022 02:53

😳
Who cares?!
Vuurenvlam62 schreef:
26-04-2022 22:17
Ik weet niet hoe stijl het haar van TO is, maar ik zou nooit van kapsel 1 naar kapsel 2 kunnen gaan.
Als het korter en dus minder zwaar is, kan ik er wel wat slag in krijgen, maar dat zakt na een uurtje of wat weer uit.
Beter om iets te zoeken dat bij stijl haar past.
Dat is net de clou van zo’n foto’s. Getoupeerd, veel lak, foto genomen en een half uur nadien ziet het model er heel anders uit.
Sjulia schreef:
26-04-2022 22:52

Afbeelding
Dat wou ik ook aanraden, zo heb mijn haar al vele jaren, je kan er alle kanten mee uit, laat ik het aan de lucht drogen dan heb ik wat wildere golven maar meestal style ik het zoals op de foto en dat blijft een hele week goed.
vogelkip schreef:
27-04-2022 07:45
Dit soort kapsels is in het echt vrijwel altijd lelijk. Op zo'n foto staat het mooi (hoewel het wel lijzig is; moet je van houden), want het is helemaal gestyled. In het echt betekent dit dat er heel veel lagen in je haar worden geknipt, waardoor de langste laag heel dun is. Ik vind dat persoonlijk nooit mooi. Zelf heb ik het ook vaak in laagjes gehad en ik ben gezegend met een dikke bos, maar eigenlijk vond ik het altijd zonde dat er zoveel haar weg geknipt wordt.
Als de langste laag heel dun is werd het geknipt door een slechte kapper. Dit kapsel is enkel mooi als je een minstens een redelijk volle haardos hebt.
Attraverso schreef:
27-04-2022 08:52
Dat is net de clou van zo’n foto’s. Getoupeerd, veel lak, foto genomen en een half uur nadien ziet het model er heel anders uit.
Ja precies, daarom vind ik het ook zo lastig om het voor me te zien. Vaak zit er in die kapsels veel werk. Ik was en föhn het elke ochtend dus wil er best wat aan doen. Maar ik fiets ook regelmatig naar mijn werk. En ik wil er ook weer geen uur aan besteden elke dag.

Niet om mijzelf met een superheld te vergelijken ;) maar ik heb ongeveer zulk haar (lichtblond, stijl, wel een dikke bos) en zo’n soort kapsel dus ook al wel eens gehad. Nu is het lang, tot ongeveer halverwege mijn rug en ook een beetje lijzig.

https://www.looper.com/img/gallery/why- ... 466117.jpg
Explorista schreef:
26-04-2022 20:11
Waarom leer je niet van een kapster om je haar op te steken?
Daar zijn hulpmiddeltjes voor.

De knotrolband kon ik als kind al gebruiken. Supersimpel.
Of een haardonut.
Of iets met een haarnetje.

Of een Grace Kelly rol.
Ja, dat is ook wel een goede tip. Vaak blijven van die accessoires als een knotrolband bij mij niet zitten. Maar ik heb gisteravond wat YouTube filmpjes bekeken die best makkelijk zijn volgens mij.
Waarom is het nodig om elke dag te wassen en föhnen? Gewoon uit interesse.
Ik was mijn haar eens in de week en zelfs op de wasdag krijg ik nog complimenten dat mijn haar zo goed ligt.
Maar ik heb wel van nature waves zodat mijn haar nooit stijl is, ik hou de hele week de golving in de punten. Als ik het stijl wil zou ik ook alle dagen moeten stylen, nu ga ik er gewoon met een borstel door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven